سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۸:۰۹ /جمعه/۲ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 14:38 /دوشنبه/26 دی 1401

ضرورت شناخت کارشناسانه از اهمیت برندسازی در تولید

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: این شرکت با برخورداری از سه کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۶ میلیون تن و یک کارخانه گندله به ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله با کیفیت مطلوب، توانسته است بازار هدف را به خوبی مدیریت کند و نقش بسیار مهمی در تولید فولاد کشور به عهده گیرد.

محمدعلی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در ارتباط با اهمیت توسعه برند سازمانی و به دنبال آن توسعه اقتصادی کشور، بیان کرد: به باور بسیاری از متخصصان، برند مجموعه گره‌های ذهنی و روان‌شناختی یا تداعیات خوب، احساسی، عقلی و فوایدی است که ذهن مخاطب و بازار هدف را به سوی خود سوق می دهد. تداعی معانی، پیوند دادن تصاویر، رنگ‌ها و نشانه‌ها با برند یا مزایای آن، از فواید یک برند است. در واقع نکته مهم این است که این فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید یا انتخاب مشتری واقع خواهد شد.

وی افزود: کار خارق‌العاده برند این است که شما را به‌ یاد‌ماندنی می‌کند. این مبنایی است که در افکار عمومی موجب تشخص و تمایز می‌شود و مورد تایید قرار خواهید گرفت. برند به فعالیت اقتصادی شما شخصیت و جایگاه می‌دهد و شما را دوست‌داشتنی‌تر و جذاب‌تر و به نوعی جنبه‌های ادراکی و روانی مشتری را درگیر می‌کند.
در واقع با در نظر داشتن این مسائل، می‌توان به ارتباط بین توسعه برند سازمانی و توسعه اقتصادی دست یافت. به این معنا که وقتی دارای برند قابل قبول باشید، یک سرمایه اجتماعی بزرگ را در اختیار خود دارید که نفوذ شما را به عمق روان مشتری می‌برد و خود مشتری نقش تبلیغات را هم برای شما به عهده می‌گیرد که محصولات شما می‌تواند بازار را قبضه کند. در ادامه نیز می‌توانید با پرستیژ و جذابیت، حوزه نفوذ خود را گسترش دهید و بی‌تردید توسعه اقتصادی از فروش بیشتر محصول حاصل می‌شود.

مسیر هموار گهرزمین در زمینه برندسازی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین در خصوص اقدامات این شرکت در راستای توسعه برند سازمانی، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن گهرزمین در زمینه تولید محصولات خود همواره کیفیت را مدنظر قرار داده است، توانسته در زمینه برندسازی مسیر هموارتری را بپیماید. این شرکت با برخورداری از سه کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۶ میلیون تن و یک کارخانه گندله به ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله با کیفیت مطلوب، توانسته است بازار هدف را به خوبی مدیریت کند و نقش بسیار مهمی در تولید فولاد کشور به عهده گیرد. بی‌شک با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در شهرستان بردسیر، توسعه برند گهرزمین در مسیر بهتری نسبت به گذشته قرار خواهد گرفت.

سعادتی در ارتباط با نقش برندسازی در درآمد و سهم گهرزمین در بازارهای داخلی، اذعان کرد:  مدیریت شرکت سنگ آهن گهرزمین با تدوین سیاست‌‎ها و خط مشی‌های کلی مبتنی بر تولید محصول باکیفیت و درنظر گرفتن فاکتورهای برند، توانسته است برند قابل قبولی را در بین فعالان اقتصادی کشور علی‌الخصوص کنش‌گران حوزه معدن و صنعت به ویژه فولاد به وجود آورد. برخورداری از یک چشم‌انداز روشن و خط مشی کلان، استفاده از کاتالوگ‌های شرکت، ساخت نریشن برای داستان‌سازی و خلق روایت ، یکپارچه‌سازی از طریق ساخت لوگوی استاندارد و جذاب، لباس یک‌دست پرسنل، طراحی سایت مناسب گهرزمین و استفاده مناسب از عکس، رنگ و جذابیت‌های بصری توانسته است این شرکت را به یک تشخص، شخصیت و استقلال بصری برساند؛ به نحوی که تمام شرکت‌های منطقه و کشور به حسن شهرت آن اذعان دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه برندسازی در یک سازمان را به چه میزان در رضایتمندی مشتریان و کیفیت محصولات تولیدی موثر می‌دانید، گفت: بدون شک برندسازی در رضایتمندی مشتریان تاثیر بسزایی دارد و موجب وفاداری بیشتر آن‌ها می‌شود. شرکت سنگ آهن گهرزمین با خلق محتوا و تولید محصول با کیفیت، سعی کرده است فرهنگ و هویت استانداردی از این شرکت در مجامع صنعتی و معدنی کشور عرضه کند و با ۶۴۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن و کسب رکوردهای متعدد تولید، یکی از پایه‌های اصلی تولید فولاد کشور به شمار می آید که برای دفاع از جایگاه خود، همواره بر کیفیت بیشتر محصولات تاکید دارد.

