سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۳:۵۵ /سه شنبه/۲۶ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 13:31 /شنبه/23 تیر 1403

طبق ارزیابی‌های اخیر انجام شده،

هزینه تولید منیزیم در آمریکا طی بلندمدت رقابتی خواهد بود

به گفته مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های تولیدکننده مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا، هزینه‌های تولید منیزیم در خاک این کشور در آینده حتی بدون در نظر گرفتن تعرفه‌های ضد دامپینگ وضع شده بر واردات این ماده معدنی از مبدا چین، رقابتی خواهد بود.

به گفته مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های تولیدکننده مستقر در ایالت کالیفرنیای آمریکا، هزینه‌های تولید منیزیم در خاک این کشور در آینده حتی بدون در نظر گرفتن تعرفه‌های ضد دامپینگ وضع شده بر واردات این ماده معدنی از مبدا چین، رقابتی خواهد بود.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، الکس گرانت، مدیرعامل شرکت نوپای «Magrathea» به عنوان تولیدکننده لیتیوم، روز پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ مطرح کرد: اگرچه تعرفه‌های وضع شده از سوی ایالات متحده آمریکا بر واردات منیزیم از چین یک امتیاز بسیار مثبت برای تولیدکنندگانی همچون این شرکت خواهد بود اما این مسئله در بلندمدت لزوما تاثیری بر رقابتی بودن قیمت منیزیم تولیدی در خاک آمریکا نخواهد گذاشت.

وی در ادامه بیان کرد: تعرفه‌های وارداتی وضع شده در کوتاه‌مدت در راستای حمایت از فرایند تولید بومی و رسیدن به مقیاس تجاری بسیار تاثیرگذار است. با این حال در بلندمدت، نیازی به ادامه دریافت تعرفه‌های وضع شده نخواهد بود.

لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۹۵ به درخواست مکرر تولیدکنندگان بومی، تعرفه‌های ضد دامپینگ را بر واردات منیزیم از مبدا چین وضع کرد. در همین راستا، بزرگ‌ترین تولیدکننده منیزیم اولیه در آمریکا یعنی شرکت «US Magnesium» در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام وضعیت اضطراری (فورس ماژور) کرد و بر اساس گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا، این شرکت همچنان تا سال ۲۰۲۳ با مشکل در فرایند تولید دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.

مقایسه تولید منیزیم در چین با سایر نقاط جهان

بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲ و بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان زمین‌شناسی بریتانیا، از جمله مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده منیزیم در جهان می‌توان به کشورهایی نظیر برزیل، کانادا، فرانسه، هند، اسرائیل، قزاقستان، کره‌جنوبی، مالزی، نروژ، عمان، روسیه، جمهوری صربستان، مونته نگرو، ایالات متحده آمریکا، اوکراین، ترکیه و در نهایت چین اشاره کرد.

در فرایند تولید منیزیم در چین عمدتا از روش «Pidgeon» استفاده می‌شود و بخش قابل‌توجهی از واحدهای تولید و ذوب این ماده معدنی در شهر فوگو در استان شانشی مستقر است.

علت استقرار تعداد بالای واحدهای تولید و ذوب منیزیم در این شهر را می‌توان به امکان ارائه محصولاتی با قیمت رقابتی، دسترسی آسان به فروسیلیسیوم و استفاده از انرژی مقرون به صرفه تولیدی از انتشار گازهای زائد واحدهای ذوب نیمه‌کک زغال‌سنگ نسبت داد.

گرانت بر این باور است که ادامه دریافت تعرفه‌های واردات منیزیم از چین به آمریکا تا ۱۰ سال آینده می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در حمایت از تولیدکنندگان بومی این ماده معدنی در آمریکا داشته باشد اما پس از آن، در صورتی که شرکت «Magrathea» به هدف‌گذاری‌های خود در فرایند تولید منیزیم دست یابد، دیگر به ادامه روند دریافت تعرفه‌های مذکور احتیاجی نخواهد بود.

به جز شرکت «US Magnesium» هنوز دیگر تولیدکنندگان منیزیم به طور رسمی آغاز مجدد فرایند تولید خود را اعلام نکرده‌اند و مصرف‌کنندگان در آمریکا هنوز برای تامین منیزیم اولیه و ثانویه مورد نیاز خود به واردات متکی هستند.

یکی از معامله‌گران بازار مستقر در آمریکا تصریح کرد: بیشتر تولیدکنندگان منیزیم در این کشور در دسته تولیدکنندگان ثانویه قرار دارند و اغلب این ماده معدنی را از طریق فرایند بازیافت با خلوص ۹۵٫۵ درصد تولید می‌کنند.

وی افزود: حمایت تولیدکنندگان منیزیم اولیه در آمریکا از وضع تعرفه‌های ضددامپینگ، برخی از مصرف‌کنندگان را درمانده کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت «Magrathea»، این شرکت تمایلی به اتخاذ موضعی بر علیه منافع مشتریان خود ندارد و رویکردی که در پیش گرفته است، بسیار متفاوت خواهد بود.

وی بر این باور است که مسئله قیمت رقابتی منیزیم تولیدی در کشورهای جهان در مقابل این ماده اولیه تولید شده در چین، به عنوان یک معضل مهم برای تولیدکنندگان اولیه منیزیم در این کشورها در نظر گرفته می‌شود.

