سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۶:۲۹ /چهارشنبه/۶ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 6:15 /شنبه/17 تیر 1402

مهران امینی تهرانی، مدیرعامل شرکت کهن بازار قرن در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت فولاد یک ضرورت است/ توسعه سرمایه‌گذاری در کشورهای منطقه

فناوری‌های نوین و جدید از جمله هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به مرور توانسته‌اند بر بخش‌های مختلف به ویژه صنعت و معدن اثرگذار واقع شده و با توجه به سرعت بالای توسعه و پیشرفت دانش و تکنولوژی، روزبه‌روز بر نقش آن‌ها افزوده می‌شود. صنعت فولاد نیز به عنوان یکی از صنایع پراهمیت و استراتژیک از این قاعده مستثنی نبوده و آثار تکنولوژی‌های روز دنیا جهت تولید محصولات جدید و ارزش‌افزا به خوبی در آن دیده می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فولاد، می‌تواند به بهبود کیفیت، کارایی تولید و همچنین پایداری و توسعه این صنعت کمک کند. در حال حاضر توسعه و بهره‌برداری از این فناوری به دلیل تاثیر مثبتی که در بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری دارد، به یک امر حیاتی برای شرکت‌های فولادی تبدیل شده است و بر همین اساس ضرورت دارد این شرکت‌ها، همکاری با فعالان حوزه هوش مصنوعی را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند. شرکت کهن بازار قرن، یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته‌شده کشور در حوزه بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی به شمار می‌آید که به منظور توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های جدید در این عرصه، نسبت به سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی همچون عمان اقدام کرده است. این شرکت در تلاش است ضمن استفاده از فناوری‌های نوین و روز دنیا، همکاری گسترده و اثرگذاری با شرکت‌های بزرگ فولادی کشور داشته باشد و نقش اثرگذاری در توسعه و پیشرفت صنعت فولاد ایفا کند. در همین راستا، خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین گفت‌وگویی با مهران امینی تهرانی، مدیرعامل شرکت کهن بازار قرن تدارک دیده است که متن کامل آن را در ادامه خواهید خواند:

در خصوص تاریخچه و زمینه فعالیت شرکت کهن بازار قرن توضیحاتی ارائه بفرمایید.

شرکت کهن بازار قرن در سال ۱۳۹۵، فعالیت خود را در حوزه طراحی وب سایت و بازاریابی دیجیتال در شهر تهران آغاز کرد و در ادامه موفق به راه‌اندازی بزرگ‌ترین و پرامکانات‌ترین سایت فروشگاه اینترنتی در سال ۱۳۹۷ شد. این شرکت با هدف ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه طراحی و توسعه وب سایت‌ها، سئو و بهینه‌سازی سایت، تبلیغات دیجیتال، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و سایر خدمات مرتبط با بازاریابی دیجیتال تشکیل شده است. از جمله اقدامات شرکت کهن بازار قرن در زمینه طراحی و توسعه وب سایت‌ها، می‌توان به طراحی سایت‌های شخصی، شرکتی و فروشگاهی اشاره کرد. این شرکت با استفاده از طراحی‌های حرفه‌ای و مدرن، سایت‌هایی با رابط کاربری کارآمد و قابلیت دسترسی بالا ارائه می‌دهد. ما طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱، در کشورهای مختلف حضور پیدا کردیم و به عنوان مشاور در بخش بازاریابی دیجیتال، طراحی سایت و هوش مصنوعی به فعالیت خود ادامه دادیم؛ همچنین برای توسعه کسب‌وکار و استفاده از به‌روزترین فناوری‌های هوش مصنوعی، بازاریابی دیجیتال و…، در کشور عمان با ثبت دو شرکت در زمینه بازاریابی دیجیتال و همچنین بلاک‌چین و نیز کشورهای اتریش و کانادا فعالیت خود را گسترش دادیم و طی چند ماه آینده، برنامه‌‎های مختلفی در پلتفرم‌های مذکور اجرا خواهیم‌کرد. شرکت کهن بازار قرن مفتخر است که در حضور بزرگان و سایر فعالان این حوزه، مسیر موفقیت خود را از ابتدا با به‌کارگیری دانش فنی و نخبگان کشوری طی کرده است. در حال حاضر نیز در زمینه به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت فولاد، توانسته‌ایم طراحی‌هایی را انجام دهیم و با افتخار پیشگام هوش مصنوعی در این صنعت مهم هستیم. امیدواریم در این زمینه با همکاری شرکت‌ها و کارخانجات فولادی بتوانیم صنعت فولاد کشور را به عالی‌ترین جایگاه و رتبه در سطح منطقه و جهان برسانیم.

