• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
به گزارش «فلزات‌آنلاین»:

نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

  • کد خبر : 44041
  • 12 اردیبهشت 1403 - 14:50
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت
روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403، مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو (جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد) در مجتمع معدنی چادرملو برگزار شد؛ در این مراسم 10 طرح برگزیده ملی در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی و تحویل دیجیتال معرفی شدند.

روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو (جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد) در مجتمع معدنی چادرملو برگزار شد؛ در این مراسم ۱۰ طرح برگزیده ملی در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی و تحویل دیجیتال معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین»، در ابتدای این مراسم که با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو برگزار شد، میرسینا امیرشنوا، مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و دبیر برگزاری رویداد چادرملو با تاکید بر اینکه «نوچاد» برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، افزود: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن شناخته می‌شود و با توجه به اینکه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سال‌ها در حوزه نوآوری پیشروی کرده است، بنابراین نوچاد نیز تلاش خواهد کرد با قدرت بیشتری در این مسیر حرکت کند.

حضور تیم‌های باکیفیت، نقطه عظف نخستین رویداد چادرو

وی با اشاره به حضور ۷۰ تیم باکیفیت و پرقدرت در رویداد چادرو، بیان کرد: این مسئله کار را در انتخاب طرح‌های برتر دشوار می‌کرد و در واقع همین امر نقطه عطف کار ما بود. واقعیت امر این است که اهداف بزرگی برای توسعه نوآوری چادرملو در نظر داریم و از این رو دست همکاری به سوی فعالان حوزه نوآوری و فناوری دراز می‌کنیم.

دبیر برگزاری رویداد چادرو در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌ و مشارکت مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در برگزاری نخستین دوره رویداد چادرو، عنوان کرد: شخص مدیرعامل محترم شرکت چادرملو با ایجاد ذهنیت درست و انگیزه لازم، نقش بسزایی در برگزاری این رویداد داشتند و بی‌شک اگر اعتماد وی نبود، مرکز نوآوری چادرو یک سال پس از تاسیس خود به این نقطه از موفقیت نمی‌رسید.

امیرشنوا با بیان اینکه در یک سال اخیر ۳۵ تیم با مرکز نوچاد همکاری کردند، تصریح کرد: سال پرکار و پر از اخبار خوبی را در پیش رو داریم؛ ضمن اینکه فراخوان دور بعدی رویداد هفته‌های آینده منتشر خواهد شد و در تلاش هستیم رویداد سال آتی را پرشورتر از امسال برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیان اینکه «کچاد» به لحاظ ارزش بازار با ۱۴۵ هزار میلیارد تومان، جزو ۳۰ شرکت فعال در بورس است، اظهار داشت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حوزه‌های مختلف اعم از اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره، گندله، شمش فولاد و آهن اسفنجی فعالیت دارد و زمینه همکاری و موفقیت‌‌های فراوانی را برای مجموعه‌های نوآور ایجادکرده است.

وی مطرح کرد: مرکز نوآوری نوچاد، سکوی سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری و نوآوری تلقی می‌شود که سال گذشته  توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد. در واقع می‌توان گفت نوچاد، نقطه شروع شرکت معدنی و‌ صنعتی چادرملو برای حرکت در مسیر نوآوری است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اینکه نوآوری به عنوان یک ضرورت در بخش معدن و صنایع معدنی مطرح بوده و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان پیشران توسعه در این بخش در حال حرکت است، ادامه داد: ۱۰ شرکت برتر جهان از لحاظ ارزش بازار عمدتا بر پایه تکنولوژی هستند و این مسئله بیانگر جایگاه تکنولوژی در بازار و اقتصاد جهان است.

به گفته طاهرزاده، روندهایی مانند حرکت به سمت انرژی‌های سبز، اقتصاد چرخشی، توسعه پایدار و هوشمندسازی در بخش معدن و صنایع معدنی تاثیر قابل‌توجهی را بر رقابت‌پذیری و تاب‌آوری دارند.

مجموعه‌ای از موفقیت‌ها در نوچاد رقم خورده است

وی در ادامه به دستاوردهای نوچاد طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: نوچاد تاکنون دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده است که از  جمله می‌توان به مصوبه اعتبار مالیاتی به ارزش ۱۹ میلیارد تومان، عقد ۶ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان به ارزش ۴۳ میلیارد تومان، خرید ۶۴  محصول دانش‌بنیان، بومی‌سازی بیش از یک هزار قطعه و اخذ مجوز دانش‌بنیان برای شرکت‌های زیرمجموعه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به اهمیت بومی‌سازی در بخش معدن و صنایع معدنی، خاطرنشان کرد: آنچه در بخش بومی‌سازی نوچاد در سال ۱۴۰۲ انجام شد، تولید یک هزار و ۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه مورد نیاز بود که با صرفه‌جویی ارزی ۴۷٫۸ میلیون یورویی همراه شد. در واقع این امر نشان‌دهنده رشد ۷۶ درصدی در قطعات بومی‌سازی شده و افزایش ۹۱ درصدی در مبلغ صرفه‌جویی ارزی «کچاد» در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن بوده است.

طاهرزاده در پایان یادآور شد: از میان ۷۰ طرح ارائه شده در رویداد چادرو، ۱۰ طرح انتخاب شد که از این تعداد، هفت طرح به شرکت‌های دانش‌بنیان و دو طرح به فعالان شهر یزد تعلق دارد.

بر اساس این گزارش، نخستین رویداد چادرو بر مبنای توسعه توانمندی‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از طریق ایجاد قابلیت‌های پویا بر بستر نوآوری شامل تسهیل‌گری در جهت حل نوآورانه چالش‌ها و مسئله‌های موجود در اکوسیستم چادرملو و زنجیره ارزش فولاد در قالب توسعه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری؛ توانمندسازی داخلی و خارجی در حوزه نوآوری به ویژه نوآوری باز در حوزه معدن و صنایع معدنی؛ تسهیل دسترسی به شبکه علمی، تحقیقاتی و فناوری داخل و خارج از کشور و توسعه ایده‌های نوین و تیم‌های نوپای حوزه فناوری معدن و صنایع معدنی به منظور حفظ مزیت رقابتی و ایجاد ارزش پایدار برای کلیه دی‌نفعان، با حضور بزرگان بخش معدن کشور و با چشم‌انداز ایجاد یک اکوسیستم نوآورانه در کنار پتانسیل‌های معدنی و صنعتی موجود و سرمایه‌های انسانی خلاق در حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار شد.

در پایان این رویداد که از جمله اهداف آن می‌توان به «ارتقای قابلیت‌های پویای سازمانی و توانمندسازی»، «توسعه همکاری‌های مرکز نوآوری با شبکه»، «ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت‌ها»، «ارتقای ارزش شرکت‌ و توسعه زیست بوم فناورانه در مرکز نوآوری»، «سرمایه‌گذاری و مشارکت در توسعه کسب‌وکارها» اشاره کرد، سه تیم میرا صنعت تجهیزکاران جنوب، هارد متال و پارس کویر اروند به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شناخته شدند و بدین ترتیب نخستین رویداد چادرو در دوازدهمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=44041

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد
برخلاف سایر فلزات غیرآهنی،

قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد

26اردیبهشت
قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب
یک فعال صنعت سرب در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب

26اردیبهشت
تولید برق نیروگاه‌های آبی افزایش خواهد یافت
با افزایش بارندگی‌ها در بخش‌های جنوبی چین،

تولید برق نیروگاه‌های آبی افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.