کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیلها و ترانسفرکارهای فولادسازی فولاد مبارکه از تعویض ۲۳ شاخه ریل ۱۲ متری A120 خط LFT در این شرکت توسط واحد تعمیرات و راهبری جرثقیلها و ترانسفرکارهای فولادسازی خبر داد.
به گزارش «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مصطفی صادقزاده با بیان این مطلب اظهار داشت: از نکات حائز اهمیت در راستای تولید حداکثری و قرارگیری در تراز سازمانی پیشرو، نگهداری و تعمیرات تجهیزات به موقع و دقیق است و تیم تعمیرات و راهبری جرثقیلهای سقفی فولادسازی نیز از این قانون مستثنا نیست.
وی در ادامه افزود: یکی از اساسیترین تجهیزات تولید فولاد در سایتهای مختلف فولادسازی در سراسر دنیا جرثقیلهایی هستند که مذاب تولیدی و تجهیزات مربوط به آن را بین خطوط مختلف برای تبدیل به مقاطع گوناگون فولادی حمل میکنند و آماده به کاری و سلامت جرثقیلها تاثیر مستقیم و حیاتی در فرایند تولید فولاد دارد که میتواند به راحتی همه فرایند را تحتالشعاع قرار دهد و عملا هرگونه توقفی ارتباط کوره قوس تولید مذاب را با ماشین ریختهگری مختل و یا قطع میکند و نهایتا تولید فولاد کاهش مییابد و یا قطع میشود.
کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیلها و ترانسفرکارهای فولادسازی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه قطعات و تجهیزاتی مانند چرخ، ریل و استراکچر جرثقیل با توجه به ماهیت و محل فعالیت جرثقیلها از حساسیت فوقالعادهای برخوردار است و درصد بسیار زیادی از آماده به کاری تجهیزات در سلامت آنها است.
صادقزاده بیان کرد: محل فعالیت جرثقیلها در سایت فولادسازی در ارتفاع ۳۰ متری است. از این جهت انجام تعمیرات و ریسک بالای آنها دارای حساسیت خاصی است که برای نگهداری و تعمیرات آنها نیز باید از افراد متخصص و ماهر و کارشناسان دارای این دانش بهره گرفت.
وی تصریح کرد: با بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان و بازرسان تیم جرثقیلها و بازرسی فنی سازهها و پایش دقیق وضعیت ریلهای مختلف سایت که جرثقیلهای سقفی بر روی آنها تردد میکنند، در نهایت به گزینه تعویض ریلهای یک ردیف از سالن ریختهگری و متالورژی ثانویه به طول ۲۷۰ متر رسیدیم. با توجه به اینکه هرگونه توقفی، چه برنامهریزی شده و چه اضطراری، به صورت مستقیم باعث کاهش تولید میشود، بازه انجام این فعالیت نیز بسیار مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت تا حداقل زمان توقف اعمال شود و همچنین در راستای توقف دیگر تجهیزات مرتبط باشد.
کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیلها و ترانسفرکارهای فولادسازی گفت: با برنامهریزی دقیق و بهموقع جهت توقف جرثقیلهای ۱۳ و ۱۴ حمل مذاب در مدول B و صدور درخواستهای موردنیاز و تهیه بارچارتها و دستورالعملهای مناسب و تهیه لوازم و ابزارآلات فعالیت و هماهنگی با واحدهای مختلف اجرایی و نظارتی و با نظارت کامل از ابتدا تا انتها، ریلهای مذکور به میزان ۲۳ شاخه ۱۲ متری طی مدت ۱۲ ساعت تعویض شدند.
صادقزاده خاطرنشان کرد: با این اقدام، وضعیت سالن مذکور جهت بهرهبرداری بهتر و افزایش سرعت تولید به جهت اعمال توقف بسیار کم در ادامه سال جاری و به صفر رساندن خرابیها و عیوب و کاهش مصرف قطعات یدکی درگیر با این ریلها به شرایط بسیار مطلوبی رسید.
وی در ادامه از کلیه تیمها و واحدها از جمله دفتر فنی ۰۷ و تعمیرات مرکزی، بازرسی فنی سازهها و بازرسیخوردگی که طی این فرایند، با همکاری و هماهنگی کامل با واحد تعمیرات و راهبری جرثقیلهای فولادسازی عمل کردند قدردانی کرد.
کارشناس تعمیرات مکانیک جرثقیلها و ترانسفرکارهای فولادسازی در پایان ابراز امیدواری کرد فعالیتهای ایمن با حداقل زمان توقف از قبیل فعالیت مذکور، همیشه سرلوحه شرکت فولاد مبارکه برای قرارگیری در تراز سازمانی پیشرو قرار گیرد.
انتهای پیام//