معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: شناسایی بازارهای جدید در کنار بازارهایی که در حال حاضر در دست داریم و توسعه این بازارها در منطقه و کشورهای همسایه، یکی از اهداف مهم ماست و با رویکرد فعلی مجموعه، پیشبینی میکنیم رویداد «چادرو» در آینده به طور منظم برگزار شود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، علی نصیری در حاشیه نهمین دوره از نمایشگاه تخصصی معدن یزد، بیان کرد: معاونت بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان بزرگترین تولیدکننده کنسانتره کشور، طبق سیاستها و برنامههایی که مدیرعامل و هیئت مدیره محترم تبیین کردهاند، چندین ماموریت دارد؛ در گام اول، این شرکت به دنبال افزایش سهم صادرات خود در بازارهای جهانی است. این اقدام توسط چادرملو به عنوان شرکتی که زنجیره فولاد را به طور کامل در اختیار دارد و تولیدکننده شمش است، صورت میگیرد. شناسایی بازارهای جدید در کنار بازارهایی که در حال حاضر در دست داریم و توسعه این بازارها در منطقه و کشورهای همسایه، یکی از اهداف مهم این شرکت است. همچنین صادرات گندله، آهن اسفنجی و سایر محصولات چرخه فولاد در دستور کار است اما هدف غایی این بوده که هرچقدر امکانپذیر باشد، محصول نهاییتر را به بازارهای خارجی صادر کنیم.
وی افزود: در بازار داخلی، یکی از ماموریتهای مهم این شرکت تامین خوراک برای شرکتهایی است که مصرفکننده کنسانتره و گندله هستند. تغییرات عمدهای در سیاست کلان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به وجود آمده است و امیدواریم در آینده نزدیک اخبار مثبت زیادی از چادرملو بشنویم. در یک بازه زمانی سه ماهه، ۶ ماهه و یک ساله، این برنامهها که گامبهگام به اهداف تعیینشده نزدیکتر شوند، رسانهای خواهند شد.
معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تصریح کرد: میدانیم که صنعت فولاد در کشور ما نزدیک به نیم قرن سابقه دارد و معدنکاری در کشور نیز چندین دهه است که در حال توسعه است اما کمکی که بخش نوآوری و شرکتهای دانشبنیان میتوانند به این صنعت ارائه دهند، بسیار مهم است. در گام اول، این شرکتها میتوانند در کاهش بهای تمام شده تاثیرگذار باشند. در گام دوم، بومیسازی و ساخت محصولات داخلی، یکی دیگر از زمینههای اثرگذاری این شرکتهاست. نتیجه این دو موضوع بهرهوری بالاتر، اشتغال بیشتر در داخل کشور و کاهش وابستگی به واردات از کشورهای خارجی خواهد بود.
نصیری خاطرنشان کرد: در مجموعه چادرملو، این موضوع به شدت پیگیری میشود؛ به نحوی که در این شرکت، مجموعهای تحت عنوان «نوچاد» تعریف شده که به پایش و بررسی طرحها میپردازد و به طور همزمان با شرکتهای دانشبنیان همکاریهای لازم را برای همافزایی و بهرهبرداری از ظرفیتهای موجود انجام میدهد. فرصتهای موجود برای همافزایی با شرکتهای دانشبنیان، به طور جدی شناسایی و پیگیری شده و طرحهایی که این شرکتها ارائه میدهند را بررسی میکنیم. ما از این شرکتها تقاضا داریم بازدیدهایی از مجموعه ما داشته باشند تا بتوانیم طرحهای جدیدتری را در این راستا عملیاتی کنیم.
وی یادآور شد: در مجموعه ما این اعتقاد وجود دارد کارهایی که تا به امروز در این زمینه انجام شده است، میتواند چندین برابر در آینده توسعه یابد و پیگیری شود. امیدواریم به روزی برسیم که در این صنعت به طور کامل بومیسازی را محقق کنیم و نگاه و توجه ما تماما معطوف به داخل کشور باشد.
به گفته معاون بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، با رویکرد فعلی چادرملو پیشبینی میشود رویداد «چادرو» به طور منظم برگزار شود.
انتهای پیام//