مدیرعامل شرکت فولاد متیل گفت: به عنوان شبکه توزیع محصولات فولادی کشور و در راستای رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان، فولادمتیل استفاده از توان استارتآپها و سیستم بهروز فناوری اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است که ایجاد تابلوی قیمت محصولات فولادی در همین راستا بوده است.
به گزارش «فلزاتآنلاین» به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، محسن رضیعی اظهار داشت: اگرچه عموم بازرگانان، تجار و فعالان صنعت فولاد کشور، با مراکز خدماتی فولاد مبارکه آشنایی دارند اما مراکز خدماتی شرکت فولادمتیل بهعنوان اولین و بزرگترین شبکه توزیع محصولات فولاد مبارکه، طی ربع قرن گذشته، خدمات ارزنده و بزرگی را به مشتریان بزرگترین هلدینگ فولادی کشور ارائه کرده است.
رضیعی با تاکید بر نقش مراکز خدماتی گفت: در این راستا همواره تلاش بر این بوده است تا انتظارات و دیدگاههای مشتریان به سمع و نظر مدیریت و خطوط تولید فولاد مبارکه رسانده شود. در این فرآیند شرایط برد-برد برای فولاد مبارکه با ارائه دیدگاههای مشتریان و شکلگیری صنایع کوچک با تامین ورق مورد نیاز آنها حتی در کمترین مقادیر فراهم شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجـــه بـــه پیشرفـــت تکنولــــوژی و ظهــــور استارتآپهــا، شرکــت فولاد متیــل درصـــدد اصلاح شبکه توزیع است و در این خصوص در پی تغییر شیوه توزیع با استفاده گسترده از آیتی است. ضمن اینکه مدیرعامل فولاد مبارکه همواره بر استفاده از ظرفیتهای استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان تاکید داشته و دارند. به همین منظور و برای شروع این کار درصدد ایجاد یک تابلوی قیمت خردهفروشی محصولات فولادی در بخش تولیدات فولاد مبارکه هستیم.
مدیرعامل شرکت فولاد متیل در توضیح عملکـــرد ایـــن تابلـــوی پیشنهـــادی گفـــت: قیمتگذاری در این تابلو مانند نظام موجود در بازار سرمایه، بر اساس نظام عرضه و تقاضا است و هیچگونه قیمتگذاری به روش دستوری در این تابلو جای نخواهد گرفت.
علاوه برآن، سقف و کف محدودکنندهای در این روش در نظر گرفته خواهد شد و در صورت نیاز به تایید نهادهای نظارتی قیمتگذاری، به دنبال آن هستیم تا تاییدیههای موردنظر نیز اخذ شود.
به نظر میرسد این تابلو به یک تابلوی رسمی در سطح کشور تبدیل شود. به همین دلیل برای طراحی این مدل، از اقتصاددانان، متخصصان بازار، نخبگان مراکز خدماتی و معاونت فروش فولاد مبارکه کمک خواهیم گرفت تا این مدل طرحی کامل و جامع برای جلب رضایت مشتریان گردد.
رضیعی در پاسخ سوالی درباره تفاوت این تابلو با تابلوی بورس کالا، پاسخ داد: تفاوت این سیستم با عرضه ورق در بورس کالا در این است که هدف از عرضه در بورس کالا کشف قیمت است و ورقی که در بورس کالا عرضه میشود ویژه تولیدکنندگان بزرگ و متوسط است، در حالیکه این تابلو درصدد ایجاد قیمت ویژه سیستم خردهفروشی برای کالایی است که پس از دریافت خدمات مراکز خدماتی، در اختیار مشتری نهایی قرار میگیرد.
وی خاطـــرنشان کـــرد: مراکـــز خدمــاتی فولادمتیل علاوه بر فعالیتهای بازرگانی و سیستم توزیع محصولات فولادی در سطح تولیدکنندگان خرد، خود نیز به تولید محصولات با ارزش افزوده میپردازند و خدماتی مانند واگنسازی، تولید سازههای فلزی و پل، تولید سازههای صنعتی کارخانههای تولیدی، ساخت مخازن و قطعات خاصی مانند استاتور در سبد تولیدات این مراکز خدماتی است. به عنوان مثال، در تولید استاتور از روش خاصی بهره گرفته شده است تا با به حداقل رساندن ضایعات تولید و کاهش قیمت تمامشده، شرایط رقابتی خوبی ایجاد کنیم.