سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۸:۵۰ /چهارشنبه/۲۴ مرداد ۱۴۰۳
زمان انتشار: 10:39 /دوشنبه/22 مرداد 1403

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد:

توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری ظرفیت‌های مردمی در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در فلسفه وجودی شرکت فولاد مبارکه و به‌ تبع آن، همه اقدامات نشئت‌ گرفته از تفکر حاکم بر مجموعه، خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانیان را محور قرار داده‌ایم. امروز مدل حرکتی فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری ظرفیت‌های مردمی از جمله جوانان، نخبگان، خیرین و کنشگران اجتماعی در مناطق مختلف است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: در فلسفه وجودی شرکت فولاد مبارکه و به‌ تبع آن، همه اقدامات نشئت‌ گرفته از تفکر حاکم بر مجموعه، خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانیان را محور قرار داده‌ایم. امروز مدل حرکتی فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری ظرفیت‌های مردمی از جمله جوانان، نخبگان، خیرین و کنشگران اجتماعی در مناطق مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، روز جمعه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، محمدیاسر طیب‌نیا در جریان بازدید از برخی پروژه‌هایی که با مشارکت این شرکت در منطقه پیرامونی آن در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان در دست اقدام است، بیان کرد: امروز ظرفیت‌های متعددی را در حوزه‌های مختلف تولید، توسعه، خودتامینی در حوزه‌های برق، گاز و آب، فعالیت‌های زیست‌محیطی، نوآوری و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تشکیل «CVC» و شرکت پشتیبانی از نوآوری و فناوری و مسئولیت‌های اجتماعی به کار گرفته‌ایم و خوشبختانه شاهد این هستیم که اتفاقات بزرگ و ارزشمندی در همه این حوزه‌ها رخ‌ داده است.

وی تصریح کرد: طی یکی دو سال اخیر، شرکت فولاد مبارکه نگاه خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را با جدیت هرچه بیشتر و البته با نوآوری در این زمینه دنبال کرده است. این شرکت در رویکرد جدید خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دو فصل اساسی را دنبال کرده است؛ فصل اول آن توانمندسازی و فصل دوم آن جلب مشارکت‌های مردمی و اجتماعی است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در رویکرد جدید، بسترسازی جهت جلب مشارکت‌های مردمی و اجتماعی با به‌کارگیری ظرفیت‌های سایر خیران و فعالان عرصه اجتماعی تعریف و پیاده‌سازی شده است. در این رویکرد، به‌ جای اینکه فولاد مبارکه بسته‌های حمایتی ارائه کند و فعالیت‌های حمایتی در قالب توزیع کمک‌های جنسی و نقدی داشته باشد، در قالب توانمندسازی و آموزش در کنار مردم قرار گرفته و با جلب مشارکت آن‌ها، مسیر رشد پایدار را برای مناطق محروم هموار کرده است.

طیب‌نیا ضمن اشاره به اهمیت آموزش و توسعه فردی که در این فرایند برای مردم حاصل می‌شود، گفت: اگرچه این راهبرد ممکن است نسبت به تخصیص کمک نقدی به متقاضیان زمان‌بر باشد و در بازه زمانی بیشتری پروژه‌های جاری به بار بنشیند اما به‌ عنوان‌ مثال، امروز بعد از دو سال مشاهده می‌کنیم که تک‌تک برنامه‌ها و پروژه‌هایی که طی یکی‌ دو سال اخیر در این حوزه در مناطق مختلف تعریف کرده‌ایم، به ثمر نشسته است و می‌توانیم بذرهای کاشته‌ شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را خوشه‌چینی‌ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ ‌داده است؛ در حوزه کشاورزی، کشاورزان دوره‌های آموزشی خوبی را پشت سر گذاشتند و پس از این آموزش‌ها و بعد از اینکه با اهداف این طرح آشنا شدند، راندمان عملکرد آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش ‌یافته است. همچنین در حوزه دامپروری، واکسیناسیون و خوراک دام نیز شرایط به همین صورت است. از سوی دیگر شاهد هستیم که در حوزه شیلات نیز در منطقه‌ای که صدها مرکز و حوضچه پرورش ماهی با مصرف آب زیاد و راندمان بسیار کم فعالیت داشتند، خوشبختانه با مطالعات همکاران ما در این حوزه‌ها و پس از بررسی راهکارهای نوین در این زمینه‌ها، امروز روش‌های اصولی در دست اقدام قرار گرفته و بهره‌وری تولید محصول حوزه شیلات را بیش از دو برابر افزایش داده است. علاوه‌براین، در مناطقی که با کمبود آب مواجهیم، با اجرای پروژه‌های مدنظر مصرف آب نیز حدود ۹۰ درصد نسبت به قبل کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از احداث مدارس پیشرفت و آبادانی به‌ عنوان یکی از اتفاقات خوب دیگر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق موردنظر یاد کرد و افزود: طی یکی‌ دو سال اخیر با احداث، تجهیز و یا کمک به تجهیز هنرستان‌های موجود در مناطق مختلف سعی کردیم مراکزی را آماده کنیم که در حوزه‌های کشاورزی، دام، شیلات، گلخانه و سایر موارد به یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تبدیل شوند تا بتوانند در ادامه مسیر، حتی مواقعی که مجموعه‌هایی مانند فولاد مبارکه حضور ندارند، با آموزش افراد این مسیر را با شتاب و قدرت بیشتری ادامه دهند.

