مدیر خط نورد گرم شرکت فولاد مبارکه تحقق این دستاورد بزرگ را به تمامی همکاران و ذینفعان گروه فولاد مبارکه تبریک گفت و از حمایتهای مدیریت عالی شرکت و سایر مدیریتهای سازمان که در برنامهریزی و اجرای این توقف همکاری کردند و همچنین از زحمات بیدریغ کلیه همکاران ناحیه نورد گرم، پشتیبانی خوب واحدهای تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، واحدهای خدمات جنبی و عمومی، توسعه و پشتیبانی سایر نواحی و شرکتهای پیمانکار همکار نورد گرم صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.
مرتضی رمضانی، رئیس دفتر فنی تعمیرات نورد گرم نیز در این راستا اظهار داشت: اجرای تعمیرات سالانه ناحیه نورد گرم با صرف بیش از ۴۴ هزار نفرساعت از توان تعمیرات مرکزی و همکاری مستقیم شرکتهای پیمانکاری و مشارکت کارکنان ناحیه نورد گرم و توسعه، طی مدت ۱۲ روز با موفقیت انجام گرفت. از افتخارات این تعمیرات میتوان به دستیابی به تمام اهداف برنامهریزی شده و انجام فعالیتهای برنامهریزی و انجام پروژههای توسعه اشاره کرد.
به گفته وی، فعالیتهای تعمیرات اساسی در تمام قسمتهای نورد گرم نیز در این برنامه قرار گرفت که بهصورت فهرستوار میتوان به ماشینکاری لاین شافت سکشن یک و ۲ شارژ کورههای نورد گرم برای اولین بار؛ تعویض بیس میزهای دشارژ کوره ۴؛ اصلاح و ماشینکاری بیس رولهای دشارژ کوره یک؛ انجام نسوزکاری کورههای نورد گرم و شاتدان سالیانه کورههای ۲ و ۳؛ تعویض یوکهای VSB,E1,E3؛ تعویض اسپیندلهای قفسههای رافینگ؛ تعویض پینیون اسکرودان قفسه R1 برای اولین بار؛ تعویض پیچ و مهره اسکرودان R3؛ ماشینکاری بیس سکشن ۶DC، ۵ و ۶AC؛ تعویض و نصب درایوهای جدید رافینگ؛ تعویض پینیون استند قفسه ۵؛ تعویض لوله فیوم اگزاس؛ تعویض لوله اصلی آب ۴ بار نورد گرم؛ تعویض تابلوی PLC قفسه ۷؛ تعویض ساپورت اصلی زیر سایدگاید استریپر یک و ۲؛ ماشینکاری پینهای ساپورت سوم کویلر یک؛ تعویض لولر رپرول یک کویلر ۳؛ اصلاح بیس کویلر پیت و نصب درب جدید منهول؛ تعویض ریل و لاینر خطوط جرثقیلهای سقفی انبار تختال، انبار خام، انبار L و آچارکشی شینهای برق جرثقیلهای سقفی؛ انجام فعالیتهای توسعه شامل تعویض و نصب درایوهای جدید G4R، مین درایو E3، اصلاح کف و بتونریزی محوطه VSB و اصلاح کف و بتونریزی محدوده قفسههای فینیشینگ؛ تعمیرات اساسی زنجیرهای C2/1,2, C3, C4/1, C5 (تعویض زنجیر، پولی و…) واحد تکمیل و تکمیل پروژه بازسازی فونداسیونهای خط نورد گرم اشاره کرد.
مهدی طالب، رئیس تعمیرات خط نورد گرم در این راستا اظهار داشت: علیرغم حجم زیاد فعالیتهای برنامهریزی شده در این شاتدان و همچنین ادامه تعویض درایوهای خط نورد گرم، خوشبختانه با تلاش و پشتکار کلیه همکاران تعمیرات خط نورد گرم و پشتیبانی دیگر واحدها، تمام فعالیتها با موفقیت به اتمام رسید. علاوه بر انجام کلیه فعالیتهای روتین شاتدان سالانه در کلیه قسمتها، مهمترین فعالیتهای انجام شده خط نورد گرم در این شاتدان عبارت بودند از تعمیر گیربکس اسکرودان قفسه R1 برای اولین بار پس از راهاندازی فولاد مبارکه؛ تعویض درایو اسکرودان قفسه R3 به همراه درایو اصلی و رول اجست قفسه E3؛ تعویض ترانس موتور پاینی قفسه R3 برای اولین بار؛ تعویض سیستم کنترل گریس اسپیندلهای نورد مقدماتی از رله لاجیک به PLC؛ ماشینکاری و اصلاح بیس سکشنهای ۶AC و ۶DC؛ تعویض بیس سکشن ۱۵DC؛ دیتابرداری و اسکن دهانههای استند اجرهای نورد مقدماتی؛ تعویض اسپیندلهای عمودی VSB؛ فعالیت اصلاح سازه و کف قفسههای نورد مقدماتی و نهایی؛ ماشینکاری محل بلوککاری قفسه F4؛ اصلاح دیوارحوضچه قیچی؛ اصلاح شوت بالایی قیچی؛ تعویض کلمپهای کاری قفسههای F5,F6,F7؛ تعویض پینیون استند قفسه F5؛ نظافت کامل مخزن هد تانک؛ اصلاح مسیر و تعویض قسمتی از آب چهار بار خط نورد گرم؛ تعویض کوپل موتور اصلی قفسه F5؛ تعویض PLC قفسه F7؛ تعویض نود عدد رول و موتور میز غلتکی همراه با اصلاح و سنگزنی بیسرولها؛ تعویض لاینرها و بهینهسازی بستر رولها؛ ماشینکاری و اصلاح محل پین ساپورت سوم کویلر یک برای اولین بار؛ تعویض فک سایدگایدهای کویلر ۲ و ۳؛ تعمیر و بهینهسازی بستر ساید گایدها و مونتاژ و دمونتاژ بلوک سیلندر تسمه زنی برای اولین بار.
