سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۶:۴۴ /چهارشنبه/۵ دی ۱۴۰۳

درباره ما

درباره فلزات آنلاین

پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، رسانه‌ای تخصصی در حوزه فلزات است و کل زنجیره ارزش تولید محصولات فلزی از اکتشافات ابتدایی معادن تا عرضه به مصرف‌کننده نهایی را پوشش می‌دهد. این رسانه، به صورت پیوسته، تخصصی و اختصاصی بازار فلزات را پایش کرده و همواره معادن، صنایع بالادستی و پایین‌دستی فلزات را بررسی و ارزیابی می‌کند.
رسانه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» کاملا مستقل بوده و دارای مجوز به شماره ۸۳۰۴۹ و تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این رسانه پس از آغاز فعالیت رسمی، با تکیه بر اصول اساسی توسعه کسب‌وکار خود، توانست به سرعت جامعه بزرگی از مخاطبین شامل مدیران، مسئولان و فعالان حوزه صنعت و معدن را به خود اختصاص دهد.
این پایگاه خبری و تحلیلی با تکیه بر تخصص و بیش از یک دهه تجربه موسسین آن، در سه حوزه مهندسی فلزات، رسانه و تحلیل بازار به منظور تامین حداکثری نیازهای مخاطبین و بر اساس اصول بنگاه‌داری اقتصادی و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای بنا شده است. خط مشی اخلاقی این رسانه حول شش محور اصلی «منافع ملی»، «اصول حرفه‌ای خبرنگاری»، «مخاطبین»، «مشتریان»، «کارکنان» و «رقبا» شکل گرفته است.
سرعت، دقت، تخصص و صداقت چهار ستون اصلی ساختار عملکرد پایگاه خبری و تحلیل «فلزات آنلاین» است تا اطلاعات اساسی مورد نیاز مخاطبین خود را به بهترین شکل ممکن به آن‌ها منتقل کند. در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات درست، پایه موفقیت هر فعالیت اقتصادی است و هر شخصی سریع‌تر از رقبای خود به اینگونه اطلاعات دست پیدا کند، به سود بیشتری خواهد رسید. بر اساس همین فلسفه، پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» شعار خود را «سریع‌تر از امروز، فردا را خلق کنید…» انتخاب کرده‌ است.
مدیریت دانش در این پایگاه خبری و تحلیلی، اهمیت بسزایی دارد و کلیه فعالیت‌های آن از جزء تا کل و از ابتدا تا انتها، دانش‌محور است. تجربه، بخش مهمی از روند شکل‌گیری دانش است و دانش، نقش کلیدی در اتخاذ تصمیمات درست در هر سطحی را دارد و پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» سعی می‌کند در کنار تلاش‌های تشکل‌های بخش خصوصی در ارائه مشورت به تصمیم‌گیران دولتی، با انتقال نظرات، تجربیات و دیدگاه‌های فعالان بخش صنعت به افزایش دانش تصمیم‌‌گیری در سطح کلان کمک کند تا سهمی در نهضت جایگزینی «تصمیم‌گیری» به جای «تصمیم‌سازی» در سطوح مدیریت اجرایی کشور داشته باشد.
کشور ما دارای پتانسیل‌های بزرگ معدنی است که در کنار تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات تکنولوژی‌محور صادراتی مانند خودرو، لوازم خانگی و… می‌تواند به خلق ثروت و افزایش رفاه عمومی کمک کند. توسعه اینگونه صنایع مصرف‌کننده، بازار وسیع داخلی برای محصولات فلزی و در پی آن، خود فلزات ایجاد کرده و باعث توسعه معادن فلزی می‌شود. از این رو، تحلیل اخبار، رویدادها و تحولات صنایع مصرف‌کننده فلزات و برنامه‌های کلان دولت در این زمینه و اطلاع‌رسانی آن به مخاطبین، برای این پایگاه اهمیت بسیاری دارد.

