سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۶:۲۷ /پنج شنبه/۱ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 11:16 /دوشنبه/29 مرداد 1403

مزایای حضور در نمایشگاه‌ها چیست؟

قدم زدن در نمایشگاه‌ها، دروازه ورود به بازارهای جدید

نمایشگاه‌ها به عنوان پلتفرم‌هایی برای توسعه تجارت، ترویج برندها و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و خریداران، نقشی حیاتی در اقتصاد بازی می‌کنند. اهمیت بررسی فواید اقتصادی برگزاری نمایشگاه در این عصر از دو منظر قابل توجه است. اول، در شرایط اقتصادی نامطمئن کنونی نیاز به شناخت دقیق‌تر منابع و هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری و توسعه بازارهای جدید بیش از پیش احساس می‌شود. این روزها که نمایشگاه‌های تخصصی در سطح داخلی و بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری برگزار می‌شوند، می‌توانند فرصتی عالی برای کسب‌وکارها باشند تا با یکدیگر آشنا شوند، محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند، برند خود را معرفی کنند و با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنند. در واقع نمایشگاه‌ها دروازه ای برای ورود به بازارهای جدید هستند و با پایان نمایشگاه، کار تمام نمی‌شود. با وجود مشتریان جدید، سرمایه‌گذاران و تجربیات و اطلاعاتی که در نمایشگاه به دست آورده‌اید، اتفاقا کار شما تازه شروع می‌شود و لازم است بر اساس نتایج، بازخوردها و دستاوردهایی که از نمایشگاه کسب کرده‌اید، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنید.

نمایشگاه‌ها را می‌توان رویدادی برای تبلیغ زنده نامید زیرا می‌توان در آن توزیع‌کنندگان، مصرف‌کنندگان، کالا و خدمات را در یک‌ زمان و مکان مناسب گرد هم آورد. کارشناسان تبلیغات و بازاریابی، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی را یکی از مهم‌ترین راه‌های بازاریابی می‌دانند؛ همچنین طیق تجربیات قبلی، شرکت‌هایی که در نمایشگاه‌ها شرکت کرده‌اند، می‌توان ثابت کرد که میزان سود به‌ دست‌ آمده از حضور در نمایشگاه‌ها، بسیار بیشتر و چشمگیرتر از دیگر روش‌های تبلیغاتی بوده و چندین برابر هزینه‌های انجام شده برای آن است. در نمایشگاه‌ها، شرکت‌ها فرصتی را برای دیدار حضوری با مشتریان پیدا می‌کنند و همچنین فرصت‌های بی‌شماری برای تحقیق و بررسی وضعیت بازار، دیدار با رقبا و مشاهده آخرین دستاوردها در زمینه‌های مختلف فراهم می‌شود.

چرا شرکت در نمایشگاه‌ها مهم است؟

نمایشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در موفقیت کسب‌وکارها ایفا کنند. شرکت‌هایی که به طور منظم در نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، اغلب نسبت به شرکت‌هایی که حضور ندارند، از مزایای رقابتی بیشتری برخوردارند. در اینجا برخی از دلایلی که نمایشگاه‌ها می‌توانند کلید موفقیت کسب‌وکارها باشند، آورده شده است:

  • اعتبار سازی برند:

نمایشگاه‌ها فرصتی است تا محصولات و خدمات، دستاوردهای نوین، نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های استفاده شده در شرکت خود را به معرض دید عموم قرار داده و آگاهی از برند خود را افزایش دهید. در نمایشگاه‌ها می‌توانید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. این امر می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا تصویر مثبتی از برند شما ایجاد و مشتریان جدیدی جذب شود.

  • جذب مشتریان جدید:

نمایشگاه‌ها فرصتی عالی برای کسب‌وکارها هستند تا مشتریان جدیدی جذب کنند. در نمایشگاه‌ها می‌توان با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرد و با آن‌ها تعامل داشت.

  • تقویت روابط مطلوب با سهام‌داران:

حضور در نمایشگاه‌ها و بازدید سهام‌داران از غرفه شرکت می‌تواند باعث تقویت روحیه سهام‌داران از جهت ایستایی شرکت و نمایش موفقیت‌های آن برای سرمایه‌گذاران و سهام‌داران شده و در نهایت باعث می‌شود سهام‌داران در تزریق سرمایه به شرکت دریغ نکنند و با خیال راحت در افزایش سرمایه‌ها شرکت کنند.

  • تقویت روابط با مشتریان فعلی:

حضور فعال در نمایشگاه‌ها فرصتی است که می‌توان در آن با مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها در مورد محصولات و خدمات جدید خود بپرسید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات و خدمات خود را بهبود بخشید و رضایت مشتریان فعلی خود را افزایش دهید . بازدیدکننده‌ای که از نمایشگاه بازدید می‌کند، این فرصت را دارد که محصولات را از نزدیک ببیند، لمس کند و مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهد؛ کارهایی که از طریق تلفن یا اینترنت ممکن نیستند.

