مدیر روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: روابط عمومیها باید برخلاف گذشته، تبلیغات غیرمستقیم و ضمنی را در دستور کار قرار دهند تا اثرگذاری آن بر مخاطبان بیشتر باشد؛ از این رو ضرورت یک تحول کیفی و محتوایی در حوزه روابط عمومیها نیز احساس میشود.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، سجاد خراسانی طی یادداشتی به بهانه هفته روابط عمومی نوشت: جهان معاصر با ارتباطات پیوندی ناگسستنی یافته است و هرچه جلوتر میرویم، دامنه پیشرفتهای فناورانه گستردهتر میشود و با ورود هوش مصنوعی، زیست جهانی نوین در حال شکلگیری است. روابط عمومیها در خط مقدم این تحولات روزافزون هستند. اساسا در جهان امروز، زیست سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدون روابط عمومی ممکن نیست.
امروز سیاستمداران و دولتمردان، اثرگذاری رسانهها را به عنوان یک مولفه مهم و بیبدیل در محاسبات خود در نظر میگیرند و کشورها لابی، دیپلماسی و روابط بینالمللی خود را با بهرهگیری از اصول و فنون ارتباطات و روابط عمومی به پیش میبرند. در جنگهای نظامی و اقتصادی و تنشهای سیاسی نیز رسانه و روابط عمومی در خط مقدم قرار دارند.
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود همه دشمنیها، سنگاندازیها، تحریمها و فشارها، ایران اسلامی مسیر پیشرفت و ترقی را طی کرده و دستاوردهای بزرگی را در حوزههای مختلف کسب کرد؛ از همان آغاز در کنار همه فشارهای سیاسی و اقتصادی، دشمنان این آب و خاک، ناامید ساختن مردم از انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند.
در واقع مهمترین و اصلیترین راهبرد دشمنان میهن عزیز ما، دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب بود. انواع و اقسام رسانهها را به همین دلیل به راه انداختند تا با بهرهگیری از شیوههای مختلف تبلیغاتی، دستاوردهای انقلاب را زیرسوال ببرند.
در این میان روابط عمومیها به عنوان نهاد اصلی متولی اطلاعرسانی خدمات و دستاوردهای بخشهای مختلف نظام، از جایگاه تعیینکننده و با اهمیت برخوردار بودهاند.
این نهاد دیرپا که سابقهای طولانی در ایران دارد، پس از انقلاب در دستگاهها، نهادها و شرکتهای مختلف مورد توجه قرار گرفت و بار اصلی برقراری ارتباط دوسویه ملت و دولت بر عهده آن گذاشته شد.
اینک که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، با جنگی دشوارتر از جنگ نظامی یعنی جنگ اقتصادی روبهرو هستیم، ضرورت روزآمد شدن روابط عمومیها و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیتهای آن متناسب با تحولات و پیشرفتهای روز در این عرصه بیش از پیش احساس میشود. برقراری ارتباط با افکار عمومی دیگر با روشهای سنتی گذشته امکانپذیر نیست و امروز شبکههای اجتماعی و فضای مجازی سهمی قابل ملاحظه در این ارتباط دارند.
پایش و رصد میزان و ضریب نفوذ شبکهها و رسانههای مختلف اجتماعی، ابتکارات و ابداعات تحولگرایانه، استفاده از رسانهها و ابزارهای جدید ارتباطی و توجه به مقتضیات فعالیت چندبعدی در عرصه روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است؛ ضمن آنکه روابط عمومیها باید برخلاف گذشته، تبلیغات غیرمستقیم و ضمنی را در دستور کار قرار دهند تا اثرگذاری آن بر مخاطبان بیشتر باشد؛ از این رو ضرورت یک تحول کیفی و محتوایی در حوزه روابط عمومیها نیز احساس میشود.
انتهای پیام//