وی افزود: خودروسازان داخلی کشور میتوانند با استفاده از این ظرفیت جدید ایجاد شده در فولاد مبارکه، نیازهای بهروز خود در تماس با کارشناسان حوزه معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه را ارائه و اطلاعرسانی کنند.
تامین نیازهای خودروسازان داخلی بر اساس استانداردهای جهانی
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه در صنعت خودروسازی، طیف گستردهای از ورقهای فولادی با ابعاد، گرید، کیفیت سطح و رواداری متنوع مورد استفاده قرار میگیرد، عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه با بهرهگیری از توان و قابلیت ایجاد شده در گروه خود توانسته است مطابق استانداردهای معتبر جهانی نظیر استاندارد اتحادیه اروپا (EN)، پژو سیتروئن فرانسه (PSA)،(JIS) ژاپن و بر اساس درخواست، بخش اعظمی از نیاز خودروسازان داخلی به این محصولات را تولید و تامین کتد.
حیدری در ادامه از تولید و تحویل بیش از یک میلیون تن از انواع محصولات گرم، سرد و گالوانیزه موردنیاز صنعت خودروسازی کشور توسط فولاد مبارکه در سال گذشته خبر داد و گفت: نیمی از محصولات عرضه شده محصولات ویژه و خاص فولادی و بیش از ۷۰ هزار تن از محصولات ویژه، از انواع ورقهای مخصوص سطوح نمایان خودرو (MB) بوده است که فولادسازان معدودی در دنیا قابلیت تولید آن را دارا هستند.
وی در همین زمینه تصریح کرد: تحویل این میزان ورق فولادی، نقش حیاتی در تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سال گذشته داشته و صنعت خودروسازی توانسته است ضمن فعالکردن ظرفیتهای خالی، توسعههای کمی و کیفی خود را نیز استمرار بخشد.
بنا بر اظهارات معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از سوی دیگر گروه فولاد مبارکه با توجه به سند چشمانداز توسعه صنعت خودروی کشور و هدفگذاری تولید بیش از سه میلیون خودرو، باهدف تامین حداکثری ورق فولادی موردنیاز و قطع وابستگی صنعت خودرو به واردات، برنامهریزی منسجمی را در دستور کار قرار داده است و به منظور پاسخگویی حداکثری به نیاز فعلی و آتی خودروسازان، اقدامات خود را بر افزایش بومیسازی فولادهای پراستحکام پیشرفته و تولید انواع فولادهای پراستحکام دوفازی، فریتی، بینیتی و پخت سخت شونده معطوف کرده است و در طرحهای توسعهای خود این هدف را با جدیت دنبال میکند.
حیدری ادامه داد: در این راستا از طریق تعاملات موثر و مستمر با خودروسازان داخلی و بهرهگیری از چارچوبهای فنی و استاندارد و الگوبرداری از خودروسازان معتبر جهانی، نقشه راهی برای تامین نیازهای بالفعل و بالقوه صنعت خودروسازی کشور ترسیم و اجرایی شده است که به یاری خدا در آینده نزدیک، گروه فولاد مبارکه در جایگاه یک صنعت مادر تغذیهکننده اصلی ورقهای فولادی نسل جدید خودروسازان خواهد بود.
در ادامه این جلسه، مسعود پروین، معاون برنامهریزی جامع گروه سایپا نیز ضمن قدردانی از همکاریهای همهجانبه شرکت فولاد مبارکه با گروه خودروسازی سایپا، محصولات فولاد مبارکه را محصولاتی کیفی و قابل اتکا دانست و در بیاناتی بر اهمیت و لزوم تداوم ارتباطات بین دو شرکت فولاد مبارکه و سایپا تاکید کرد.
تدین، معاون بازرگانی گروه سایپا نیز پیشقدم شدن شرکت فولاد مبارکه در ارتباط با مشتریان خود را اقدامی ارزشمند دانست و با اشاره به محدودیتهای مالی و ارزی، خواستار ارتقای تبادلات دو شرکت شد.
وی، افزایش سطح تولید داخل خودروهای داخلی گروه خودروسازی سایپا را مرهون تنوع و ارتقای کیفیت محصولات فولاد مبارکه دانست.
گفتنی است در این بازدید که معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه را مدیران فروش داخلی، برنامهریزی فروش و حمل محصولات و پشتیبانی فروش شرکت فولاد مبارکه همراهی کردند، فرصتهای موجود برای توسعه کمی و کیفی محصولات قابل ارائه به خودروسازی سایپا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جهت پیگیری توافقات این نشست بهزودی در فولاد مبارکه جلسات مشابهی برگزار شود.
انتهای پیام//