سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۹:۱۶ /دوشنبه/۱۱ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 8:26 /شنبه/9 تیر 1403

همگام با افزایش تقاضای فلز سرخ انجام شد؛

راه‌اندازی واحد جدید ذوب مس توسط شرکت «Aurubis» در آمریکا

شرکت آلمانی بازیافت‌کننده مس و فلزات غیرآهنی «Aurubis» کار راه‌اندازی واحد ذوب ثانویه خود را در شهر آگوستا در ایالت جورجیای آمریکا آغاز کرده است و در نهایت قصد دارد بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده را در تاسیسات خود در این شهر انجام دهد.

شرکت آلمانی بازیافت‌کننده مس و فلزات غیرآهنی «Aurubis» کار راه‌اندازی واحد ذوب ثانویه خود را در شهر آگوستا در ایالت جورجیای آمریکا آغاز کرده است و در نهایت قصد دارد بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده را در تاسیسات خود در این شهر انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، دیوید شولتیس، رئیس و مدیرعامل شرکت «Aurubis» در شهر آگوستا در ایالت جورجیای آمریکا و آنجلا سیدلر، معاون روابط بخش سرمایه‌گذاری و ارتباطات این شرکت در مورد تحولات اخیر شرکت «Aurubis» با موسسه «Fastmarkets» مصاحبه‌ای انجام دادند.

به‌روزرسانی تاسیسات شرکت «Aurubis» در شهر آگوستا

مراسم افتتاح واحد ذوب مس شرکت «Aurubis» در ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود فرایند تولید تا پایان سال جاری در این واحد ذوب جدید آغاز شود.

لازم به ذکر است که تاسیسات شرکت «Aurubis» در شهر آگوستا در نوامبر سال ۲۰۲۱ افتتاح شد و در دسامبر سال ۲۰۲۲ مدیران این شرکت تصمیم گرفتند ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری در این تاسیسات را دو برابر افزایش دهند. شرکت نامبرده کار ساخت فاز دو تاسیسات خود در آگوستا را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آغاز کرد و در حال حاضر ساخت فاز یک در مرحله پایانی قرار دارد و فرایند راه‌اندازی آن قرار است که به زودی شروع شود.

به گفته شولتیس، فرایند تولید در فاز یک این تاسیسات در ماه فوریه ۲۰۲۵ و فرایند مذکور در فاز دو آن حدود ۱۲ ماه پس از تاریخ ذکر شده آغاز خواهد شد.

وی ضمن اشاره به پایان مرحله ساخت فاز یک تاسیسات مذکور ظرف چند هفته آینده، عنوان کرد که پس از این مرحله، فرایند بهره‌برداری از فاز یک آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت «Aurubis» در ادامه افزود: با در نظر گرفتن ظرفیت ۱۰۰ درصدی، سالانه ۷۰ هزار تن مس بلیستر در واحد ذوب جدید در تاسیسات آگوستا از ۱۸۰ هزار تن مس بازیافت شده تولید خواهد شد. مس بلیستر تولید شده در بازار ایالات متحده آمریکا فروخته شده و مابقی محموله‌های تولیدی به دیگر تاسیسات ذوب شرکت «Aurubis» در اروپا ارسال می‌شود.

به گفته شولتیس، یکی از اهداف کنونی این شرکت در واحد ذوب مذکور، تمرکز بر فرایندهای پیش‌فرآوری و آماده‌سازی نمونه‌های آزمایشی تولید شده در همکاری نزدیک با همتایان تجاری، تامین‌کنندگان و سایر شرکای شرکت «Aurubis» است.

وی به همکاری طولانی مدت شرکت نامبرده با دیگر شرکای تجاری و تامین‌کنندگان خود در بازار ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: شرکای تجاری و تامین‌کنندگان این شرکت از سرمایه‌گذاری ۷۹۵ میلیون دلاری شرکت «Aurubis» برای ساخت اولین واحد ذوب ثانویه در نوع خود در آمریکا بسیار استقبال کرده‌اند.

در حال حاضر کار تحویل حجم عظیمی از محموله‌های قراضه مس مورد نیاز برای آغاز فرایند تولید در واحد ذوب مس جدید در حال انجام است.

پتانسیل بازیافت باتری‌های مستهلک شده در تاسیسات آگوستا

شرکت «Aurubis» در حال بررسی امکان بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده در تاسیسات آگوستا است.

سیدلر با بیان اینکه شرکت «Aurubis» پروژه‌های استراتژیک زیادی در زمینه بازیافت حتی در بخش بازیافت باتری در دست تحلیل و بررسی دارد، افزود: در حال حاضر هیچ تصمیم قطعی در رابطه با راه‌اندازی واحد بازیافت در تاسیسات آگوستا گرفته نشده اما امکان ساخت یک واحد بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده در تاسیسات مذکور به عنوان یکی از گزینه‌های محتمل در نظر گرفته شده است.