چشم انداز

تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین بنگاه‌های اطلاعاتی و خبری تخصصی معادن و فلزات در سطح جهان

ماموریت

ما در فلزات آنلاین تلاش می‌کنیم با مشارکت کارکنان متخصص، کوشا، متعهد و خلاق و تعامل با شرکت‌های حوزه معادن و صنایع معدنی و فلزی، نقشی مؤثر و سازنده در رشد تولید و درآمد ملی، توسعه صادرات، تقویت بخش خصوصی و توسعه صنعتی، داشته باشیم و همگام با این شرکت‌ها، در افزایش سهم معادن، صنایع معدنی و فلزی از اقتصاد کشور تاثیرگذار باشیم.
در راستای برنامه‌های راهبردی و تسهیل دسترسی به اخبار و اطلاعات به‌روز مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، فعالان بازار و صنعت، مسئولین و کارشناسان، می‌کوشیم با ایجاد نظام مدیریتی و راهبری موثر مطابق با کیفیت و استانداردهای جهانی، به اهداف عالی خود در سطح بین‌المللی دست یابیم.
ما در تلاشیم همگام با بنگاه‌های بین‌المللی خبری و تحلیلی پیشرو، با افزایش ظرفیت تخصصی خود، از اهداف و سیاست‌های مشتریان، پشتیبانی کرده و با پیشنهاد راه‌حل‌های جامع و نوین رسانه‌ای در برندسازی، به توسعه کسب‌وکار آن‌ها کمک کنیم و با ارائه خدمات به‌موقع و مطمئن، متمایز و خلاقانه و با کیفیت بالا و قیمت رقابتی، مشاوری معتمد و مطمئن برای مشتریان خود بوده و همراه استراتژیک کسب‌وکار آن‌ها باشیم.

مشتری‌گرایی

این ارزش بر شناخت بهتر نیازهای مشتری بر اساس درک مشتری با جریان اطلاعات پیوسته و تلاش برای رفع نیازهای مشتری در یک ارتباط بلندمدت تاکید دارد.

  1. درک کردن: تلاش در راستای درک بهتر نیازها و خواست‌های مشتریان
  2. ارتباط دوسویه: داشتن ارتباط پیوسته و مفید با مشتری در راستای اطمینان از گردش صحیح و دقیق اطلاعات مورد نیاز برای ارائه خدمات با کیفیت
  3. همراهی: پایه‌ریزی روابط طولانی‌مدت با مشتری بر اساس ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتری

ابداع و نوآوری

نوآوری، باعث توسعه بازار، کاهش هزینه، دستیابی به مزیت رقابتی و ایجاد فرصت‌های جدید می‌شود. این ارزش، بر دارایی‌های فکری و ذهنی و سرمایه‌های تخصصی سازمان به منظور ارائه راه‌حل‌ها و راهکارهای مبتکرانه در موضوعات مختلف سازمان از قبیل بازار، محصول، سازوکارهای مدیریتی و عملیاتی و مشتری تمرکز دارد.

  1. ترغیب خلاقیت: فراهم کردن بستری مناسب برای توسعه پیوسته دارایی‌های فکری و ذهنی و سرمایه‌های تخصصی سازمان در راستای نوآوری
  2. ایده‌یابی: استقبال از ایده‌ها و راهکارهای نوآورانه و تشویق و حمایت از ایده‏‌های جدید
  3. ایده‌‌پروری: ایجاد ساز و کاری مناسب برای پرورش ایده‌های خلاقانه و تبدیل آن به برنامه‌های عملیاتی

به‌روز بودن
این ارزش بر یادگیری، روزآمدی و آینده‌نگری سازمان در راستای همگام بودن با تحولات پر سرعت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که متاثر از سرعت تغییرات تکنولوژی در دنیای امروز است، تاکید دارد.

  1. یادگیری: اهمیت دادن به کسب دانش و یادگیری شخصی و سازمانی، به عنوان اساسی‌ترین اصل به‌روز بودن
  2. روزآمدی سازمان: به‌روز بودن کلیه منابع، سیستم‌ها و روش‌های مورد استفاده در سازمان
  3. آینده‌نگری: یک گام جلوتر از به‌روز بودن

الزام به نتیجه‌گرایی
این ارزش بر دست یافتن به بهترین نتیجه ممکن بر اساس تخصص، تمرکز، فوق فعال بودن و بهبود پیوسته عملکرد تاکید دارد که باعث می‌شود علاوه بر تمرکز بر نتیجه نهایی، تعالی سازمان نیز ارتقا یابد.

