سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۸:۳۰ /چهارشنبه/۲۸ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۸ /شنبه/۱۹ اسفند ۱۴۰۲

نادر رضایی‌منش، مدیرعامل شرکت لعابیران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

«شلعاب» با سرعت در مسیر توسعه می‌تازد

صنعت ساختمان‌سازی یکی از صنایع مهم در جهان به شمار می‌آید که روند فعالیت آن تاثیر مستقیمی بر میزان مصرف طیف گسترده‌ای از محصولات فلزی و غیرفلزی دارد. از جمله این محصولات می‌توان به کاشی و سرامیک اشاره کرد که به دلیل قیمت پایین، نصب آسان و ماندگاری بالا جزو محبوب‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی هستند. از این رو با بازیابی اقتصاد‌های بزرگ جهان پس از دوران پسا‌کرونا و افزایش پروژه‌های ساختمان‌سازی، مصرف کاشی و سرامیک نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت. اهمیت بالای این صنعت باعث شد تا در سند ‌چشم‌انداز 1404 کشور، توسعه صنعت کاشی و سرامیک نیز در دستور کار قرار بگیرد و تولید سالانه 700 میلیون مترمربع و دو میلیارد دلار صادرات برای کسب جایگاه چهارم جهانی هدف‌گذاری شود. در این صورت برای تحقق این امر نیاز است که شرکت‌هایی که مواد اولیه مورد نیاز فعالان صنعت کاشی و سرامیک را تامین می‌کنند نیز همگام با آن‌ها رشد کنند. شرکت لعابیران به عنوان یکی از برندهای مطرح در این صنعت همواره سعی می‌کند تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، میزان تولیدات خود و تنوع آن‌ها را افزایش دهد. در همين راستا، خبرنگار پايگاه خبری و تحليلی «فلزات آنلاين» گفت‌وگويی با نادر رضایی‌منش، مدیرعامل شرکت لعابیران تدارک ديده است که متن کامل آن را در ادامه خواهيد خواند:

صنعت ساختمان‌سازی یکی از صنایع مهم در جهان به شمار می‌آید که روند فعالیت آن تاثیر مستقیمی بر میزان مصرف طیف گسترده‌ای از محصولات فلزی و غیرفلزی دارد. از جمله این محصولات می‌توان به کاشی و سرامیک اشاره کرد که به دلیل قیمت پایین، نصب آسان و ماندگاری بالا جزو محبوب‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان‌سازی هستند. از این رو با بازیابی اقتصاد‌های بزرگ جهان پس از دوران پسا‌کرونا و افزایش پروژه‌های ساختمان‌سازی، مصرف کاشی و سرامیک نیز روند صعودی به خود خواهد گرفت. اهمیت بالای این صنعت باعث شد تا در سند ‌چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور، توسعه صنعت کاشی و سرامیک نیز در دستور کار قرار بگیرد و تولید سالانه ۷۰۰ میلیون مترمربع و دو میلیارد دلار صادرات برای کسب جایگاه چهارم جهانی هدف‌گذاری شود. در این صورت برای تحقق این امر نیاز است که شرکت‌هایی که مواد اولیه مورد نیاز فعالان صنعت کاشی و سرامیک را تامین می‌کنند نیز همگام با آن‌ها رشد کنند. شرکت لعابیران به عنوان یکی از برندهای مطرح در این صنعت همواره سعی می‌کند تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، میزان تولیدات خود و تنوع آن‌ها را افزایش دهد. در همین راستا، خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» گفت‌وگویی با نادر رضایی‌منش، مدیرعامل شرکت لعابیران تدارک دیده است که متن کامل آن را در ادامه خواهید خواند:

در ابتدا توضیحاتی در خصوص تاریخچه و زمینه فعالیت شرکت لعابیران ارائه بفرمایید.

