سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۶:۰۸ /چهارشنبه/۳۰ آبان ۱۴۰۳
زمان انتشار: 12:24 /چهارشنبه/3 خرداد 1402

استفاده از ظرفیت‌های روابط‌ عمومی و کمک به حل چالش‌های صنعت

مدیر روابط‌ عمومی «ومعادن» گفت: علی‌رغم نقش گسترده‌ای که روابط‌ عمومی می‌تواند در تنویر افکار عمومی داشته باشد، روابط‌ عمومی‌های بخش صنعت به تناسب بزرگی این بخش توسعه پیدا نکرده‌اند و ظرفیت‌های بلااستفاده‌ زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌‎گذاری توسعه معادن و فلزات، محمدرضا مقیسه، مدیر روابط‌ عمومی «ومعادن» در حاشیه برگزاری گردهمایی مدیران روابط‌ عمومی شرکت‌های حوزه معدن و صنایع معدنی که با هماهنگی و دعوت ایمیدرو در یزد و به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال برگزاری است، بیان کرد: علی‌رغم نقش گسترده‌ای که روابط‌ عمومی می‌تواند در تنویر افکار عمومی داشته باشد، روابط‌ عمومی‌های بخش صنعت به تناسب بزرگی این بخش توسعه پیدا نکرده‌اند و ظرفیت‌های بلااستفاده‌ زیادی دارند.

وی افزود: در این راستا، به فرصت‌ها و مصادیق متعددی می‌توان اشاره کرد؛ به طور مثال وقتی که کشور با چالش‌هایی همچون کمبود انرژی مواجه می‌شود، اولین قربانی بخش صنعت است و دچار خاموشی‌های طولانی و گسترده می‌شود؛ در حالی که اگر جامعه و تمامی ذی‌نفعان مستقیم و غیرمستقیم این بخش، با نقش و جایگاه صنعت در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی آشنا باشند و به این باور برسند که با تعطیل‌ شدن صنعت حتی موقت، چه ضرباتی بر پیکره جامعه به لحاظ اقتصادی، اشتغال‌زایی و اجتماعی وارد خواهد شد، با این بخش همراه‌تر بوده و حمایت بیشتری از روشن‌ نگاه‌ داشتن چراغ صنعت خواهند کرد.

مدیر روابط‌ عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی روابط‌ عمومی‌ها در بخش صنعت و نیز رسانه‌ها در این حوزه، تبیین این موضوع مهم است که چالش‌های پیش روی صنعت، چه تاثیرات گسترده‌ای در سطح اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت و نیز توسعه صنعت چه نقشی در توسعه کلی کشور دارد.

مقیسه تصریح کرد: همچنین در مواقعی که تنش‌های روانی در فضای بازار سرمایه و بورس ایجاد می‌شود، روابط‌ عمومی‌ها با اطلاع‌رسانی درست و حمایت از آگاهی جامعه به روش‌های مختلف و اعتمادسازی میان مردم و صنعت، می‌توانند در جلوگیری از ایجاد این تنش‌ها و شفاف‌سازی فضای موجود نقش موثری ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت دیگری که در این بخش وجود دارد و بدون استفاده مانده است، امکان تعامل موثر و پیوسته روابط‌ عمومی‌های این حوزه با یکدیگر و ایجاد هم‌افزایی در مسیر حل چالش‌های صنعت است که از عهده یک یا دو سازمان، به دلیل محدویت‌هایی که طبیعتا هر سازمان با آن روبه‌روست، به طور مجزا برنمی‌آید یا تاثیر آن بسیار کمتر از یک حرکت هماهنگ و جمعی خواهد بود.

مدیر روابط‌ عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: بسیاری از چالش‌های موجود در صنعت، مربوط به یکی دو شرکت خاص نیست؛ مسائلی مانند بحران انرژی، تامین مواد اولیه، تامین سرمایه و هدایت نقدینگی جامعه در مسیر درست و اعتمادسازی در جامعه، تنها چالش‌های مختص یک سازمان نیست؛ همچنین شفافیت موضوعاتی از این دست که نقش ترسیم‌ شده صنعت در برخی بحران‌های پیش رو مانند کمبود آب و انرژی تا چه میزان منطبق بر واقعیت است؟ بسیاری از این موضوعات با اطلاع‌رسانی درست و ارائه آمار دقیق، عددی در مسیر تبیین نقش واقعی صنعت، قابل حل خواهد بود.

