سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱:۴۲ /چهارشنبه/۱۰ مرداد ۱۴۰۳
زمان انتشار: 16:23 /سه شنبه/9 مرداد 1403

روند سریع توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در آمریکا؛

تولیدکنندگان برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا چه ایالت‌هایی هستند؟

در حال حاضر دو ایالت کالیفرنیا و تگزاس بزرگ‌ترین تولیدکننده برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌شوند.

در حال حاضر دو ایالت کالیفرنیا و تگزاس بزرگ‌ترین تولیدکننده برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، چندین ایالت دیگر آمریکا به طور کلی سهم بسیار بیشتری از ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات را در سیستم‌های برق تولیدی در سطح ملی به خود اختصاص داده‌اند.

بر همین اساس و مطابق با ارزیابی و رتبه‌بندی میزان ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات، به نظر می‌رسد که چندین ایالت دیگر در آمریکا نقش پررنگ‌تری نسبت به ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر در این کشور داشته‌اند.

ارزیابی ظرفیت تولید برق از انرژی‌های پاک در ایالت‌های آمریکا

از نظر ظرفیت کل تولید برق در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات، دو ایالت آیووا و نیومکزیکو در صدر قرار دارند و تنها ایالت‌هایی هستند که بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برق آن‌ها مربوط به انرژی‌های پاک است.

بر اساس داده‌های ارائه شده در پلتفرم داده انرژی «Cleanview» و گزارش منتشر شده توسط اداره انرژی ایالات متحده آمریکا (EIA)، در مجموع حدود ۵۵٫۴۳ درصد از ظرفیت برق در ایالت آیووا آمریکا از انرژی‌های تجدیدپذیر (۵۴٫۱ درصد از انرژی باد و ۱٫۳ درصد از انرژی خورشیدی) در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات تولید می‌شود. در ایالت نیومکزیکو، انرژی‌های تجدیدپذیر سهم ۵۰٫۷۸ درصدی از ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات را به خود اختصاص داده که سهم انرژی باد ۳۷٫۱ درصد و سهم انرژی خورشیدی ۱۳٫۷ درصد از ظرفیت کل انرژی برق تولید شده از انرژی‌های پاک است.

ایالت‌های داکوتای جنوبی، کانزاس و داکوتای شمالی جزو پنج ایالت برتر آمریکا از لحاظ ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات را به خود اختصاص داده‌اند و سهم تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در این سه ایالت حدود ۴۴ درصد اعلام شده است.

سهم تولید برق از انرژی خورشیدی در ایالت‌های آمریکا

یکی از ویژگی‌های کلیدی در میان ایالت‌های آمریکا که بیشترین ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر را به خود اختصاص داده‌اند، تولید برق از انرژی بادی است که به طور متوسط ​​۸۰ درصد از کل ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ۱۰ ایالت برتر در زمینه تولید برق از این نوع انرژی‌ها را شامل می‌شود.

داده‌های ارائه شده در پلتفرم داده انرژی «Cleanview» نشان می‌دهد که ایالت‌های نیومکزیکو و ورمونت به طور قابل‌توجهی سهم ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی بیشتری نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا دارند. با این وجود، حدود ۷۳ درصد و ۵۱ درصد از ظرفیت تولید برق انرژی‌های تجدیدپذیر در این دو ایالت از طریق انرژی‌ بادی تامین می‌شود.

از حدود ۱۰ ایالت برتر در تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی نقش پررنگ‌تری در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات دارد.

ایالت‌های نوادا، کالیفرنیا، یوتا، آریزونا و کارولینای شمالی همگی سهم بسیار بیشتری از تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی نسبت به نیروگاه‌های بادی دارند. علت این سهم بیشتر را می‌توان به دسترسی بهتر ایالت‌های نام برده شده به انرژی خورشیدی در مقایسه با ایالت‌های شمالی آمریکا نسبت داد.

در همین رابطه، کاهش هزینه راه‌اندازی سیستم‌های ذخیره انرژی باتری از انرژی خورشیدی در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات، نقش کلیدی در افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر در ایالت‌های مذکور داشته است.

عواملی چون اعطای معافیت‌های مالیاتی ایالتی و ارائه بسته‌های تخفیفی و حمایتی، شرکت‌های تولیدکننده برق را تشویق کرده است تا سیستم‌های تولید برق از انرژی خورشیدی را با سرعت بیشتری در مقایسه با دیگر سیستم‌های تولید برق مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر در پنج سال گذشته، حتی در مناطقی که پتانسیل تولید برق از انرژی خورشیدی نسبتا کمتری در مقایسه با مناطق با دسترسی محدودتر به این نوع از انرژی در ایالت‌های جنوب غربی آمریکا داشته‌اند، راه‌اندازی کنند.

به عنوان مثال در ایالت آیووا، ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴، حدود دو هزار و ۲۳۸ درصد افزایش را در مقایسه با افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در مدت زمان مشابه تجربه کرد.

داده‌های دریافتی از اداره انرژی ایالات متحده آمریکا (EIA) نشان می‌دهد ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی، رشد مشابهی را در ایالت‌های ایلینویز، اوهایو، ویسکانسین و مین در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ به ثبت رسانده است.

افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در ایالت‌های آمریکا

ظرفیت تولید برق از انرژی‌های بادی در ایالت‌های آمریکا نیز طی پنج سال گذشته رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده اما سرعت افزایش آن نسبت به انرژی خورشیدی کمتر بوده است.

در سطح ملی، ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۴۶ درصد رشد داشته که در مقایسه با جهش ۱۷۱ درصدی ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات در بازه زمانی مذکور جهش کمتری داشته است.

یکی از دلایل اصلی در افزایش کمتر ظرفیت تولید برق از انرژی بادی، طرح‌های توسعه بلندمدت‌تر ارائه شده به منظور راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی نسبت به نیروگاه‌های خورشیدی بوده است. از دیگر عوامل اصلی رشد کمتر تولید برق از انرژی‌های بادی نسبت به نیروگاه‌های خورشیدیف، می‌توان به شرایط سخت‌تر صدور مجوز برای راه‌اندازی مزارع بادی و مخالفت‌های شدید افراد بومی برای این‌ کار اشاره کرد.

همچنین توسعه‌دهندگان نیروگاه‌های بادی با مشکلاتی از قبیل اختلال زنجیره تامین قطعات کلیدی سیستم‌های تولید برق از انرژی بادی مانند توربین بادی مواجه شده‌اند که هزینه‌های راه‌اندازی این سیستم‌ها را افزایش داده و مشتریان بالقوه را مجبور به انتخاب سیستم‌های جایگزین کرده است. چنین اتفاقی، یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد ظرفیت تولید برق از انرژی‌های خورشیدی نسبت به ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های بادی، رشد بیشتری را طی چند سال گذشته به ثبت رسانده است.

گفتنی است شرکت‌هایی که به دنبال افزایش ظرفیت تولید برق در مدت زمان محدودی بوده‌اند، ترجیح داده‌اند از سیستم‌های تولید برق از انرژی خورشیدی به جای انرژی بادی طی سال‌های گذشته در ایالت‌های آمریکا استفاده کنند.

نیروگاه‌های با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات در راستای توسعه ظرفیت تولید، انتخاب مطمئن‌تری برای شماری از تولیدکنندگان انرژی به شمار می‌رود. به این دلیل امکان تولید انرژی در نیروگاه بادی به صورت ۲۴ ساعته وجود دارد اما امکان تولید انرژی از سیستم‌های خورشیدی فقط در زمانی که نور خورشید وجود داشته باشد، فراهم است.

به نظر می‌رسد نیروگاه‌های تولید برق با ظرفیت تولید انرژی بیش از یک مگاوات سعی دارند با افزایش مداوم ظرفیت سیستم‌های ذخیره انرژی باتری که امکان ذخیره برق تولید شده از انرژی‌های تجدیدپذیر مازاد را به منظور استفاده در زمان اضطراری فراهم می‌کند، سهم تولید برق از انرژی‌های پاک از کل ظرفیت تولید انرژی را در راستای رسیدن به هدف‌گذاری‌های تعیین شده در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، یکی از روش‌های کاهش میزان تولید برق از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، تعدیل نوسانات فعلی در حجم زیادی از این نیروگاه‌ها در سراسر آمریکا است که در انتقال آسان انرژی برق و هماهنگی جهت زمان‌بندی بهتر توزیع انرژی بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام//

علی‌رغم شعله‌ور شدن تنش‌های تجاری محقق شد؛

6:31 /یکشنبه/7 مرداد 1403

به دنبال افزایش عرضه برق از انرژی‌های تجدیدپذیر،

8:36 /شنبه/23 تیر 1403

در پنج ماهه نخست 2024 تحقق یافت؛

7:04 /پنجشنبه/17 خرداد 1403

در سال گذشته میلادی محقق شد؛

10:24 /چهارشنبه/9 خرداد 1403

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو عنوان کرد:

8:02 /سه شنبه/8 خرداد 1403

با هدف تامین برق پایدار صنایع،

8:21 /شنبه/1 اردیبهشت 1403

بهداد قره‌گوزلو، مدیرعامل شرکت پترو فولاد بهمن در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

5:31 /شنبه/6 آبان 1402
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/05/9

156179

فلزات آنلاین

1403/05/9

542326

فلزات آنلاین

1403/05/9

727147

فلزات آنلاین

1403/05/9

2423171

فلزات آنلاین

1403/05/9

25456

فلزات آنلاین

1403/05/9

12560

فلزات آنلاین

1403/05/9

40930

فلزات آنلاین

1403/05/9

49178

فلزات آنلاین

1403/05/9

44700

فلزات آنلاین

1403/05/9

41528

فلزات آنلاین

1403/05/9

26422

فلزات آنلاین

1403/05/9

28604

فلزات آنلاین

1403/05/9

26407

فلزات آنلاین

1403/05/9

36385

فلزات آنلاین

1403/05/9

33443

فلزات آنلاین

1403/05/9

44565

فلزات آنلاین

1403/05/9

25966

فلزات آنلاین

1403/05/9

40609

فلزات آنلاین

1403/05/9

43355

فلزات آنلاین

1403/05/9

3427900