سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۲:۳۷ /چهارشنبه/۲۱ خرداد ۱۴۰۴
زمان انتشار: ۱۷:۵۳ /شنبه/۱۹ بهمن ۱۳۹۸

مدیرعامل شرکت یاران آذرخش رانا

متقاضیان فولاد آلیاژی در صف انتظار دریافت مواد اولیه قرار دارند

مدیرعامل شرکت یاران آذرخش رانا گفت: تنها تولیدکننده فولاد آلیاژی مخصوص شاتون خودرو، شرکت فولاد آلیاژی ایران است که تامین مواد اولیه بسیاری از قطعه‌سازان خودرو را انجام می‌دهد و به همین دلیل تولیدکنندگان قطعات خودرویی برای دریافت مواد اولیه باید مدت‌ها در صف انتظار باشند.

مدیرعامل شرکت یاران آذرخش رانا گفت: تنها تولیدکننده فولاد آلیاژی مخصوص شاتون خودرو، شرکت فولاد آلیاژی ایران است که تامین مواد اولیه بسیاری از قطعه‌سازان خودرو را انجام می‌دهد و به همین دلیل تولیدکنندگان قطعات خودرویی برای دریافت مواد اولیه باید مدت‌ها در صف انتظار باشند.

محمد حامد صبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» اظهار داشت: شرکت یاران آذرخش رانان در زمینه تولید شاتون خودرو فعالیت می‌کند. برای تولید این قطعه خودرویی بیشتر باید فولادهای میکروآلیاژی مورد استفاده قرار گیرند. ازجمله گریدهای این نوع فولادها می‌توان به ۱۱۲۸ و ۱۲۴۹ اشاره کرد که آن‌ها را به صورت میلگرد از تولیدکنندگان خریداری می‌کنیم.

وی افزود: علت استفاده از میکروآلیاژها در تولید شاتون خودرو این است که پس از انجام فرآیند فورج روی فولاد، قطعه دیگر نیازی به انجام عملیات حرارتی ندارد و به دلیل عناصر آلیاژی مورد استفاده در آن، بر اساس نمودار دما و زمان تا هنگام خنک شدن قطعه، به سختی مورد نظر و ساختار مولکولی مناسب دست می‌یابد. بعد از فرآیند فورج توسط شرکت ما، فرآیند ماشین‌کاری توسط یک شرکت دیگر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت یاران آذرخش رانا مشکل اصلی تولید قطعات شاتون خودرو را تامین مواد اولیه دانست و تصریح کرد: مشکل اصلی بازار فولادهای آلیاژی این است که شرکت فولاد آلیاژی ایران، تنها تولیدکننده ماده اولیه شاتون خودرو به شمار می‌رود. به همین دلیل تامین مواد اولیه از این شرکت اندکی دشوار است. هرچند که شرکت فولاد آلیاژی ایران عمده تولید خود را برای خودروسازان انجام می‌دهد اما به دلیل تقاضای زیاد این نوع فولادهای آلیاژی از سوی قطعه‌سازان، متقاضیان برای دریافت فولاد باید در صف انتظار قرار گیرند.

صبری خاطرنشان کرد: کیفیت تولید فولاد آلیاژی شرکت فولاد آلیاژی ایران بسیار مناسب است و تولیدکنندگان از آلیاژها و کیفیت تولیدات این شرکت راضی هستند. گفتنی است که واردات فولاد آلیاژی برای ساخت شاتون صرفه اقتصادی ندارد. البته قبل از جهش نرخ ارز، واردات صرفه اقتصادی داشت اما در حال حاضر تمام مواد اولیه شرکت ما تولید داخلی است.

وی با اشاره به کیفیت محصولات شرکت یاران آذرخش رانا، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت قطعه‌سازی کشور طی یکی دو سال اخیر، به جرات می‌توان ادعا کرد که کیفیت این محصولات ازجمله شاتون خودرو حتی از نمونه‌های مشابه خارجی نیز بهتر است و شرکت ما از نظر تکنولوژی و کیفیت می‌تواند با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت کند.

مدیرعامل شرکت یاران آذرخش رانا ادامه داد: هر کدام از بازرگانانی که در حوزه واردات قطعات خودرویی فعالیت می‌کردند، با مقایسه تولیدات شرکت ما با نمونه‌های خارجی، نسبت به کیفیت بهتر محصول اعتراف کردند. ضمن اینکه مصرف‌کنندگان قطعات شرکت ما نیز هنگامی که این محصولات را در کنار قطعات وارداتی در تولیدات خود مورد استفاده قرار دادند، به کیفیت بهتر آن نسبت به قطعات خارجی اذعان کردند. برخی مصرف‌کنندگان تصور نمی‌کردند که شرکت ما بتواند محصولی را تولید کند که کیفیتی بهتر از نمونه خارجی داشته باشد؛ به همین دلیل طی چند ماه اخیر شاهد افزایش تقاضا برای محصولات خود بودیم.

صبری یادآوری کرد: در چند سال اخیر، برخی از تجار اقدام به واردات شاتون‌های بسیار بی‌کیفیت می‌کردند که این محصولاتی با این حد کیفیت نازل عموما در خطوط تولید شرکت ما به عنوان ضایعات تولید محسوب می‌شود. متاسفانه آلیاژ این شاتون‌ها برای ساخت قطعه مناسب نبود و اساسا حتی خود واردکنندگان نیز نسبت به استانداردها و آلیاژهای آن بی‌اطلاع بودند. از آنجا که هیچ نظارت و آزمایشی بر بازار لوازم یدکی وجود ندارد، نمی‌توان نسبت به کیفیت و آلیاژ قطعات مورد نیاز اطمینان حاصل کرد.

