سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۴:۰۱ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۸ /دوشنبه/۲۶ دی ۱۴۰۱

ضرورت شناخت کارشناسانه از اهمیت برندسازی در تولید

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: این شرکت با برخورداری از سه کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۶ میلیون تن و یک کارخانه گندله به ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله با کیفیت مطلوب، توانسته است بازار هدف را به خوبی مدیریت کند و نقش بسیار مهمی در تولید فولاد کشور به عهده گیرد.

محمدعلی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در ارتباط با اهمیت توسعه برند سازمانی و به دنبال آن توسعه اقتصادی کشور، بیان کرد: به باور بسیاری از متخصصان، برند مجموعه گره‌های ذهنی و روان‌شناختی یا تداعیات خوب، احساسی، عقلی و فوایدی است که ذهن مخاطب و بازار هدف را به سوی خود سوق می دهد. تداعی معانی، پیوند دادن تصاویر، رنگ‌ها و نشانه‌ها با برند یا مزایای آن، از فواید یک برند است. در واقع نکته مهم این است که این فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید یا انتخاب مشتری واقع خواهد شد.

وی افزود: کار خارق‌العاده برند این است که شما را به‌ یاد‌ماندنی می‌کند. این مبنایی است که در افکار عمومی موجب تشخص و تمایز می‌شود و مورد تایید قرار خواهید گرفت. برند به فعالیت اقتصادی شما شخصیت و جایگاه می‌دهد و شما را دوست‌داشتنی‌تر و جذاب‌تر و به نوعی جنبه‌های ادراکی و روانی مشتری را درگیر می‌کند.
در واقع با در نظر داشتن این مسائل، می‌توان به ارتباط بین توسعه برند سازمانی و توسعه اقتصادی دست یافت. به این معنا که وقتی دارای برند قابل قبول باشید، یک سرمایه اجتماعی بزرگ را در اختیار خود دارید که نفوذ شما را به عمق روان مشتری می‌برد و خود مشتری نقش تبلیغات را هم برای شما به عهده می‌گیرد که محصولات شما می‌تواند بازار را قبضه کند. در ادامه نیز می‌توانید با پرستیژ و جذابیت، حوزه نفوذ خود را گسترش دهید و بی‌تردید توسعه اقتصادی از فروش بیشتر محصول حاصل می‌شود.

مسیر هموار گهرزمین در زمینه برندسازی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین در خصوص اقدامات این شرکت در راستای توسعه برند سازمانی، عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن گهرزمین در زمینه تولید محصولات خود همواره کیفیت را مدنظر قرار داده است، توانسته در زمینه برندسازی مسیر هموارتری را بپیماید. این شرکت با برخورداری از سه کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت ۶ میلیون تن و یک کارخانه گندله به ظرفیت تولید پنج میلیون تن گندله با کیفیت مطلوب، توانسته است بازار هدف را به خوبی مدیریت کند و نقش بسیار مهمی در تولید فولاد کشور به عهده گیرد. بی‌شک با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در شهرستان بردسیر، توسعه برند گهرزمین در مسیر بهتری نسبت به گذشته قرار خواهد گرفت.

سعادتی در ارتباط با نقش برندسازی در درآمد و سهم گهرزمین در بازارهای داخلی، اذعان کرد:  مدیریت شرکت سنگ آهن گهرزمین با تدوین سیاست‌‎ها و خط مشی‌های کلی مبتنی بر تولید محصول باکیفیت و درنظر گرفتن فاکتورهای برند، توانسته است برند قابل قبولی را در بین فعالان اقتصادی کشور علی‌الخصوص کنش‌گران حوزه معدن و صنعت به ویژه فولاد به وجود آورد. برخورداری از یک چشم‌انداز روشن و خط مشی کلان، استفاده از کاتالوگ‌های شرکت، ساخت نریشن برای داستان‌سازی و خلق روایت ، یکپارچه‌سازی از طریق ساخت لوگوی استاندارد و جذاب، لباس یک‌دست پرسنل، طراحی سایت مناسب گهرزمین و استفاده مناسب از عکس، رنگ و جذابیت‌های بصری توانسته است این شرکت را به یک تشخص، شخصیت و استقلال بصری برساند؛ به نحوی که تمام شرکت‌های منطقه و کشور به حسن شهرت آن اذعان دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «فلزات آنلاین» مبنی بر اینکه برندسازی در یک سازمان را به چه میزان در رضایتمندی مشتریان و کیفیت محصولات تولیدی موثر می‌دانید، گفت: بدون شک برندسازی در رضایتمندی مشتریان تاثیر بسزایی دارد و موجب وفاداری بیشتر آن‌ها می‌شود. شرکت سنگ آهن گهرزمین با خلق محتوا و تولید محصول با کیفیت، سعی کرده است فرهنگ و هویت استانداردی از این شرکت در مجامع صنعتی و معدنی کشور عرضه کند و با ۶۴۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن و کسب رکوردهای متعدد تولید، یکی از پایه‌های اصلی تولید فولاد کشور به شمار می آید که برای دفاع از جایگاه خود، همواره بر کیفیت بیشتر محصولات تاکید دارد.

ضرورت شناخت کارشناسانه از اهمیت برندسازی

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین در خصوص چالش‌های موجود در زمینه توسعه برند سازمانی، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد چالش عمده شرکت‌های صنعتی و معدنی در این حوزه، عدم شناخت آن‌ها از اهمیت بحث برندینگ و برندسازی باشد. متاسفانه بسیاری از مدیران حوزه معدن و صنعت، برندینگ را امری فانتزی و بی‌اهمیت می‌پندارند که این مسئله در درازمدت می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای اقتصاد و سود آن‌ها به همراه داشته باشد.