افزایش راندمان، کاهش مصارف و درآمدزایی بیشتر با پیاده‌سازی الگوهای جدید

طیب‌نیا مطرح کرد: معتقدیم وقتی آموزش و توانمندسازی لازم انجام شود، صدها مربی پرورش یابند و مدارس پیشرفت منطقه‌ای شکل گیرد، شاهد این خواهیم بود که حتی در زمان عدم حضور ما نیز این جریان ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: گلخانه جدیدی که با الگوی جدید فولاد مبارکه بنا نهاده شده، از اولین گلخانه‌هایی است که در استان اصفهان با این تکنولوژی در کنار یکی از مدارس پیشرفت بنا شده و از آنجا‌یی که در استان اصفهان به‌ شدت با محدودیت آب مواجهیم، طراحی این گلخانه به روش جدید به‌گونه‌ای انجام شده است که نسبت به گلخانه‌های مشابه حدود ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. د رعین‌ حال محصول آن در مقایسه با دیگر گلخانه‌ها در همین ابعاد، به پنج برابر افزایش یافته است و از نظر زمان برداشت محصول نیز این زمان به یک‌ سوم مدت‌ زمان قبل کاهش پیدا کرده است. نکته حائز اهمیت اینکه با توجه‌ به کاهش هزینه‌ها و افزایش راندمان، درآمدزایی بیشتری نیز حاصل خواهد شد و بازگشت سرمایه ۱۸ ماهه خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در همین اضافه کرد: به‌ طور کلی با بنا شدن این مرکز در این منطقه آموزش‌هایی ارائه خواهد شد که پس از برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، به‌ مرور شاهد ترویج فرهنگ افزایش بهره‌وری و دستیابی به بیشترین بازدهی در این مناطق هستیم.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در چنین حرکت‌ها و فعالیت‌هایی، گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی نیز اقدامات خوبی انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فعال‌سازی ده‌ها مرکز فرهنگی و تربیت مربی در صدها روستای مورد فعالیت طی دو سال اخیر اشاره کرد. همچنین در حوزه سلامت، نسبت به فعال‌سازی و تکمیل مراکز درمانی و سلامت جدید و موجود اقدام شده است و امروز همچنان که اشاره شد، مدل حرکتی شرکت فولاد مبارکه جلب مشارکت حداکثری ظرفیت‌های مردمی از جمله جوانان، نخبگان، خیران و کنشگران اجتماعی در مناطق مختلف است.

