مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچکمقیاس کشور گفت: اجرای طرح احیا یا بازاریابی در حل مشکل بازاریابی معادن موثر است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، روز سهشنبه ۱۴ شهریور ماه، عباس جرجانی در نشست با معدنکاران استان خراسان شمالی به آغاز بهکار طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچکمقیاس با هدف برپایی نهضت فرآوری و بهرهوری با همکاری و مشارکت وزارت صمت، ایمیدرو و شرکتهای بزرگ معدن و صنایع معدنی از سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.
وی عنوان کرد: طرح احیا با بازاریابی برای طرحهایی که در بازار دچار مشکل هستند، میتواند برای برخی از معدنکاران استان تاثیرگذار باشد؛ برخی واحدها نیز برای دانش فنی و فرآوری مواد معدنی نیاز به پیگیری دارند.
به گفته مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچکمقیاس کشور، یک سری از واحدها متاسفانه با سازمان منابع طبیعی و محیط زیست دچار چالش شدهاند که این موضوع نیز با پیگیری از سوی رئیس سازمان در تهران رفع خواهد شد.
جرجانی با اشاره به اینکه نیاز برخی واحدهای معدنی به تسهیلات برطرف خواهد شد، تصریح کرد: برخی واحدها برای واحد فرآوری و تکمیل ماشینآلات، نیازمند تسهیلات هستند. بر اساس طرح احیا، از طریق صندوق بیمه سرمایهگذاری به افرادی که مدارک خود را تکمیل کنند، برای اشخاص حقیقی تا پنج میلیارد تومان و برای اشخاص حقوقی با دست بازتر تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت معادن استان خراسان شمالی، اظهار داشت: با توجه به پتانسیلهای خوبی که در سنگ مرمر، آهن، سرب و روی این استان وجود دارد، میتوان پیشرفت اقتصادی استان را رقم زد.
انتهای پیام//