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین به عنوان یکی از هلدینگ‌های تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی، همواره با رویکرد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف به دنبال افزایش سودآوری برای سهام‌داران و ذی‌نفعان خود و کاهش ریسک‌های احتمالی است. در همین راستا این هلدینگ با سرمایه‌گذاری ۴۳٫۲۰ درصد سهام «شلعاب» را از آن خود کرده است. شرکت لعابیران فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در ۲۵ کیلومتری شهر شیراز با ظرفیت اسمی حدود ۲۹ هزار تن در زمینی به مساحت ۹ هکتار که تمامی آن به امکانات تولیدی اختصاص یافته است، آغاز کرد. این شرکت با بیش از ۴۰ سال سابقه و تجربه به عنوان یک برند معتبر کیفی در میان لعاب‌سازان در صنعت سرامیک کشور فعالیت دارد و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای همگام با به‌روزرسانی تکنولوژی کوره‌های ثابت و دوار، امکان تولید انواع فریت، لعاب، انگوب، پودر چاپ، رنگ متالیک، لوستر، وتروزا، شوگر، لعاب‌های پولیشی و گرانیلیای پولیشی در شرکت لعابیران وجود دارد. شایان ذکر است که در سال ۱۴۰۲ مفتخر به دریافت تاییدیه دانش‌بنیان برای سه محصول نوآور شده‌ایم و با در اختیار داشتن آزمایشگاه مجهز و بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، خدمات فنی و مهندسی، کلیه نیازهای مشتریان را تامین می‌کنیم. مشتریان شرکت لعابیران همواره از باکیفیت‌ترین و معتبرترین کارخانجات تولیدکننده و صادرکننده کاشی و سرامیک کشور هستند؛ به همین دلیل این مجموعه در تولید و کیفیت محصولات بهترین برندهای صنعت کاشی و سرامیک در بازارهای داخلی و خارجی نقش مهمی را ایفا می‌کند. علاوه‌براین، شرکت لعابیران اولین صادرکننده لعاب در ایران است و امکان تولید و صادرات انواع لعاب سرامیک به کشورهای مختلف را دارد که در همین راستا در سال ۱۴۰۱ موفق به صادرات ۱۷۵ تن از محصولات خود به کشور سوریه شدیم. گفتنی است که «شلعاب» در دی ماه ۱۴۰۲ سرمایه خود را از مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶٫۳۵۷ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی (طبقه زمین) افزایش داد.

در رابطه با عملکرد شرکت لعابیران در زمینه تولید و فروش محصولات طی ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه بفرمایید.

شرکت لعابیران به عنوان یکی از برندهای مطرح در صنعت سرامیک ایران همواره سعی بر این دارد تا گام‌های خود را در مسیر توسعه، تعالی صنعت کشور و عملی کردن شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» بردارد. به همین دلیل با در نظر گرفتن تمام فرصت‌ها و ریسک‌های پیش رو و همچنین توانایی کادر متخصص و زبده خود، نسبت به تدوین نقشه راهی جامع اقدام کرده‌ایم که باعث تحولاتی مثبت در شرکت لعابیران شده است و ما موفق به کسب دستاوردها و موفقیت‌های قابل‌توجهی در زمینه تولید و فروش شدیم. به طوری که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲، ۱۱هزار و ۹۵۳ تن لعاب کاشی و سرامیک با رشد ۲۳٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹ هزار و ۶۶۹ تن) تولید کردیم. مجموع فروش داخلی شرکت در مدت مذکور با رشد ۱۷٫۳ درصدی از ۹ هزار و ۹۷۰ تن، به ۱۱ هزار و ۷۰۳ تن رسید. همچنین مجموع درآمد شرکت لعابیران در ۱۱ ماهه سال جاری به سه هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال ارتقا یافت که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ (دو هزار و ۳۱۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون ریال)، با ۷۲٫۱۵ درصد رشد همراه بوده است. علاوه‌براین، تولید انواع محصولات جدید شوگر و افکت، انواع لعاب پولیش در طرح‌های تیره و روشن، لعاب مات و انواع انگوب و فریت انگوب با ارزش بالغ بر ۴۵۳ میلیارد ریال در سال جاری رقم خورد. شایان ذکر است که در شرکت لعابیران تولید و فروش ۱۲ هزار تنی از محصولات با رشد ۱۷ و ۱۱ درصدی، درآمد عملیاتی ۴٫۰۴۲ میلیارد ریال با رشد ۶۳ درصدی و سود خالص شرکت تا پایان سال جاری معادل ۴۱۱ میلیارد ریال با افزایش ۲۸۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود اما با مشاهده عملکرد ۱۱ ماهه در می‌یابیم که به درستی در مسیر تحقق اهداف خود حرکت کرده‌ و حتی از برنامه پیش‌بینی شده نیز جلوتر هستیم. در نتیجه با در نظر گرفتن نقاط قوت شرکت لعابیران در دانش فنی، تجهیزات کامل و همچنین سبد محصولات بی‌رقیب داخلی مانند شوگر، ویتروزا و گرانیلیا، رشد مستمر و سریع تولید با ارتقای سطح کیفیت محصولات قابل تحقق است.