این مجموعه در زمینه برندسازی و توسعه بازارهای هدف خود، چه اقداماتی در دستور کار دارد؟

مجموعه کهن بازار قرن در زمینه برندسازی و توسعه بازارهای هدف، اقدامات متنوعی را در دستور کار قرار داده است. این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت و متنوع توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند و به یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های بازاریابی دیجیتال کشور تبدیل شود. امروزه هوش مصنوعی به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای برندسازی و توسعه بازارهای هدف در نظر گرفته می‌شود. این شرکت تلاش می‌کند با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، به صورت هوشمندانه و با دقت بالا به تحلیل رفتار مشتریان، شناسایی نیازها و خواسته‌‎های آن‌ها، پیش‌بینی رفتار آینده مشتریان و بهینه‌سازی تجربه خرید آن‌ها بپردازد. ما همواره تلاش می‌کنیم با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات فراوانی از رفتار مشتریان را جمع‌آوری و تحلیل کنیم تا بهترین راهکارها را برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قدیمی و افزایش فروش به دست آوریم. به عنوان مثال، می‌توانیم با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، به طور دقیق مشخص کنیم که مشتریان در جست‌وجوی چه محصولاتی هستند و در نتیجه بهترین محصولات را با توجه به نیازهای آن‌ها پیشنهاد دهیم. در حالت کلی، شرکت کهن بازار قرن با استفاده از تکنولوژی‎‌های پیشرفته خود، سعی دارد بهبود تجربه خرید مشتریان را افزایش دهد و در نتیجه باعث افزایش فروش و بهبود برندسازی شرکت‌ها شود. اقداماتی همچون ارائه خدمات پس از فروش حرفه‌ای و قابل اعتماد به منظور حفظ رضایت مشتریان و افزایش تبلیغات در رسانه‌های مختلف به منظور جذب مشتریان جدید و توسعه بازارهای هدف، در راستای برندسازی و توسعه بازارهای هدف کهن بازار قرن بسیار موثر بوده و به افزایش فروش شرکت‌ها،کارخانه‌ها و در نهایت رضایت مشتریان این مجموعه‌ها کمک شایانی کرده است. بنابراین در یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که برای برندسازی و توسعه بازارهای هدف خود، باید به تحلیل بازار، تعیین اهداف، استراتژی برندسازی، تعیین نقاط قوت و ضعف، رقابت با سایر برندها، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا، برنامه‌ریزی دقیق، ایجاد ارتباط با مشتریان و بررسی و ارزیابی پیشرفت‌ها توجه داشت که خوشبختانه تمامی این موارد در شرکت کهن بازار قرن مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

نقش هوش مصنوعی در توسعه واردات و صادرات مواد معدنی و فلزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

