سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۷:۰۵ /شنبه/۳۰ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 10:28 /شنبه/30 تیر 1403

با هدف بررسی عملکرد یک ساله «ذوب»،

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان با حضور نمایندگان سهام‌داران عمده، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این مجتمع عظیم صنعتی، حسابرس و بازرس قانونی و جمعی از سهام‌داران خرد روز جمعه 29 تیر ماه 1403 در تالار آهن برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان منتهی به روز ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان سهام‌داران عمده، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این مجتمع عظیم صنعتی، حسابرس و بازرس قانونی و جمعی از سهام‌داران خرد روز جمعه ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۳ در تالار آهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این مجمع در تشریح گزارش هیئت مدیره، بیان کرد: شمولیت ماده ۱۴۱ شرکت ذوب آهن اصفهان در سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم و به ویژه در سال گذشته، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این مجتمع عظیم صنعتی به شمار می‌رفت که سبب شد در زمینه برخورداری از تسهیلات بانکی، صدور ضمانت‌نامه‌ها و انجام عملیات بانکی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم.

وی ادامه داد: در همین راستا، اصلاح ساختار مالی این مجتمع عظیم صنعتی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها (طبقه زمین) و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در کشور و همچنین با تصویب هیئت مدیره در واپسین روزهای سال گذشته به عنوان یک اقدام تحولی و یک موفقیت بزرگ در کارنامه کاری  شرکت ذوب آهن اصفهان ثبت شد. در این فرصت شایسته است از مسئولان (وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، صمت و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، شستا و صدر تامین) تشکر و قدردانی کنم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: ثمره این اقدام تحولی، افزایش سرمایه حدود ۸۴۲ درصدی برای سهام‌داران و به دنبال آن در چارچوب قانون، برقراری تبادلات به صورت کامل با شبکه بانکی کشور بود.

کوهی اظهار داشت: افزایش سرمایه انجام شده، بازار سهام‌داری شرکت ذوب آهن اصفهان را به شدت سرزنده و شاداب کرد و فضای بسیار خوبی برای تولید و توسعه در این مجتمع بزرگ گشوده شده است. در سال جاری نیز افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات را انجام می‌دهیم که خدمت سهام‌داران اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: بنیان‌گذاران شرکت ذوب آهن اصفهان به درستی و با دوراندیشی تمام نیروگاه‌ها را در این مجتمع عظیم صنعتی بنا نهادند و امروز از ثمره این اقدام ماندگار، ذوب آهن با تولید حدود ۲۵۰ مگاوات برق در زمینه تولید این یوتیلیتی موثر خودتامین است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص مواد اولیه، عنوان کرد: در سال گذشته ما در زمینه مواد اولیه آهن‌دار به ویژه سنگ درشت‌دانه و ریزدانه شرایط بهتری داشتیم اما در زمینه مواد کربن‌دار (زغال داخلی) متاسفانه با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شدیم؛ چراکه شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با اورهال ناخواسته که همچنان نیز ادامه دارد، مواجه شد و به همین دلیل زغال مورد نیاز برای خط تولید را دریافت نکردیم.

کوهی ابراز کرد: عدم توازن در زنجیره تولید فولاد کشور که یکی از بارزترین نمادهای آن فولادساز شدن شرکت‌های معدنی است، آسیب‌های بسیار زیادی را به صنایع فولادی وارد کرد و شرکت ذوب آهن اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نبود. علاوه‌براین، فولادسازان کشور از مشوق‌های صادراتی سالیانه نیز بی‌بهره ماندند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین مواد اولیه، اجازه برداشت یک میلیون تن سنگ از معدن ققنوس برای این مجتمع عظیم صنعتی صادر شد، تاکید کرد: مرغوب‌ترین نوع سنگ در خط تولید شرکت ذوب آهن شارژ شد. برای تولید با ظرفیت اسمی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال، به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن سنگ درشت‌دانه و ریزدانه نیاز داریم که یک میلیون تن از معدن ققنوس تامین می‌شود. مطابق درخواستی که به وزارت صمت مبنی بر افزایش ظرفیت برداشت ارائه کردیم، در تلاش هستیم با نظر مساعد این وزارتخانه سقف برداشت را تا حد ممکن افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص فعالیت‌های شرکت‌های تابعه معدنی شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: شرکت پویش معادن در منطقه سنگان به عنوان پیمانکار مستقر است و همچنین دو شرکت البزر شرقی و پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه نیز به عنوان هاب زغالی این مجتمع عظیم صنعتی، افزایش تولید زغال را مبتنی بر رعایت اصول ایمنی با جدیت تمام دنبال می‌کنند.

