سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۱:۱۶ /چهارشنبه/۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۰ /شنبه/۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل:

استراتژی بومی‌سازی، در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل، گفت: در بسیاری از موارد علی‌رغم وجود ارز کافی در کشور، متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که بر اقتصاد کشور به واسطه تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده بود،‌ با مشکلات متعددی در زمینه تامین تجهیزات،‌ ‌نرم‌افزارها یا ورود دانش مواجه می‌شدیم. لذا برای رفع چالش‌های فوق در این زمینه، سازمان ایمیدرو استراتژی ویژه‌ای را برای بومی‌سازی به عنوان نسخه‌ای واحد برای حمایت از ساخت داخل، پیاده‌سازی کرده است.

مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل، گفت: در بسیاری از موارد علی‌رغم وجود ارز کافی در کشور، متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که بر اقتصاد کشور به واسطه تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده بود،‌ با مشکلات متعددی در زمینه تامین تجهیزات،‌ ‌نرم‌افزارها یا ورود دانش مواجه می‌شدیم. لذا برای رفع چالش‌های فوق در این زمینه، سازمان ایمیدرو استراتژی ویژه‌ای را برای بومی‌سازی به عنوان نسخه‌ای واحد برای حمایت از ساخت داخل، پیاده‌سازی کرده است.

به گزارش «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمــومی ایمیــدرو، یونسیــان بــا اشــاره بـــه سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت و پیگیری‌هـای رئیس هیئت عامل ایمیدرو مبنی بــر ایجاد ساختــاری واحــد و منسجــم بــرای بومی‌سازی، اظهـار داشت: به‌رغم اینکه طی سه، چهـار دهــه اخیر به سبب اعمال تحریم‌ها،‌ ساخت داخل مورد توجه قرار گرفته است اما شاهـد ساختاری واحد برای حمایــت از طراحـــان و سازندگـــان و نهادهـــایی کـــه در تولیـــد دانــش فعالیت می‌کرده‌اند،‌ نبوده‌ایم‌.

وی افزود: اکنون کاهش ارزبری و توجه به توانمندی‌های داخل، تنها مختص به صنعت و زنجیره فولاد نبوده است بلکه زنجیره‌های مس، آلومینیوم و… را شامل می‌شود.

مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی تصریح کرد: در برخی اوقات، ارز در اختیار داشته‌ایم اما به سبب محدودیت‌هایی که بر اقتصاد کشور اعمال شده،‌ با مشکلاتی در تامین تجهیزات،‌ ‌نرم‌افزارها یا ورود دانش مواجه بودیم. لذا به همین منظور سازمان ایمیدرو،‌ استراتژی را برای رفع چالش فوق، پیاده‌سازی کرده است.

یونسیان به فرآیند بومی‌سازی اشاره کرد و گفت:‌ انجام مهندسی معکوس به عنوان اقدام حداقلی محسوب می‌شود که این امر می‌تواند ساخت تجهیزات و تولید دانش را برای قطعات و ماشین‌آلات و حتی نرم‌افزارها دربرگیرد.

وی همکاری ایمیدرو با مراکز علمی را یادآور شد و اذعان داشت: مهندسی معکوس و تهیه نقشه‌هــا را در قالــب همکاری بــا دانشگاه‌ها، اجرایی می‌کنیم.

مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی تصریح کرد: در حال حاضر قطعاتی که پیشتر تصور ساخـت آن نبــود را در داخــل تولید می‌کنیم.

یونسیان ادامه داد: رسیدن به ساخت داخل،‌ تهیه نقشه‌های مهندسی و تولید دانش فنی و ترکیب این فرآیند در اجرا، ازجمله اقداماتی است که در استراتژی بومی‌سازی اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بومی‌سازی را نمی‌توان به معنای ساخت ۱۰۰ درصدی به شمار آورد،‌ یادآور شد: در سامانه‌ای که به‌روزرسانی خواهد شـد، مشخـــص می‌کنیـــم چـــه قطعـــات یـــا ماشین‌آلاتی توسط کدام شرکت، تولید می‌شود و یا اینکه کدام بخش قابل تولید در داخل نیست که از خارج کشور تامین شود.

مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی تاکید کرد: در بومی‌سازی تنها به سازندگان یک رشته همچون فولاد تکیه نمی‌کنیم و از شرکت‌هایی که مثلا در حوزه پتروشیمی، آب، برق، گاز و… اقدام به ساخت داخل کرده‌اند هم استفاده خواهیم کرد؛ چراکه واقعیت نشان می‌دهد مثلا در بخش‌های مربوط به آب، برق و گــاز، پروژه‌هــا و کارخانــه‌های معــدن و صنایــع معدنــی، می‌تــوان بــا تغییــراتی، از توانمنــدی شرکت‌هــایی کـــه پیشتــر در همیــن حوزه‌هــا فعالیت کرده‌اند،‌ بهره برد.