  1. تخصص: تکیه بر تخصص به منظور بهبود عملکرد، حرکت در راستای تعالی در هر فعالیت و کسب نتیجه مطلوب
  2. تمرکز: به منظور افزایش کارایی روش‌های انجام کار، تطبیق نتایج واقعی با نتایج مورد انتظار و ارزیابی اطلاعات در راستای تصمیم‌گیری هوشمندانه
  3. فوق فعال بودن: اراده، تلاش و پشتکار در راستای رسیدن به نتیجه
  4. بهبود: جستجوی بهترین روش‌ها برای ارتقای سطح کیفی انجام کار به منظور رسیدن به بهترین نتیجه ممکن

هم‌افزایی
این ارزش بر ترکیب تلاش‏ها به منظور دستیابی به نتایج بهتر از طریق اشتراک دانش، کار گروهی و جمع‌گرایی تاکید دارد.

  1. اشتراک دانش: افزایش دانش گروهی از طریق هماهنگ کردن تعاملات و هدایت جریان اطلاعات
  2. کار گروهی: ترویج روحیه کار گروهی به منظور افزایش هم‌افزایی 
  3. جمع‌گرایی: ترجیح منافع مشترک بر منافع فردی برای رسیدن به نتایج بهتر و منتفع شدن از منافع بزرگ‌تر گروهی

مسئولیت پذیری
مسئولیت پذیری، امری فراتر از وظایف و انجام کارهای محوله است. این ارزش بر مسئولیت پذیر بودن و رفتار مسئولانه در قبال وظایف، فعالیت‌ها، ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و محیط بیرونی حول سه محور متعهد بودن، صداقت و پاسخگویی تاکید دارد.

  1. متعهد بودن: تلاش در راستای ایجاد و حفظ یک تعهد پایدار در قبال اشخاص، اجتماع و محیط پیرامونی
  2. صداقت: رفتار و عملکرد صادقانه به منظور ایجاد حس اعتماد
  3. پاسخگویی: پاسخگو بودن در مقابل نتایج حاصل از تصمیم‌گیری، اقدامات و عملکرد
  4. امانت‌دار بودن‌: رازداری و حفظ کلیه حقوق مادی و معنوی اشخاص
خط مشی اخلاقی فلزات آنلاین در قبال منافع ملی

پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین به عنوان رسانه مسئولیت ‏پذیر، بر تعهدات ملی خود در قبال منافع ملی تاکید دارد. پیشرفت کشور و توسعه پایدار جامعه، هدف فعالیت حرفه‌ای و ترسیم‏‌کننده فعالیت‏‌های رسانه‌ای ما است.

  1. در هر زمان، مکان و شرایطی منافع ملی کشور را به منفعت گروهی و شخصی ترجیح داده و سوگند یاد کرده‌ایم همواره از منافع ملی کشور محافظت نماییم.
  2. ما هرگونه نگاه قومیتی و منطقه‌ای را برخلاف منافع ملی می‌دانیم و معتقدیم ایجاد و توسعه هر فعالیت اقتصادی و صنعتی در هر موقعیت جغرافیایی صرفا باید منوط به توجیه‌پذیری فنی و اقتصادی آن و بر اساس آمایش سرزمین باشد.
  3. معتقدیم هر ریال از سرمایه‌های این کشور که در اختیار دولت و بخش خصوصی است، جزئی از منافع ملی کشور بوده و باید محافظت شده و اتلاف نشود.
  4. بر این باور هستیم که منافع ملی بلندمدت کشور با خلق ثروت مبتنی بر رشد اقتصادی و ارتقای دانش و فناوری در صنعت تامین خواهد شد.
  5. بنگاه‌های اقتصادی خصوصی را پایه‌های اصلی خلق ثروت می‌دانیم و کسب درآمد از استخراج و فرآوری منابع و ذخایر معدنی و آلی بدون اینکه تاثیری در رشد بنگاه‌های اقتصادی خصوصی ما در مقیاس جهانی داشته باشند را ثروت‌سوزی و برخلاف منافع ملی می‌دانیم.
  6. حاکمیت قانون و مقررات بر همه شئون حرفه‌ای، به‏ویژه در ایفای حقوق و مطالبات ملی، تاکید می‏کنیم.
خط مشی اخلاقی فلزات آنلاین در قبال مخاطبان

