سید محمدحسن امامی، رئیس تعمیرات مرکزی نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در همین زمینه اظهار داشت: به محض قطعی شدن زمان توقف تاندممیل از اسفند ماه ۱۴۰۲، جلسات فشردهای بین واحد تعمیرات جرثقیلهای نورد سرد، شرکت بهسازان، دفتر فنی تعمیرات، تعمیرات مرکزی، تعمیرگاه مرکزی، بازرسی فنی و ایمنی فنی برگزار شد و فهرست فعالیتهای بهینهسازی آماده شد. پس از تهیه فهرست فعالیتها، جلسات فشرده و پیچیدهای با سایر خطوط تولید ناحیه نورد سرد برای هماهنگی برنامه توقف جرثقیلها، برگزار و برنامه زمانبندی توقف هر جرثقیل مشخص شد.
محمد دهقانی، سرپرست تعمیرات برنامهریزی شده خطوط شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: فعالیتهای انجام شده در این توقف به صورت کلی شامل تعویض تابلوهای برق، تعویض و اصلاح ریلهای فرسوده، جوشکاری و اصلاح ترکهای سازه زیر ریلها، تعریض راهروهای باریک دسترسی به جرثقیلها، اصلاح سبد کفشک، تعویض و اصلاح شین، اصلاح اساسی درام و گیربکس قلاب، تعمیر اساسی هوک، تعویض چرخ، جوشکاری و اصلاح سازه پل و تعمیرات تابلوهای تغذیه AT جرثقیلها بوده است.
اکبر شفیعی، کارشناس برق جرثقیلهای نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در این خصوص مطرح کرد: در جریان اجرای این پروژه بهینهسازی، تابلوهای برق و کنترل فرسوده سه جرثقیل اصلی و پرکار نورد سرد در خطوط تاندم و باکس آنیلینگ با عمر ۳۰ سال که باعث توقفات مکرر میشد، با همکاری واحد بهینهسازی تعمیرات مرکزی، شرکت احیا فرایند و آلفا برق به طور کامل تعویض شد. همچنین بخشی از شینهای فرسوده جرثقیلهای سالن باکس آنیلینگ توسط شرکت بهسازان تعمیرات جرثقیلهای نورد سرد تعویض و اصلاح شد.
مهدی فروغی، کارشناس مکانیک ناظر جرثقیلهای نورد سرد شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: با توجه به توقف همزمان واحدهای تاندممیل و باکس آنیلینگ و فراهم شدن شرایط اصلاح ترکهای سازه زیر ریل انبار بین تاندم و باکس، بررسیهای دقیقی با همکاری تیم بازرسی فنی سازه و بازرسی فنی خوردگی، انجام و ۷۰ ترک اصلی سازه این سالن با عمر کاری ۳۰ سال مشخص شد؛ همچنین با توجه به درگیری پرسنل تاندم در شاتدان تاندم و دستور مدیریت ناحیه، واحد جرثقیلهای نورد سرد جهت اصلاح این ترکها همکاری کرد.
وی تصریح کرد: در این تعمیرات حدود ۲۰ ترک روی سازه بحرانی تشخیص داده شد که با توجه به زمان شاتدان، این ترکها به طور کامل جوشکاری و اصلاح شد؛همچنین تعریض راهروهای دسترسی به جرثقیلهای ناحیه، از جمله پروژههایی بود که در این زمان انجام شد و ایمنی و سرعت کار تعمیراتی جرثقیلها را بهطور چشمگیری افزایش داد.
یوسف افخم نیا، کارشناس مکانیک جرثقیلهای نورد سرد شرکت فولاد مبارکه در این خصوص بیان کرد: در این بازه زمانی ریلهای سالن ورودی تاندممیل به دلیل شکستگیهای زیاد، اصلاح و تعویض شد. همچنین تعمیرات اساسی مکانیکی روی درام و گیربکس جرثقیلهای ۲ و ۵ در ورودی تاندم و کارگاه غلتک انجام شد.
ایوب رزاقی، تکنسین برنامهریزی دفتر فنی تعمیرات نورد سرد شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در خصوص برنامهریزی فعالیتهای صورتگرفته بر روی جرثقیلها، باید گفت بیش از ۵۰ جلسه با گروههای مختلف در بازه ۶ ماهه قبل از شاتدان برنامهریزی و برگزار شد و برای توقف جرثقیلها طوری برنامهریزی شد که اولا سایر خطوط تولید نورد سرد بتوانند به تولید خود ادامه دهند و ثانیا کمترین تداخل کاری بین گروههای مختلف کاری به وجود آید.
به گفته وی، در نهایت فعالیت بهینهسازی جرثقیلها با بیش از هشت هزار نفرساعت و طبق برنامه مشخص شده به طور کامل انجام شد.
انتهای پیام//