مدیرکل ساخت روسازی راهآهن ضمن حضور در ذوبآهن اصفهان با مسئولین این شرکت در خصوص روند تامین ریل طرحهای توسعه ریلی مختلف کشور گفتوگو کرد.
به گزارش «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوبآهن اصفهان، مهدی صیدگر به طرحهای توسعه راهآهن کشور ازجمله چابهار-زاهدان، یزد-اقلید، همدان-سنندج، میانه – اردبیل، بستانآباد –تبریز و رشت- کاسپین که با ریل تولید شده در ذوبآهن در حال اجرا هستند اشاره کرد و اظهار داشت: این طرحها در مرحله روسازی هستند و سایر طرحها در مراحل مختلف زیرسازی قرار دارند.
وی افزود: سیاست نظام در سال های اخیر تاکید بیشتری بر توسعه شبکه ریلی داشته که با توجه به مزیتهای آن، تلاش میکنیم تمام امکانات خود را به کار بگیریم تا در این حوزه موفقتر از قبل باشیم.
مدیرکل ساخت روسازی راهآهن بیان کرد: ریل که توسط ذوبآهن اصفهان تولید میشود مهم¬ترین عنصر راهآهن در بخش روسازی است و لذا تامین به موقع ریل با کیفیت موجب اجرای به موقع پروژهها میشود. برای رسیدن به این مقصود از تمام ظرفیتهای مهندسی، فنی و اجرایی بهره میگیریم تا ریل به موقع به پروژهها برسد.
صیدگر تصریح کرد: ذوبآهن اصفهان با تجربیاتی که از دهه ۷۰ با تلاشهای مختلف در جهت تولید ریل کسب کرد، موفق شد در سال ۱۳۹۷ به تولید انبوه این محصول با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای جهانی دست پیدا کند.
وی اضافه کرد: تجهیزات آزمایشگاهی و تستهای روی خط که برای تولید ریل هم اکنون در ذوبآهن اصفهان مورد بهرهبرداری قرار گرفته، در سطح کارخانجات تراز اول دنیا و منطبق با استانداردهای روز تولید ریل است و اطمینان را به خریدار میدهد که این محصول به اندازه کافی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و کیفیت آن همه شرایط لازم را دارا است.
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن ادامه داد: این موفقیت تنها حاصل نصب آن تجهیزات نیست، بلکه دانش فنی ذوبآهن اصفهان که به مرور شکل گرفته و برای تولید ریل ارتقا پیدا کرده است و همچنین ارتقای دانش دستگاههای استفاده کننده از ریل و تعامل آنها موجب شد که در نهایت ریل در کشور تولید شود.
صیدگر مطرح کرد: خوشبختانه اراده قاطعی در سالهای گذشته در ذوب آهن اصفهان و دستگاههای استفاده کننده برای تولید و استفاده از ریل داخلی شکل گرفت و این اراده به طور تمام و کمال هم اکنون در قالب تولید ریل و توسعه خطوط ریل متجلی شده است.
وی خاطرنشان کرذ: سهولت دسترسی، صرفهجویی در هزینههای ارزی، غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم و موارد دیگر از مزایای تولید ریل و استفاده از ریل ملی است، ضمن اینکه این امر، موجب رشد صنعت و خودکفایی کشور شده است.