واحد تولید آزمایشی بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده این شرکت در هامبورگ آلمان که از مارس ۲۰۲۲ فاز عملیاتی آن آغاز شده، از یک فرایند هیدرومتالورژی اختصاصی استفاده می‌کند و مواد اولیه موجود در باتری با موفقیت از باتری‌های مستهلک استخراج شده است. شرکت مذکور در ژانویه سال ۲۰۲۴ اعلام کرد که با توجه به پیشرفته‌های به دست آمده قصد دارد وارد فاز ساخت واحد نیمه‌صنعتی شود.

سیدلر ضمن مثبت ارزیابی کردن چشم‌انداز نتایج به دست آمده در فاز تولید آزمایشی و واحد نیمه‌صنعتی خود، تاکید کرد که کار ساخت واحد نیمه‌صنعتی در پایان ماه آگوست ۲۰۲۴ به اتمام می‌رسد. اگر در واحد نیمه‌صنعتی نرخ بازیافت مواد اولیه از باتری‌های مستهلک شده به عدد ۹۵ درصد برسد، شرکت «Aurubis» در رابطه با ورود به فاز تجاری‌سازی تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

شولتیس در همین راستا بیان کرد: بخشی از تاسیسات آگوستا به بازیافت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده اختصاص داده شده است؛ بنابراین در صورت تصمیم قطعی در رابطه با راه‌اندازی واحد بازیافت، مکان مناسب احتمالی برای انجام این کار در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: البته یک برنامه جامع و گزینه‌های روی میز زیادی در رابطه با واحد بازیافت وجود دارد؛ با این حال، تصمیم‌گیری نهایی برای انجام این کار و میزان مبلغ اختصاص داده شده برای آن هنوز مشخص نشده است.

مطابق با ارزیابی هفتگی صورت گرفته از سوی موسسه «Fastmarkets»، شاخص قابل فروش فلزات موجود در باتری‌های لیتیوم کبالت اکسید مستهلک شده با در نظر گرفتن قیمت کبالت با خلوص استاندارد موسسه نامبرده، رقمی معادل ۵۳ تا ۵۸ درصد از هزینه ارسال و تحویل محموله کبالت درب کارخانه تولیدکننده در اروپا در پنجم ژوئن سال ۲۰۲۴ اعلام شد که نسبت به رقم ۵۰ تا ۵۵ درصد گزارش شده از هزینه ارسال و تحویل محموله کبالت درب کارخانه تولیدکننده در اروپا در ابتدای سال جاری میلادی، افزایش را تجربه کرد.

افزایش قیمت فلزات موجود در باتری‌های مستهلک شده از ابتدای سال جاری میلادی

چشم‌انداز مثبت شرکت «Aurubis» با وجود روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش

سیدلر با اشاره به ثبت کمترین ارقام ثبت شده برای تعرفه‌های ذوب و پالایش کنسانتره مس، از چشم‌انداز مثبت شرکت «Aurubis» در این زمینه برای سال ۲۰۲۴ خبر داد. کاهش تعرفه‌های ذوب و پالایش کنسانتره مس باعث شده است که برخی از شرکت‌های معدنی قراردادهای فروش یک تا چهار ساله با معامله‌گران امضا کنند و به همین دلیل در حال حاضر تحت فشار قرار دارند.

وی اذعان کرد: شرکت «Aurubis» قصد دارد دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کنسانتره مس از بازار جهانی خریداری کند. شرکت «Aurubis» در حال حاضر هیچ فعالیتی در بازار فیزیکی ندارد و تاسیسات این شرکت در شهر هامبورگ تا اوایل ماه جولای ۲۰۲۴ در فاز تعمیر و نگهداری خواهد بود.

به گفته سیدلر، شرکت نامبرده هیچ محموله کنسانتره مسی را فرآوری نمی‌کند که البته این مسئله به نفع بازار فیزیکی اروپا خواهد بود؛ چراکه این بازار به دلیل کاهش تعرفه‌های ذوب و پالایش کنسانتره مس تحت فشار قرار نخواهد گرفت.

وی اظهار داشت: شرکت «Aurubis» کنسانتره مس کافی تا پایان سال ۲۰۲۴ و حتی سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ در انبارهای خود ذخیره دارد. با توجه به قرار داشتن تاسیسات این شرکت در شهر هامبورگ در فاز تعمیر و نگهداری و همچنین راه‌اندازی واحد ذوب جدید در شهر آگوستا، شرکت «Aurubis» فعلا نیازی به خرید کنسانتره مس از بازار فیزیکی با چنین قیمت‌های نزولی ندارد.

سیدلر تاکید کرد که حاشیه سود شرکت «Aurubis» نباید تحت تاثیر روند نزولی تعرفه‌های ذوب و پالایش کنسانتره مس قرار بگیرد و این شرکت همچنان بر چشم‌انداز مثبت خود متعهد بوده و از عملکرد واحد‌های ذوب مس خود و بازار مس در شرایط فعلی رضایت کامل دارد.

