سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۲:۳۲ /دوشنبه/۷ آبان ۱۴۰۳
زمان انتشار: 14:04 /یکشنبه/6 آبان 1403

در راستای توسعه انرژی‌های پاک انجام شد؛

ارائه طرح بودجه ۴۲۸ میلیون دلاری توسط وزرات انرژی آمریکا

وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا طی بیانیه‌ای از تخصیص بودجه 428 میلیون دلاری برای 14 پروژه توسعه فرایند تولید انرژی پاک در راستای حمایت از استخدام و آموزش کارگران 15 انجمن زغال‌سنگ در سراسر این کشور خبر داد.

وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا طی بیانیه‌ای از تخصیص بودجه ۴۲۸ میلیون دلاری برای ۱۴ پروژه توسعه فرایند تولید انرژی پاک در راستای حمایت از استخدام و آموزش کارگران ۱۵ انجمن زغال‌سنگ در سراسر این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، پروژه‌های مذکور در حمایت از واحدهای تولید زغال‌سنگ کوچک‌مقیاس و با مقیاس متوسط بوده که فعالیت در آن‌ها به علت فرسودگی یا ایجاد آلودگی هوا متوقف شده است. از این رو، دفتر زنجیره‌های تولید و تامین انرژی وابسته به وزارت انرژی آمریکا تصمیم گرفته است به دلیل جلوگیری از آسیب رسیدن به زنجیره تامین انرژی، بودجه‌ای را برای راه‌اندازی واحدهای تولید جدید یا نصب تجهیزات مدرن در جهت بهسازی بهره‌وری انرژی مبتنی بر انرژی‌های پاک به شماری از شرکت‌های فعال در بخش انرژی آمریکا اختصاص دهد.

در بیاینه مذکور اعلام شده است پنج مورد از این پروژه‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته یا در مجاورت آن‌ها احداث خواهند شد. بر همین اساس و مطابق با بیانیه ارائه شده، هر پروژه شامل یک طرح با مزایای مرتبط با آن منطقه خواهد بود و تلاش خواهد شد روند راه‌اندازی واحدهای تولید جدید یا نصب تجهیزات مدرن در جهت بهسازی بهره‌وری انرژی در این واحدهای تولیدی، موجب رشد اقتصادی، بهداشتی و زیست‌محیطی در منطقه‌ای که در آن توسعه می‌یابد، شود.

راه‌اندازی پروژه‌های مذکور، با هدف حمایت و تقویت فرایند تولید در آمریکا مبتنی بر ایجاد زنجیره تامین با استفاده از فناوری‌های روز و به‌کارگیری نیروی کار بومی و مواد اولیه تولید شده در خاک این کشور انجام می‌پذیرد.

در بیانیه مذکور، راه‌اندازی این پروژه‌ها با هدف حمایت از واحدهای تولید کوچک‌مقیاس و با مقیاس متوسط که با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری بخش خصوصی انجام شده، صورت پذیرفته است که با بهره‌برداری از آن‌ها، بیش از یک هزار و ۹۰۰ عنوان شغلی با میزان درآمد بسیار مناسب ایجاد خواهد شد.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا اخیرا طی بیانیه‌ای عنوان کرد: گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا در بخش‌های مختلف به خصوص نیروگاه‌های برق که دهه‌هاست انرژی مورد نیاز این کشور را تامین می‌کنند، روی واقعیت به خود می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با استفاده از دانش و مهارت نیروی کار سابق شاغل در بخش زغال‌سنگ و با استفاده از فناوری‌های مدرن، باید از این نیروی کار آموزش دیده برای توسعه واحدهای تولید جدید یا نصب تجهیزات مدرن در جهت بهسازی بهره‌وری انرژی استفاده شود.

علی زیدی، مشاور ملی بخش آب‌وهوایی و تغییرات اقلیمی وزارت انرژی آمریکا در همین خصوص عنوان کرد: ارائه طرح مذکور منجر به رشد چشمگیر ظرفیت تولید انرژی، بازطراحی بنیادین فرایند تولید انرژی و ایجاد شغل پایدار در آمریکا به خصوص برای قشر متوسط جامعه خواهد شد.

