سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۱:۵۲ /پنج شنبه/۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۷:۴۵ /شنبه/۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

کاهش توقفات برنامه‌ریزی‌ شده در خط تاندم نورد سرد فولاد مبارکه

مدیر محصولات نورد سرد شرکت فولاد مبارکه گفت: در راستای چابک‌سازی خط تاندم میل نورد سرد فولاد مبارکه و با انجام فعالیت‌های متعدد، زمان توقفات برنامه‌ریزی‌ شده از حدود ۴۰ ساعت به ۲۰ ساعت کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات انلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محسن استکی بیان کرد: با توجه به اهمیت آماده‌‌به‌کاری تجهیزات و حذف حداکثری توقفات، فعالیت‌هایی را که به صرف زمان زیادی نیاز داشتند، شناسایی کردیم و آن‌ها را در زمان آماده‌سازی انجام دادیم. همچنین با هماهنگی بیشتر کارکنان بخش تعمیرات در شات‌دان‌ها، فعالیت‌هایی را که تداخل کاری داشتند، کنترل کردیم و از این طریق نیز زمان توقفات را کاهش دادیم تا اینکه زمان تعمیرات که گاهی بیش از ۴۰ ساعت به طول می‌انجامید، به حدود ۲۰ ساعت رسید.

وی افزود: اصطلاح بلندترین کار تعمیراتی، اصطلاحی آشنا بین اهالی تعمیرات و نگهداری است. در خطوط مختلف، معمولا بلندترین کار تعمیراتی در شات‌دان‌های برنامه‌ریزی‌ شده کار مشخصی است و تمام کارهای تعمیراتی دیگر به زمانی کوتاه‌تر از این فعالیت نیاز دارند. بنابراین یکی از راه‌های مهم برای کاهش توقفات برنامه‌ریزی خطوط یا توقفات اضطراری، کار و مطالعه بر روی بلندترین کار تعمیراتی است. چابک‌سازی این فعالیت می‌تواند هم به روش‌های فنی و هم به روش‌های انسانی انجام و در نتیجه باعث کوتاه شدن زمان کل توقف برنامه‌ریزی و احیانا اضطراری شود.

مرتضی اکبری، رئیس خط تاندم مداوم شرکت فولاد مبارکه در خصوص بلندترین کار تعمیراتی در این خط، عنوان کرد: یکی از بلندترین کارهای تعمیراتی، رفع نشتی یا تعویض سیستم اعمال نیرو در بالای قفسه‌های نورد (سرمس) است. در همین خصوص فعالیت رفع نشتی از سرمس‌های نورد که از طولانی‌ترین زمان‌های توقفات برنامه‌ریزی‌ شده بود، با کمک کارشناسان واحد و واحد مکانیک تعمیرگاه مرکزی در واحد در شرایط عدم دمونتاژ تجهیز انجام گرفت که این کار زمان تعمیرات را به میزان قابل‌ توجهی کاهش داد.

وی ادامه داد: در واقع این فعالیت با ریسک ایمنی بسیار بالا و توسط چند نفر از متخصصان مجموعه تعمیرگاه مرکزی در محل تعمیرگاه با زمان حدود ۱۲ ساعت انجام شد. با بررسی‌های زیاد و مطالعات کارشناسان واحد، تصمیم به انجام کار با شرایط مذکور گرفته شد. در همین راستا مقرر شد بدون دمونتاژ و پس از رفع نشتی، دمونتاژ تجهیز سرمس که خود حداقل هشت ساعت به طول می‌انجامید، صورت پذیرد. عملا با این روش زمان رفع نشتی از بلوک‌های سرمس‌ قفسه‌های نورد ۷۰ درصد کاهش یافت و رفع نشتی که گاهی به دلیل کمبود زمان لغو می‌شد، با این روش در کمترین زمان انجام می‌شود.

اکبری با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌های رفع نشتی سرمس روی کار، کاهش ریسک مشکلات راه‌اندازی پس از تعمیرات برنامه‌ریزی ماهانه بوده است، مطرح کرد: با توجه به حساسیت این تجهیز، گاهی بنا به دلایل نامعلوم، دمونتاژ و مونتاژ مجدد این تجهیز باعث بروز مشکلات در نورد و تحمیل توقفات چندین‌ ساعته در راه‌اندازی می‌شد.

