معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان گفت: نوآوری یک اکتشاف یا اختراع نیست بلکه یک فرآیند قابل برنامهریزی است که با خواست و اراده به وجود میآید و به همین دلیل میتوان آن را برای هر سازمانی تعریف کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزاتآنلاین»، بهمن تجلیزاده در ششمین کنفرانس بینالمللی استیل پرایس، اظهار داشت: نوآوری محصــول رویاپـــردازی استراتژیهــای بلندپایه نیست، بلکه محصول یک سیستم مدیریت خودمختار است که میتواند موازنه و تعادل ایجاد کند و در تعریف کلی، چگونگی جا انداختن عرضهکننده در چشم مشتری است.
وی نوآوری را معرفی محصول، شیوههای تولید، شناسایی بازارها، منابع مواد اولیه و شیوههای جدید سازماندهی تجارت خواند و تاکید کرد: همواره یک محور در نوآوری مربوط به تکنولوژی و محور دیگر از آن بازار است؛ یعنی اگر با تکنولوژیهای موجود در بازار ابتکار داشته باشیم، میتوانیم به تدریج نوآوری ایجاد کنیم.
معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان کسب و کار آینده را در گرو نوآوری دانست و اذعان کرد: شرکتها و بنگاههای اقتصادی خواه ناخواه باید به این سمت بروند و پیشبینیها، مطالعه بازار، اندیشههای نو، تقاضاهای جدید و عیبیابیها از منابع بروز این نوآوری است.
تجلی زاده در تقسیمبندی نوآوریها بر اساس ماهیت، عنوان کرد: نوآوری محصول، نوآوری در فرآیند، نوآوری در بازاریابی و نوآوری در سازمان، چهار گروه اصلی نوآوریها هستند که البته در فرآیند کامل عرضه یک محصول، بر اساس منابع درونی و بیرونی سازمان ۱۰ روش نوآوری میتوان تعریف نمود.
وی در مورد پیشنهاد ارزش در نوآوری، تصریح کرد: ما در نوآوری قصد داریم تا یکی از نیازهای بازار را برطرف کنیم که اگر این ارزش به درستی تعریف شود، میتواند یک تجربه مطلوب برای خریدار ایجاد کرده و در ذهن او تصویری مثبت از خرید آن محصول ایجاد کند؛ و بر همین اساس هرچه سطح استراتژی ما در نوآوری پایینتر باشد، میزان ریسک نیز بیشتر خواهد بود.
معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در پایان با اشاره به چگونگی بهرهگیری مجتمع فولاد خوزستان از طرحهای مختلف ارائه شده در زمینه نوآوری، یادآور شد: فولاد خوزستان از شش هزار و ۹۲۸ طرح پیشنهادی، ۶۸۸ طرح را به مرحله اجرا رسانده است که از میان ۱۴۵ طرح QC پیشنهادی، ۱۲ طرح و از ۲۴۸ طرح WIT پیشنهادی، ۵۱ طرح به اجرا در آمده است.