وی با ذکر یک نمونه، عنوان کرد: در تکمیل ساختمان یکی از مراکز درمان و سلامت روستایی، حدود یک سال پیش، متولیان و مسئولان محلی در جلسه‌ای که با ما طرح موضوع کردند، حدود ۱۲۰ میلیون تومان بودجه برای تکمیل این مرکز داشتند که صرفا برای انجام بخش بسیار اندکی از کار کفایت می‌کرد اما پس از جاری‌سازی رویکرد جدید فولاد مبارکه و با همت خود مردم، شاهد این بودیم که بخش جدید این مرکز که به حدود هفت میلیارد تومان بودجه نیاز داشت، در فاصله زمانی حدود یک سال، با همت خود مردم و کنشگران حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این در حالی است که فولاد مبارکه فقط ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی کمک کرد. نکته حائز اهمیت در کسب این موفقیت این است که با تغییر رویکرد، بستر و زمینه مناسبی برای حضور حداکثری مردم و مسئولین منطقه فراهم و باعث شده تکرار این اتفاقات بزرگ نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به توفیقات حاصل‌ شده در زمینه توسعه اماکن ورزشی مناطق موردنظر اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه ورزش و توسعه اماکن ورزشی نیز شاهد رسیدن به چنین موفقیت‌هایی در مناطق مختلف بودیم؛ به‌ نحوی‌ که ده‌ها سالن و زمین ورزشی با همراهی مختصر فولاد مبارکه و البته با همت والای خود مردم و مسئولان منطقه تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

فولاد مبارکه فراخوان، گردآوری و ترویج این الگو و این مدل را بر عهده داشته است

طیب‌نیا در تکمیل سخنان خود، اظهار داشت: این موفقیت‌ها حاصل نشد مگر با تغییر رویکرد و تغییر الگوی کارها و البته با همتی که از سوی خود مردم، کنشگران اجتماعی و خیرین منطقه انجام شده است. در این ‌بین، در حقیقت شرکت فولاد مبارکه فراخوان، گردآوری و ترویج این الگو و این مدل را بر عهده داشته است. امروز شاهد این هستیم که با به‌کارگیری این الگو که ارزش آن بیشتر از تک‌تک این اتفاقات است، اتفاقات بزرگ و کوچک زیادی در مناطق مختلف در حال رخ دادن است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ضمانت اجرایی برای تداوم این الگوی شرکت فولاد مبارکه در مناطق مختلف وجود دارد، گفت: در اصل مدل جدید فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مبتنی بر نهادینه‌سازی تکرار این اقدامات توسط خود مردم است. وقتی سخن از توانمندسازی و جلب مشارکت‌های مردمی است و وقتی نتایج حاصل را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که این خود مردم هستند که وارد میدان شده‌اند و این اتفاقات بزرگ را رقم زده‌اند. در واقع شرکت فولاد مبارکه مدل و حرکتی را رقم می‌زند که خود مردم و فعالان منطقه‌ای کنشگران اصلی آن هستند.

انتهای پیام//

در مجمع عمومی عادی سالیانه،

8:45 /پنجشنبه/7 تیر 1403

با تامین مالی و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای،

6:42 /یکشنبه/27 خرداد 1403

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا عنوان کرد:

6:20 /دوشنبه/21 خرداد 1403
به زودی گفت‌وگوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

در دوره ۱۰ ساله منتهی به ۲۰۲۳ به وقوع پیوست؛

13:01 /سه شنبه/19 تیر 1403

هم‌زمان با افت عیار معادن صورت گرفت؛

14:20 /چهارشنبه/29 فروردین 1403
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/05/23

154107

فلزات آنلاین

1403/05/23

542326

فلزات آنلاین

1403/05/23

725147

فلزات آنلاین

1403/05/23

2292049

فلزات آنلاین

1403/05/23

25651

فلزات آنلاین

1403/05/23

12640

فلزات آنلاین

1403/05/23

46662

فلزات آنلاین

1403/05/23

49178

فلزات آنلاین

1403/05/23

44588

فلزات آنلاین

1403/05/23

41294

فلزات آنلاین

1403/05/23

26749

فلزات آنلاین

1403/05/23

28388

فلزات آنلاین

1403/05/23

27124

فلزات آنلاین

1403/05/23

36372

فلزات آنلاین

1403/05/23

33945

فلزات آنلاین

1403/05/23

43224

فلزات آنلاین

1403/05/23

26452

فلزات آنلاین

1403/05/23

41683

فلزات آنلاین

1403/05/23

44426

فلزات آنلاین

1403/05/23

3542200