مخاطبان، ارزشمندترین جایگاه را در رسانه ما دارند و هدف همه کارکنان ما، تامین رضایتمندی و رعایت حقوق مخاطبان است. ما سوگند یاد کرده‌ایم که با پایبندی به مسئولیت‏های اخلاق حرفه‌ای، احترام به حقوق آنان که مهم‌ترین آن، دریافت اخبار درست است را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

  1. سرعت، دقت و کیفیت در تهیه خبر، وجهه همت پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین است.
  2. شفافیت در اطلاع‏ رسانی به‏ موقع و کامل، پاسخ ما به حق اطلاع‌یابی مخاطبان است.
  3. حفظ احترام و کرامت انسانی مخاطبان، در هر شرایطی سرلوحه خط مشی اخلاقی ما قرار دارد.
  4. انتقاد، حق مخاطبان است. با نقدپذیری صمیمانه و پاسخ‌گویی صادقانه به این حق مخاطبان ارج می‎‌نهیم.
  5. همواره پذیرای دیدگاه مخاطبان هستیم و با انعطاف‌پذیری و ایجاد تنوع در خدمات رسانه‌ای از نیاز و سلیقه آنان، استقبال می‌کنیم.
  6. احترام به حق انتخاب مخاطبان و مواجهه صادقانه، عادلانه، صریح و اجتناب از هرگونه فریب، مرام فلزات آنلاین است. 
خط مشی اخلاقی فلزات آنلاین در قبال کارکنان

رعایت حق و حقوق مادی و معنوی همه کارکنان این مجموعه، صرف نظر از نحوه ارتباط سازمانی و جایگاه شغلی آن‌ها، یک اصل اساسی در مرام اخلاقی این رسانه است.

  1. اصل حاکم بر همه رفتارها و مقررات، حفظ احترام و کرامت انسانی کارکنان، است.
  2. احساس ارزشمند بودن عنصری غیرقابل انکار در کیفیت زندگی و شغلی کارکنان است و متعهد به ایجاد این حس در کارکنان خود هستیم.
  3. متعهد به ترسیم مسیر آینده شغلی کارکنان جهت افزایش اطمینان، امنیت شغلی، آسایش و شادابی کارکنان هستیم.
  4. از هرگونه تبعیض در مواجهه با کارکنان، پرهیز و در توزیع منابع و فرصت‌ها، انصاف و عدالت را رعایت می‌کنیم.
  5. به حق اطلاع‌یابی ‏از حقوق مادی و معنوی کارکنان احترام گذاشته و ارائه اطلاعات شفاف، درست و دقیق را وظیفه اخلاقی سازمان می‌دانیم.
  6. متعهد به امانت‌داری و رازداری، در مواجهه با کارکنان هستیم و منافع و اسرار آن‌ها نزد سازمان امانت می‌ماند.
  7. احترام به حریم خصوصی کارکنان از عناصر جدایی‌ناپذیر نظام اخلاقی سازمان ما است.
  8. توجه و اهمیت دادن به دیدگاه کارکنان را وظیفه اخلاقی خود می‌دانیم.
  9. از لحاظ اخلاق سازمانی، خود را متعهد به ارائه راهکارهایی جهت پیشرفت مستمر و ارتقای جایگاه شغلی کارکنان می‌دانیم و بر این اساس، ایجاد فضای پیشرفت برای آن‌ها بر اساس توانمندی‌هایشان را بخشی از وظیفه انسانی خود می‌دانیم.
  10. خود را متعهد به تامین امنیت معیشتی کارکنان دانسته و برخورداری از حقوق عادلانه و متناسب با بازار کار را حق کارکنان می‌دانیم و همواره برای تحقق آن در همه سطوح تلاش می‌کنیم.
خط‌ مشی اخلاقی فلزات آنلاین در قبال رقبا

رقابت سالم و اخلاقی موجب پویایی و رشد می‌شود و ما حضور رقبای قدرتمند را یکی از عوامل رشد و پیشرفت خود می‌دانیم. تمامی رسانه‌ها عضو یک خانواده بوده و حول یک رسالت مشترک فعالیت می‌کنند. لازمه سالم بودن رقابت، رعایت حقوق رقبا است و ما این اصل را در نظام اخلاقی خود رعایت می‌کنیم.

