مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان در رابطه با نقش و اهمیت روابط عمومی در سازمانها، گفت: روابط عمومی، درون و برون دستگاه را به هم پیوند میدهد و امروزه یک هنر و علم اجتماعی به شمار میرود. علاوهبراین، روابط عمومی یک سازمان ترسیم هدف و چگونگی دستیابی برنامهها را بر عهده دارد و آینه تمامنمای موفقیتها، دستاوردها و یا شکستهای یک سازمان است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، امروزه نقش روابط عمومی در سازمانهای مترقی بر کسی پوشیده نیست و یک سازمان در صورتی میتواند موفقیتآمیز عمل کند که بتواند از روابط عمومی قوی بهره ببرد. در سالهای اخیر، نقش و اهمیت روابط عمومی در سازمانها پررنگ شده است و این بخش در پیشبرد اهداف و برنامههای سازمان نقش بیشتری ایفا میکند. به عبارت بهتر، روابط عمومی در واقع آینه تمامنمای سازمان تلقی میشود و تمام موفقیتهای سازمان را به بیرون منعکس میکند. از سوی دیگر، این بخش با نهادهای ذیربط در جهت بهبود شرایط سازمان و انتفاع ذینفعان به صورت دو سویه ارتباط برقرار میکند.
در شرکت فولاد هرمزگان نیز نقش روابط عمومی پررنگ بوده و در سالهای اخیر این مدیریت توانسته است در انعکاس اخبار و دستاوردهای شرکت و ارتباط موثر با بیرون سازمان، موفقیتهای بزرگی را کسب کند. در همین حال، روابط عمومی فولاد هرمزگان در جشنوارههای متعددی در سال جاری شرکت کرد و توانست جوایز، لوحهای تقدیر و تندیسهای متعددی را به دست آورد.
رضا صفریان، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: در یک سازمان مترقی، این روابط عمومی است که باید بر تمام امور مسلط و آگاه باشد و بتواند درون سازمان را به بهترین نحو و به زیبایی به بیرون جلوه دهد و در همین حال، باید حافظ منافع سازمان مربوطه، کارکنان، سهامداران، ذینفعان و حتی جامعهای باشد که با آن در ارتباط است. همچنین روابط عمومی سازمان در گسترش و تقویت فرهنگ توسعه برای جامعه بیرونی، کشف و معرفی ظرفیتهای درون سازمان به جامعه، بازآفرینی فرهنگی در سازمان، حفظ تعلق و پیوستگی نقشآفرینی میکند. از سوی دیگر، روابط عمومی باید بتواند در سازمان از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و در ارتباط با بیرون سازمان، فاصله و شکاف میان جامعه و سازمان مربوطه را با انجام مسئولیتهای اجتماعی کاهش دهد و از میان بردارد.
وی افزود: انعکاس به موقع اخبار و دستاوردهای درون سازمان و ارتباط موثر با ذینفعان، از دیگر وظایف اساسی روابط عمومی یک سازمان به شمار میرود. امروزه روابط عمومی دوره پیچیدهای را سپری میکند. پس از ایجاد فضای مجازی و به ویژه شبکههای اجتماعی، نقش روابط عمومیها نه تنها کمتر نشد بلکه پررنگتر از گذشته شده است. در شرایط کنونی روابط عمومی باید در فضای جدید مجازی حلقه تکمیلکننده اطلاعات و مشارکتکننده در نشر اطلاعات صحیح باشد.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان در خصوص اهم اقدامات روابط عمومی این شرکت طی یکی دو سال اخیر در حوزه مسئولیتهای اجتماعی، عنوان کرد: شرکت فولاد هرمزگان، یکی از بنگاههای بزرگ اقتصادی در استان هرمزگان به شمار میآید و از این رو انتظار میرود این شرکت در ارتباط با جامعه و تعهد به مسئولیتهای اجتماعی خود بسیار کوشا باشد. خوشبختانه در استان هرمزگان همگان معترفند که فولاد هرمزگان در این استان سرآمد تمام بنگاههای اقتصادی در عمل به مسئولیتهای اجتماعی است. در این زمینه در شرکت فولاد هرمزگان، کمیته مسئولیتهای اجتماعی تشکیل شده است و در این کمیته برای انجام مسئولیتهای اجتماعی تصمیمگیری میشود. خوشبختانه در سالهای اخیر توانستهایم با اقدامات به موقع، در عمل به مسئولیتهای اجتماعی، یکی از بنگاههای سرآمد استان و کشور باشیم.
صفریان ادامه داد: شرکت فولاد هرمزگان در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و… توانسته است اقدامات بسیار خوبی هم در استان هرمزگان و هم در دیگر نقاط کشور انجام دهد. به طور مثال، در سال جاری از سوی فولاد هرمزگان کمکهایی به مراکز درمانی صورت گرفت که از آن جمله میتوان به ارسال اکسیژن مایع به بیمارستانهای شهر بندرعباس، حمایت از مرکز درمان و توانبخشی بیماران روانی مزمن فجر آسایش، ارسال نیتروژن مایع به دانشگاه علوم پزشکی و تهیه و اهدای ۱۰ دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس جهت مداوای بیماران اشاره کرد.
