سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۱:۴۴ /دوشنبه/۳ دی ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۹:۱۵ /یکشنبه/۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

محصولات ویژه مبارکه در خدمت ارتقای کیفی خودروهای داخلی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به سیاست‌های فولاد مبارکه مبنی بر تولید محصولات ویژه و کیفی، بخشی از این محصولات در سال 1402 در خدمت صنعت خودروسازی قرار گرفت و با توجه به اهداف تعیین‌کننده برای دو خودروساز بزرگ کشور در راستای افزایش تیراژ و ارتقا کیفیت خودروهای داخلی، شرکت فولاد مبارکه از خودروسازان ایرانی حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به سیاست‌های فولاد مبارکه مبنی بر تولید محصولات ویژه و کیفی، بخشی از این محصولات در سال ۱۴۰۲ در خدمت صنعت خودروسازی قرار گرفت و با توجه به اهداف تعیین‌کننده برای دو خودروساز بزرگ کشور در راستای افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، شرکت فولاد مبارکه از خودروسازان ایرانی حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، نشست مشترک مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت فولاد مبارکه و گروه خودروسازی سایپا روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا در این نشست بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه امروز بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است. ارزش فعلی بازار شرکت فولاد مبارکه ۵۰۰ همت بوده و سهم این شرکت در تولید ناخالص داخلی (GDP)، حدود ۱٫۵ درصد و در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت، ۶.۵ درصد است. در حال حاضر بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ شرکت تامین‌کننده در بالادست و حدود دو هزار شرکت مصرف‌کننده در پایین‌دست به صورت مستقیم با شرکت فولاد مبارکه در ارتباط هستند.

وی با تاکید بر اینکه نقش محوری شرکت فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت مادر بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه، صنعت فولاد را اولویت قرار داده و زیرساخت‌های آن را فراهم کرده‌اند؛ در این زمینه کشورهای توسعه‌یافته درصدد حفظ جایگاه و کشورهای در حال توسعه نیز به دنبال پیشرفت در این صنعت هستند که در این میان می‌توان به کشورهایی همچون چین، برزیل، هندوستان، کره جنوبی، ترکیه و… اشاره کرد که توانسته‌اند رتبه‌های اول تا دهم را در صنعت فولاد از آن خود کنند و بخشی از سرعت رشد و توسعه صنعت در این کشورها به سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها در صنعت فولاد بازمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه کشور ایران نیز در حال حاضر به لحاظ تولید رتبه دهم جهان را به خود اختصاص داده و کشوری مانند ایتالیا در رتبه بعد از ایران قرار دارد، تاکید کرد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که بتوانیم در صنعت فولاد به رشد بهتری برسیم زیرا کل زنجیره فولاد از معدن تا محصولات نهایی در ایران شکل گرفته و چیزی حدود ۳۹۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شرکت فولاد مبارکه ایجاد شده است. ضمن اینکه صنایع وابسته به ما نیز بسیار زیاد هستند و می‌توان گفت نقطه‌ای در کشور نیست که محصولی از فولاد مبارکه در آنجا وجود نداشته باشد.

طیب‌نیا تصریح کرد: تفاوت صنعت فولاد با دیگر صنایع از جمله پتروشیمی این است که کل زنجیره ارزش این صنعت در کشور شکل گرفته و به این معنا که امروز سنگ‌آهن در زنجیره به محصول نهایی تبدیل می‌شود که ارزش افزوده چندین برابری دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه شرکت فولاد مبارکه در تمام دوران‌ها ، چه در دوران جنگ و چه در دوران فعلی حفظ شده و سرمایه‌گذاری خوبی در این صنعت انجام شده است، ابراز کرد: باید توجه داشت که در زمان تحریم اگر شرکت فولاد مبارکه نبود، بسیاری از صنایع با مشکل مواجه می‌شدند؛ هرچند این شرکت یکی از اولین صنایعی بود که تحریم شد. ما در دولت سیزدهم پنج هدف‌گذاری اصلی را در دستور کار قرار دادیم که اگر این رویکردها در تمام مجموعه‌ها در اولویت قرار گیرد، کشور متحول خواهد شد؛ همان طور که ما این رویکردها را در دستور کار قرار داده و نتایج آن را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود را اولین هدف شرکت فولاد مبارکه دانست و گفت: روند فعالیت در این شرکت تا قبل از دولت سیزدهم به گونه‌ای بود که به دلیل قطعی برق به کاهش تولید رسیده بودیم و روزبه‌روز از تولید هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تن رو به پایین می‌رفتیم اما طی دو سال اخیر، این روند تغییر کرد و سال گذشته ظرفیت اسمی را رد کردیم؛ این رویکرد در شرکت‌های گروه نیز مورد توجه قرار گرفت و این امر را تحقق بخشیدند، به گونه‌ای که برخی از آن‌ها از ظرفیت اسمی رد شده و همه روند رو به رشد دارند.

