مدیر بخش خدمات پس از فروش شرکت دانشبنیان پتکو گفت: یکی از مهمترین ویژگیها و نقاط قوت شرکت پتکو دسترسی سریع کارفرمایان به خدمات پس از فروش و امور فنی و مهندسی مورد نیاز پس از ارسال محصولات بوده که همواره موجب رضایت کارفرمایان طی سالهای اخیر بوده است.
به گزارش فلزات آنلاین، شرکت پتکو به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ گروه صنعتی سدید، جهت طراحی و ساخت سفارشی پمپهای مورد نیاز صنایع مختلف ازجمله نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، خطوط انتقال آب و توربینهای آبی کوچک و متوسط بنا شده است. همچنین تامین قطعات یدکی، نظارت بر نصب و راهاندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی در حیطه کاری این شرکت است. برای آشنایی بیشتر با قابلیتهای این شرکت پیشرو و دانشبنیان گفتوگویی با اصغر حافظی، مدیر بخش خدمات پس از فروش این شرکت انجام شده گزیدهای از آن را در ادامه از دیده میگذرانید.
ویژگیهای مثبت «پتکو» چیست؟ چه استانداردهایی را در تولید محصولات خود رعایت میکنید؟
شرکت دانشبنیان پتکو به عنوان یک پمپساز مطرح و بزرگترین تولیدکننده پمپهای سانتریفیوژ در کشور شناخته میشود که توانایی تولید انواع پمپها با استاندارد بروز دنیا برای صنایع مختلف را دارا است. صنایع مصرفکننده محصولات پتکو شامل صنایع نفت و گاز، پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی، مجتمعهای آبرسانی و انتقال آب و صنایع فولاد است.
استانداردهای ۶۱۰API به عنوان استاندارد صنایع نفت و استاندارد ۲۰NFPA مرجع پمپهای آتشنشانی و استاندارد ISO S199 به عنوان مرجع پمپهای آبرسانی و انتقال در این مجموعه به کار برده میشود. با توجه به ماهیت سفارشیساز بودن این واحد تولیدی، ابتدا درخواست کارفرما دریافت میشود و در واحد فنی و مهندسی پس از آنالیز درخواست و مطابقت با برگه Data sheet، محصول منطبق با نیاز مشتری ارائه و در صورت موجود نبودن در سبد محصولات، کار طراحی محصول جدید آغاز میگردد. کلیه محصولات تولیدی در آزمایشگاه شرکت پمپ و توربین که بزرگترین آزمایشگاه تست هیدرولیک در خاورمیانه است، تست میشود تا اطمینان از کارکرد محصول قبل از ارسال به کارفرما حاصل شود.
با توجه به اینکه تجهیزات و محصولات تولید شده جزو تجهیزات دوار است، باید با استانداردهای مربوطه نگهـداری، انبارش و نصـب و راهانــدازی شــود. به همیــن منظور، بلافاصله بعد از ارسال محصـول با کارفرمــا مکاتبـــاتی صـــورت میگیــرد تــا از دریافــت محصول بدون مشکل توسط سیستم انبارداری کارفرما اطمینان حاصل شود و شرایط نگهداری تا قبل از نصب و راهاندازی، مجددا به کارفرما اعلام میشود.
در واحد خدمات پس از فروش چه اقدامات شاخصی صورت میگیرد؟
فعالیت ما در واحد خدمات پس از فروش، اطمینان از سلامت محصول قبل از راهاندازی، نظارت بر نصب و راهاندازی، نظارت بر تعمیرات دورهای و همچنین، گارانتی محصول است. فعالیتهای تخصصی که پرسنل اعزامی جهت راهاندازی انجام میدهند، شامل مواردی چون نظارت بر نصب صحیح تجهیز و تراز و هممحوری درایور و پمپ، نظارت بر استارت ایمن و بدون مشکل درایورشامل انواع درایورهای توربینی، دیزلی و الکتروموتور، نظارت بر عملکرد و اجرای صحیح ابزاردقیقهای تعبیه شده برای سیستم، شارژ سیلینگسیستمها با سیال مناسب جهت ایمنی و اطمینان از عدم نشتی در زمان کارکرد، استارت ایمن و در سرویس قرار دادن پمپ و ثبت پارامترهای مهم تجهیز و تحویل به بهرهبردار و بازرسیهای دورهای و همچنین، اطمینان از عملکرد صحیح پمپ در سیستم بهرهبرداریشده است.
مهمترین نقطه قوت در حوزه خدمات پس از فروش شرکت پتکو چیست؟
پمپها قلب تپنده یک سیستم در صنایع مختلف هستند و به دلیل حساسیت بالا و اهمیت شدید کارکرد آنها در سرویسهایی که به کار گرفته میشوند، نیاز به نظارتهای مرتبط درخصوص نصب و راهاندازی و پس از آن به بازرسیهای دورهای و تدوین برنامههای تعمیر و نگهداری، وجود داشته که در این میان همکاری بالای تیم خدمات پس از فروش پتکو و دسترسی سریع این نوع خدمات به کارفرمایان، زبانزد مشتریان بوده و این موضوع علاوه بر تخصص فنی و تجربه بالای کاری در این حوزه، یکی از مهمترین نقاط قوت واحد خدمات پس از فروش در شرکت پتکو است.
بر اساس گزارشی از اخبار فولاد، لازم به توضیح است کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت پتکو از ابتدای فرآیند نصب و راهاندازی تا راهاندازی کامل و قرار گرفتن پمپها در سرویسهای مرتبط همراه تیم کارفرمایی بوده و کلیه فعالیتهای لازم فنی و مهندسی مورد نیاز را به کارفرمایان جهت بهرهبرداری با کیفیت بالا، ارائه میکنند.