سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۸:۳۵ /جمعه/۲ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 15:18 /شنبه/12 اسفند 1402

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رعایت حقوق مصرف‌کننده، عامل موفقیت و پایداری در بازار

مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد هرمزگان گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین ارزش‌های سازمانی شرکت‌های موفق در بازارهای رقابتی، موضوع مشتری‌مداری است و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای سازمان‌های مشتری‌مدار یکی از موضوعات اساسی محیط کسب‌وکار آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، مهدی شکری‌زاده در خصوص اهمیت رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از سوی تولیدکنندگان طی یادداشتی نوست: با توجه به اهمیت و جایگاه مشتری، شرکت‌های تولیدکننده به این باور رسیده‌اند که با رعایت ضوابط لازم برای حقوق مصرف‌کنندگان، باعث اعتمادسازی و جذب مشتریان بیشتر برای کالاهای خود می‌شوند. این موضوع به این دلیل دارای اهمیت است که در بازار، مصرف‌کننده حق انتخاب دارد و کالایی تقاضایی بیشتری دارد که کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تری داشته باشد؛ در نتیجه تولیدکنندگان جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و ارائه قیمت‌های مناسب‌تر تلاش می‌کنند. از این‌ رو بررسی رفتار مصرف‌کننده به‌ عنوان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی، همواره یک موضوع مهم توسط تیم‌های فروش و بازاریابی شرکت‌ها مدنظر بوده و در مطالعه مراحل تصمیم‌گیری مصرف‌کننده به هنگام خرید یک کالا یا خدمات مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

در این راستا شرکت فولاد هرمزگان با شناخت و درک عمیق این موضوع، نگاه ویژه‌ای به رعایت حقوق مصرف‌کننده دارد. رعایت حقوق مصرف‌کننده در شرکت فولاد هرمزگان به‌ قدری مهم است که نقشه راه اهداف کمیته تحول فروش و بازاریابی شرکت صرفا به تحقق اهدافی در زمینه افزایش رضایت مشتریان اعم از ارائه کیفیت مطلوب، ارائه قیمت و شرایط پرداخت مناسب، تحویل به‌موقع، سرعت رسیدگی به شکایات و… می‌پردازد.

شرکت فولاد هرمزگان اعتقاد راسخ دارد عامل اصلی کلیدی موفقیت و پایداری در بازار، اهمیت دادن به فرهنگ مشتری‌مداری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بوده و بر این باور است که مصرف‌کننده نقش اساسی و تعیین‌کننده در تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت دارد. در همین حال، ادامه حیات اقتصادی شرکت منوط به اعتماد و رضایت مشتریان از کالای خریداری‌ شده شرکت است؛ همچنین سود حاصل از حفظ مشتری دائم، بیشتر از سود حاصل از جذب مصرف‌کننده جدید خواهد بود.

سازمان موفق سازمانی نیست که تنها در پی جذب مشتریان جدید باشد بلکه حفظ مشتریان سابق و وفاداری آن‌ها، نقش موثرتری در بهره‌وری و ارتقای سودآوری دارد زیرا تنها بخشی از رشد سالانه فروش ناشی از جذب مشتریان جدید است.

نارضایتی مصرف‌کنندگان مهم‌ترین نمره منفی عملکرد محسوب می‌شود. چنانچه شرکت با سرعت اقدام به بهبود وضعیت موجود خود نکند، به‌ طور قطع مشتریان خود را برای همیشه از دست خواهد داد و ارتباط مداوم با مشتری، امکان ماندگاری شرایط فروش در بازار را فراهم می‌سازد. از این‌ رو، شرکت فولاد هرمزگان از طریق به‌کارگیری نقشه تجربه مشتری به‌ دقت به نظرات مشتریان خود گوش می‌دهد تا بفهمد چه می‌خواهند و چگونه می‌تواند نیاز آن‌ها را برآورده کند. از یک طرف، موفقیت‌های شرکت به نحوه ارتباط آن با مشتریان وابسته است و  اگر ارتباط با مشتریان از طریق وسایل ارتباطی و کانال‌های متعدد صورت گیرد، فهم بیشتری از نیازها و خواسته‌های مشتری به دست می‌آید.

