سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۱:۳۱ /چهارشنبه/۳ بهمن ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۸ /شنبه/۱۲ اسفند ۱۴۰۲

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رعایت حقوق مصرف‌کننده، عامل موفقیت و پایداری در بازار

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی شرکت‌های موفق در بازارهای رقابتی، موضوع مشتری‌مداری است و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای سازمان‌های مشتری‌مدار یکی از موضوعات اساسی محیط کسب‌وکار آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مهدی شکری‌زاده در خصوص اهمیت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی تولیدکنندگان طی یادداشتی نوست: با توجه به اهمیت و جایگاه مشتری، شرکت‌های تولیدکننده به این باور رسیده‌اند که با رعایت ضوابط لازم برای حقوق مصرف‌کنندگان، باعث اعتمادسازی و جذب مشتریان بیشتر برای کالاهای خود می‌شوند. این موضوع به این دلیل دارای اهمیت است که در بازار، مصرف‌کننده حق انتخاب دارد و کالایی تقاضایی بیشتری دارد که کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تری داشته باشد؛ در نتیجه تولیدکنندگان جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و ارائه قیمت‌های مناسب‌تر تلاش می‌کنند. از این‌ رو بررسی رفتار مصرف‌کننده به‌ عنوان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی، همواره یک موضوع مهم توسط تیم‌های فروش و بازاریابی شرکت‌ها مدنظر بوده و در مطالعه مراحل تصمیم‌گیری مصرف‌کننده به هنگام خرید یک کالا یا خدمات مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

در این راستا شرکت فولاد هرمزگان با شناخت و درک عمیق این موضوع، نگاه ویژه‌ای به رعایت حقوق مصرف‌کننده دارد. رعایت حقوق مصرف‌کننده در شرکت فولاد هرمزگان به‌ قدری مهم است که نقشه راه اهداف کمیته تحول فروش و بازاریابی شرکت صرفا به تحقق اهدافی در زمینه افزایش رضایت مشتریان اعم از ارائه کیفیت مطلوب، ارائه قیمت و شرایط پرداخت مناسب، تحویل به‌موقع، سرعت رسیدگی به شکایات و… می‌پردازد.

شرکت فولاد هرمزگان اعتقاد راسخ دارد عامل اصلی کلیدی موفقیت و پایداری در بازار، اهمیت دادن به فرهنگ مشتری‌مداری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بوده و بر این باور است که مصرف‌کننده نقش اساسی و تعیین‌کننده در تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت دارد. در همین حال، ادامه حیات اقتصادی شرکت منوط به اعتماد و رضایت مشتریان از کالای خریداری‌ شده شرکت است؛ همچنین سود حاصل از حفظ مشتری دائم، بیشتر از سود حاصل از جذب مصرف‌کننده جدید خواهد بود.

سازمان موفق سازمانی نیست که تنها در پی جذب مشتریان جدید باشد بلکه حفظ مشتریان سابق و وفاداری آن‌ها، نقش موثرتری در بهره‌وری و ارتقای سودآوری دارد زیرا تنها بخشی از رشد سالانه فروش ناشی از جذب مشتریان جدید است.

نارضایتی مصرف‌کنندگان مهم‌ترین نمره منفی عملکرد محسوب می‌شود. چنانچه شرکت با سرعت اقدام به بهبود وضعیت موجود خود نکند، به‌ طور قطع مشتریان خود را برای همیشه از دست خواهد داد و ارتباط مداوم با مشتری، امکان ماندگاری شرایط فروش در بازار را فراهم می‌سازد. از این‌ رو، شرکت فولاد هرمزگان از طریق به‌کارگیری نقشه تجربه مشتری به‌ دقت به نظرات مشتریان خود گوش می‌دهد تا بفهمد چه می‌خواهند و چگونه می‌تواند نیاز آن‌ها را برآورده کند. از یک طرف، موفقیت‌های شرکت به نحوه ارتباط آن با مشتریان وابسته است و  اگر ارتباط با مشتریان از طریق وسایل ارتباطی و کانال‌های متعدد صورت گیرد، فهم بیشتری از نیازها و خواسته‌های مشتری به دست می‌آید.