مقیسه اضافه کرد: در این مسیر نقش رسانه‌های تخصصی بر کسی پوشیده نیست. بنابراین در کنار این تعامل، حمایت موثر از این رسانه‌ها بدون شک بسیار تاثیرگذار خواهد بود که در سال‌های گذشته درباره آن صحبت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که با این تعامل موثر، هدفمندتر خواهد شد، شرکت در برنامه‌هایی همچون همایش‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌ها است. این برنامه‌ها در حوزه صنعت، هرساله به تعداد زیادی برگزار می‌شود و گاهی تکراری و غیر‌ضروری است. روابط‌ عمومی‌ها با ارزیابی و تصمیم جمعی می‌توانند به استاندارد مشترکی برای حضور در این نمایشگاه‌ها و همایش‌ها برسند. در صورت نیاز، برخی از این برنامه‌ها با یکدیگر ادغام شوند، برخی حذف شده و البته جاهای خالی که هنوز پر نشده و نیاز به کار بیشتری دارد، شناسایی شود تا نهایتا برایند آن موجب شود به تصمیمات و اقدامات بهتری در مسیر توسعه صنعت برسیم.

مدیر روابط‌ عمومی «ومعادن» در پایان بیان کرد: همایش گردهمایی مدیران روابط‌ عمومی که ایمیدرو برگزارکننده آن است، قطعا در شکل‌گیری این تعامل موثر خواهد بود و جای تشکر دارد.

انتهای پیام//

فراخوان عمومی شناسایی و ارزیابی کیفی شماره ۰۲-۱۴۰۳/م (نوبت اول)؛

8:26 /دوشنبه/21 آبان 1403

محمدرضا پیرحسینلو، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

6:32 /شنبه/9 تیر 1403

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت‌‎وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:40 /شنبه/19 خرداد 1403

محمدرضا پیرحسینلو، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

6:51 /یکشنبه/16 اردیبهشت 1403

نادر رضایی‌منش، مدیرعامل شرکت لعابیران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

12:38 /شنبه/19 اسفند 1402

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

19:57 /شنبه/5 آذر 1401

محمدرضا پيرحسينلو، مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدنی و فلزی خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:37 /یکشنبه/1 مهر 1403

حسنعلی رضایی‌مقدم، مدیرعامل شرکت گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم

16:28 /شنبه/19 خرداد 1397

مازاد نیروی انسانی، سنگی بر راه خروج وابستگی از نفت

5:24 /یکشنبه/16 اردیبهشت 1397

نگاهی به شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین؛

13:24 /سه شنبه/15 اسفند 1402

اینفوگرافیک وسیع‌ترین منطقه ویژه اقتصادی اقتصادی ایران؛

14:13 /شنبه/18 آذر 1402

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/08/29

205750

فلزات آنلاین

1403/08/29

573182

فلزات آنلاین

1403/08/29

769238

فلزات آنلاین

1403/08/29

2715234

فلزات آنلاین

1403/08/29

22998

فلزات آنلاین

1403/08/29

12915

فلزات آنلاین

1403/08/29

40516

فلزات آنلاین

1403/08/29

49911

فلزات آنلاین

1403/08/29

42663

فلزات آنلاین

1403/08/29

41492

فلزات آنلاین

1403/08/29

27639

فلزات آنلاین

1403/08/29

29449

فلزات آنلاین

1403/08/29

28043

فلزات آنلاین

1403/08/29

37282

فلزات آنلاین

1403/08/29

34852

فلزات آنلاین

1403/08/29

50294

فلزات آنلاین

1403/08/29

27366

فلزات آنلاین

1403/08/29

40032

فلزات آنلاین

1403/08/29

43987

فلزات آنلاین

1403/08/29

4356900