مدیرعامل شرکت پترو فولاد بهمن گفت: اساس تشکیل شرکتهای دانشبنیان، نوآوری و خلق ایدههای نو است؛ به همین دلیل پیادهسازی مدیریت نوآوری از ابتدای تاسیس این شرکتها در دستور کار صاحبان کسبوکار قرار دارد. گفتنی است که شرکتهای دانشبنیان در زمینه نوآوری نسبت به سایر شرکتها یک گام جلوتر بوده و با ارائه ایدههای نو و کاربردی، سبب هموارسازی مسیر حرکت صنایع میشوند.
بهداد قرهگوزلو در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در رابطه با اهمیت پیادهسازی مدیریت نوآوری در سازمانها به خصوص در شرکتهای دانشبنیان، بیان کرد: خلاقیت و نوآوری، نیروی محرکه یک سازمان پویا است؛ به طوری که سهم عمدهای از درآمدها و سود شرکتهای بزرگ بینالمللی در جوامع توسعهیافته به این مسئله اختصاص دارد. وجه تمایز شرکتهای دانشبنیان با سایر شرکتها، موضوع نوآوری در مرزهای دانش بوده و ثمره این دانش، دستیابی به جایگاهی است که شاید کمتر مجموعهای به آن رسیده باشد.
وی به بیان چالشهایی در زمینه پیادهسازی مدیریت نوآوری در شرکتهای دانشبنیان وجود دارد پرداخت و گفت: مطمئنا شرکتهای دانشبنیان نیز در مسیر خود با چالشهایی همراه خواهند بود؛ گفتنی است که یک مجموعه پویا و خلاق همواره در جهت رفع موانع، نیازمند بررسی و پیادهسازی برنامه و نقشه راه است. همان طور که اشاره شد، موضوع نوآوری اساس یک مجموعه دانشبنیان بوده و مدیریت نوآوری پیشرفت یک شرکت را تضمین میکند. نوآوری نیازمند تخصیص هزینههای پژوهشی و آزمایشی است که این موضوع باید با همکاری صنایع بزرگ و سرمایهگذاری آنها همراه باشد؛ این راهکار منجر به دستیابی به اهداف در زمان کمتری خواهد شد.
بهرهگیری از تجارب بزرگان
مدیرعامل شرکت پترو فولاد بهمن در خصوص روشهای پیادهسازی مدیریت نوآوری در این مجموعه، توضیح داد: شرکت دانشبنیان پترو فولاد بهمن با احداث واحد تحقیق و توسعه اقدام به بهروزرسانی و افزایش کیفیت محصولات خود کرده است. باید اضافه کنم که در این باره سعی کردهایم تا با مطالعه در ساختار شرکتهای بینالمللی خوشنام، باسابقه و مرتبط با محصول تولیدی شرکت از پیروزیها و شکستهای آن کسب تجربه کنیم. همچنین با بررسی مقالات معتبر مجلات بینالمللی و استانداردهای بهروز، نیل به اهداف تعیین شده و نوآوری با شتاب بیشتری انجام میشود.
قرهگوزلو در رابطه با مزایای پیادهسازی این الگوها در شرکت پترو فولاد بهمن، عنوان کرد: از مهمترین مزایای انجام این اقدامات میتوان به چابکی و شتاب خوبهنگام در زمان مواجه با مشکلات، بهروز بودن با علوم مرتبط دنیا، پویایی فضای کسبوکار شرکت، تولید محصولی دانشبنیان و نو در مقایسه با گذشته و افزایش کیفیت محصولات اشاره کرد.
همسو شدن با تغییرات
وی در پایان با اشاره به چشمانداز و برنامههای توسعهای شرکت پترو فولاد بهمن در خصوص مدیریت نوآوری، خاطرنشان کرد: همان طور که ذکر شد پیادهسازی نظام مدیریت نوآوری در این مجموعه شروع شده و بر اساس بازخورد ملی تولید و بازار، همواره در حال توسعه و پیشرفت است. مطمئنا نوآوری باید بر اساس تغییرات محیطی کسبوکار، قابلیت تغییر و بهروزرسانی داشته باشد؛ به همین دلیل چشمانداز این مجموعه علاوه بر دورنمای چند سال آتی، به آینده نزدیک و سالیانه نیز معطوف است و اولویت ما حل مسائل و تحلیل بازار در آینده نزدیک و کسب سهم بازار بیشتر در بازه طولانی در آینده خواهد بود.
انتهای پیام//