وی افزود: توسعه واحدهای تولید جدید یا نصب تجهیزات مدرن در جهت بهسازی بهره‌وری انرژی سبک مصرف انرژی در صنایع تولیدی و دیگر بخش‌های ساخت و تولید، ایالات متحده آمریکا را دگرگون خواهد کرد.

در همین راستا، پیش‌بینی می‌شود حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بازار جهانی انرژی پاک و فناوری‌‌های مورد استفاده در کاهش میزان کربن تولیدی تا سال ۲۰۳۰ به حداقل ۲۳ تریلیون دلار برسد. در بیانیه وزارت انرژی آمریکا، به موضوع افزایش حجم تقاضا به منظور فناوری‌های مبتنی بر انرژی پاک و استفاده از این نوع از انرژی‌ها در صنایع تولیدی اشاره شده است.

تمرکز در ۱۴ پروژه‌ای که قرار است بودجه وزارت انرژی آمریکا را دریافت کنند، بر روی تامین نیازهای متعدد در زنجیره تامین انرژی پاک آمریکا به خصوص در صنایع تولیدی خواهد بود. در انتخاب این پروژه‌ها، بر پنج زنجیره تامین کلیدی نظیر شبکه برق، صنعت باتری، تولید مواد کم‌کربن، تولید برق پاک و محصولات با بهره‌وری بالای انرژی تاکید شده است. در ادامه این گزارش، نام برخی از این پروژه‌ها با ذکر جزئیاتی ارائه خواهد شد.

شرکت «Anthro Energy»:

وزارت انرژی آمریکا ۲۴٫۹ میلیون دلار بودجه‌ را برای نصب تجهیزات مدرن در جهت بهسازی بهره‌وری انرژی در تاسیسات شرکت «Anthro Energy» اختصاص داده است. با نصب تجهیزات جدید در این تاسیسات، امکان تولید الکترولیت پیشرفته مورد استفاده در ساخت سلول‌های باتری لیتیوم یون (LIB) برای وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، کاربردهای دفاعی و لوازم الکترونیکی مصرفی فراهم خواهد شد. طبق برآوردهای انجام شده، با انجام فرایند نوسازی در واحد تولید مذکور برای حدود ۱۱۵ نفر ثبات شغلی ایجاد می‌شود.

شرکت «CleanFiber»:

واحدهای تولید شرکت «CleanFiber» واقع در ایالت‌های واشنگتن و تگزاس، یکی از گزینه‌های دریافت بودجه ۱۰ میلیون دلاری برای ایجاد دو مرکز تولید مجزا به مساحت ۶۰ هزار فوت مربع به منظور تولید نوع پیشرفته‌ای از عایق سلولزی از مقوای بازیافتی هستند. با راه‌اندازی دو مرکز تولید مذکور، امکان تولید عایق‌های پیشرفته برای عایق‌بندی حدود ۲۰ هزار خانه در سال فراهم خواهد شد. به علاوه، تعداد ۸۰ کارمند جدید به صورت تمام وقت می‌توانند در این دو مرکز تولید به کار گرفته شوند.

شرکت «TS Conductor»:

انتظار می‌رود شرکت «TS Conductor» با دریافت بودجه ۲۸٫۲ میلیون دلاری از وزارت انرژی، یک واحد تولید سیستم جریان مستقیم ولتاژ بالا (HVDC) و سایر رساناهای الکتریکی پیشرفته مبتنی بر شبکه انرژی برق پاک را راه‌اندازی کند. با بهر‌برداری از واحد تولید جدید، تعداد ۴۲۵ نفر در بخش ساخت و تولید و تعداد ۱۶۲ نفر در بخش اجرایی به کار گرفته خواهند شد.

شرکت «Furno Materials Inc»:

شرکت «Furno Materials Inc» در نظر دارد با بودجه ۲۰ میلیون دلاری تخصیص یافته از سوی وزارت انرژی آمریکا، ساخت یک واحد جدید تولید سیمان کم‌کربن را آغاز کند. در این تاسیسات از پسماندهای صنعتی قابل بازیافت به عنوان مواد اولیه به منظور تولید سیمان کم‌کربن استفاده خواهد شد که میزان کربن تولیدی آن حدود ۴۷ درصد کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود حدود ۸۰ نیروی کار جدید در تاسیسات جدید به کار گرفته شوند.

