معاون خرید فولاد مبارکه در دومین گردهمایی واحدهای برنامهریزی خرید شرکتهای فولادی کشور گفت: نتیجه تعاملات مدیران ۱۴ شرکت فولادساز کشور، نویدبخش ایجاد شرایط تولید برند یا نشان تجاری ایرانی قطعات، تجهیزات و کالاهای موردنیاز فولادسازان کشور است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مصطفی عطاییپور بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال، مشارکت همگانی و ساخت داخل، دومین جلسه از سلسله جلسات برنامهریزی خرید ۱۴ شرکت فولادساز طی روزهای ششم و هفتم تیر ماه ۱۴۰۳ به میزبانی فولاد خراسان و حضور شرکتهای دانشبنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار شد و طی آن، راهکارهای ایجاد شرایط تولید برند داخلی یا نشان تجاری ایرانی قطعات و تجهیزات و کالاهای مورد نیاز شرکتهای تولیدکننده فولادی کشور مورد بررسی و تبادلنظر قرار گرفت.
در همین راستا علییار عراقی، مدیر برنامهریزی و پشتیبانی خرید شرکت فولاد مبارکه نیز برگزاری این گردهمایی را بسیار اثربخش توصیف کرد و افزود: برگزاری این جلسه دو روزه از سوی شرکتهای دانشبنیان توانمند و صاحب تکنولوژی خاص و اعضای گروه با استقبال خوبی مواجه شد.
وی تصریح کرد: در روز نخست این گردهمایی، بیشتر شرکتهای دانشبنیان انتظارات و چالشهای خود را به همراه معرفی محصولات ویژه تولیدی هر شرکت مطرح کردند. یکی از دستاوردهای این جلسه اعلام آمادگی شرکتهای توانمند دانشبنیان جهت حضور فعال در پروژههای توسعه شرکتهای فولاد است که این خود ناشی از برخورداری از دفاتر فنی قوی و حرفهای، حضور مشاوران توانمند داخلی و خارجی و ارتباط موثر شرکتهای فناور دانشبنیان با دانشگاههاست.
مدیر برنامهریزی و پشتیبانی خرید شرکت فولاد مبارکه همچنین از نمایندگان شرکتهای فولادساز حاضر و شرکت فولاد خراسان به عنوان میزبان دومین گردهمایی تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: این جلسات بستر مناسبی برای مهندسی معکوس حداکثری تجهیزات و شنیده شدن صدای سازندگان توانمند و مطرح و در نتیجه انتقال دانش و توسعه زیرساختهای بومیسازی را در کشور فراهم میکند.
ابوالفضل اکبری، رئیس برنامهریزی خرید شرکت فولاد مبارکه در این خصوص مطرح کرد: در این گردهمایی تصمیمات راهبردی برای ادامه برگزاری این سلسله جلسات به منظور ایجاد شرایط توسعه ساخت داخل، ایجاد فضاهای تولید کالا و قطعات خاص یا خرید مهندسی و همچنین افزایش سبد محصول شرکتهای توانمند داخلی با حمایت ۱۴ شرکت فولادساز برتر کشور صورت گرفت و مقرر شد با محوریت شرکت فولاد مبارکه، تدوین آییننامه مشترک ارزیابی منابع تامین ایجاد فضای اشتراکگذاری بانک اطلاعاتی تامینکنندگان داخلی بین ۱۴ شرکت صورت پذیرد.
در ادامه جواد ورمزیار، کارشناس حراست بازرگانی شرکت فولاد مبارکه، ایجاد بسترهای سیستمی انتقال دانش بین ۱۴ شرکت گروه برنامهریزی خرید فولادسازان را یکی از فعالیتهای ماندگار و ایجاد فرهنگ مشارکت بین شرکتهای فولادسازی کشور دانست و تاکید کرد: طی تصمیمات جلسه حضوری تیر ماه مقرر شد این شرایط با محوریت فولاد مبارکه میسر شود.
وی ادامه داد: در راستای محقق شدن شعار سال، اشتراکگذاری بانک اطلاعات شرکتهای دانشبنیان، همراه با زمینه فعالیت به عنوان یکی از تصمیمات کاربردی بین شرکتها به منظور توسعه ساخت داخل است.
در همین زمینه، مرتضی سلیمانینسب، تکنسین واحد برنامهریزی خرید شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: یکی از نکاتی که در جلسه روز هفتم تیر ماه از سوی بیشتر شرکتهای فولادسازی عنوان شد، ایجاد همدلی، مشارکت و انتقال دانش در زمینه منابع تامین، بومیسازی و ایجاد خرید تخصصی بود که در صورت ادامه روند جلسات و ایجاد بسترهای سیستمی با محوریت فولاد مبارکه، این امر تا پایان سال به بهترین شکل محقق خواهد یافت.
گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد جلسات گردهمایی شرکتهای فولادسازی به صورت فصلی به میزبانی یکی از اعضا برگزار شود.
انتهای پیام//