طیب‌نیا، توسعه سرمایه انسانی را دومین رویکرد شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد و گفت: طی دو سال و نیم گذشته، به صورت جدی روی این امر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و امسال «سرآمدی در فرهنگ سازمانی» را در کنار پایداری و توسعه در دستور کار خود قرار داده‌ایم زیرا بر این باوریم اتفاقات خوب در هر مجموعه نیازمند سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است و از این رو به دنبال تعریف فرهنگ فولادی در کشور هستیم. توجه به فناوری و نوآوری، رویکرد دیگر شرکت فولاد مبارکه است که این امر تا قبل از نام‌گذاری دو سال گذشته از سوی رهبری در دستور کار شرکت قرار گرفت و ما توانستیم در آن سال دستاوردهای خود را در این زمینه رونمایی کنیم.

وی توسعه کیفی و متوازن را دیگر رویکرد فولاد مبارکه بیان کرد و افزود: توسعه‌ها در دوره‌های قبل در شرکت فولاد مبارکه توسعه کمی بود و ما توسعه متوازن را در دستور کار قرار دادیم؛ برای این امر در حوزه تامین برق راه‌اندازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی را از دو سال گذشته آغاز کردیم و فاز اول را ۱۸ ماهه با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری کردیم و فاز دو این مجموعه نیز در حال حاضر در دست بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی را در شرق اصفهان داریم که امسال پنل‌های ۱۲۰ مگاوات آن وارد مدار می‌شود و تا سال آینده به صورت کامل بهره‌برداری خواهد شد. در خصوص میدان گازی در جنوب کشور نیز مطالعات این پروژه انجام شده و در صورت دریافت مجوز، نهایتا طی دو سال بهره‌برداری خواهد شد. در حوزه حمل‌و‌نقل نیز ۵۰ لکوموتیو و ۵۰۰ کامیون را خریداری کرده‌ایم و احداث و تکمیل خطوط ریلی را در برنامه داریم.

طیب‌نیا در خصوص تبدیل شدن به صنعت سبز، ابراز کرد: برای این امر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پروژه در راستای کاهش تولید دی‌اکسید کربن و فعالیت‌های محیط زیستی تعریف کرده‌ایم. بر اساس هدف‌گذاری سال ۱۴۱۰، درآمد سالانه شرکت فولاد مبارکه بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار تعریف شده است و با تعریف کسب‌وکارهای جدید نیز سعی داریم به رتبه ۲۰ شرکت‌های فولادی جهان دست یابیم.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که از سنگ تا رنگ را در زیرمجموعه شرکت فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، ادامه داد: روند تولید ما در سال‌های قبل از سال ۱۴۰۰ کاهشی بود اما با سرمایه‌گذاری در تامین انرژی و آب طی دو سال این روند بهبود یافته است. سال گذشته شرکت فولاد مبارکه می‌توانست ۳۰۰ میلیون دلار افزایش درآمد صادراتی داشته باشد، این در حالی است که اگر تامین انرژی به خوبی انجام می‌شد و این امر را محقق می‌کردیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه سیاست‌گذاران در زمان اعمال محدودیت‌ها اول صنعت فولاد را مورد توجه قرار می‌دهند، گفت: این امر به منظور کاهش تبعات اجتماعی انجام می‌شود و این در حالی است که تبعات قطعی برق سه ماه بعد و زمانی که تولید فولاد کم شود و به دنبال آن کاهش صادرات و کاهش ارزآوری را داشته باشیم، خود را نشان می‌دهد. اگر درصدد دستیابی به جهش تولید هستیم، باید مشارکت مردم در زمینه مصرف انرژی افزایش یابد؛ زمانی که عمده مصرف‌کننده برق و گاز مردم هستند، باید با کار فرهنگی به سمت مصرف بهینه حرکت کنند. 

وی ادامه داد: علی‌رغم وجود محدودیت‌ها، روند فروش داخلی و صادراتی شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته افزایش داشته است؛ باید توجه داشت که تمام محصول سرد فولاد مبارکه و بخش عمده محصولات گرم نیز روانه بازار داخل می‌شود. عمده مصرف‌کنندگان محصولات شرکت فولاد مبارکه، لوله و پروفیل، حوزه حمل‌و‌نقل، مسکن و… هستند که حدود ۷۰۰ هزار تن مربوط به صنعت خودروسازی است اما بخش قطعه‌سازی از این میزان جداست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در حال حاضر ماهانه چندین پروژه قابل بهره‌برداری در گروه فولاد مبارکه است که به دلیل ازدحام برنامه‌های افتتاح در هر ماه، یک روز را برای افتتاح چند پروژه با هم اختصاص داده‌ایم. ما با شرکت‌های خودروساز در تحویل محصول همکاری خواهیم داشت و در این زمینه دو شرکت بزرگ خودروساز را در اولویت قرار می‌دهیم. همچنین آماده اجرای پروژه‌های مشترک در پایین‌دست هستیم و در این زمینه با شرکت سایپا نیز همکاری خواهیم داشت.