شرکت «Hempitecture Inc»:

وزارت انرژی آمریکا بودجه‌ای بالغ بر ۸٫۴۲ میلیون دلار به شرکت «Hempitecture Inc» به منظور ساخت یک مرکز فرآوری و تولید الیاف کنف صنعتی که در تولید مصالح ساختمانی، صنایع بسته‌بندی و صنعت خودرو به کار می‌رود، اختصاص داده است. شرکت «Hempitecture Inc» اعلام کرد که با تولید الیاف کنف صنعتی جدید، حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد کربن تولیدی در این شرکت کاهش خواهد یافت. با راه‌اندازی مرکز فناوری مذکور، امکان به‌کارگیری تعداد ۲۵ نفر به صورت تمام‌وقت فراهم خواهد شد.

شرکت «Infinitum»:

شرکت «Infinitum» اعلام کرد که بودجه‌ای به مبلغ ۳۴ میلیون دلار را از وزارت انرژی آمریکا به منظور راه‌اندازی یک واحد تولید تخته مدارهای چاپی چرخان (HP-PCB) که در ساخت موتورهای شار محوری با راندمان بالا به کار می‌رود، دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود تعداد ۱۷۰ نیروی کار جدید در بخش عملیاتی و ۱۲۵ نفر دیگر در بخش ساخت‌ و تولید واحد تازه تاسیس، فعالیت خود را آغاز کنند.

شرکت «MetOx International»:

پروژه «Project Arch» به عنوان یک مرکز پیشرفته تولید ابررسانا که قرار است با هدف توسعه ظرفیت شبکه برق مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شود، واجد شرایط دریافت بودجه ۸۰ میلیون دلاری از وزارت انرژی آمریکا شده است. انتظار می‌رود از محصولات تولید شده در این واحد جدید، در ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، مراکز داده هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ و صنایع بار الکتریکی تولیدی بزرگ‌مقیاس استفاده شود. قرار است تعداد ۲۳۰ نیروی کار جدید در این پروژه به صورت تمام‌وقت به کار گرفته شوند.

شرکت «Moment Energy Inc»:

انتظار می‌رود شرکت «Moment Energy Inc» ساخت اولین مرکز تولید تغییر کاربری باتری خودروهای الکتریکی به منظور تولید سیستم‌های ذخیره انرژی باتری ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه با بودجه ۲۰٫۳ میلیون دلاری دریافتی از وزارت انرژی آمریکا را آغاز کند. تعداد ۵۰ نفر در بخش ساخت‌ و تولید و در مجموع ۲۰۰ نفر در مرکز جدید به صورت تمام‌وقت استخدام خواهند شد. گفتنی است که ظرفیت سالانه در مرکز تولید مذکور، حدود یک گیگاوات اعلام شده است.

شرکت «Mainspring Energy Inc»:

وزارت انرژی آمریکا بودجه‌ای به مبلغ ۸۷ میلیون دلار در راستای ساخت یک مرکز تولیدی پیشرفته متعلق به شرکت «Mainspring Energy Inc» به منظور تولید یک هزار ژنراتور خطی که انرژی مورد نیاز آن از طریق سوخت گازی تامین می‌شود، اختصاص داده است. انتظار می‌رود تعداد ۲۹۱ نیروی کار جدید در بخش ساخت و تولید این مرکز فعالیت خود را آغاز کنند. به علاوه، تعداد ۶۰۰ نفر در بخش اجرایی مرکز جدید مذکور استخدام خواهند شد.

شرکت «RG Resource Technologies Inc»:

شرکت «RG Resource Technologies Inc» طی بیانیه‌ای اعلام کرد که واجد شرایط دریافت پنج میلیون دلار از وزارت انرژی آمریکا به منظور نصب تجهیزات مدرن در جهت بهسازی بهره‌وری انرژی در تاسیسات «Lansing» برای تولید ۱۲۰ هزار سیستم تولید انرژی خورشیدی و سیستم جذب حرارتی فتوولتائیک (PVT) است. طبق بیانیه این شرکت، قرار است تعداد ۱۶۰ نیروی کار جدید به صورت تمام‌وقت در تاسیسات مذکور به خدمت گرفته شوند که تعداد ۶۴ مورد از این موقعیت‌های شغلی قرار است از میان افراد ساکن در مناطق کمتر توسعه‌یافته انتخاب شوند.

