مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با حضور در کارگاه آموزشی کارکنان روابط عمومی شرکت گفت: امروز برنامه تولید و توسعه بدون جریانسازی و روایتگری صحیح روابط عمومی محقق نمیشود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیبنیا بیان کرد: تا چند دهه قبل، روابط عمومیها نقش چندانی در کارها و سرنوشت سازمانها نداشتند و از نظر ذینفعان و جامعه نیز حضور و عملکرد روابط عمومیها چندان مورد توجه نبوده است؛ اگرچه واحدی به نام روابط عمومی همواره وجود داشته اما به هیچ عنوان این نقش پررنگ و انتظاراتی که امروز جامعه و ذینفعان از روابط عمومیها دارند، مورد انتظار نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: با پیشرفتهای تکنولوژیکی و لزوم انتشار سریع، صریح و شفاف اخبار و بزرگ شدن سازمانها و شرکتها، نقش روابط عمومی هر روز بیش از پیش، پررنگ و مهم شده است که این امر در گرو شکلگیری صحیح روایتهاست. از این رو باید اذعان داشت که نقش روابط عمومی در بنگاههای اقتصادی تعیینکننده است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه جریانسازی پرقدرت دستاوردهای سازمانها از الزامات فعالیتهای روابط عمومی است، خاطرنشان کرد: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگر به روایتگری صحیح نیاز دارد. از این رو شکلدهی صحیح، صادقانه و سزاوارانه افکار عمومی، تاکیدی بر اهمیت و نقش روابط عمومی است. به طورکلی امروز یکی از مولفههای اصلی در پیشبرد اهداف سازمانها، متوجه عملکرد و روایتگری صحیح روابط عمومیهاست.
به گفته طیبنیا، در دهههای قبل پروژههای توسعه با کمترین دغدغه اجرا میشد اما امروز پیش از تعریف و اجرایی کردن هرگونه پروژه توسعه، حتما باید پیرامون آن روایتگری صحیحی در جامعه انجام شود تا تمامی ذینفعان، مسئولان و آحاد مختلف جامعه با اجرای آن پروژه همگام و همراه شوند و حتی ادامه فعالیتهای تولیدی در سازمانها بدون روایتگری و جریانسازی صحیح و دقیق امکانپذیر نیست؛ این امر تاکیدی است بر اهمیت و نقش روابط عمومیها. امروز روابط عمومی به معنای واقعی کنار سایر عوامل تولید است و برای تحقق استراتژیهای سازمان، باید تمامقد بایستد و روایتگری صحیح داشته باشد؛ وگرنه نمیتوانیم به اهداف، ماموریتها و سند چشمانداز شرکت برسیم.
وی خاطرنشان کرد: کارکنان روابط عمومی در تمام بخشها و موقعیتهای شغلی باید به اهداف سازمان و عملکرد خود ایمان داشته باشند؛ به ویژه اینکه نگاه مدیریت فعلی شرکت فولاد مبارکه به دور از هرگونه ظاهرسازی، متوجه روایتگری صحیح برای مردم است. معتقدیم اهداف مقدسی را در فولاد مبارکه برای خدمت به جامعه در پیش گرفتهایم و بنابراین جایگاه روابط عمومی نیز به خودی خود تعیینکننده است؛ چراکه اطلاعرسانی برنامهها و دستاوردها ضرورت دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز جایگاه روابط عمومیها نه تنها به هیچ عنوان صوری، تشریفاتی و فانتزی نیست بلکه جایگاهی تعیینکننده است؛ مخصوصا در سازمانهای بزرگ مانند فولاد مبارکه که با جریانهای متعدد و متنوع و مختلفی روبهروست، کار روابط عمومی یک کار پیچیده و واقعا آمیختهای از علم و هنر است.
بنابر اظهارات طیبنیا، امروز کارکنان روابط عمومی به علوم، تخصصها و هنرهای مختلفی در حوزههای کاری خود نیازمندند تا بتوانند در مسیر اهداف سازمان حرکت کنند و سازمان را به سرمنزل مقصود در حوزه اطلاعرسانی و همگرایی هرچه بیشتر جامعه با صنعت رهنمون سازند.
وی تاکید کرد: امروزه در شرکت فولاد مبارکه روابط عمومی فقط تیم مدیرعامل نیست بلکه در نگاه کلانتر در تیم سازمان فعالیت میکند. با توجه به اهمیت فعالیتها در روابط عمومی، باید در گام نخست جهت توسعه علم و دانش در حوزه روابط عمومی تلاش کنیم و به مقولههای علم و هنر و مباحثی که میتواند به بهتر انجام دادن کارها در روابط عمومی منجر شود، همت گماریم و برنامهریزیهای هدفمندتری داشته باشیم. به همین دلیل باید کارکنان روابط عمومی با انگیزه مضاعف نسبت به ارتقای دانش خود در حوزههای یادشده تلاش کنند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: روابط عمومی نه تنها فقط زبان گویای مدیرعامل و بیانکننده افکار مدیریت ارشد سازمان نیست بلکه مبین افکار همه بخشهای سازمان است و این اتفاقی بوده که خوشبختانه در روابط عمومی فولاد مبارکه قابل مشاهده است. از سوی دیگر، روابط عمومی باید بستر مناسبی برای معرفی دستاوردها و همچنین یافتن افراد توانمند و نخبه سازمان و حتی خانوادهها باشد؛ چراکه با این اقدام انگیزههای افراد و نشاط سازمانی نیز بیشتر میشود.
طیبنیا در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در روابط عمومی نیز باید همگام با سایر بخشهای سازمان کارهای تیمی بیشتری انجام گیرد تا نتایج بهتری حاصل شود؛ هرچند نسبت به سایر سازمانها در این حوزه برتری نسبی داریم.
وی یادآور شد: داشتن علم و هنر، ارتقای دانش و خلاقیت نوآوری، شناخت همهجانبه سازمان و اهداف و دیدگاههای آن، انجام کار به صورت تیمی، توانمندی هرچه بیشتر، استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در روابط عمومی و تشریک مساعی باید بیش از پیش سرلوحه کار همکاران در روابط عمومی باشد تا همچنان این واحد مایه افتخار سازمان باشد.
انتهای پیام//