صادرات و واردات مواد معدنی و فلزی، از بخش‌های مهمی است که می‌توان با استفاده از روش‌های هوش مصنوعی آن‌ها را بهبود بخشید. برخی از راهکارهایی که می‌توان برای بهبود وضعیت واردات و صادرات مواد معدنی و فلزی ارائه کرد، شامل پیش‌بینی قیمت‌های بازار، بهینه‌سازی زنجیره تامین، بهبود کیفیت محصولات، بهبود امنیت و حفاظت از محصولات و بهبود مدیریت ریسک است. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان به پیش‌بینی دقیق قیمت‌های بازار برای مواد معدنی و فلزی دست یافت که این کار می‌تواند به کاهش هزینه‌های واردات، صادرات و در نتیجه افزایش سودآوری کمک کند. همچنین با به‌کارگیری این مهم، می‌توان به بهبود مدیریت زنجیره تامین در صادرات و واردات مواد معدنی و فلزی دست پیدا کرد که این امر می‌تواند به کاهش هزینه‌های لجستیک و تامین مواد اولیه کمک کند. با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و تحلیل داده‌ها، می‌توان به بهبود کیفیت محصولات و افزایش اعتبار برند در بازار جهانی رسید. به‌کارگیری روش‌های هوش مصنوعی، به بهبود امنیت و حفاظت از محصولات در مسیر واردات و صادرات مواد معدنی و فلزی منجر خواهد شد. ضمن اینکه با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، می‌توان به بهبود مدیریت ریسک در مسیر واردات و صادرات مواد معدنی و فلزی و کاهش هزینه‌های مربوط به بیمه‌های ناشی از ریسک‌های مربوطه دست پیدا کرد.

در خصوص کاربرد هوش مصنوعی در صنعت فولاد توضیحاتی ارائه بفرمایید.

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فولاد می‌تواند منجر به بهبود کیفیت و کارایی فرایندهای تولید، بهینه‌سازی هزینه‌های تولید و مدیریت کارخانه‌های فولادی شود. با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی، می‌توان به پیش‌بینی دقیق ترک‌ها، ناهمواری‌ها و عیوب دیگر در محصولات فولادی پرداخت که این امر می‌تواند منجر به بهبود کیفیت محصولات و کاهش هزینه‌های بازرسی شود. همچنین با استفاده از الگوریتم‌های بهینه‌سازی و یادگیری تقویتی، می‌توان به بهبود کارایی فرایندها و کاهش هزینه‌های تولید در صنعت فولادی دست پیدا کرد. همچنین استفاده از دیاگرام‌های سیستم خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، بهبود عملکرد سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ در کارخانه‌های فولادی را به همراه خواهد داشت؛ ضمن اینکه با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان به بهبود مدیریت زنجیره تامین در صنعت فولاد  و کاهش هزینه‌های مربوط به لجستیک و تامین مواد اولیه پرداخت. این مهم منجر به بهبود مدیریت تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها و تجهیزات در کارخانه‌های فولادی و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری خواهد شد.

کاربرد انواع الگوریتم‌های تعریف شده در این بخش به چه نحوی است؟

ما از الگوریتم‌های متنوعی برای ارائه پاسخ‌ها استفاده می‌کنیم؛ شبکه‌های عصبی که بر پایه ساختار عصبی مغز انسان ساخته شده‌اند و برای پردازش داده‌های پیچیده و مدل‌سازی الگوهای پیچیده استفاده می‌شوند. در این الگوریتم، داده‌های ورودی از طریق لایه‌های مختلف شبکه‌ای که شامل گره‌های محاسباتی هستند، پردازش می‌شوند و در نهایت خروجی تولید می‌شود. یادگیری عمیق، یک روش هوش مصنوعی به شمار می‌آید که بر پایه شبکه‌های عصبی عمیق استوار است. این روش برای تشخیص الگوها و ویژگی‌های پیچیده در داده‌های بزرگ و پیچیده مانند تصاویر و ویدئو استفاده می‌شود. الگوریتم‌های یادگیری تقویتی، بر پایه یادگیری از تجربه استوار هستند و برای تصمیم‌گیری در شرایط تصادفی و پویا استفاده می‌شوند. در این الگوریتم، یک عامل هوشمند در یک محیط تصادفی عمل می‌کند و با استفاده از سیگنال‌های پاداش و تنبیه، یاد می‌گیرد که در شرایط مختلف چه تصمیماتی را بگیرد.الگوریتم‌های خوشه‌بندی برای دسته‌بندی داده‌های بزرگ و پیچیده استفاده می‌شوند. در این الگوریتم، داده‌ها بر اساس ویژگی‌های خاص خود به خوشه‌های مجزا تقسیم می‌شوند. الگوریتم‌های تحلیل مسیر برای پردازش داده‌های مکانی و تحلیل رفتار و حرکت افراد و اشیا در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. این الگوریتم‌ها با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از سامانه‌های مبتنی بر مکان، الگوهای حرکت و رفتار را تحلیل می‌کنند.

