رئیس هیئت عامل ایمیدرو در نشستی با کارکنان روابط عمومی این سازمان، گفت: امروزه با توجه به جایگاهی که بخش معدن و صنایع معدنی از اقتصاد در توسعه، اشتغال، ارزآوری و استقلال اقتصادی پیدا کرده، نیاز به معرفی بیشتری دارد و این مهم با همکاری و مشارکت خبرنگاران و اهالی رسانه انجام شدنی است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقینیا فراگیر شدن مفهوم معدن و زنجیره پاییندستی را امری حیاتی دانست و بیان کرد: عموم مخاطبان ما باید از اقدامات، تحولات معدن و صنایع معدنی و همچنین برنامههای توسعهای و توانمندیهای این بخش اطلاعات بیشتری کسب کنند که این امر در نهایت به اقبال بیشتر مردم برای حضور در این حوزه کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به ورود فناوریهای جدید به عرصه تولید محتوا، یادآور شد: دسترسی به تکنولوژیهای جدید و ورود سرمایه از مبادی مختلف، میتواند زمینه را برای تحقق اهداف توسعهای فراهم کند؛ به شرط آنکه پیش از آن، بخش خصوصی و مردم اطلاعات مورد نیاز برای حضور در حوزه معدن را کسب کنند.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: امروزه هوش مصنوعی به ابزاری برای تولید محتوا در روابط عمومیها تبدیل شده و لازم است بخش معدن و صنایع معدنی نیز به دانش روز مجهز شود.
موثقینیا همچنین استفاده از تجهیزات جدید در تولیدات تصویری و گرافیکی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور فعال و موثر در شبکههای اجتماعی یکی از راههایی است که میتواند حوزه معدن و صنایع معدنی را بیش از پیش معرفی کند.
وی در عین حال به کاهش ورودیهای رشته معدن اشاره کرد و افزود: علیرغم تمامی توانمندیهای این بخش در درآمدزایی و اشتغال، شاهد اقبال چندانی از سوی دانشجویان به رشتههای معدنی نیستیم که برای رفع این چالش باید با همکاریهای چندجانبه با مراکز علمی و دانشگاهی، این نقصیه را برطرف کرد.
معاون وزیر صمت یادآور شد: طی دهههای اخیر بسیاری از شرکتهای معدنی ایجاد شده رشد و توسعه یافتهاند و اکنون به عنوان بزرگان و لیدرهای بازار بورس شناخته میشوند که سودهای قابلتوجهی نصیب سرمایهگذاران و سهامداران کردهاند. تمامی این دستاوردها به سبب پتانسیلهایی است که در دل معدن نهفته و فرصتهای بسیاری نیز در آن وجود دارد.
موثقینیا در بخش دیگری از سخنان خود، کندی سیستمهای اداری و دولتی را یکی دیگر از چالشهای روابط عمومیها دانست و گفت: این حوزه نیز همانند دیگر بخشها، نیاز به افزایش ریسکپذیری دارد. روابط عمومیها ویترین سازمان هستند و باید مراقب تصویر درونسازمانی و برونسازمانی یک مجموعه باشند.
وی در پایان تاکید کرد: با همکاری سایر بخشها میتوان معرفی بهتری از توانمندیهای معدنی ارائه کرد اما اجرای برنامهها به سبب تخصصی که در روابط عمومی وجود دارد، باید در اختیار این بخش قرار گیرد و از موازیکاریها پرهیز کرد.
طی این دیدار، کارکنان روابط عمومی نیز به بیان دیدگاهها، نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و همچنین با برشمردن چالشهای موجود، راهکارهایی برای رفع مسائل ارائه کردند.
انتهای پیام//