تعامل شرکت فولاد مبارکه با گروه خودروسازی سایپا

رضا حیدری، معاون فروش شرکت فولاد مبارکه در این نشست با بیان اینکه ارتباط ما با شرکت سایپا در بهترین حالت خود قرار دارد، اظهار داشت: سال گذشته با فروش حدود ۴۰۰ هزار تن محصول، ارتباط خوبی با این شرکت داشتیم و برای تامین محصولات کیفی مورد نیاز این شرکت نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امسال در ارتباط با شرکت سایپا اتفاقات خوبی در دستور کار است، عنوان کرد: تامین ورق مورد نیاز سایپا از سوی شرکت فولاد مبارکه، امسال از حدود ۴۰۰ هزار تن به ۷۴۰ هزار تن افزایش خواهد یافت و در این زمینه توجه ویژه‌ای به محصولات گالوانیزه خودرویی شده است. خودروسازی سهم ۱۲ درصدی از فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه دارد و این محصولات طیف مختلفی از تولیدات گروه فولاد مبارکه را شامل می‌شود.

حیدری با بیان اینکه سال گذشته گروه فولاد مبارکه رشد ۳۸ درصدی در عرضه محصولات به صنعت خودروسازی کشور داشته است، افزود: نیاز این صنعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است که حدود ۲۷۰ هزار تن آن توسط شرکت فولاد مبارکه تامین شده است. این رشد در همه محصولات به ویژه ورق گالوانیزه خودرویی بوده که شرکت ورق خودرو در این زمینه همکاری خوبی داشته است؛ با توجه به نیاز صنعت خودروسازی کشور به محصولات ویژه، در سال گذشته رشد ۳۱ درصدی در عرضه محصولات ویژه داشتیم که ۸۶۷ هزار تن را شامل می‌شود.

معاون فروش شرکت فولاد مبارکه با اشاره به فروش ورق رویه و گالوانیزه فوق کششی به خودروسازان در سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۸۴ هزار تن گالوانیزه فوق کششی و ۵۲ هزار تن ورق رویه به خودروسازان تحویل شد و در سال جاری، حدود ۷۶ هزار تن ورق رویه را به خودروسازان تحویل خواهیم داد. روند فروش ورق و دیگر محصولات به خودروسازان رو به افزایش است و امسال به رقم خوبی دست خواهیم یافت.

وی در خصوص طرح‌های توسعه و در دست اقدام شرکت فولاد مبارکه برای تامین نیازهای کمی و کیفی خودروسازان، مطرح کرد: در این زمینه احداث خط نورد گرم ۲ به ظرفیت سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن، افزایش ظرفیت واحد «RH-TOP» فولادسازی به ظرفیت سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن، احداث خط «PLTCM» نورد سرد ۲ به ظرفیت سالانه دو میلیون تن و احداث سه خط گالوانیزه خودرویی به ظرفیت سالانه یک میلیون تن در دستور کار است.

در ادامه جواد توسلی مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: تعاملات گروه خودروسازی سایپا با شرکت فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو است. صنعت فولاد، صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور به شمار می‌آید و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشگام است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهام‌دار در بازار سرمایه رو‌به‌رو هستند، گفت: باید توجه داشت که ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تامین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و در این زمینه گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع به شمار می‌آید.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه مسائل کشور را باید ساده‌تر کرد تا حل شوند، افزود: مسائل ما بسیار پیچیده شد که به این دلیل قابل حل نبود و تاثیر آن خوب نشدن حال مردم بود اما بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند. گرفتاری‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و… با پرداختن به تولید و تامین معیشت مردم حل خواهد شد و راهکار آن این است که باور کنیم ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد که باید استفاده شود. بخش زیادی از تحریم‌ها در کشور خودساخته است که در صورت برطرف کردن آن‌ها می‌توان حال مردم را خوب کرد.