رئیس خط تاندم مداوم شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در فرایند اصلی نورد نقش بسیار مهمی دارد، بلوک بالانس‌های نورد است. این قطعه بعد از گذشت ۳۰ سال از راه‌اندازی خط تولید، مستهلک و برخی از آن‌ها به‌ دلیل تعمیرات زیاد از چرخه تولید خارج شده بود و یدکی آن نیز در دسترس نبود. با توجه به اهمیت این قطعه در کمیت و کیفیت محصول تولیدی خط تاندم میل نورد سرد، اقدام به بومی‌سازی آن شد.

وی با تاکید بر اینکه بومی‌سازی بلوک بالانس با توجه به موارد مذکور ریسک زیادی به همراه داشت، تصریح کرد: کارگروه کارشناسان خط، دفتر فنی تعمیرات ناحیه و قسمت بومی‌سازی تشکیل شد و با کار گروهی منسجم و تلاش و همت کارشناسان فولاد و شرکت‌های داخلی، بعد از ساخت و اصلاح در چند مرحله و همچنین تست اولیه و عملیاتی آن، قطعه در خط تولید نصب شد که خوشبختانه با عملکرد خوبی که داشت، نتایج مورد انتظار را محقق ساخته استمهم‌ترین دستاورد در این زمینه، علاوه‌بر رفع مشکل خط تولید در شرایط تحریم، کسب دانش فنی ساخت این قطعه در داخل کشور بود که به دست توانمند کارشناسان داخلی محقق شد.

اکبری در پایان از حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان، کارکنان خط تاندم مداوم، دفتر فنی تعمیرات ناحیه، گروه مکانیک تعمیرات مرکزی و قسمت بومی‌سازی که در کسب این موفقیت ایفای نقش کردند تشکر کرد.

انتهای پیام//

هم‌زمان با رکوردشکنی‌های متعدد حاصل شد؛

۵:۲۹ /یکشنبه/۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

هم‌زمان با افزایش تولید تحقق یافت؛

۱۰:۰۳ /سه شنبه/۱۹ فروردین ۱۴۰۴

مدیر محصولات پوشش‌دار نورد سرد «فولاد» عنوان کرد:

۷:۰۷ /یکشنبه/۱۲ اسفند ۱۴۰۳

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

۱۲:۳۹ /چهارشنبه/۲۸ آذر ۱۴۰۳

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد:

۶:۰۲ /یکشنبه/۲۲ مهر ۱۴۰۳

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد:

۱۰:۳۵ /یکشنبه/۱۸ شهریور ۱۴۰۳

امید ایزدپناه، عضو هیئت مدیره شرکت صنایع هفت الماس در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۰۲ /شنبه/۱۷ شهریور ۱۴۰۳

حمید شجاعی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۴:۳۸ /شنبه/۱۸ آذر ۱۴۰۲

غلامرضا خلیقی، مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»

۱۰:۵۰ /شنبه/۲۴ خرداد ۱۳۹۹

کارشناس ارشد زنجیره تامین و خرید شرکت امرسان

۱۸:۴۱ /شنبه/۹ آذر ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت صنایع آهن و فولاد نور

۱۸:۱۸ /شنبه/۹ آذر ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت سازه‌های فلزی نوید لرستان

۱۸:۰۸ /شنبه/۹ آذر ۱۳۹۸

ورق‌های گرم فولادی در فرآیند نورد سرد، تبدیل به ورق سرد می‌شوند

۸:۱۵ /دوشنبه/۹ دی ۱۳۹۸

بی‌رمقی بازار خودرو هم مانع رشد فروش ورق خودرو نشد

۵:۱۱ /شنبه/۵ مرداد ۱۳۹۸

بررسی بازار ورق سرد فولادی چین در ماه ژوئن؛

۱۳:۰۷ /شنبه/۱۵ تیر ۱۳۹۸
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/02/17

235500

فلزات آنلاین

1404/02/17

869230

فلزات آنلاین

1404/02/17

1398405

فلزات آنلاین

1404/02/17

1167989

فلزات آنلاین

1404/02/17

28123

فلزات آنلاین

1404/02/17

16972

فلزات آنلاین

1404/02/17

44275

فلزات آنلاین

1404/02/17

65608

فلزات آنلاین

1404/02/17

47680

فلزات آنلاین

1404/02/17

44103

فلزات آنلاین

1404/02/17

36822

فلزات آنلاین

1404/02/17

35933

فلزات آنلاین

1404/02/17

35527

فلزات آنلاین

1404/02/17

43700

فلزات آنلاین

1404/02/17

38976

فلزات آنلاین

1404/02/17

60112

فلزات آنلاین

1404/02/17

32915

فلزات آنلاین

1404/02/17

43171

فلزات آنلاین

1404/02/17

56320

فلزات آنلاین

1404/02/17

6688900