کوهی اضافه کرد: کارشناسان برجسته از دو کشور روسیه و ترکیه نیز بازدید کامل و جامعی را از شرکت ذوب آهن اصفهان انجام دادند و بر اساس نظرات آن‌ها، روند تولید از جمله ترکیب مواد اولیه، کاهش ضایعات و… در دستور کار قرار گرفته است. هم‌اکنون نتایج مثبت آن را در روند تولید شاهد هستیم و همچنین آثار آن در صورت‌های مالی امسال آشکار خواهد بود.

وی یادآور شد: از روز ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال با همکاری بسیار خوب دو معاونت بهره‌برداری و بازرگانی، حجم قابل‌توجهی از مواد اولیه وارد شرکت ذوب آهن اصفهان شد که این اقدام طی ۳۰ سال اخیر کم‌سابقه بوده است و این رویکرد تحولی همچنان نیز به صورت مستمر در دست اقدام قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص برنامه‌ریزی برای کاهش ضایعات تولید، گفت: بر اساس جلسات مستمر و بازدیدهای میدانی، فرایند تولید با دقت تمام رصد می‌شود و برنامه داریم ضایعات تولید را بیش از گذشته با استانداردها مطابقت دهیم تا کاهش قیمت تمام شده، نمود بیشتری داشته باشد.

کوهی در خصوص پروژه‌های توسعه این مجتمع عظیم صنعتی، ابراز کرد: پروژه «LF3» آماده بهره‌برداری است و به زودی با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود؛ همچنین برای افتتاح پروژه پلنت اکسیژن در دهه فجر سال گذشته آمادگی کامل داشتیم که به دلیل محدودیت برق با وقفه‌ای مواجه شد اما هم‌اکنون آماده افتتاح است و دو پروژه «LF1» و تصفیه‌خانه نیز تا پایان سال جاری به بهر‌داری می‌رسد. علاوه‌براین، پروژه بازسازی باتری ۲ نیز که هم‌اکنون از پیشرفت ۱۵ درصدی برخوردار است، با تامین مالی مناسب در دست اقدام قرار دارد.  

وی اظهار داشت: مولفه دیگری که در سودآوری شرکت ذوب آهن اصفهان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، بودجه تعیین شده برای این شرکت از سوی سهام‌دار عمده است که اصلاحیه بودجه پایان تیر ماه به این مجتمع عظیم صنعتی ابلاغ شد و برنامه داریم کلیه فرایندهای شرکت را در راستای سودآوری بر این اساس تعریف کنیم.  

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: بازمهندسی استراتژی‌های فروش و توسعه بازار و همچنین تولید محصولات صنعتی و خاص بر اساس رصد هوشمندانه بازارهای داخلی و بین‌المللی نیز از جمله برنامه‌های دیگر این مجتمع عظیم صنعتی به شمار می‌رود که در دست اقدام است.

کوهی ادامه داد: در راستای خودتامینی یکی دیگر از انرژی‌های مورد نیاز خط تولید (آب) نیز با مشارکت فعال در خط انتقال آب از خلیج فارس، برداشت آب از رودخانه زاینده رود را به حداقل ممکن می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران توسعه راه‌آهن سراسری و متروی کلان شهرها، سال گذشته گواهی تولید انحصاری ریل را از وزارت صمت دریافت کرد و بر این اساس ریل ملی بدون ترک تشریفات در اختیار راه‌آهن سراسری و متروی کلان شهرها قرار می‌گیرد.  

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ابراز کرد: ریل تولیدی این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس استاندارد روز دنیا هم‌اکنون در خطوط راه ‌هن کشور مانند میانه – اردبیل، همدان  سنندج، چابهار  زاهدان، رشت – کاسپین و… همچنین خطوط متروی کلان شهر‌ها مانند مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شده است.

