سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۲۱:۲۱ /پنج شنبه/۷ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 11:21 /چهارشنبه/30 خرداد 1403

در نهمین کنفرانس «Current Trends in Mining Finance» مطرح شد؛

استقبال مصرف‌کنندگان گرافیت در آمریکا از پرداخت پریمیوم

به گفته یکی از مدیران ارشد شرکت تولیدکننده گرافیت طبیعی به نام «Westwater Resources Inc»، تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی (EV) و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) حاضرند برای مواد اولیه‌ای که مشمول قانون کاهش تورم آمریکا هستند پریمیوم پرداخت کنند.

به گفته یکی از مدیران ارشد شرکت تولیدکننده گرافیت طبیعی به نام «Westwater Resources Inc»، تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی (EV) و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) حاضرند برای مواد اولیه‌ای که مشمول قانون کاهش تورم آمریکا هستند پریمیوم پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، ترنس کریان رئیس هیئت مدیره شرکت «Westwater Resources Inc» در نهمین کنفرانس «Current Trends in Mining Finance» که به میزبانی موسسه «Society for Mining, Metallurgy & Exploration» در روز چهارشنبه ۲۲ می ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: باید این سوال که تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی (EV) و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) تا چه اندازه حاضرند برای مواد اولیه حیاتی تولیدی و مشمول قانون کاهش تورم آمریکا پریمیوم پرداخت کنند، به طور ویژه مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنرانی خود افزود: پاسخ به این سوال مثبت است، چراکه تعداد زیادی از شرکت‌ها در همین زمینه اقدام به ثبت قراردادهای پیش‌خرید با شرط پرداخت پریمیوم کرده‌اند. به عنوان مثال، می‌توان به ثبت قراداد میان شرکت‌های «Westwater Resources Inc» و «SK On» اشاره کرد.

لازم به ذکر است که شرکت «Westwater Resources Inc» در حال ساخت یک واحد فرآوری گرافیت باتری با نام واحد «Kellyton» است که در ایالت شرقی مرکزی آلاباما قرار دارد؛ همچنین این شرکت مدیریت دو پروژه معدنی گرافیت «Coosa» و «Bama» را بر عهده دارد.

کریان خاطرنشان کرد: تصمیم شرکت «Westwater Resources Inc» مبنی بر ساخت واحد فرآوری قبل از آغاز فعالیت در معادن تحت مدیریت خود، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. با این حال وی هدف از این کار را دستیابی سریع‌تر به منبع درآمد و وجوه در گردش مطرح کرد.

گفتنی است که شرکت «Westwater Resources Inc» با تولیدکننده باتری‌ خودروهای الکتریکی در کره‌جنوبی یعنی شرکت «SK On» به منظور تامین گرافیت کروی خالص پوشش‌دار (CSPG) قرارداد همکاری امضا کرده است.

وی عنوان کرد: تقریبا ۱۷ ابرواحد تولید باتری در ایالات متحده آمریکا در حال توسعه است و تمام آن‌ها از گرافیت به عنوان ماده اولیه در تولید آند استفاده می‌کنند. بر همین اساس، شرکت «Westwater Resources Inc» در تلاش است یک کسب‌و‌کار گرافیت باتری در آمریکای شمالی راه‌اندازی کند تا از وابستگی به تامین گرافیت از چین کاسته شود.

به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت «Westwater Resources Inc»، روش‌های مورد استفاده در تولید آند گرافیت این شرکت با روشی که تولیدکنندگان در چین برای تولید آند گرافیت به کار می‌برند اساسا متفاوت بوده و عمدتا مبتنی بر حفاظت از محیط زیست است.

کریان اظهار داشت: شرکت‌های چینی از اسید هیدروفلوئوریک برای تولید گرافیت کروی خالص پوشش‌دار (CSPG) استفاده می‌کنند اما شرکت «Westwater Resources Inc» چنین رویه‌ای را در پیش نخواهد گرفت.

تولیدکنندگان باتری و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) در مذاکراتی که با شرکت «Westwater Resources Inc» انجام داده‌اند، از محصولاتی با میزان کربن تولیدی پایین استقبال کرده‌اند؛ با این حال موضوع اصلی در مذاکرات، بحث بر سر تعیین قیمت‌هاست چراکه این تولیدکنندگان در ۲۰ سال گذشته از قیمت پایین خرید گرافیت تولید شده در چین منتفع شده بودند.

وی در طول کنفرانس مذکور تاکید کرد: تولیدکنندگان باتری و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) از راه‌اندازی زنجیره تامینی که سازگار با محیط زیست باشد به شدت حمایت می‌کنند. این مسئله را به وضوح می‌توان در مذاکرات صورت گرفته دید که در آن تولیدکنندگان باتری و سازندگان تجهیزات اصلی خواهان ارائه جزییات بیشتر از سوی شرکت «Westwater Resources Inc» در رابطه با میزان کربن تولیدی محصولات هستند.

