سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۲:۲۷ /چهارشنبه/۱۴ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۵:۱۸ /چهارشنبه/۶ دی ۱۳۹۶

مدیرعامل کارخانه فولاد ناب تبریز

راهکارهای ورود به بازارهای رقابتی محصولات فولادی

در سالیان گذشته صرف داشتن کیفیت و قیمت مناسب برای دست آوردن بازارهای جهانی کافی بود. اما در حال حاضر با افزایش تعداد تولیدکنندگان، رقابت برای به‌دست آوردن بازارها هر روز بیشتر و عرصه تنگ‌تر شده است. بازار محصولات فولادی نیز از این امر مستثنی نیست و اکنون فضای رقابتی چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای بین‌المللی حاکم است. امروزه در فضای تجارت جهانی دیگر مزیت‌های نسبی کافی نیستند و مزیت‌های رقابتی مهم شده‌اند. توجه به این مزیت‌های رقابتی سود بلندمدت تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

در سالیان گذشته صرف داشتن کیفیت و قیمت مناسب برای دست آوردن بازارهای جهانی کافی بود. اما در حال حاضر با افزایش تعداد تولیدکنندگان، رقابت برای به‌دست آوردن بازارها هر روز بیشتر و عرصه تنگ‌تر شده است. بازار محصولات فولادی نیز از این امر مستثنی نیست و اکنون فضای رقابتی چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای بین‌المللی حاکم است. امروزه در فضای تجارت جهانی دیگر مزیت‌های نسبی کافی نیستند و مزیت‌های رقابتی مهم شده‌اند. توجه به این مزیت‌های رقابتی سود بلندمدت تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

در دنیای امروز، توسعه صنعت فولاد و به‌دست آوردن بازارهای داخلی و بین‌المللی دیگر تنها در گرو داشتن محصول با کیفیت و با قیمت مناسب نیست. در بازارهایی رقابتی دنیا که در بسیاری مواقع وارد گیرودار رکود نیز می‌شوند، تولید محصول با کیفیت و قیمت مناسب شرط‌های لازم برای کسب بازار هستند، اما شرط کافی نیستند.

بنابراین تولیدکنندگان فولاد دنیا در شرایط فعلی در حال افزایش مزیت‌های رقابتی خود به‌منظور به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازارهای دنیا هستند. توجه به مواردی نظیر استفاده از تکنولوژی‌های روز، دقت در کیفیت بالای محصولات، تولید محصولات متنوع، تحویل به‌موقع محصولات به مشتریان، داشتن برند، فروش اعتباری و… می‌توانند موجب کسب بازارهای دنیا شوند.

اهمیت حضور برند در صنایع فولاد کشور

تجارت در عرصه‌های بین‌المللی دوره‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است و در حال حاضر نیز تجارت در عصر چهارم خود قرار دارد. در این عصر فروش کالا کمرنگ شده و اغلب به‌جای خرید و فروش کالا، برندها خرید و فروش می‌شوند. با وجود آنکه سال‌هاست مفهوم فروش برند در بسیاری از کشورها نهادینه شده است، اما همچنان در ایران خرید و فروش کالا اولویت بیشتری نسبت به برند دارد.

حوزه صنایع فلزی، معدنی و فولادی کشور وجود دارد. گفتنی است که اغلب صادرکنندگان با نام شرکت خود و نه برند خود در بازارهای دنیا حاضر می‌شوند. ضمن اینکه هر چه فضای رقابت تنگتر شود، حضور برندها نیز از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. در چنین شرایطی فروشندگان بدون شناسنامه و هویت جایی برای حضور نخواهند داشت.

در سال‌های گذشته تولیدکنندگان محصولات فولادی کشور به لحاظ کیفیت پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. اما همچنان محصول خود را بدون شناسنامه مشخص صادر می‌کنند. حتی در مواردی دیده می‌شود که لوگوی مشخصی نیز ندارند و همین امر موجب عدم موفقیت این تولیدکنندگان در بازاریابی می‌شود.

در واقع برند موجبات جذب اعتماد مشتری را فراهم می‌کند. پس لازم است که تولیدکنندگان داخلی برای موفقیت هر چه بیشتر در تجارت جهانی، هر چه سریعتر در این زمینه اقدام کنند. قدم اول نیز این است که شرکت‌های داخلی بپذیرند در عصر چهارم تجارت مشغول به فعالیت هستند و در این عصر برند خرید و فروش می‌شود و نه کالا،  در گام دوم باید از متخصصان این حوزه برای ایجاد مقدمات، پایه‌های معماری این مفهوم یاد شده، رنگ، شعار و… استفاده کنند.

 

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عنوان کرد:

۱۶:۰۸ /سه شنبه/۱۳ آذر ۱۴۰۳

سرپرست دفترفنی نت پیشگیرانه «هرمز» خبر داد:

۱۲:۴۸ /سه شنبه/۱۳ آذر ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۰۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره و کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۳۰ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۱ /یکشنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۳

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۵۲ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۴۱ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۳۵ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

۷:۲۹ /شنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۴۸ /شنبه/۲۵ آذر ۱۴۰۲

در حاشیه بازدید از پروژه پیشران کنسانتره‌سازی گلالی عنوان شد؛

۱۴:۰۹ /دوشنبه/۵ آذر ۱۴۰۳

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس عنوان شد؛

۱۵:۲۸ /یکشنبه/۶ آبان ۱۴۰۳

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح شد؛

۱۵:۱۱ /شنبه/۵ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۵:۵۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛

۵:۴۲ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد جهان آرا اروند؛

۶:۳۵ /شنبه/۱۹ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک تحقیق و توسعه شرکت فولاد سنگان؛

۶:۲۵ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛

۶:۱۶ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/09/13

215214

فلزات آنلاین

1403/09/13

569015

فلزات آنلاین

1403/09/13

769238

فلزات آنلاین

1403/09/13

2715234

فلزات آنلاین

1403/09/13

25547

فلزات آنلاین

1403/09/13

14413

فلزات آنلاین

1403/09/13

40972

فلزات آنلاین

1403/09/13

49911

فلزات آنلاین

1403/09/13

42663

فلزات آنلاین

1403/09/13

41504

فلزات آنلاین

1403/09/13

27566

فلزات آنلاین

1403/09/13

29686

فلزات آنلاین

1403/09/13

28154

فلزات آنلاین

1403/09/13

37014

فلزات آنلاین

1403/09/13

34908

فلزات آنلاین

1403/09/13

55607

فلزات آنلاین

1403/09/13

27221

فلزات آنلاین

1403/09/13

40768

فلزات آنلاین

1403/09/13

44874

فلزات آنلاین

1403/09/13

4591900