وجه تمایز شرکت کهن بازار قرن با سایر شرکت‌های فعال در این عرصه چیست؟

وجه تمایز بهترین شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی با سایر شرکت‌ها در چندین جنبه متفاوت قابل تشخیص است؛ بهترین شرکت‌های فعال در این زمینه از برتری‌های محسوسی در توانایی پردازش داده‌های بزرگ، تحلیل زبان طبیعی، بینایی ماشین، تعامل با کاربران و اختراع و تولید فناوری‌های جدید برخوردارند. بهترین شرکت‌های هوش مصنوعی از الگوریتم‌های پیشرفته مبتنی بر یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی استفاده می‌کنند تا به دقت بیشتری در تحلیل داده‌ها برسند. آن‌ها از الگوریتم‌های پیشرفته برای تحلیل متن‌های زبان طبیعی و استخراج اطلاعات استفاده می‌کنند. همچنین این شرکت‌ها از شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های پیچیده برای تشخیص و تفکیک اجسام مختلف و روش‌های پیشرفته برای تحلیل رفتار کاربران و پیش‌بینی نیازهای آن‌ها استفاده می‌کنند. بهترین شرکت‌های هوش مصنوعی قادر به اختراع و تولید فناوری‌های جدید هستند که قابلیت رقابت با رقبای خود را دارند و به دنبال ایجاد راهکارهای نوین و بهبود محصولات خود هستند. به جرات می توان گفت در صنعت فولاد ایران، کهن بازار قرن تنها شرکتی به شمار می‌آید که توانسته است اقدامات گسترده‌ و اثرگذاری را در این حوزه انجام دهد.

شرکت کهن بازار قرن با چه اهدافی اقدام به سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی کرده است؟

ما با هدف توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های جدید، اقدام به سرمایه‌گذاری در سایر کشورها کرده‌ایم. به دلیل رقابت شدید در صنعت هوش مصنوعی، شرکت‌های فعال در این حوزه جهت حفظ رقابت‌پذیری، باید همواره به دنبال توسعه فناوری‌های جدید و بهبود محصولات خود باشند.در این خصوص طرحی آماده اجراست که از ابتدا تا انتهای چرخه صنعتی فولاد را بررسی کرده و به جرات می توان گفت که در این طرح،  از اتلاف انرژی در تولید انواع محصولات تا فروش نهایی آن‌ها را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ایم. هزینه‌هایی که کارخانه‌ها و شرکت‌های  فولادی بابت مسائل جانبی و… متحمل می‌شوند و رقمی بالغ بر چند ۱۰۰ میلیارد تومان است را می‌توان با این طرح به گونه‌ای اجرا کرد که به حداقل میزان ممکن برسد. علاوه بر تحلیل داده‌های بزرگ و یادگیری عمیق، بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی و رباتیک، شرکت‌های فعال در عرصه هوش مصنوعی، به دنبال توسعه فناوری‌های جدید در زمینه اینترنت اشیا هستند تا بتوانند از داده‌های جمع‌آوری شده از اشیا مختلف استفاده کنند و بهبود عملکرد سیستم‌های هوشمند را فراهم آورند.در حالت کلی می‌توان گفت که هدف اصلی ما از سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی، توسعه و ارائه راهکارهای هوشمند به مشتریان خود با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی است که بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش سطح رضایت مشتری را به دنبال دارد. برای مثال، یک شرکت می‌تواند در زمینه تحلیل داده‌ها، پردازش زبان طبیعی، بینایی ماشین و یا سیستم‌های خودکار، راهکارهای هوشمند ارائه دهد. هدف این شرکت ممکن است شامل افزایش کارایی و بهره‌وری در سازمان‌ها، کاهش هزینه و زمان تولید، افزایش کیفیت و دقت خدمات و محصولات و یا بهبود تجربه کاربری در محصولات و خدمات باشد.