گفتنی است که شرکت «Aurubis» مبلغ درآمد خود قبل از اعمال بهره و مالیات (EBT) برای سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را حدود ۳۸۰ تا ۴۸۰ میلیون یورو پیش‌بینی می‌کند.

سیدلر خاطرنشان کرد: از آنجایی که بازار قراضه اروپا در ماه‌های گذشته بسیار تحت فشار بوده است، شرکت «Aurubis» ترجیح می‌دهد در شرایط مناسب‌تری اقدام به خرید قراضه مس کند.

وی در پایان یادآور شد: شرکت «Aurubis» در مورد بازار مس ابدا بدبین نیست؛ چراکه هیچ شکی وجود ندارد که در آینده به فلز مس آن هم در حجمی گسترده نیاز خواهد بود.

متعهد به تولید پایدار

اگرچه شرکت «Aurubis» الزامات مورد نیاز قانون کاهش تورم آمریکا (IRA) را برآورده کرده اما هنوز اعتبار مالیاتی از این طریق دریافت نکرده است.

به گفته شولتیس، تاسیسات پروژه آگوستا نتیجه فرایند استراتژی هوشمندانه شرکت «Aurubis» بوده و تصمیم‌گیری‌‌ها در این رابطه مبتنی بر فرصت‌های ایجاد شده در بازار است.

وی بازار آمریکای شمالی برای دسترسی به مواد بازیافتی مورد نظر را بسیار گسترده، جذاب و رو به رشد دانست و افزود: شرکت «Aurubis» رشد ۵ درصدی سالانه را برای استفاده از قراضه مسی در ۱۰ سال آینده پیش‌بینی می‌کند.

مدیرعامل شرکت «Aurubis» در مصاحبه خود با موسسه «Fastmarkets» اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص تخصیص سرمایه‌گذاری برای ورود به بازار ایالات متحده آمریکا مبتنی بر فرصت‌های ایجاد شده در آن بازار خواهد بود.

همچنین شرکت «Aurubis» متعهد شده است که میزان انتشارات گلخانه‌ای در گستره یک و دو را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهد و هدف آن تا سال ۲۰۵۰ رسیدن به برآیند انتشار کربن صفر است.

شولتیس تصریح کرد: آغاز فرایند کربن‌زدایی چالش برانگیز است؛ چراکه برای انجام این کار باید فرایندهای متالورژی تغییر کند و برای دستیابی به برآیند انتشار کربن صفر نیاز است تغییرات اساسی در روند تولید صورت پذیرد.

در همین راستا، موسسه «Fastmarkets» پریمیوم کاتد مس گرید یک با شرط پرداخت تعرفه‌های گمرکی و تحویل محموله‌ها درب کارخانه تولیدکننده در ایالت‌های غرب میانه آمریکا را ۰٫۱۰ تا ۰٫۱۴ دلار در هر پوند در روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ ارزیابی کرد که نسبت به پریمیوم ۰٫۱۱ تا ۰٫۱۵ دلار در هر پوند گزارش شده در یک هفته قبل از تاریخ مذکور کاهش یافت.

موسسه مذکور میزان تخفیف قراضه مس نوع یک با در نظر گرفتن قیمت خرید و با شرط تحویل به واحدهای فرآوری را حدود ۰٫۱۰ تا ۰٫۱۴ دلار در هر پوند در پنجم ژوئن ۲۰۲۴ اعلام کرد.

انتهای پیام//

با عرضه محموله‌های انبار شده در بازارهای جهانی،

8:38 /شنبه/9 تیر 1403

تولید محصولات با تکنولوژی بالا،

10:16 /سه شنبه/22 خرداد 1403

آیا بزرگ‌ترین معامله بخش معدن رخ خواهد داد؟

8:47 /چهارشنبه/16 خرداد 1403

با توجه به روند صعودی قیمت‌ها در «LME»،

14:46 /یکشنبه/6 خرداد 1403
به زودی گفت‌وگوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی یادداشت‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تحلیلی مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/10

155071

فلزات آنلاین

1403/04/10

483684

فلزات آنلاین

1403/04/10

635024

فلزات آنلاین

1403/04/10

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/10

23334

فلزات آنلاین

1403/04/10

2488

فلزات آنلاین

1403/04/10

45929

فلزات آنلاین

1403/04/10

51616

فلزات آنلاین

1403/04/10

44720

فلزات آنلاین

1403/04/10

41584

فلزات آنلاین

1403/04/10

26384

فلزات آنلاین

1403/04/10

28502

فلزات آنلاین

1403/04/10

26080

فلزات آنلاین

1403/04/10

36831

فلزات آنلاین

1403/04/10

33571

فلزات آنلاین

1403/04/10

46074

فلزات آنلاین

1403/04/10

25451

فلزات آنلاین

1403/04/10

41247

فلزات آنلاین

1403/04/10

45077

فلزات آنلاین

1403/04/10

3512400