یونسیان تشریــح کــرد: در فهرستی که به این منظـــور تهیــه می‌شـــود، نیازهـــا و همچنیـــن قابلیت‌هــای ساخت و سازندگان اعلام خواهد شد، سپس آن دسته از تولیداتی که به آزمون گذاشته و توسط شرکت‌های مصرف‌کننده در بخش فولاد، مس، آلومینیوم، معادن و… به کار گرفته شده‌ و کارایی آن به تایید رسیده است، به وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام می‌شود.

وی درباره نکات مورد اهمیت تجهیزات ساخت داخل، گفت: در گام نخست، هر نوع ادعایــی برای ساخــت داخــل بایــد به آزمــون گذاشتــه شود و نمی‌توان صرف نشان دادن یک کالا و برچســب، آن را بومی‌ســازی تلقی کــرد. ازایــن‌رو تــاییدیــه مصرف‌کننــده کــه همـــان کارخانه‌هــا هستند، یکی از ملاک‌هــا برای تایید ساخت داخل است.

مشاور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی، با بیان اینکه قصد نداریم این فرآیند جنبه شعاری پیدا کند، تاکید کرد: چنانچه هر قطعه، ماشین یا نرم‌افزاری از نظر شاخص‌هایی همچون کمیت و کیفیت، جنبه کاربردی از سوی کارخانه‌های مصرف‌کننده پیدا کرد و از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار بود، در همان لیست حمایتی قرار می‌گیرد و با نظر وزارت صنعت معدن و تجارت، تعرفه بر روی مشابه وارداتی آن اعمال می‌شود یا اجازه ثبت سفارش برای واردات داده نخواهد شد.

یونسیان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت دارا بودن صلاحیت و شرایط لازم، از وزارتخانه درخواست می‌شود که با توجه به توان ساخت در تجهیزات و قطعات مورد اشاره،‌ تعرفه برای واردات آن‌ها اعمال کند یا ثبت سفارشی انجام نشود. بدین ترتیب ضمن حمایت از شرکت‌های داخلی و ایجاد مانع برای ارزبری، سبب تشویق سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در کشور می‌شویم.

با حکم هیئت مدیره،

۱۲:۴۳ /چهارشنبه/۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد:

۱۵:۴۸ /شنبه/۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

۱۰:۰۸ /یکشنبه/۲۴ فروردین ۱۴۰۴

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

۸:۳۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

به منظور ساخت پروژه «Development Road»،

۱۱:۵۴ /یکشنبه/۲۸ بهمن ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۱:۲۸ /یکشنبه/۱۸ آذر ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۱۳ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۵:۲۰ /شنبه/۱۳ خرداد ۱۴۰۲

حسن رحیمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت نوین ارزش در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۸:۵۵ /شنبه/۲۶ آذر ۱۴۰۱

حامد کلانتری، مدیرعامل شرکت نوآوران ابتکار احسان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۹:۵۳ /چهارشنبه/۲ آذر ۱۴۰۱

محسن نادری، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی همراه جاده ریل دریا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۷:۰۳ /چهارشنبه/۱۸ آبان ۱۴۰۱

روح‌اله ملکی، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی زرین راه وطن طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۱۲:۰۶ /شنبه/۵ خرداد ۱۴۰۳

طی سال‌های 23-2011 صورت پذیرفت؛

۵:۳۲ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

صعود شاخص بالتیک پانامکس

۱۲:۰۵ /جمعه/۱۸ خرداد ۱۴۰۳

رشد 100 درصدی شاخص بالتیک در 3 ماهه دوم 2019؛

۵:۳۱ /شنبه/۲۲ تیر ۱۳۹۸

بهبود نرخ کشتیرانی در 2 ماه اخیر

۱۴:۵۰ /شنبه/۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

وضع قوانین زیست‌محیطی جدید در دریاها؛ محرک هزینه‌های حمل

۹:۰۸ /شنبه/۲۲ دی ۱۳۹۷
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

مشاور رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو:

۶:۱۰ /شنبه/۱۵ شهریور ۱۳۹۹

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/02/23

233167

فلزات آنلاین

1404/02/23

869230

فلزات آنلاین

1404/02/23

1398405

فلزات آنلاین

1404/02/23

1167989

فلزات آنلاین

1404/02/23

28353

فلزات آنلاین

1404/02/23

16403

فلزات آنلاین

1404/02/23

43388

فلزات آنلاین

1404/02/23

65608

فلزات آنلاین

1404/02/23

47680

فلزات آنلاین

1404/02/23

44103

فلزات آنلاین

1404/02/23

37527

فلزات آنلاین

1404/02/23

35476

فلزات آنلاین

1404/02/23

35075

فلزات آنلاین

1404/02/23

43700

فلزات آنلاین

1404/02/23

38890

فلزات آنلاین

1404/02/23

59217

فلزات آنلاین

1404/02/23

32832

فلزات آنلاین

1404/02/23

41806

فلزات آنلاین

1404/02/23

56111

فلزات آنلاین

1404/02/23

6541100