  • دریافت بازخورد فوری از طریق نظرسنجی:

حضور در نمایشگاه‌ها به شما فرصتی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و همکاران می‌دهد و این امکان را فراهم می‌سازد که به صورت مستقیم با نیازها و توقعات مخاطبان آشنا شده و در جهت افزایش شناخت برند و اعتبار اقدام کنید.

  • فرصت‌های جدید همکاری:

نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای آشنایی با همکاران و شرکت‌‎های دیگر در حوزه فعالیت شما است که به شما کمک می‌کند فرصت‌های تجاری جدید را شناسایی کنید و ارتباطات جدید کاری تشکیل دهید. این تجربه به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا به دور از رقابت‌های معمولی، با شرکت‌ها همکاری‌های موفق را آغاز کنید.

چند نکته برای چگونگی برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و جذب آن‌ها:

کارکنان غرفه خود را از میان افرادی انتخاب کنید که دارای روابط عمومی قوی و دانش کافی در زمینه محصولات و خدمات شما هستند (انتخاب کارکنان با مهارت‌های مناسب). کارکنان باید صبور باشند تا بتوانند به سوالات بازدیدکنندگان به‌ طور کامل و دقیق پاسخ دهند؛ همچنین دریافت اطلاعات تماس بازدیدکنندگان برای پیگیری‌های بعدی بسیار مفید است (برخورد صبورانه و اطلاع‌رسانی جامع و کامل). ارائه فرم‌های نظرسنجی به بازدیدکنندگان به شما کمک می‌کند تا بازخورد مفیدی درباره عملکرد غرفه نمایشگاهی و محصولات و خدمات خود دریافت کنید. این فرم‌ها می‌توانند به صورت فیزیکی و یا دیجیتالی ارائه شوند (ارائه فرم نظرسنجی). ارائه کاتالوگ و بروشور مناسب می‌تواند یکی از موثرترین روش‌های جذب مخاطب، جذب مشتری، برندسازی و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی همکاران حاضر در غرفه باشد (استفاده از کاتالوگ های معرفی شرکت). ارائه هدایای تبلیغاتی و نمونه‌های رایگان به بازدیدکنندگان، یک روش موثر برای جذب آن‌ها و ایجاد یک تجربه مثبت از برند شما است (استفاده از هدایا و نمونه‌های رایگان).

جمع‌بندی:

همان‌طور که پیشتر گفته شد، حضور در نمایشگاه‌ها علی‌رغم اینکه مزایای زیادی برای کسب‌وکارها به همراه دارد، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که در این مقاله مجال پرداخت به آن‌ها نیست اما تا همین حد کافیست که بدانیم مزایای حضور در نمایشگاه به قدری است که معایب کوچک آن را پوشش خواهد داد. در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا شرکت در نمایشگاه‌ برای کسب‌وکارها مناسب است یا خیر، به عوامل مختلفی مانند بودجه، هدف و زمان شرکت‌ها نیز بستگی دارد.

یادداشت: مرتضی محمدی – کارشناس ارتباطات و رسانه

انتهای پیام//

در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳،

11:50 /چهارشنبه/28 شهریور 1403

عامل تحقق رونق اقتصادی در کشور چیست؟

9:50 /شنبه/17 شهریور 1403

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

7:44 /شنبه/3 شهریور 1403

بر اساس پیشنهاد وزارت اقتصاد،

6:48 /یکشنبه/10 تیر 1403

در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در استان‌های همدان و کردستان،

16:26 /شنبه/9 تیر 1403

علیرضا سلیمانی، مدیر بخش فروش آلومینیوم شرکت جهان عایق پارس در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

13:45 /چهارشنبه/17 شهریور 1400

ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی

12:38 /شنبه/27 مرداد 1397

رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید

8:32 /پنجشنبه/5 بهمن 1396

تحقق رشد 13 درصدی بخش معدن مستلزم چیست؟

9:23 /سه شنبه/6 شهریور 1403

فرشید سلطانزاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:24 /شنبه/9 تیر 1403

گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد؟

16:01 /شنبه/26 اسفند 1402

فرشاد پرویزیان، نایب رئیس انجمن اقتصاددانان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

7:37 /شنبه/3 تیر 1402

در پنج سال گذشته رقم خورد؛

15:55 /چهارشنبه/13 تیر 1403
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/08/30

206000

فلزات آنلاین

1403/08/30

573182

فلزات آنلاین

1403/08/30

769238

فلزات آنلاین

1403/08/30

2715234

فلزات آنلاین

1403/08/30

24005

فلزات آنلاین

1403/08/30

12905

فلزات آنلاین

1403/08/30

40091

فلزات آنلاین

1403/08/30

49911

فلزات آنلاین

1403/08/30

42663

فلزات آنلاین

1403/08/30

41451

فلزات آنلاین

1403/08/30

27571

فلزات آنلاین

1403/08/30

29449

فلزات آنلاین

1403/08/30

28043

فلزات آنلاین

1403/08/30

37253

فلزات آنلاین

1403/08/30

34778

فلزات آنلاین

1403/08/30

50294

فلزات آنلاین

1403/08/30

27244

فلزات آنلاین

1403/08/30

39497

فلزات آنلاین

1403/08/30

43987

فلزات آنلاین

1403/08/30

4436100