وی اذعان کرد: علاوهبراین، حمایت مالی از مرکز معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر بندرعباس جهت برطرفسازی مشکل سردخانه، مساعدت مالی در خصوص جشن گلریزان جهت آزادسازی زندانیان بخش رودخانه شهرستان رودان، مساعدت مالی به مرکز نگهداری معلولان بنتالنبی و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین با هدف حمایت از ۱۰ هزار کودک یتیم و غیریتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان، از جمله اقدامات فولاد هرمزگان در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی است که از سوی روابط عمومی شرکت برای حمایت از اقشار کمدرآمد انجام شد. همچنین فولاد هرمزگان به برگزاری بسیاری از مراسمهای مذهبی و مناسبتی در استان هرمزگان کمکهای مادی و غیرمادی کرده است.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان در رابطه با اقداماتی که در زمینه پیوند میان درون و بیرون سازمان و ارتباط با سایر نهادها و سازمانها و حضور در همه عرصهها صورت گرفته است، ابراز کرد: از دیگر اقدامات روابط عمومی فولاد هرمزگان، مهیا کردن شرایط برای حضور موثر در مراسمهای درون و بیرون استان همچون نمایشگاهها و همایشهای تخصصی و عمومی، جشنوارهها و نشستهای تخصصی بود که توانستیم در این مراسمها دستاوردهای شرکت را به همگان معرفی کنیم. در سال جاری توانستیم در چندین نمایشگاه بزرگ کشور همچون کیش اینوکس ۲۰۲۲، نمایشگاه و سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱ و نوزدهمین نمایشگاه ایران متافو حضور فعال داشته باشیم و با بسیاری از فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی به ویژه فولاد ارتباط خوبی برقرار کنیم. ضمن اینکه در همایشها و جشنوارههای متعدد دیگری نیز حضور یافتیم و مدیران و کارکنان شرکت در بسیاری از این همایشها مورد تقدیر قرار گرفتند.
صفریان در خصوص اقدامات روابط عمومی فولاد هرمزگان در رابطه با ایجاد ارتباط میان واحدهای سازمانی، مطرح کرد: روابط عمومی وظیفه فعالیت گسترده در زمینه ارتباط میان واحدهای سازمانی را نیز بر عهده دارد. اعلان اطلاعیههای واحدها برای موضوعات مختلف، نصب بنر اطلاعرسانی در محوطه کارخانه و به ویژه اطلاعرسانی از طریق سیستمهای ارتباطی الکترونیک درون سازمان، از جمله مهمترین اقدامات روابط عمومی شرکت بوده است. به طور مثال، تمام اخبار سازمان را از طریق پرتال سازمانی منتشر میکنیم و خوشبختانه این شیوه اطلاعرسانی مورد استقبال کارکنان قرار گرفته است و تمامی کارکنان میتوانند در سیستم پرتال از آخرین اخبار و اطلاعیههای سازمان باخبر شوند. در همین حال سیستم پیامرسان در سازمان وجود دارد که اطلاعیهها و یا اخبار مهم را برای کارکنان پیامک میکند. به طوری که در ماه ممکن است دهها پیامک ازجمله پیامهای مدیرعامل و مناسبتها برای کارکنان ارسال شود. در همین حال مبادرت به استقرار سیستم نظرسنجی نیز کردهایم.
وی تاکید کرد: ارتباط موثر دو سویه و مناسب با رسانههای استانی و کشوری، از مهمترین اقدامات روابط عمومی فولاد هرمزگان برای انعکاس اخبار موفقیتها و دستاوردهای شرکت در سالهای اخیر بوده است. همان طور که پیشتر گفته شد، یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی، انعکاس دستاوردها و عملکرد درون سازمان به بیرون و حضور موثر در فضای مجازی است. خوشبختانه فولاد هرمزگان در این زمینه یکی از شرکتهای سرآمد در استان هرمزگان و حتی در کشور است و اخبار موفقیتهای این شرکت به موقع به بیرون مخابره میشود. به طور مثال، فولاد هرمزگان در سال جاری توانست چندین رکورد تولید ماهانه ثبت کند که بلافاصله جهت انتشار این اخبار در فضای مجازی، سیستم پرتال، نصب بنر و سیستم پیامک اقدام کردیم. همچنین روابط عمومی فولاد هرمزگان در سال جاری برای نخستین بار اقدام به انتشار خبرنامه به صورت دو هفتهنامه کرده است تا انعکاس اخبار و دستاوردهای شرکت سرعت بیشتری یابد. انعکاس به موقع موفقیتهای سازمان همچون کسب جوایز، تندیسها، تقدیرنامهها و…، یکی دیگر از مواردی است که با استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی صورت میگیرد.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان در رابطه با موفقیتهای این حوزه از شرکت فولاد هرمزگان در سال جاری، یادآور شد: در سال جاری روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان موفق به کسب تندیسها، تقدیرنامهها و جوایز از جشنوارههای متعدد شده است. در این خصوص شرکت فولاد هرمزگان دو تندیس و لوح افتخار مدیریت راهبردی و ارتباط موثر با رسانه را از نوزدهمین دوره جشنواره برترینهای روابط عمومی ایران به دست آورد. علاوهبراین، شرکت فولاد هرمزگان در هفدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی توانست سه جایزه را در حوزههای خبر، گزارش و تبلیغات مکتوب کسب کند. همچنین در آیین بزرگداشت روز روابط عمومی، فولاد هرمزگان به عنوان ستاره روابط عمومی ایران معرفی شد و تندیس جشنواره را دریافت کرد. دیگر موفقیت روابط عمومی فولاد هرمزگان در بیستمین دوره جایزه صنعت روابط عمومی و نخستین جشن ملی روابط عمومی بود که طی آن، روابط عمومی شرکت موفق به دریافت تندیس و جایزه روابط رسانهای و تقدیرنامه تحلیل محتوا شد.
صفریان در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که اشاره شد، یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی، ایجاد اعتماد در سازمان و واحدهای درون سازمان است. خوشبختانه روابط عمومی فولاد هرمزگان در راستای انجام وظایف خود توانسته است به اعتمادسازی در سازمان کمک کند و در ادامه نیز قصد داریم در همین مسیر گام برداریم.
انتهای پیام//