جایگاه مشتریان و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای شرکت فولاد هرمزگان آنچنان مهم است که همواره از شنیدن شکایات مشتریان استقبال می‌کند و آن را یک فرصت بهبود برای خود می‌داند. در خاتمه باید عنوان کرد که فهم دقیق حقوق مصرف‌کننده مستلزم این است که ابتدا باید از کالا و مصرف‌کننده تعریفی درست و نزدیک به‌واقع داشته باشیم و در کنار آن، ضمن شناسایی دقیق و صریح حقوق مصرف‌کننده، راهکارهای اصولی در جهت تحقق آن را در پیش بگیریم.

همچنین باید ضرورت، حساسیت و اولویت این حقوق مورد ارزیابی قرار گیرد و برای آن وزن مشخصی در مقایسه با سایر سیاست‌های کلی تعریف شود. در این خصوص باید گفت زمانی که شرکت کالایی را تولید می‌کند، برای اطمینان مصرف‌کننده از سلامت کالا، باید برای کالای خود خدمات پس از فروش قرار دهد. بنابراین رفتار مصرف‌کننده و رعایت حقوق آن‌ها، عاملی مهمی در رکود یا رونق فعالیت‌های بازرگانی و موفقیت استراتژی‌های بازاریابی و فروش شرکت در بازار خواهد بود.

انتهای پیام//

در بیستمین سمپوزیوم روابط عمومی ایران رخ داد؛

۶:۲۴ /چهارشنبه/۳ بهمن ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عنوان کرد:

۱۳:۴۷ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

در بیست‌ و هفتمین همایش یکصد شرکت برتر ایران،

۷:۵۱ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

در بیست و هفتمین همایش شرکت‌های برتر ایران،

۶:۵۶ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان:

۶:۲۷ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

رئیس آزمایشگاه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد:

۱۶:۳۰ /دوشنبه/۱ بهمن ۱۴۰۳

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۴۵ /یکشنبه/۳۰ دی ۱۴۰۳

جواد حاتمی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۹ /شنبه/۱۷ آذر ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۰۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره و کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۳۰ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۱ /یکشنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۳

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۵۲ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

۷:۲۹ /شنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۴۸ /شنبه/۲۵ آذر ۱۴۰۲

روزهای دشواری در انتظار اوکراین است؛

۱۱:۳۷ /سه شنبه/۲ بهمن ۱۴۰۳

آماده‌باش در صنعت فولاد آسیا؛

۱۰:۵۹ /دوشنبه/۱۷ دی ۱۴۰۳

در ششمین دوره جشنواره ملی فولاد محقق شد؛

۱۶:۳۱ /چهارشنبه/۱۹ دی ۱۴۰۳

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح شد؛

۱۷:۴۹ /سه شنبه/۱۸ دی ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛

۶:۱۷ /شنبه/۲۹ دی ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۶:۱۰ /شنبه/۲۹ دی ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت مجتمع فولاد خراسان؛

۶:۰۶ /شنبه/۸ دی ۱۴۰۳

اینفوگرافیک توسعه آهن و فولاد گل‌گهر؛

۵:۵۶ /شنبه/۸ دی ۱۴۰۳

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/11/2

245286

فلزات آنلاین

1403/11/2

665606

فلزات آنلاین

1403/11/2

1092273

فلزات آنلاین

1403/11/2

3548585

فلزات آنلاین

1403/11/2

24813

فلزات آنلاین

1403/11/2

14031

فلزات آنلاین

1403/11/2

41198

فلزات آنلاین

1403/11/2

48908

فلزات آنلاین

1403/11/2

44236

فلزات آنلاین

1403/11/2

42676

فلزات آنلاین

1403/11/2

31626

فلزات آنلاین

1403/11/2

30589

فلزات آنلاین

1403/11/2

29664

فلزات آنلاین

1403/11/2

38984

فلزات آنلاین

1403/11/2

37373

فلزات آنلاین

1403/11/2

60860

فلزات آنلاین

1403/11/2

28609

فلزات آنلاین

1403/11/2

43327

فلزات آنلاین

1403/11/2

48261

فلزات آنلاین

1403/11/2

5279700