البته باید اعتراف کرد که در حال حاضر تقریبا تمامی مواد آند مورد استفاده در تولید باتری‌های لیتیوم یونی از چین تامین می‌شود. همچنین حدود ۵۰ درصد وزن باتری لیتیوم یون به گرافیت به عنوان ماده اولیه در تولید آند اختصاص دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت «Westwater Resources Inc» مطرح کرد: هدف این شرکت از ورود به عرصه تولید گرافیت، رقابت بر سر تعیین قیمت‌های پایین‌تر با تولیدکنندگان چینی نیست. هدف اصلی از ورود به چنین کسب‌وکاری راه‌اندازی صنعت گرافیت داخلی که بیشترین اهمیت را در زمان نوسانات حجم عرضه و تقاضا نسبت به سایر مواد اولیه حیاتی دارد، است.

شرکت «Westwater Resources Inc» از جمله شرکت‌هایی است که از تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعرفه‌های واردات خودروهای الکتریکی چینی به آمریکا از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد و اجرای تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات گرافیت طبیعی از مبدا چین که از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد، استقبال کرده است.

جان جیکوبز، مدیر ارشد بازرگانی شرکت «Westwater Resources Inc» در بیانیه‌ای در ۱۵ می سال ۲۰۲۴ تصریح کرد: تعرفه‌های وارداتی وضع شده دقیقا همان چیزی است که صنعت گرافیت طبیعی مستقر در ایالات متحده آمریکا برای رقابت با انحصاری که در این رابطه برای تولید گرافیت در چین وجود دارد به آن نیاز داشت. علاوه‌براین، وضع تعرفه‌های مذکور باعث خواهد شد تولیدکنندگان گرافیت در آمریکا به جایگاه واقعی خود در این صنعت برسند و در مسیر افزایش تعداد مشتریان خود گام بردارند.

در همین راستا، شماری از منابع در چین اعلام کردند که تعرفه‌های وضع شده بر افزایش تعرفه‌های واردات خودروهای الکتریکی چینی به آمریکا، تاثیر چندانی بر تولیدکنندگان این خودروها در چین نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا اخیرا در بیانیه‌ای که در اوایل ماه ژوئن ۲۰۲۴ رسانه‌ای شد به خودروسازان در این کشور تا سال ۲۰۲۷ معافیت در محدودیت دسترسی به برخی مواد معدنی همچون گرافیت آند از چین را اعطا کرد.

بر اساس ارزیابی موسسه «Fastmarkets» قیمت گرافیت ورقه‌ای با محتوای کربن حداقل ۹۴ درصد، مش منفی ۱۰۰ با شرط تحویل محموله در بنادر اصلی اروپا و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif) رقمی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار در هر تن در روز ۲۲ می ۲۰۲۴ برآورد شد که نسبت به قیمت گزارش شده در اواسط ماه آوریل سال جاری میلادی تغییری را به ثبت نرساند.

همچنین موسسه مذکور قیمت گرافیت ورقه‌ای با محتوای کربن حداقل ۹۴ درصد، مش منفی ۱۰۰ با شرط تحویل در بنادر اصلی اروپا و تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده (fob) را حدود ۴۶۰ تا ۴۸۱ دلار در هر تن در روز پنج‌شنبه ۲۳ می ۲۰۲۴ ارزیابی کرد که نسبت به قیمت ۴۶۰ تا ۴۹۱ دلار در هر تن ارائه شده در ماه آوریل سال جاری میلادی و قیمت ۵۳۰ تا ۵۷۵ دلار در هر تن گزارش شده در ابتدای سال ۲۰۲۴ کاهش را تجربه کرد.

اختلاف قیمت گرافیت چین و اروپا به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده است

برخی منابع به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که اختلاف قیمت گرافیت چین و اروپا در ماه می ۲۰۲۴ به دلیل افزایش نرخ حمل‌و‌نقل، کاهش قیمت گرافیت در چین و برخی از عوامل ژئوپلیتیکی به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته رسید.

انتهای پیام//

با اعلام دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا،

16:25 /چهارشنبه/9 خرداد 1403

با تاکید بر اهمیت در صنایع مختلف،

7:30 /پنجشنبه/3 خرداد 1403

در بازدید از کارخانه نوین الکترود اردکان عنوان شد:

8:53 /دوشنبه/24 اردیبهشت 1403

در رویداد «ICCSINO» مطرح شد،

6:16 /چهارشنبه/29 فروردین 1403

در ابتدای سال 2024،

16:19 /دوشنبه/20 فروردین 1403

مدیر اجرایی شرکت «OneD Battery Sciences» مطرح کرد:

7:20 /دوشنبه/28 اسفند 1402
به زودی گفت‌وگوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی یادداشت‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تحلیلی مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/6

153071

فلزات آنلاین

1403/04/6

483684

فلزات آنلاین

1403/04/6

635024

فلزات آنلاین

1403/04/6

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/6

24820

فلزات آنلاین

1403/04/6

11313

فلزات آنلاین

1403/04/6

47474

فلزات آنلاین

1403/04/6

51616

فلزات آنلاین

1403/04/6

44720

فلزات آنلاین

1403/04/6

41572

فلزات آنلاین

1403/04/6

26521

فلزات آنلاین

1403/04/6

28270

فلزات آنلاین

1403/04/6

25736

فلزات آنلاین

1403/04/6

36807

فلزات آنلاین

1403/04/6

33627

فلزات آنلاین

1403/04/6

46477

فلزات آنلاین

1403/04/6

25181

فلزات آنلاین

1403/04/6

43710

فلزات آنلاین

1403/04/6

46627

فلزات آنلاین

1403/04/6

3460400