کوهی بیان کرد: ریل سخت نیز از جمله محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان است که ۲۵۰ تن از این محصول به متروی کلان شهر مشهد تحویل داده شد و سایر محورهای ریلی کشور نیز در حال مذاکره با این مجتمع عظیم صنعتی هستند؛ همچنین پالایشگاه اصفهان و برخی از شرکت‌های معدنی مانند شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز در این خصوص با شرکت ذوب آهن اصفهان تفاهم‌نامه منعقد کردند.

وی اظهار داشت: طی بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل در دهه فجر سال گذشته، گزارش کاملی از فعالیت‌های شرکت ذوب آهن اصفهان در بخش‌های مختلف و محصولات تولیدی آن به ویژه ریل ملی خدمت وی ارائه شد که رضایت و خشنودی رهبر معظم انقلاب را در پی داشت. 

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین برنامه‌های تحولی این شرکت را برای سه سال آینده چنین برشمرد: اصلاح ساختار مالی، تامین پایدار مواد اولیه، تولید با رویکرد اقتصادی، بهره‌وری و کاهش نرم مصارف و ضایعات، تعریف پروژه‌های توسعه‌ای و دانش‌بنیان، مدیریت اثربخش هزینه‌ها و کاهش بهای تمام شده، بازمهندسی استراتژی‌های فروش و توسعه سبد محصولات ارزش‌افزا.

بر اساس مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه، صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت ذوب‌ آهن اصفهان شامل صورت‌ وضعیت‌های مالی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

همچنین سازمان حسابرسی به‌ عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی شرکت انتخاب و روزنامه اطلاعات جهت درج اطلاعیه و آگهی‌های شرکت برای مدت یک سال تعیین شد.

انتهای پیام//

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران:

12:13 /شنبه/30 تیر 1403

اینفوگرافیک عملکرد سه ماهه «کگل»؛

8:13 /شنبه/30 تیر 1403

اینفوگرافیک شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور؛

8:01 /شنبه/30 تیر 1403

در سه ماه نخست سال 1403 محقق شد؛

11:04 /چهارشنبه/27 تیر 1403

به منظور مقابله با واردات غیرقانونی فولاد انجام شد؛

15:48 /یکشنبه/24 تیر 1403

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:51 /شنبه/9 تیر 1403

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:50 /شنبه/9 تیر 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:58 /شنبه/12 خرداد 1403

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌‍وگو با «فلزات آنلاین»:

5:30 /شنبه/25 فروردین 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

11:17 /شنبه/19 اسفند 1402

سعید قاسم‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

4:57 /شنبه/30 دی 1402

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

هم‌زمان با رشد تولید فولاد صورت پذیرفت؛

13:18 /دوشنبه/4 تیر 1403

همگام با اجرای دو طرح توسعه‌ای محقق شد؛

7:38 /شنبه/9 تیر 1403

با هدف رشد تولید و ایجاد اشتغال‌ پایدار،

12:41 /چهارشنبه/6 تیر 1403

پس از ثبت موفقیت‌ها و رکوردهای پیاپی صبانور در سال 1402،

15:35 /سه شنبه/29 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد سه ماهه «کگل»؛

8:13 /شنبه/30 تیر 1403

اینفوگرافیک شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور؛

8:01 /شنبه/30 تیر 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه سنگان؛

5:55 /شنبه/26 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه چادرملو؛

5:35 /شنبه/26 خرداد 1403

عملکرد دو ماهه 1403 «فخوز»؛

6:05 /شنبه/19 خرداد 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/28

151696

فلزات آنلاین

1403/04/28

483684

فلزات آنلاین

1403/04/28

551690

فلزات آنلاین

1403/04/28

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/28

23520

فلزات آنلاین

1403/04/28

9625

فلزات آنلاین

1403/04/28

40576

فلزات آنلاین

1403/04/28

49860

فلزات آنلاین

1403/04/28

44700

فلزات آنلاین

1403/04/28

42073

فلزات آنلاین

1403/04/28

26181

فلزات آنلاین

1403/04/28

28729

فلزات آنلاین

1403/04/28

26389

فلزات آنلاین

1403/04/28

36544

فلزات آنلاین

1403/04/28

33356

فلزات آنلاین

1403/04/28

44816

فلزات آنلاین

1403/04/28

25723

فلزات آنلاین

1403/04/28

39705

فلزات آنلاین

1403/04/28

43170

فلزات آنلاین

1403/04/28

3396300