سعادتی در پایان ضمن اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین وظایف سازمانی در شرکت سنگ آهن گهرزمین، یادآور شد: امروزه شرکت‌های معدنی و صنعتی با انجام مسئولیت‌های اجتماعی توانسته‌اند به اهداف تبلیغاتی خود دست یابند و این امر موجب برندسازی و حسن شهرت آن‌ها درافکار عمومی شده است. خوشبختانه شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی حتی به باور بسیاری از منتقدان موفق عمل کرده است که از جمله اقدامات در این زمینه می‌توان به تجهیز بیمارستان‌های شهرستان‌های کرمان و سیرجان و کمک به دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در دوران پیک بیماری کرونا، احداث مدارس گهرزمین در سیرجان، برگزاری جشن‌های محلات و مردمی به تعداد ۱۲ جشن از اول سال جاری تاکنون، برگزاری نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و محصولات طبیعی، اجرای طرح مستمر رهپویان سلامت در مناطق محروم شهرستان سیرجان، کمک‌های مستمر مومنانه به خانواده‌های نیازمند، تجهیز سالن‌های ورزشی در شهرستان سیرجان، کمک‌های مستمر به قرارگاه فرهنگی استان و ستاد بازسازی عتبات و عالیات و کنگره شهدای دفاع مقدس، کمک به حادثه‌دیدگان بلایای طبیعی در جنوب استان کرمان، کمک مستمر به ستاد دیه استان و آزادسازی زندانیان غیرعمد، خرید مستمر اقلام غذایی جهت کمک به هلال احمر، احداث آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس در کرمان
، کمک به توسعه آموزشی در مناطق جنوبی استان کرمان که با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بی‌بضاعت، تقویت بنیه علمی دانش آموزان و در راستای ارتقا کیفیت آموزشی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شامل کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبارجنوب، جیرفت و عنبرآباد انجام شده که ازجمله فعالیت‌های این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است که اهمیت بسیاری در برندسازی و تبلیغات برای این مجموعه صنعتی و معدنی دارد.

انتهای پیام//

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:

۱۴:۵۳ /سه شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۴

نگاه ویژه به بهبود عملکرد زیست‌محیطی؛

۱۱:۵۵ /سه شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۴

هم‌زمان با تشدید تعرفه‌ها از سوی ترامپ،

۸:۵۱ /سه شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۴

علی‌رغم تحولات مثبت در سطح جهان،

۸:۱۹ /سه شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۴

در راستای افزایش رقابت‌پذیری و کاهش هزینه‌های حمل،

۵:۵۸ /سه شنبه/۲۰ خرداد ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان بیان کرد:

۶:۲۳ /دوشنبه/۱۹ خرداد ۱۴۰۴

رضا طالبی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۶:۰۱ /دوشنبه/۱۲ خرداد ۱۴۰۴

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۴ /شنبه/۱۰ خرداد ۱۴۰۴

علیرضا شریفی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۰ /چهارشنبه/۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

امین صفری، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۶ /شنبه/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

رضا طالبی، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۴۷ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

علیرضا مخبر دزفولی، قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۱۳ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۴۰۳

چهره‌های تازه‌نفس در صف انتظار؛

۱۱:۲۲ /دوشنبه/۱۹ خرداد ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۷:۴۵ /شنبه/۱۰ خرداد ۱۴۰۴

بهرام سبحانی، رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۷ /شنبه/۳۰ فروردین ۱۴۰۴

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

همگام با اجرای طرح‌های توسعه‌ای،

۶:۴۷ /دوشنبه/۲۷ اسفند ۱۴۰۳

در مجمع عمومی عادی سالیانه «ارفع» مطرح شد؛

۱۵:۵۸ /یکشنبه/۱۱ خرداد ۱۴۰۴

در نشست خبری مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح شد؛

۱۶:۴۱ /دوشنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

«کگهر» در مسیر توسعه و رشد سودآوری؛

۱۴:۲۱ /شنبه/۳۰ فروردین ۱۴۰۴

با تایید سهام‌داران در مجمع فوق‌العاده،

۱۱:۴۲ /شنبه/۲۵ اسفند ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛

۵:۵۶ /شنبه/۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین؛

۵:۴۸ /شنبه/۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۵:۳۵ /شنبه/۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک فولاد خراسان؛

۵:۴۲ /شنبه/۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

اینفوگرافیک شرکت فولاد خوزستان؛

۵:۵۲ /شنبه/۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/20

224083

فلزات آنلاین

1404/03/20

858230

فلزات آنلاین

1404/03/20

1390370

فلزات آنلاین

1404/03/20

1344994

فلزات آنلاین

1404/03/20

30434

فلزات آنلاین

1404/03/20

16075

فلزات آنلاین

1404/03/20

43661

فلزات آنلاین

1404/03/20

65608

فلزات آنلاین

1404/03/20

47680

فلزات آنلاین

1404/03/20

42732

فلزات آنلاین

1404/03/20

41135

فلزات آنلاین

1404/03/20

37363

فلزات آنلاین

1404/03/20

36265

فلزات آنلاین

1404/03/20

43017

فلزات آنلاین

1404/03/20

38804

فلزات آنلاین

1404/03/20

58708

فلزات آنلاین

1404/03/20

34613

فلزات آنلاین

1404/03/20

42014

فلزات آنلاین

1404/03/20

57327

فلزات آنلاین

1404/03/20

6551300