جایگاه مشتریان و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای شرکت فولاد هرمزگان آنچنان مهم است که همواره از شنیدن شکایات مشتریان استقبال می‌کند و آن را یک فرصت بهبود برای خود می‌داند. در خاتمه باید عنوان کرد که فهم دقیق حقوق مصرف‌کننده مستلزم این است که ابتدا باید از کالا و مصرف‌کننده تعریفی درست و نزدیک به‌واقع داشته باشیم و در کنار آن، ضمن شناسایی دقیق و صریح حقوق مصرف‌کننده، راهکارهای اصولی در جهت تحقق آن را در پیش بگیریم.

همچنین باید ضرورت، حساسیت و اولویت این حقوق مورد ارزیابی قرار گیرد و برای آن وزن مشخصی در مقایسه با سایر سیاست‌های کلی تعریف شود. در این خصوص باید گفت زمانی که شرکت کالایی را تولید می‌کند، برای اطمینان مصرف‌کننده از سلامت کالا، باید برای کالای خود خدمات پس از فروش قرار دهد. بنابراین رفتار مصرف‌کننده و رعایت حقوق آن‌ها، عاملی مهمی در رکود یا رونق فعالیت‌های بازرگانی و موفقیت استراتژی‌های بازاریابی و فروش شرکت در بازار خواهد بود.

انتهای پیام//

مدیر «HSE» شرکت فولاد هرمزگان:

12:26 /پنجشنبه/1 آذر 1403

در مجمع عمومی فوق‌العاده «کچاد» مطرح شد؛

7:59 /پنجشنبه/1 آذر 1403

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

15:59 /سه شنبه/29 آبان 1403

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:06 /شنبه/26 آبان 1403

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره و کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

14:30 /شنبه/12 آبان 1403

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

8:31 /یکشنبه/29 مهر 1403

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:52 /شنبه/28 مهر 1403

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:41 /شنبه/28 مهر 1403

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:35 /شنبه/28 مهر 1403

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:03 /شنبه/24 شهریور 1403

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

7:49 /سه شنبه/13 شهریور 1403

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

آرمین مرادی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد شادگان طی یادداشتی نوشت:

5:55 /شنبه/29 مهر 1402

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس عنوان شد؛

15:28 /یکشنبه/6 آبان 1403

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح شد؛

15:11 /شنبه/5 آبان 1403

«فلزات‌آنلاین» گزارش می‌کند:

10:56 /یکشنبه/29 مهر 1403

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

5:56 /شنبه/26 آبان 1403

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛

5:42 /شنبه/26 آبان 1403

اینفوگرافیک شرکت فولاد جهان آرا اروند؛

6:35 /شنبه/19 آبان 1403

اینفوگرافیک تحقیق و توسعه شرکت فولاد سنگان؛

6:25 /شنبه/12 آبان 1403

اینفوگرافیک پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛

6:16 /شنبه/12 آبان 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/09/1

206000

فلزات آنلاین

1403/09/1

573182

فلزات آنلاین

1403/09/1

769238

فلزات آنلاین

1403/09/1

2715234

فلزات آنلاین

1403/09/1

24005

فلزات آنلاین

1403/09/1

12905

فلزات آنلاین

1403/09/1

40091

فلزات آنلاین

1403/09/1

49911

فلزات آنلاین

1403/09/1

42663

فلزات آنلاین

1403/09/1

41480

فلزات آنلاین

1403/09/1

27568

فلزات آنلاین

1403/09/1

29449

فلزات آنلاین

1403/09/1

28043

فلزات آنلاین

1403/09/1

37245

فلزات آنلاین

1403/09/1

34808

فلزات آنلاین

1403/09/1

50294

فلزات آنلاین

1403/09/1

27264

فلزات آنلاین

1403/09/1

39497

فلزات آنلاین

1403/09/1

43987

فلزات آنلاین

1403/09/1

4495000