چه چشم‌انداز و آینده‌ای برای شرکت کهن بازار قرن متصور هستید؟

شرکت کهن بازار قرن، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی محصولات فولادی در ایران شناخته می‌شود. با توجه به روند روبه‌رشد هوش مصنوعی در سال‌های اخیر و نیز نیاز روزافزون صنعت فولاد به بهره‌گیری از این فناوری، می‌توان انتظار داشت که شرکت کهن بازار قرن نیز در آینده از هوش مصنوعی برای بهبود فرایندهای تولید و افزایش کارآیی آن‌ها بهره ببرد. بر همین اساس شرکت می‌تواند نیازهای بازار را بهتر پیش‌بینی کرده و برنامه‌ریزی بهینه‌تری را برای تولید و توزیع محصولات خود داشته باشد. به طور کلی، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فولاد ایران می‌تواند به بهبود کیفیت، رشد تولید و همچنین پایداری و توسعه این صنعت کمک کند. توسعه و بهره‌برداری از این فناوری به دلیل تاثیر مثبتی که در بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری دارد، به یک ضرورت برای شرکت‌های فولادی تبدیل شده است؛ بر همین اساس ما تلاش می‌کنیم روزبه‌روز بر دانش و تکنولوژی خود در این زمینه بیفزاییم و همکاری خود را با شرکت‌های فولادی بیش از پیش افزایش دهیم.

انتهای پیام//

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:58 /شنبه/12 خرداد 1403

مهران امینی تهرانی، مدیرعامل شرکت کهن بازار قرن در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

7:22 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌‍وگو با «فلزات آنلاین»:

5:30 /شنبه/25 فروردین 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

11:17 /شنبه/19 اسفند 1402

محمدرضا پاکباز، مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

10:59 /شنبه/19 اسفند 1402

محمدحسین مولوی‌زاده، مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

4:17 /شنبه/14 بهمن 1402

محمدحسین مولوی‌زاده، مدیرعامل شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:20 /شنبه/26 خرداد 1403

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

هم‌زمان با رشد تولید فولاد صورت پذیرفت؛

13:18 /دوشنبه/4 تیر 1403

علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه حاصل شد؛

16:27 /چهارشنبه/5 اردیبهشت 1403

«فلزات آنلاین» گزارش کرد:

11:29 /سه شنبه/28 فروردین 1403

پس از ثبت موفقیت‌ها و رکوردهای پیاپی صبانور در سال 1402،

15:35 /سه شنبه/29 خرداد 1403

«فلزات‌آنلاین» گزارش می‌کند:

16:32 /یکشنبه/27 خرداد 1403

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع،

16:29 /شنبه/12 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه سنگان؛

5:55 /شنبه/26 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه چادرملو؛

5:35 /شنبه/26 خرداد 1403

اینفوگرافیک شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان؛

6:24 /شنبه/19 خرداد 1403

عملکرد دو ماهه 1403 «فخوز»؛

6:05 /شنبه/19 خرداد 1403

اینفوگرافیک گروه فولادی غرب؛

14:54 /شنبه/29 اردیبهشت 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/4

153071

فلزات آنلاین

1403/04/4

483684

فلزات آنلاین

1403/04/4

635024

فلزات آنلاین

1403/04/4

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/4

24590

فلزات آنلاین

1403/04/4

11263

فلزات آنلاین

1403/04/4

47474

فلزات آنلاین

1403/04/4

51616

فلزات آنلاین

1403/04/4

44720

فلزات آنلاین

1403/04/4

41566

فلزات آنلاین

1403/04/4

26431

فلزات آنلاین

1403/04/4

27924

فلزات آنلاین

1403/04/4

25459

فلزات آنلاین

1403/04/4

36796

فلزات آنلاین

1403/04/4

33609

فلزات آنلاین

1403/04/4

46477

فلزات آنلاین

1403/04/4

24819

فلزات آنلاین

1403/04/4

43710

فلزات آنلاین

1403/04/4

46627

فلزات آنلاین

1403/04/4

3409700