وی در پایان از زحمات همکاران نورد گرم به ویژه تعمیرات خط نورد گرم و پشتیبانی خوب واحدهای تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، واحدهای خدمات جنبی و عمومی، توسعه نورد گرم، کلیه واحدهای پشتیبانی و کلیه شرکتهای پیمانکار جهت انجام موفقآمیز این شاتدان تشکر و قدردانی کرد.
علی شامرادی، سرپرست تعمیرات واحد خطوط نهایی و تکمیل نورد گرم شرکت فولاد مبارکه در این خصوص مطرح کرد: عملیات اورهال اساسی تجهیزات خط کانوایر ۵۲ – ۵۱ این واحد با هدف ارتقای قابلیت اطمینان، افزایش بهرهوری و بهروزرسانی زیرساختهای فنی و تعویض قطعات کلیدی تجهیزات فرایندی بدون حادثه و با موفقیت به پایان رسید. در این عملیات، تحلیل دادههای عملکردی تجهیزات، استفاده از روشهای پیشرفته مهندسی نگهداری و بهرهگیری از تیمهای تخصصی تعمیرات محلی، تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی در حوزههای مکانیک با چهار هزار و ۴۰۰ نفرساعت و برق-ابزاردقیق با ۵۶۰ نفرساعت، نقش کلیدی در کاهش ریسک خرابیهای پیشبینی نشده ایفا کرد.
وی خاطرنشان کرد: تعمیر اساسی سازه دوتکه ۴۰ تنی واکینگ بیم ۱۱ با طول ۴۰ متر برای اولین بار از زمان بهرهبرداری و اورهال اساسی موتورهای C4/1,2 در این دوره انجام گرفت که به افزایش پایداری عملیات در انتقال کلاف گرم منجر شد و تغییر مسیر لولهکشی آب مبدلهای حرارتی با طول ۱۰۰ متر (رفت و برگشت) سیستم هیدرولیک C نیز با هدف بهینهسازی مصرف انرژی و کاهش دمای کاری آن، نتایج موثر و چشمگیری به دنبال داشت.
شامرادی یادآور شد: اتمام این فعالیت جهادگونه، نمادی از رویکرد پیشرفته در تعمیرات پیشگیرانه و حرکت به سمت بهرهوری فرایندها است؛. از این رو از تمامی متخصصان، کارکنان و پیمانکاران قدردانی میکنیم و امیدواریم حاصل این اقدامات زمینه تولید پایدار و تحقق اهداف بلندمدت فولاد مبارکه را بیش از پیش فراهم سازد.
مسعود یحییآبادی، کارشناس و مشاور ایمنی نورد گرم شرکت فولاد مبارکه در این راستا بیان کرد: در این توقف برنامهریزی شده، جهت کنترل هرچه بهتر مسائل ایمنی مرتبط با توقف سالانه ناحیه نورد گرم، پس از هماهنگی با واحد IT و پیگیری مدیریت ناحیه نورد گرم، بستر ایجاد «گروه ایمنی توقف سالانه ناحیه نورد گرم» در نرمافزار «فولاد من» با قابلیت دسترسی کارکنان ایمنی و مسئولان شرکتها همانند سال گذشته ایجاد شد.
وی تصریح کرد: این سامانه امکان کنترل شبانهروزی فعالیتها در حوزه ایمنی را فراهم کرد؛ به طوری که به محض ایجاد شرایط یا بروز رفتار ناایمن به سرعت در گروه اطلاعرسانی میشد و بدون اتلاف وقت مسئولان مرتبط دستورات لازم صادر و مخاطرات رفع میشد. همچنین در این سامانه علاوه بر جلوگیری از بروز حوادث، میتوان از تصاویر و مستندات به دست آمده جهت برگزاری کلاسهای آموزشی نیز استفاده و شرایط را برای رشد و ارتقای فرهنگ ایمنی فراهم کرد.
انتهای پیام//