چه راهبردها و استراتژی‌هایی باعث شد تا رکورد‌های فوق در شرکت لعابیران ثبت شود؟

در ابتدا باید تاکید کنم که این دستاوردها تنها با استراتژی‌هایی که توسط مدیریت اتخاذ شده، به دست نیامده است و دسترنج تمام کارکنان و بخش‌های شرکت که متعهدانه به وظایف خود عمل کرده‌اند، محسوب می‌شود. به همین دلیل زمانی شاهد رشد تولید و توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی خواهیم بود که مهم‌ترین سرمایه‌ آن‌ها یعنی نیروی انسانی از دانش بالا و روحیه انجام فعالیت‌های گروهی برخوردار باشد. البته راهبردهای ما در شرکت لعابیران برای دستیابی به اهداف مدنظر و تعالی سازمانی بر پایه پنج محور اصلی شامل کیفیت مطلوب و خلق ارزش متمایز برای مشتری، پایداری شرکت و حفظ منافع ذی‌نفعان، توجه به بهداشت، سلامت، ایمنی و محیط زیست، حفظ و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و پایبندی به ارزش‌ها و اصول اخلاق حرفه‌ای تدوین شده است. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، «شلعاب» یکی از شرکت‌های باسابقه در صنعت سرامیک کشور به شمار می‌آید که به دلیل حساسیت‌های ویژه‌ برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش قیمت تمام شده، سهم بسزایی در مبحث برندینگ و فروش کالای ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی دارد. علاوه‌براین، ما همواره تلاش می‌کنیم تا با نوآوری در طراحی محصولات و تولید اثربخش از طریق ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از دارایی‌ها، زمینه سودآوری بلندمدت را برای سهام‌داران فراهم کنیم. شایان ذکر است که تلاش‌های زیست‌محیطی و بهبود مستمر آن‌ها به عنوان یکی از ارزش‌های کلیدی سازمان همیشه مورد توجه شرکت بوده و در دستور کار قرار دارد. در همین راستا در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ نشان سیب صنعت سلامت‌محور شدیم و طرح به‌روزرسانی تکنولوژی کوره‌ها با محوریت کاهش آلایندگی زیست‌محیطی و کاهش مصرف انرژی که هر دو از چالش‌های مهم ملی و بین‌المللی هستند، در برنامه‌های آتی شرکت قرار گرفت. باید اضافه کرد که در زمینه حفظ و توانمندسازی نیروی انسانی نیز اقدامات متعددی همانند اصلاح روش اجرایی جذب و نگهداری نیروی انسانی، بسترسازی جهت ارائه خدمات رفاهی و افزایش انگیزه کارکنان سازمان، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، انجام معاینات و آزمایشات ادواری پرسنل با توجه به حوزه فعالیت آن‌ها و… انجام شده است.

