سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۲۰:۰۷ /یکشنبه/۱۸ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۵:۳۳ /سه شنبه/۹ آبان ۱۴۰۲

خودکفایی در روسازی راه‌آهن رقم خورد

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: تاکنون در مسیر راه‌آهن همدان سنندج ۲۰ هزار تن ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان به‌کار رفته است که این موضوع، از افتخارات ملی در خودکفایی ساخت مسیرهای ریلی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهدی صیدگر در آستانه بهره‌برداری از راه‌آهن همدان سنندج، ریل‌گذاری را مهم‌ترین بخش روسازی که برای عموم مردم قابل مشاهده است، عنوان کرد و در خصوص اجرای روسازی این مسیر، اظهار داشت: ‌در این پروژه ۲۰ هزار تن ریل با پروفیل۶۰E۱»  گریدR۲۶۰ » به‌کار رفته است که تولید شرکت ذوب آهن اصفهان یوده و خودکفایی در این حوزه، اقدام ارزشمندی در راستای کاهش ریسک واردات، کنترل هزینه‌های اجرایی و افزایش سرعت در اجرای عملیات محورهای ریلی است.

وی در خصوص اجرای روسازی این مسیر، بیان کرد: طول مسیر ریلی همدان سنندج ۱۵۱ کیلومتر است و با احتساب خطوط ایستگاهی به ۱۷۷ کیلومتر می‌رسد که هم‌اکنون و در فاز اول، ریل‌گذاری ۱۷ کیلومتر از خطوط ایستگاهی این پروژه انجام شده است. عملیات روسازی آن از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز شده و طی چهار سال، ساخت خطوط اصلی و ایستگاهی عملیات تکمیل سیستم ارتباطات و فیبر نوری محور انجام شده است.

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: عمده‌ترین تجهیزات روسازی شامل ریل، سوزن، تراورس، ادوات پابند و سیستم انتقال بر مبنای استانداردهای بین‌المللی تامین شده است. همچنین تمام ادواتی که تاکنون وارداتی بود، با بهره‌گیری از توان و تخصص مهندسان داخلی منطبق بر آخرین تکنولوژی‌های روز بومی‌سازی شده است.

صیدگر با اشاره به سیستم‌های ارتباطات به عنوان بخش دیگری از روسازی راه‌آهن، مطرح کرد:‌ سیستم ارتباطات رادیویی و سیستم انتقال شامل ارتباطات رادیویی و فیبر نوری هم‌زمان با ساخت خطوط اصلی و ایستگاهی، انجام و سیستم انتقال نوری با ظرفیت «STM۱۶» نیز در همه ایستگاه‌ها اجرا شد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه در فاز اول بهره‌برداری را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: روسازی مسیر از نوع بالاستی با تراورس بتونیB۷۰  و سیستم پابند فنری طرح وسلو بوده که برای انتقال بار محوری ۲۵ تن طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل ساخت روسازی راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص سیستم سیگنالینگ محورهای ریلی توضیح داد: با توجه به مزیت‌های سیستم علایم الکتریکی در ارتقای ایمنی و افزایش ظرفیت ترافیکی خط و با عنایت به پیش‌نیازهای لازم برای شروع فعالیت‌های مرتبط با این موضوع شامل تکمیل سوزن‌بندی، نصب خطوط ایستگاهی و سیستم ارتباطات که فاز اول آن انجام شده، هم‌اکنون شرایط عملیاتی لازم برای تجهیز محور به سیستم علایم الکتریکی فراهم است.

صیدگر در پایان تحقق این امر را مستلزم تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز از طرف مبادی ذی‌ربط و همکاری دستگاه بهره‌بردار دانست و خاطرنشان کرد:‌ پیشنهاد اختصاص یک ردیف اعتباری مجزا برای این مهم به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شده و سایر راهکارهای تامین مالی از جمله استفاده از فاینانس داخلی نیز در دست پیگیری است. انتظار می‌رود با مساعدت سایر مبادی قانونی ذی‌ربط، این مهم در حداقل زمان ممکن محقق شود.

انتهای پیام//

در اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری،

۱۴:۳۷ /یکشنبه/۱۸ خرداد ۱۴۰۴

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد:

۱۳:۱۸ /یکشنبه/۱۸ خرداد ۱۴۰۴

برای نخستین بار در کارگاه اسکلت فلزی «فولاد» انجام شد؛

۶:۴۰ /یکشنبه/۱۸ خرداد ۱۴۰۴

طی حکمی از سوی علیرضا رحیم،

۶:۰۲ /یکشنبه/۱۸ خرداد ۱۴۰۴

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه:

۱۶:۱۶ /شنبه/۱۷ خرداد ۱۴۰۴

رضا طالبی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۶:۰۱ /دوشنبه/۱۲ خرداد ۱۴۰۴

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۴ /شنبه/۱۰ خرداد ۱۴۰۴

علیرضا شریفی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۰ /چهارشنبه/۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

امین صفری، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۶ /شنبه/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

رضا طالبی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۴۷ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

علیرضا مخبر دزفولی، قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۱۳ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۷:۴۵ /شنبه/۱۰ خرداد ۱۴۰۴

بهرام سبحانی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۷ /شنبه/۳۰ فروردین ۱۴۰۴

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

همگام با اجرای طرح‌های توسعه‌ای،

۶:۴۷ /دوشنبه/۲۷ اسفند ۱۴۰۳

در مجمع عمومی عادی سالیانه «ارفع» مطرح شد؛

۱۵:۵۸ /یکشنبه/۱۱ خرداد ۱۴۰۴

در نشست خبری مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح شد؛

۱۶:۴۱ /دوشنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«کگهر» در مسیر توسعه و رشد سودآوری؛

۱۴:۲۱ /شنبه/۳۰ فروردین ۱۴۰۴

با تایید سهام‌داران در مجمع فوق‌العاده،

۱۱:۴۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛

۵:۵۶ /شنبه/۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین؛

۵:۴۸ /شنبه/۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۵:۳۵ /شنبه/۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک فولاد خراسان؛

۵:۴۲ /شنبه/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت فولاد خوزستان؛

۵:۵۲ /شنبه/۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/17

226083

فلزات آنلاین

1404/03/17

858230

فلزات آنلاین

1404/03/17

1390370

فلزات آنلاین

1404/03/17

1344994

فلزات آنلاین

1404/03/17

29969

فلزات آنلاین

1404/03/17

16133

فلزات آنلاین

1404/03/17

43843

فلزات آنلاین

1404/03/17

65608

فلزات آنلاین

1404/03/17

47680

فلزات آنلاین

1404/03/17

42704

فلزات آنلاین

1404/03/17

41045

فلزات آنلاین

1404/03/17

37485

فلزات آنلاین

1404/03/17

36632

فلزات آنلاین

1404/03/17

42977

فلزات آنلاین

1404/03/17

39483

فلزات آنلاین

1404/03/17

58799

فلزات آنلاین

1404/03/17

34844

فلزات آنلاین

1404/03/17

42196

فلزات آنلاین

1404/03/17

57342

فلزات آنلاین

1404/03/17

6617300