  1. از هرگونه ضرر رساندن به رقبا در همه فعالیت‌های حرفه‌ای خودداری کرده و به تعامل سازنده بر اساس حقوق رقبا پایبند هستیم.
  2. به کرامت منابع انسانی رسانه‌های رقیب احترام گذاشته و آن را حفظ می‌کنیم.
  3. کسب و کار ما بر مبنای تلاش برای به دست آوردن جایگاه مرجع در فضای رسانه‌ای، با تکیه بر شایستگی‌های حرفه‌ای شکل گرفته است تا بتوانیم با رقبا رقابتی سالم داشته باشیم.
  4. از هرگونه ارتباط مستقیم با منابع انسانی رسانه‌های رقیب، پرهیز می‌کنیم.
  5. خود را متعهد به رعایت حریم شخصی رسانه‌های رقیب، پرهیز از تلاش جهت دستیابی به اطلاعات محرمانه آنان و صیانت از اسرار آنان می‌دانیم.
خط مشی اخلاقی در قبال مشتریان

تمامی کسب و کارها حول محور مشتری می‌چرخد و مشتریان نقش حیاتی در ماهیت بنگاه‌های اقتصادی ایفا می‌کنند. ما نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی، در مواجهه با مشتریان، خود را متعهد به رعایت حقوق مادی و معنوی آن‌ها بر اساس نظام‌نامه اخلاقی خود می‌دانیم.

