هماکنون اجرای پروژه تعمیرات اساسی دیوار بتنی تل سرباره کوره بلند شماره یک و ۲ شرکت ذوب آهن اصفهان با پیشرفت ۴۰ درصدی همراه است و با همت بخشهای مرتبط در زمان مقرر به پایان خواهد رسید.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمد روشن ضمیر، فورمن کارگاه سرباره بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر، گفت : دو کارگاه دانهبندی سرباره و دو کارگاه تل، از جمله بخشهای کوره بلند شماره ۲ محسوب میشوند که تخلیه کامل پاتیلهای سرباره کوره بلند و عودت آنها به کوره جهت حفظ روند تولید در این قسمت انجام میگیرد.
وی افزود: زمانی که صحبت از تل سرباره میشود، عملا اشاره به دیوار تل است که باید مقاومت در برابر سوختگی با مواد مذاب و تحمل لکوموتیو به اضافه پاتیلهای حمل سرباره به هنگام تخلیه را داشته باشد. بنابراین استحکام آن بسیار مهم است و با توجه به اینکه در حالت نرمال نیاز است هر دو تل آمادهبهکار باشند، باید در کمترین زمان و با بهترین کیفیت بازسازی و در مدار تولید قرار گیرند.
فورمن کارگاه سرباره بخش کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه در حالت نرمال کوره بلند، یکی از تلها همیشه به تخلیه مذاب و تل دوم به تخلیه و بارگیری سرباره سرد شده اختصاص دارد، تصریح کرد: در زمان تعمیرات اساسی که تل شماره ۲ در حال اجراست، عملا ۵۰ درصد کارگاه تحت تعمیر اساسی است که در تل شماره یک باید به طور همزمان عملیات تخلیه مذاب، جمعآوری و بارگیری انجام شود. در این خصوص با تمهیدات به عمل آمده، هماکنون که پانزدهمین روز از تعمیرات اساسی است، تاکنون هیچگونه حادثه تجهیزاتی و انسانی نداشتیم و فرایند تخلیه مذاب و بارگیری سرباره و تعمیرات اساسی در حال اجراست.
روشن ضمیر در پایان از معاونت بهرهبرداری، مدیریت بخش کوره بلند و همکاران مدیریت نت راه و ساختمان، نت مکانیک، امور فنی و برنامهریزی تولید، مدیریت راهبری، راهآهن و ایمنی و آتشنشانی که در این زمینه کمال همکاری را داشتند، تشکر و قدردانی کرد.
هادی محرابی، تکنیسین مکانیک کوره بلند شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این خصوص اظهار داشت: در این طرح، بازسازی تل سرباره، نفرات مکانیک برای دیوارههای سرباره ابتدا برشکاری میلگردهای ضایعاتی و پس از آن تخریب برشکاری آن را انجام دادند و چک پلیتها و صفحههای زیر ستونها را جوشکاری و آماده کردند؛ همچنین برای مونتاژ ستونها، این میلگردها و چک پلیتها را آمادهسازی کردند.
محمود محمدی، فورمن مدیریت راهبری ماشینآلات شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد: با توجه به درخواست مدیریت کوره بلند در خصوص تخریب دیوار بتی سرباره کوره دو، بیل مکانیکی و مکانیزم مورد نیاز شامل دو عدد بیل ۲۲۰ کوماتسو و… در دو شیفت برای این کار فعال بودند؛ این تخریب مطابق با گراف زمانبندی انجام گرفت و همچنین ضایعات به محل مورد نظر منتقل شد.
جعفر نوروزی، مهندس عمران و سازه در مدیریت امور فنی و برنامهریزی تولید شرکت ذوب آهن اصفهان در این راستا خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خورندگی این محیط، دیواره تل سرباره چند سال یکبار نیاز به بازسازی دارد که در این راستا، مدیریتهای امور فنی و برنامهریزی تولید و کوره بلند طرحی را ارائه کردند و پروژه از روز چهارشنبه اول آذر ماه آغاز شد.
وی ادامه داد: این پروژه هماکنون از پیشرفت ۴۰ درصدی و جلوتر از گراف برخوردار است و امیدواریم در طرح فعلی این دیوار از استحکام بالاتری برخوردار شود.
مجتبی رجبزاده، فورمن عمران و نظارت بر پیمانهای مدیریت نت راه و ساختمان شرکت ذوب آهن اصفهان یادآور شد: در خصوص تخریب این دیواره، محاسبات و احجام لازم مشخص شده و از روز چهارشنبه اول آذر ماه، عملیات خاکبرداری و تخریب بر اساس گراف زمانبندی آغاز شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح بدون مشکل و در زمان مقرر به پایان برسد.
انتهای پیام//