معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: راهبرد فولاد مبارکه در تامین حداکثری نیاز کارخانههای تولیدکننده لوازم خانگی کشور به ویژه در شرایط تحریم، فرصت افزایش توان تولید، تامین نیاز داخل و صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری و کسب رتبه ۱۹ جهانی کشور در عرصه محصولات لوازمخانگی را فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، رضا حیدری در حاشیه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی، بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه از ابتدای بهرهبرداری با درک این موضوع که صنعت لوازم خانگی، تامینکننده نیازهای ضروری خانوارهای ایرانی است و از اهمیت زیادی برخوردار بوده، همواره تلاش کرده است قابلیت و توانمندیهای خود را با تمرکز بر تامین نیاز این صنعت استراتژیک به ورقهای فولادی توسعه دهد.
وی از احداث خطوط تولید نورد سرد، گالوانیزه و رنگی شرکت فولاد مبارکه به عنوان گامهای موثری برای تامین نیاز صنایع لوازم خانگی به انواع ورقهای فولادی نام برد و عنوان کرد: با توجه به اینکه تحریمها فرصتی مناسب برای رشد و رونق تولید لوازم خانگی در داخل کشور فراهم آورده است، هر روز شاهد این بودیم که نیاز این صنعت به انواع ورقهای فولادی افزایش یافته است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اقدامات ویژه فولاد مبارکه در این عرصه، گفت: در نتیجه راهبردها، برنامهریزیها و تلاش کارکنان فولاد مبارکه در تولید انواع ورقهای موردنیاز صنعت لوازم خانگی، امروز شاهد این هستیم که بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدکننده لوازمخانگی میتوانند به صورت مستقیم ورق فولادی موردنیاز خود را از فولاد مبارکه تامین کنند.
اقدامات حمایتی فولاد مبارکه از فعالان حوزه تولید لوازم خانگی
حیدی در ادامه از عرضه اختصاصی محصولات سرد فولاد مبارکه برای صنعت لوازم خانگی در بورس کالا و کمک جهت رفع مشکل نقدینگی این صنعت از طریق فروش اعتباری به عنوان بخشی از اقدامات ویژه فولاد مبارکه در راستای حمایت از فعالان این صنعت مهم یاد کرد.
وی تاکید کرد: علاوه بر تسهیلات تجاری فوق، در حوزههای فنی نیز فولاد مبارکه با تعریف پروژههای مشترک با تولیدکنندگان لوازم خانگی، اقدام به بهبود فرایندها و تولید ورقهای خاص مورداستفاده در صنعت لوازم خانگی کرده است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: تولید ورقهای رنگی با شفافیت بالا (هایگلاس) و تولید ورقهای سرد دو سطح (دو رو) لعابپذیر «Dc04 EK» از این دسته محصولات فولادی هستند که پیش از این به طور کامل از طریق واردات تامین میشد.
حیدری اظهار داشت: در حال حاضر به واسطه تعاملات موثر شکلگرفته میان فولاد مبارکه و صنعت لوازم خانگی، حجم و کیفیت تولیدات لوازم خانگی به اندازهای ارتقا یافته است که علاوه بر نیاز داخل، امکان صادرات آن نیز فراهم شده و در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل شده است؛ ضمن اینکه ایران جایگاه نوزدهم جهانی در تولید لوازم خانگی دنیا را از آن خودکرده است.
حمایت همهجانبه فولاد مبارکه از صنعت لوازمخانگی کشور
یونس حمزوی، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۲) با بیان اینکه این شرکت حمایت همهجانبهای از صنعت لوازم خانگی کشور داشته است، عنوان کرد: تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور، جزو مشتریان استراتژیک فولاد مبارکه در زمینه محصولات سرد، گالوانیزه و رنگی هستند.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی، فرصت مناسبی است که بتوانیم در بازه زمانی چهار روزه نشستهای هدفمندی با مشتریان خود داشته باشیم.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه فولاد مبارکه حمایت همهجانبهای از صنعت لوازم خانگی کشور داشته است، افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور جزو مشتریان استراتژیک فولاد مبارکه در زمینه محصولات سرد، گالوانیزه و رنگی هستند و حدود ۳ درصد از میزان فروش فولاد مبارکه در اختیار تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور قرار میگیرد.
حمزوی تاکید کرد: نیاز به ورقهای ویژه تولید یخچال، ماشین لباسشویی و… طی چند سال گذشته مطرح شده است. این ورقها پیش از این وارداتی بوده و از خارج تامین میشده است اما با افزایش تولیدی که طی سالهای اخیر در صنعت لوازم خانگی کشور شاهد بودیم، فولاد مبارکه توانست با برنامهریزی مناسب به بخش قابلتوجهی از نیاز این صنعت پاسخ دهد.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ماهیانه ۵۰۰ تا یک هزار تن ورق رنگی مخصوص لوازم خانگی در فولاد مبارکه به تولید میرسد و امیدواریم بتوانیم در آیندهای نزدیک، به کل نیاز صنعت لوازم خانگی کشور در حوزه ورقهای رنگی پاسخ دهیم.
انتهای پیام//