وی ابراز کرد: برای حصول اطمینان نسبت به عملکرد یک قطعه جهت استفاده در محصول نهایی، باید آزمایش‌هایی مانند مقاومت به سایش، خستگی، کرنش و… را روی آن انجام داد. قطعه‌سازان کشور همه این آزمایش‌ها را روی محصولات خود انجام می‌دهند؛ در حالی که این آزمایش‌ها روی قطعات وارداتی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت یاران آذرخش رانا در خصوص وضعیت بازار قطعات خودرویی، عنوان کرد: خوشبختانه شاتون خودرو ۱۰۰ درصد تولید داخلی بوده و وضعیت بازار آن بسیار مطلوب است. البته چالش‌هایی در این بازار وجود دارد؛ به طوری که برای بازار قطعات یدکی از لحاظ خدمات پس از فروش، مشکلاتی به چشم می‌خورد زیرا بخشی از این قطعات یدکی ممکن است از خارج تامین شوند و این مسئله می‌تواند بازار قطعات خودرویی به ویژه شاتون را دچار چالش کند البته واردات قطعات خودرویی طی یکی دو سال اخیر به دلیل تحریم‌ها و رشد نرخ ارز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از این رو تمایل به استفاده از قطعات تولید داخلی با رشد مواجه شده است.

صبری تاکید کرد: با توجه به کاهش واردات، مراجعه برخی مصرف‌کنندگان به تولیدکنندگان قطعه در کشور افزایش یافته و بازار داخلی رونق گرفته است. البته رفتار خودروسازان با قطعه‌سازان متفاوت از ارائه‌دهندگان لوازم یدکی است زیرا خودروسازان بر اساس پارامترهای خاص خود قطعات خودرویی را سفارش می‌دهند و بر بازار قطعات خودرویی از نظر کیفیت و قیمت نظارت کافی دارند. نکته مهم این است که تعداد تولیدکنندگان شاتون خودرو بسیار کم بوده و بازار این محصول محدود است.

وی در پایان اذعان کرد: مشکل صنعت فولاد و صنایع خودرویی کشور مدیریت غلط است؛ زیرا خودروسازان و قطعه‌سازان از نظر امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی، در وضعیت مناسبی قرار دارند و می‌توانند با یکدیگر ارتباط دوسویه برقرار کنند اما به دلیل سیاست‌گذاری‌های نامطلوب، این ارتباط برقرار نمی‌شود و هر دو گروه با مشکل مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران تاکید کرد:

۱۶:۰۱ /سه شنبه/۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل جدید «فولاژ» معرفی شد؛

۱۲:۳۴ /یکشنبه/۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴

با تصویب هیئت مدیره و تنفیذ سهام‌داران،

۱۳:۱۱ /یکشنبه/۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خبر داد:

۱۳:۱۸ /شنبه/۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد:

۶:۱۴ /یکشنبه/۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

موسسه «Fastmarkets» بررسی کرد؛

۱۲:۳۰ /سه شنبه/۲ اردیبهشت ۱۴۰۴

محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۴۸ /شنبه/۲۰ بهمن ۱۴۰۳

محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۶:۲۸ /دوشنبه/۲۴ دی ۱۴۰۳

محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۵:۱۳ /شنبه/۲۳ دی ۱۴۰۲

محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۸:۵۰ /شنبه/۱۰ تیر ۱۴۰۲

علیرضا چایچی، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

۱۸:۱۶ /شنبه/۳۰ بهمن ۱۴۰۰

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۲:۴۶ /شنبه/۹ اسفند ۱۳۹۹

50 سال از ورود صنعت فولاد به کشور ما می‌گذرد

۱۱:۱۵ /پنجشنبه/۳ بهمن ۱۳۹۸

از مهم‌ترین دلایل کاهش مصرف فولادهای آلیاژی

۶:۲۳ /شنبه/۱۸ اسفند ۱۳۹۷

روند رو به رشد بازار ورق‌های فولادی الکتریکی در جهان

۸:۴۶ /شنبه/۲۶ آذر ۱۴۰۱

نگاهی به شرکت فولاد آلیاژی ایران؛

۶:۱۱ /شنبه/۳۰ دی ۱۴۰۲

حفاظت از محیط زیست در بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد آلیاژی خاورمیانه؛

۷:۵۹ /دوشنبه/۲۲ آبان ۱۴۰۲
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1404/03/20

224083

فلزات آنلاین

1404/03/20

858230

فلزات آنلاین

1404/03/20

1390370

فلزات آنلاین

1404/03/20

1344994

فلزات آنلاین

1404/03/20

30434

فلزات آنلاین

1404/03/20

16075

فلزات آنلاین

1404/03/20

43661

فلزات آنلاین

1404/03/20

65608

فلزات آنلاین

1404/03/20

47680

فلزات آنلاین

1404/03/20

42732

فلزات آنلاین

1404/03/20

41135

فلزات آنلاین

1404/03/20

37363

فلزات آنلاین

1404/03/20

36265

فلزات آنلاین

1404/03/20

43017

فلزات آنلاین

1404/03/20

38804

فلزات آنلاین

1404/03/20

58708

فلزات آنلاین

1404/03/20

34613

فلزات آنلاین

1404/03/20

42014

فلزات آنلاین

1404/03/20

57327

فلزات آنلاین

1404/03/20

6551300