علیرضا مظفری در گفتوگو با خبرنگار «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: قیمتها در بازه زمانی کوتاهی تغییر میکند، اگر دستمزد و مواد اولیه تغییری داشته باشد سریعا تاثیر خود را بر قیمت لوله مسی نشان میدهد، از سایزهای مویی تا سایزهای بزرگ برای فروش داریم که موارد استفاده آنها متفاوت است. البته لولههای سایز کوچک را بیشتر شرکت قائم تولید میکند.
مظفری ادامه داد: مصارف لولههای مسی متفاوت است و هر سایزی برای مصرف خاصی است، به طور مثال برای مصارف بیمارستانی از لولههای ضخیمتر استفاده میشود. تنوع سایز مصرفی در بیمارستان نیز گسترده و بسته به محل استفاده متغیر است.
وی درخصوص سهم هریک از تولیدکنندگان لوله مسی در بازار، عنوان کرد: هر کدام از تولیدکنندگان لوله مسی سهم خود را از بازار دارند و نمیتوان گفت که کدامیک سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دادهاند، تفاوت در میزان فروش متغیر است، برخی هفتهها لوله مسی شرکتی فروش بیشتری دارد و هفته بعد لوله مسی شرکتی دیگر. البته به لحاظ فروش دو شرکت مهر اصل و بابک مس ایرانیان تقاضای بیشتری دارند اما شرکت مس قائم کیفیت بهتری نسبت به شرکتهای دیگر دارد و معمولا نیز لوله مسی تولید این شرکت دو، سه هزار تومانی گرانتر از شرکتهای دیگر است.
مظفری بیان کرد: فروش دفاتر بازرگانی که در زمینه فروش لوله مسی فعالیت میکنند نیز متفاوت است، به طور مثال من در نمایندگی برداران کوه بُر فعالیت میکنم و ما به دلیل سابقه طولانی در این حرفه تسلط لازم را بر بازار داریم و میزان فروش ما نیز از باقی نمایندگیها بیشتر است، در حرفه ما نیز سابقه فعالیت مثل دیگر حرفهها در نتیجه کار تاثیر دارد. ما قدیمیترین دفتر بازرگانی در حوزه فروش لوله مسی هستیم، شرکتهای جدیدی دیگری نیز هستند که در زمینه فروش لوله مسی فعال هستند.
وی در پایان گفت: لوله مسی به صورت کیلویی به فروش میرسد و عمده مصرفکننده ما شرکتهایی مثل ساراول هستند که تولیدکننده چیلر، پکیج و فن کویل هستند و مصرف سالانه لوله مسی آنها زیاد است. شرکتهای برودتی نیک، ساران و ساراول از عمده مصرفکنندکان لوله مسی هستند.