ضرورت شناخت کارشناسانه از اهمیت برندسازی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین در خصوص چالش‌های موجود در زمینه توسعه برند سازمانی، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد چالش عمده شرکت‌های صنعتی و معدنی در این حوزه، عدم شناخت آن‌ها از اهمیت بحث برندینگ و برندسازی باشد. متاسفانه بسیاری از مدیران حوزه معدن و صنعت، برندینگ را امری فانتزی و بی‌اهمیت می‌پندارند که این مسئله در درازمدت می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای اقتصاد و سود آن‌ها به همراه داشته باشد.

سعادتی در پایان ضمن اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین وظایف سازمانی در شرکت سنگ آهن گهرزمین، یادآور شد: امروزه شرکت‌های معدنی و صنعتی با انجام مسئولیت‌های اجتماعی توانسته‌اند به اهداف تبلیغاتی خود دست یابند و این امر موجب برندسازی و حسن شهرت آن‌ها درافکار عمومی شده است. خوشبختانه شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی حتی به باور بسیاری از منتقدان موفق عمل کرده است که از جمله اقدامات در این زمینه می‌توان به تجهیز بیمارستان‌های شهرستان‌های کرمان و سیرجان و کمک به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در دوران پیک بیماری کرونا، احداث مدارس گهرزمین در سیرجان، برگزاری جشن‌های محلات و مردمی به تعداد ۱۲ جشن از اول سال جاری تاکنون، برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و محصولات طبیعی، اجرای طرح مستمر رهپویان سلامت در مناطق محروم شهرستان سیرجان، کمک‌های مستمر مومنانه به خانواده‌های نیازمند، تجهیز سالن‌های ورزشی در شهرستان سیرجان، کمک‌های مستمر به قرارگاه فرهنگی استان و ستاد بازسازی عتبات و عالیات و کنگره شهدای دفاع مقدس، کمک به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی در جنوب استان کرمان، کمک مستمر به ستاد دیه استان و آزادسازی زندانیان غیرعمد، خرید مستمر اقلام غذایی جهت کمک به هلال احمر، احداث آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس در کرمان
، کمک به توسعه آموزشی در مناطق جنوبی استان کرمان که با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بی‌بضاعت، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و در راستای ارتقا کیفیت آموزشی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شامل کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبارجنوب، جیرفت و عنبرآباد انجام شده که ازجمله فعالیت‌های این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است که اهمیت بسیاری در برندسازی و تبلیغات برای این مجموعه صنعتی و معدنی دارد.

انتهای پیام//

مدیر «HSE» شرکت فولاد هرمزگان:

12:26 /پنجشنبه/1 آذر 1403

در مجمع عمومی فوق‌العاده «کچاد» مطرح شد؛

7:59 /پنجشنبه/1 آذر 1403

سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

15:59 /سه شنبه/29 آبان 1403

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:06 /شنبه/26 آبان 1403

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره و کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

14:30 /شنبه/12 آبان 1403

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

8:31 /یکشنبه/29 مهر 1403

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:52 /شنبه/28 مهر 1403

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:41 /شنبه/28 مهر 1403

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:35 /شنبه/28 مهر 1403

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:03 /شنبه/24 شهریور 1403

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

7:49 /سه شنبه/13 شهریور 1403

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

آرمین مرادی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد شادگان طی یادداشتی نوشت:

5:55 /شنبه/29 مهر 1402

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس عنوان شد؛

15:28 /یکشنبه/6 آبان 1403

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح شد؛

15:11 /شنبه/5 آبان 1403

«فلزات‌آنلاین» گزارش می‌کند:

10:56 /یکشنبه/29 مهر 1403

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

5:56 /شنبه/26 آبان 1403

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛

5:42 /شنبه/26 آبان 1403

اینفوگرافیک شرکت فولاد جهان آرا اروند؛

6:35 /شنبه/19 آبان 1403

اینفوگرافیک تحقیق و توسعه شرکت فولاد سنگان؛

6:25 /شنبه/12 آبان 1403

اینفوگرافیک پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛

6:16 /شنبه/12 آبان 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/09/1

206000

فلزات آنلاین

1403/09/1

573182

فلزات آنلاین

1403/09/1

769238

فلزات آنلاین

1403/09/1

2715234

فلزات آنلاین

1403/09/1

24005

فلزات آنلاین

1403/09/1

12905

فلزات آنلاین

1403/09/1

40091

فلزات آنلاین

1403/09/1

49911

فلزات آنلاین

1403/09/1

42663

فلزات آنلاین

1403/09/1

41480

فلزات آنلاین

1403/09/1

27568

فلزات آنلاین

1403/09/1

29449

فلزات آنلاین

1403/09/1

28043

فلزات آنلاین

1403/09/1

37245

فلزات آنلاین

1403/09/1

34808

فلزات آنلاین

1403/09/1

50294

فلزات آنلاین

1403/09/1

27264

فلزات آنلاین

1403/09/1

39497

فلزات آنلاین

1403/09/1

43987

فلزات آنلاین

1403/09/1

4495000