  1. شفافیت در اطلاع‏ رسانی به‏ موقع و کامل، پاسخ ما به حق اطلاع‌یابی مخاطبان است.
  2. هرگز با افراد یا سازمان‏هایی که عملکرد آن‌ها برخلاف اصول اخلاقی بوده و یا علیه منافع ملی فعالیت می‏کنند، همکاری نخواهیم کرد.
  3. ما خود را متعهد به حفظ اسرار مشتریان می‌دانیم و رعایت اصول رازداری و امانت‌داری در خصوص اطلاعاتی که مشتریان در چارچوب همکاری به ما منتقل می‌کنند و یا در حین این همکاری به صورت اتفاقی به دست می‌آید، جزو جدایی‌ناپذیر نظام اخلاقی ما است.
  4. بر اساس اصول اخلاقی که به آن پایبند هستیم، در خصوص قیمت پیشنهادی به مشتریان انصاف را رعایت کرده و همواره تلاش می‌کنیم میان خدمات ارائه شده به مشتری و قیمت پیشنهادی تناسب معقولی وجود داشته باشد.
  5. در کلیه ارتباطات و تعاملات با مشتریان، خود را متعهد به رفتار صادقانه و شفاف با آن‌ها می‌دانیم.
  6. خود را متهد به شناخت و درک ساختار سازمانی و احترام به سلسله مراتب مشتریان می‌دانیم.
  7. در چارچوب قانون تجارت کشور، مدیرعامل شرکت‌های مشتری را منصوب هیئت مدیره و هیئت مدیره را منصوب سهامداران می‌دانیم. لذا هرگونه دخالت در عزل و نصب مدیران شرکت‌ها را برخلاف قانون و منافع سهامداران دانسته و بر اساس نظام‌نامه اخلاقی خود به جدیت از آن اجتناب می‌کنیم.
  8. ما به حریم خصوصی شرکت‌ها احترام گذاشته و متعهد هستیم تا از هرگونه تلاش برای به دست آوردن اطلاعات محرمانه آن‌ها، خودداری کنیم.
  9. متعهد به پاسخ‌گویی صادقانه و به موقع به مشتریان و همچنین ایجاد حس اطمینان خاطر در مشتریان نسبت به خدمات ارائه شده و نحواه تعامل با آن‌ها هستیم.
خط مشی اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری
  1. پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین و خبرنگارانش هیچ‌گونه تهدید و تطمیع را برای حذف یا تغییر مطالب منتشر شده خود نمی‌پذیرند و تنها تابع قوانین رسانه‌ای کشور و اصول حرفه‌ای خبرنگاری هستند.
  2. به انتشار اخبار صحیح، دقیق، شفاف و بی‌طرفانه متعهد هستیم و تحلیل‌ها و تفسیرهای منطقی و منصفانه‌ای مبتنی بر رسالت تخصصی خود ارائه می‌دهیم.
  3. متعهدیم بدون اعمال نظرات شخصی و سلیقه‌ای و تنها بر اساس دیدگاه کارشناسانه و تخصصی، اخبار و تحلیل‌های خود را منتشر کنیم تا اطلاعات لازم برای آگاهی و بهره‌گیری در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
  4. پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین و خبرنگارانش به هیچ گروه و جناح سیاسی وابسته نبوده و تنها خط قرمز آن‌ها قانون اساسی و قوانین رایج در کشور است.
  5. به قانون حمایت از حقوق مولفین و مصنفین پایبند بوده و به مالکیت معنوی محتوای تولیدی سایر رسانه‌ها احترام می‌گذاریم و در چارچوب مقررات اعلامی از سوی رسانه در خصوص استفاده از محتوای تولیدی عمل می‌کنیم.
  6. بر اساس اصول حرفه‌ای پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین، خبر، مطلب و هرگونه محتوای متنی و غیرمتنی تولیدی اختصاصی تنها بر اساس منابع موثق و قابل تایید، انتشار می‌یابد.
  7. خود را متعهد می‌دانیم تا محتوای غیر اختصاصی منابع معتبر دیگر را پس از اطمینان از صحت آن، با ذکر منبع منتشر کنیم.
  8. ما به حریم خصوصی اشخاص حقیقی و حقوقی احترام می‌گذاریم و معتقدیم که اطلاعات خصوصی کاملا محرمانه بوده و تنها کسی که می‌تواند در خصوص علنی شدن یا نشدن آن اطلاعات حق انتخاب داشته باشد، خود شخص است.
  9. پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین و خبرنگارانش برای به دست آوردن اخبار و اطلاعات از روش‌های غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای استفاده نمی‌کنند.
  10. ما متعهد هستیم از افشای اخبار و اطلاعات محرمانه به صورت اتفاقی یا غیراتفاقی به دست می‌آوریم، خودداری کنیم.
  11. به حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی احترام می‌گذاریم و از توهین، تهمت و افتراء به آن‌ها خودداری کرده و هیچ‌گاه با انتشار مطالبی، منفعت و برند هیچ سازمان و شرکتی را خدشه‌دار نمی‌کنیم.
  12. انتشار مطالب تهدیدآمیز در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی به منظور کسب منافع را مردود دانسته و آن را کاری غیراخلاقی و غیرانسانی می‌دانیم.
  13. پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین و خبرنگاران آن از دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی خودداری می‌کنند و در صورتی که عدم قبول هدیه در شرایطی خاص، اساعه ادب تلقی شود، این موضوع به اطلاع مدیران ارشد رسیده و مبلغ اهدایی به صندوق ویژه‌ای که جهت کمک به موسسه خیریه محک در نظر گرفته شده است، واریز می‌شود.
  14. خبرنگاران پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین اگر تضادی بین منافع شخصی خود و منافع سازمانی مشاهده کنند، متعهد هستند تا مدیران ارشد را مطلع سازند. زیرا در صورتی که منافع شخصی فرد با وظایف سازمانی در تضاد باشد، توانایی فرد برای اخذ تصمیمات و ارائه قضاوت‌های قابل اطمینان و بی طرف را کاهش می‌دهد.
  15. خبرنگاران ما از برقراری هرگونه روابط برون‌سازمانی بدون اطلاع و هماهنگی مدیران ارشد خودداری می‌کنند.
  16. خبرنگاران پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین متعهد هستند تا از اعتبار این رسانه برای پیشبرد کارهای شخصی استفاده نکنند و از روابطی که در حین کار به دست می‌آورند، برای کسب درآمد و تامین منافع شخصی بهره نبرند.
  17. ما به اعتقادات دینی و مذهبی، آداب و رسوم قومی و اخلاق اجتماعی احترام گذاشته و از هرگونه تبعیض به دلیل تفاوت در اعتقادات، قومیت، نژاد و جنسیت به جد خودداری می‌کنیم.
  18. خبرنگاران ما به هنجارها و ارزش‌های اجتماعی احترام گذاشته و به اصول اخلاق اجتماعی متعهد هستند.