شرکت لعابیران چه دورنمایی را برای خود متصور است و در سال‌های آینده چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

با توجه به توانایی و قابلیت‌های فراوان شرکت لعابیران و عملکرد مطلوب آن در زمینه تولید و فروش محصولات، باید گفت که آینده درخشانی در انتظار این مجموعه قرار دارد. ضمن اینکه کسب موفقیت‌ها و دستاوردهای فراوان هیچ‌گاه باعث نشده است که کارکنان و مدیران ارشد این شرکت در یک نقطه متوقف شوند و همواره با شور و اشتیاقی مثال‌زدنی به دنبال اعتلا و ارتقای هرچه بیشتر صنعت سرامیک کشور و جایگاه شرکت لعابیران در عرصه‌های مختلف هستند. با اتکا به این موضوع باید گفت که چشم‌انداز «شلعاب» تبدیل شدن به شرکتی پیشرو در طراحی، تولید و عرضه لعاب در بازار داخلی و منطقه است که برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی‌هایی جهت به‌روزرسانی تکنولوژی کوره‌ها، بازاریابی موثر فروش و وصول مطالبات، توسعه بازارهای صادراتی و برنامه‌ریزی جهت تولید پیگمنت جوهر دیجیتال و سلیکات سدیم در راستای تکمیل و متنوع‌سازی سبد محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام//

در نهمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال،

۱۴:۰۳ /سه شنبه/۲۰ آذر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مطرح کرد:

۸:۲۷ /چهارشنبه/۱۴ آذر ۱۴۰۳

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:

۱۵:۴۵ /یکشنبه/۴ آذر ۱۴۰۳

محمدرضا پیرحسینلو، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۶:۳۲ /شنبه/۹ تیر ۱۴۰۳

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت‌‎وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۴۰ /شنبه/۱۹ خرداد ۱۴۰۳

محمدرضا پیرحسینلو، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۶:۵۱ /یکشنبه/۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدامات و راهبردهای صدرتامین برای پیشبرد ساختاریافته اهداف نوآورانه

۱۴:۳۷ /شنبه/۱۹ آذر ۱۴۰۱

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و معادن فلزات در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۹:۵۷ /شنبه/۵ آذر ۱۴۰۱

محمدرضا پيرحسينلو، مديرعامل منطقه ويژه صنايع معدنی و فلزی خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۳۷ /یکشنبه/۱ مهر ۱۴۰۳

حسنعلی رضایی‌مقدم، مدیرعامل شرکت گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم

۱۶:۲۸ /شنبه/۱۹ خرداد ۱۳۹۷

مازاد نیروی انسانی، سنگی بر راه خروج وابستگی از نفت

۵:۲۴ /یکشنبه/۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

«فلزات‌آنلاین» گزارش می‌کند:

۱۶:۵۲ /سه شنبه/۳۰ مرداد ۱۴۰۳

نگاهی به دستاوردهای شرکت فولاد لجستیک در حوزه حمل‌ونقل

۹:۱۲ /شنبه/۱۰ تیر ۱۴۰۲

نگاهی به شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین؛

۱۳:۲۴ /سه شنبه/۱۵ اسفند ۱۴۰۲

اینفوگرافیک وسیع‌ترین منطقه ویژه اقتصادی اقتصادی ایران؛

۱۴:۱۳ /شنبه/۱۸ آذر ۱۴۰۲

اینفوگرافی: نگاهی به پروژه‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات

۹:۴۲ /شنبه/۲۰ اسفند ۱۴۰۱

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/09/27

209579

فلزات آنلاین

1403/09/27

614015

فلزات آنلاین

1403/09/27

901461

فلزات آنلاین

1403/09/27

3285726

فلزات آنلاین

1403/09/27

25928

فلزات آنلاین

1403/09/27

13706

فلزات آنلاین

1403/09/27

41885

فلزات آنلاین

1403/09/27

50750

فلزات آنلاین

1403/09/27

42766

فلزات آنلاین

1403/09/27

41434

فلزات آنلاین

1403/09/27

28108

فلزات آنلاین

1403/09/27

29971

فلزات آنلاین

1403/09/27

28487

فلزات آنلاین

1403/09/27

37281

فلزات آنلاین

1403/09/27

35036

فلزات آنلاین

1403/09/27

57917

فلزات آنلاین

1403/09/27

27619

فلزات آنلاین

1403/09/27

42124

فلزات آنلاین

1403/09/27

46318

فلزات آنلاین

1403/09/27

4941700