توسلی مهر با بیان اینکه در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهام‌د‌اران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند و سهام‌داران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت و اتفاقات خوبی نیفتاد اما زمانی که شرایط تغییر کرد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۱۳۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم. همچنین سال ۱۴۰۰ به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به هفت هزار میلیارد سود خالص دست یافتیم و به نسبت این مبلغ، پول به دولت پرداخت کردیم و می‌توان گفت دو همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال‌زایی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای ۱۰۰ درصد قابل انجام را در دستور کار داریم، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو در دستور کار است و این آمار در سال گذشته ۴۷۰ هزار بود که می‌توان گفت در سال جاری ۴۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر حدود ۶۰ همت به بانک‌ها و ۳۸ همت به قطعه‌سازان بدهکار است، ضمن اینکه حدود ۴۵ همت پیش فروش خودرو را داریم و تحویل ۲۴۷ هزار خودرو نیز به سال جاری منتقل شده است که با این وضعیت موجود، بر این باوریم که برای تولید به مشکلی بر نمی‌خوریم و به راحتی از کل زیان انباشته سایپا خارج خواهیم شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد: گروه خودروسازی سایپا در سال جاری ۴۰۰ همت تعهد فروش دارد و در حال حاضر گردش مالی در گروه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ همت را خواهیم داشت. اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است زیرا ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود، دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم.

توسلی مهر ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را دریافت کنیم و تعاملات با زنجیره تامین از جمله شرکت فولاد مبارکه بهتر خواهد شد. ما در ایران خودرو دیزل شرایط پرداختی خوبی را داشتیم و همین روند را در گروه خودروسازی سایپا نیز دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در خودروسازی نیاز به حل مشکلات مالی در این شرکت دارد، اظهار داشت: برای این امر اصلاح قیمت مواد اولیه امری ضروری است. تعاملات ما با شرکت فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو بوده و افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا انجام شده است.

کوروش کمان کش، معاون خرید و صادرات گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات شرکت فولاد مبارکه طی سال‌هایی که با گروه خودروسازی سایپا همکاری داشته است، تاکید کرد: همواره همکاری‌های سایپا و فولاد مبارکه به نحو احسن بوده و با طرح‌های توسعه‌ای که در دستور کار شرکت فولاد مبارکه قرار دارد، در سال‌های آینده شرایط بهتری را خواهیم داشت.

وی مطرح کرد: هماهنگی و برنامه‌ریزی خوبی در این مجموعه برای افزایش تولید داخل انجام شده است تا بتوانیم خرید خارجی را در سایپا کاهش دهیم. ورق گالوانیزه خریداری شده طی ۲ ماه اخیر به ۱۰ هزار تن رسیده و تولید این محصول در شرکت ورق خودرو که از زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه است، سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند. این امر هم به وزارت صمت برای استفاده از این ارز برای اقدامات واجب‌تر کمک می‌کند و از سوی دیگر نیز فشاری را از روی بانک مرکزی بر می‌دارد که این ارز را برای دیگر خریدهای خارجی استفاده کند.

انتهای پیام//

صدای پای بهار در زمستان فولاد کشور؛

۵:۳۸ /دوشنبه/۳ دی ۱۴۰۳

با کسب تقدیرنامه تک ستاره صورت پذیرفت؛

۱۱:۵۶ /یکشنبه/۲ دی ۱۴۰۳

به دنبال سهم ۵۰ درصدی در صادرات،

۱۰:۵۶ /چهارشنبه/۲۸ آذر ۱۴۰۳

جواد حاتمی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۴:۵۹ /شنبه/۱۷ آذر ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۰۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره و کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۳۰ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۱ /یکشنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۳

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۵۲ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۴۱ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

ابراهيم جانقربانيان، عضو هيئت مديره و معاون بازرگانی شرکت صبا فولاد خليج فارس طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۵۸ /شنبه/۱۰ آذر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

۷:۲۹ /شنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۴۸ /شنبه/۲۵ آذر ۱۴۰۲

در حاشیه بازدید از پروژه پیشران کنسانتره‌سازی گلالی عنوان شد؛

۱۴:۰۹ /دوشنبه/۵ آذر ۱۴۰۳

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس عنوان شد؛

۱۵:۲۸ /یکشنبه/۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۵:۵۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛

۵:۴۲ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد جهان آرا اروند؛

۶:۳۵ /شنبه/۱۹ آبان ۱۴۰۳

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/10/2

224036

فلزات آنلاین

1403/10/2

611682

فلزات آنلاین

1403/10/2

900636

فلزات آنلاین

1403/10/2

3285726

فلزات آنلاین

1403/10/2

24726

فلزات آنلاین

1403/10/2

13781

فلزات آنلاین

1403/10/2

42717

فلزات آنلاین

1403/10/2

50750

فلزات آنلاین

1403/10/2

42984

فلزات آنلاین

1403/10/2

41523

فلزات آنلاین

1403/10/2

28843

فلزات آنلاین

1403/10/2

30296

فلزات آنلاین

1403/10/2

28746

فلزات آنلاین

1403/10/2

37424

فلزات آنلاین

1403/10/2

35661

فلزات آنلاین

1403/10/2

59767

فلزات آنلاین

1403/10/2

28179

فلزات آنلاین

1403/10/2

42873

فلزات آنلاین

1403/10/2

47148

فلزات آنلاین

1403/10/2

4891800