شرکت «Sparkz Inc»

شرکت «Sparkz Inc» یکی از گزینه‌های دریافت بودجه ۹٫۸ میلیون دلاری برای ساخت اولین واحد تولید فسفات آهن با گرید باتری (FePO4) در نوع خود در ایالات متحده آمریکا است. به عنوان بخشی از این پروژه، شرکت «Sparkz Inc» قرار است ۷۵ نیروی کار جدید را به خدمت بگیرد. گفتنی است شرکت مذکور قراردادی را با اتحادیه کارگری معادن آمریکا (UMWA) به امضا رسانده که در آن بر سر موضوع ارائه آموزش به کارگران بخش زغال‌سنگ به منظور استخدام توافقی صورت گرفته است.

شرکت «Terra CO2 Holdings»:

شرکت مذکور در نظر دارد با بودجه ۵۲٫۶ میلیون دلاری دریافتی از وزرات انرژی آمریکا، یک تاسیسات جدید برای تولید مواد سیمانی تکمیلی نوآورانه با بازدهی بالا (SCM) که ۷۰ درصد کربن تولیدی کمتری نسب به سیمان پرتلند دارد، راه‌اندازی کند. با بهره‌برداری از این تاسیسات، ۶۱ شغل جدید با دستمزد و مزایایی بالاتر از میانگین مبلغ حقوق آمریکا در دسترس قرار خواهد گرفت. به علاوه، شرکت «Terra CO2 Holdings» متعهد شده است که آموزش‌های لازم برای ۱۴۴ نیروی کار در مناطق کمتر توسعه‌یافته را فراهم کند.

شرکت «Urban Mining Industries»:

آن‌طور که به نظر می‌رسد، شرکت «Urban Mining Industries» بودجه ۳۷ میلیون دلاری برای توسعه کارخانه‌های تولیدی شیشه‌های بازیافتی و تبدیل آن به پوزولان شیشه‌ای را از وزارت انرژی آمریکا دریافت خواهد کرد. قرار است پوزولان شیشه‌ای، جایگزین ۵۰ درصد سیمان فشرده کربن مورد استفاده در قالب مخلوط بتن تولیدی شود. استفاده از پوزولان شیشه‌ای، شدت میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و در عین حال مقاومت در برابر نمک‌های برف‌روبی مورد استفاده در جاده‌ها و ویژگی بازتاب نور را افزایش خواهد داد. انتظار می‌رود با توسعه این کارخانه، ۲۰ فرصت شغلی جدید در دسترس قرار بگیرد.

انتهای پیام//

در صنایع مس و فولاد اتفاق افتاد،

13:41 /سه شنبه/1 آبان 1403

تا پایان سال جاری میلادی،

14:47 /شنبه/21 مهر 1403

با رشد سرمایه‌گذاری‌ها محقق خواهد شد؛

7:17 /یکشنبه/15 مهر 1403

معاون وزیر نیرو عنوان کرد:

12:01 /سه شنبه/10 مهر 1403

در واکنش به چالش‌های زیست‌محیطی شکل گرفت؛

11:44 /یکشنبه/8 مهر 1403
به زودی گفت‌وگوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/08/6

209893

فلزات آنلاین

1403/08/6

554000

فلزات آنلاین

1403/08/6

764363

فلزات آنلاین

1403/08/6

2670463

فلزات آنلاین

1403/08/6

22700

فلزات آنلاین

1403/08/6

12115

فلزات آنلاین

1403/08/6

41592

فلزات آنلاین

1403/08/6

49535

فلزات آنلاین

1403/08/6

42180

فلزات آنلاین

1403/08/6

40896

فلزات آنلاین

1403/08/6

26844

فلزات آنلاین

1403/08/6

29038

فلزات آنلاین

1403/08/6

26995

فلزات آنلاین

1403/08/6

35240

فلزات آنلاین

1403/08/6

33360

فلزات آنلاین

1403/08/6

48824

فلزات آنلاین

1403/08/6

26763

فلزات آنلاین

1403/08/6

40213

فلزات آنلاین

1403/08/6

43524

فلزات آنلاین

1403/08/6

4376800