گرانت خاطرنشان کرد: تعرفه‌های واردات وضع شده از سوی دولت آمریکا در کنار کمبود میزان تولید داخلی، در افزایش قیمت منیزیم اولیه در این کشور که به طور قابل‌توجهی بالاتر از سایر نقاط جهان بوده، تاثیر گذشته است.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی موسسه «Fastmarkets»، قیمت منیزیم با خلوص حداقل ۹۹٫۵ درصد، با شرط تحویل محموله درب کارخانه تولیدکننده در شهر بالتیمور ایالت مریلند آمریکا، رقمی حدود ۵٫۵ تا ۶٫۲۵ دلار در هر پوند در روز ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ گزارش شد که نسبت به قیمت ارائه شده در ارزیابی قبلی در روز ۱۳ ژوئن سال جاری میلادی تغییر چندانی را به ثبت نرساند.

همچنین موسسه مذکور قیمت منیزیم با خلوص حداقل ۹۹٫۹ درصد، با شرط تحویل محموله در بنادر اصلی چین و تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده (fob) را حدود دو هزار و ۵۴۰ تا دو هزار و ۵۵۰ دلار در هر تن (۱٫۱۵ تا ۱٫۱۶ دلار در هر پوند) در روز ۲۸ ژوئن سال جاری میلادی ارزیابی کرد که در مقایسه با قیمت دو هزار و ۵۵۰ تا دو هزار و ۵۸۰ دلار در هر تن ثبت شده در ارزیابی پیشین در روز ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ کاهش را تجربه کرد.

گفتنی است که شرکت «Magrathea»، یک شرکت نوپا مستقر در ایالات متحده آمریکا است که فلز منیزیم بدون کربن را تولید می‌کند. در اوایل سال جاری میلادی، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا مطابق با طرح «Defense Production Act Investments» برای افزایش تولید داخلی منیزیم با گرید نظامی، حدود ۱۹٫۶ میلیون دلار بودجه تخصیص داد.

لازم به ذکر است که الکس گرانت به همراه ژاکوب براون در سال ۲۰۲۲، شرکت «Magrathea» را تاسیس کردند. در همین راستا، کار راه‌اندازی یک واحد نیمه صنعتی آزمایشی در این شرکت برای تولید منیزیم با استفاده از آب دریا و آب نمک، از طریق فرآیند الکترولیز آغاز شد. شرکت‌های «Exor Ventures» و «Glencore» از جمله شرکت‌هایی هستند که از این تولیدکننده در قالب سرمایه‌گذاری حمایت کرده‌اند.

این شرکت اولین محموله منیزیم تولیدی خود را در ماه ژوئن به فروش رساند. گرانت تاکید کرد: شرکت «Magrathea» تفاهم‌نامه‌های همکاری متعددی با چندین شرکت بزرگ و معتبر در سطح جهان به امضا رسانده است.

شرکت نامبرده تمرکز خود را بر روی جایگزینی منیزیم تولیدی خود در بازار کشورهای غربی با منیزیم پرکربن تولیدی چین و افزایش تولید منیزیم ریخته‌گری به منظور استفاده از آن در تولید فلزات آلیاژ فولادی و آلومینیومی با قیمت‌های رقابتی‌تر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت «Magrathea» با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های بارز منیزیم تولیدی این شرکت، دی‌‍اکسید کربن تولیدی بسیار پایین این محصول است، اظهار داشت: می‌توان منیزیم را با دی‌‎اکسید کربن تولیدی کمتر و هزینه پایین‌تر نسبت به آلومینیوم تولید کرد.

گرانت ابراز کرد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، شرکت «Magrathea» به طور بالقوه قادر خواهد بود منیزیم اولیه با کربن خنثی را در آینده نزدیک تولید کند.

واحد نیمه صنعتی آزمایشی این شرکت در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیای آمریکا که بر اساس ظرفیت اولیه تولید دو تن منیزیم در سال هدف‌گذاری شده بود، با موفقیت به اهداف خود دست یافت.

وی در پایان یادآور شد: شرکت «Magrathea» قصد دارد طی دو تا چهار سال آینده به ظرفیت تولید بیش از ده‌ها هزار تن و تا پایان سال ۲۰۳۰، به ظرفیت تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن منیزیم برسد.

انتهای پیام//

به دنبال اقدامات زمین‌‌شناسان چینی،

11:51 /یکشنبه/17 تیر 1403

با توجه به نیاز روزافزون جهان به لیتیوم،

7:46 /یکشنبه/17 تیر 1403

با هدف رونق تولید باتری‌های جدید انجام شد؛

10:45 /چهارشنبه/13 تیر 1403
به زودی گفت‌وگوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی یادداشت‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی اینفوگرافیک‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/24

151696

فلزات آنلاین

1403/04/24

483684

فلزات آنلاین

1403/04/24

551690

فلزات آنلاین

1403/04/24

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/24

23439

فلزات آنلاین

1403/04/24

9625

فلزات آنلاین

1403/04/24

41010

فلزات آنلاین

1403/04/24

49860

فلزات آنلاین

1403/04/24

44700

فلزات آنلاین

1403/04/24

41357

فلزات آنلاین

1403/04/24

26283

فلزات آنلاین

1403/04/24

28704

فلزات آنلاین

1403/04/24

26434

فلزات آنلاین

1403/04/24

36544

فلزات آنلاین

1403/04/24

33267

فلزات آنلاین

1403/04/24

45459

فلزات آنلاین

1403/04/24

25565

فلزات آنلاین

1403/04/24

40157

فلزات آنلاین

1403/04/24

43930

فلزات آنلاین

1403/04/24

3384500