سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۴:۳۰ /سه شنبه/۲۶ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 7:32 /چهارشنبه/12 مهر 1402

چشم‌انداز شرکت فولاد اکسین خوزستان از معدن تا نورد

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود سازمان، به عنوان یکی از اولویت‌های مجموعه هدف‌گذاری شده و این شرکت نه‌ تنها بنا دارد که در ساختار خود تحول ایجاد کند بلکه به دنبال ایجاد تحول در ساختار اقتصاد کشور به ویژه استان خوزستان است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، علی محمدی با گذشت هفت ماه از سکانداری شرکت فولاد اکسین خوزستان، از شکستن رکورد بیشترین میزان تولید و عبور از مرز ۴٠٠ هزار تن طی نیمه اول سال علی‌رغم محدودیت مصرف انرژی خبر داد و این مهم را حاصل تلاش و کار جهادی کارکنان شرکت فولاد اکسین خوزستان بر اساس شعار سال دانست.

وی، رشد تولید، مهار تورم، اشتغال‌زایی و خودکفایی در زمینه تامین نیازهای کشور را از جمله تکالیف شرکت فولاد اکسین خوزستان برشمرد که برنامه‌ریزی دقیقی برای به ثمر نشستن این اهداف در شرکت انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، فولاد به عنوان یک صنعت مادر، از جمله مولفه‌های قدرت در دنیا به‌ شمار می‌رود که صنایع مختلفی همچون خودروسازی، کشتی‌سازی، لوازم خانگی، ساختمان‌سازی و … به آن وابسته هستند. شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین‌کننده ورق‌های عریض در کشور و خاورمیانه است و ورق‌های تولید شده علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به کشورهای حوزه خاورمیانه، اروپا و آفریقا نیز صادر می‌شوند.

محمدی، روسیه و کره‌ جنوبی را از جمله رقبای شرکت فولاد اکسین خوزستان دانست و عنوان کرد: در مجموع هشت کشور در جهان ورق‌های عریض را تولید می‌کنند که نام شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز در میان آن‌هاست. تقویت فولاد اکسین به عنوان یکی از صنایع استراتژیک کشور، می‌تواند از طریق صادرات ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی در ادامه مطرح کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان علی‌رغم اعمال محدودیت‌هایی در حوزه انرژی، ۹۵ درصد رشد سودآوری را در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تولید ۴۰۰ هزار تن محصول به ثبت رسانده است. در این شرکت محصولات ساختمانی، آلیاژی و ورق‌های (API) تولید می‌شود که بالاترین سود ۶ ماهه نخست امسال به ورق‌های فولادی (API) تعلق داشته و ۵۰ درصد تولید را این محصول به خود اختصاص داده است. تلاش می‌شود با همین روند تا پایان سال، رکورد سالانه تولید شکسته شود؛ لازم به ذکر است که محصولات آلیاژی و (API)، بیشترین میزان صادرات را دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، آماده‌به‌کاری ۹۵ درصدی شرکت را از دیگر دستاوردهای به ثمر نشسته خواند و اظهار داشت: تجهیزات و امکانات در بالاترین سطح آمادگی برای تولید قرار دارند و اشکالات فنی به حداقل رسیده است. همچنین میزان حوادث در شرکت فولاد اکسین خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال کاهش یافته که این موضوع، مرهون ارائه و اجرای منظم و مستمر آموزش‌های بخش ایمنی است.

محمدی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در شرکت، ابراز کرد: پس از هشت سال بالاخره در اردیبهشت‌ ماه سال جاری، عملیات اجرایی فولادسازی شرکت فولاد اکسین خوزستان با حضور وزیر کار آغاز شد. با اجرای این طرح علاوه بر کاهش حمل‌ونقل، انرژی و حوادث جاده‌ای، تامین مواد اولیه شرکت که موضوع بسیار مهم و اساسی در صنایع تولیدی است، رقم می‌خورد. طرح فولادسازی با داشتن خط تولید اسلب و آهن اسفنجی، سودآوری بالایی را برای شرکت در پی خواهد داشت و با ایجاد بیشترین زنجیره تولید فولاد، اشتغال‌زایی حدود دو هزار نفر به صورت مستقیم و هفت هزار نفر به صورت غیرمستقیم را در طرحی که بنا است ۳۶ ماهه به نتیجه برسد، رقم می‌زند.

وی در خصوص انعقاد قراردادهای فروش با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، تصریح کرد: در قراردادی با شرکت توسعه گاز، بنا شد ۵۰۰ هزار تن ورق برای تهیه لوله‌های گاز شرکت توسعه گاز از سوی شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین شود. میزان این قرارداد ۵۰۰ میلیون یورو  است و می‌توان از آن به عنوان یک قرارداد بزرگ که از خروج ارز جلوگیری می‌کند، یاد کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه یکی دیگر از وظایف مهم شرکت را محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی از طریق انجام مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد و در این راستا به تامین ورق پل عنافچه ملاثانی، اعزام گروه‌های پزشکی و خدمات‌درمانی به مناطق کم‌برخوردار، توزیع یک هزار بسته معیشتی در ماه رمضان برای نیازمندان، برپایی موکب اربعین در مرز شلمچه، توزیع یک هزار بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند، آبرسانی با تانکر به شهرستان باوی به عنوان بخشی از اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت اشاره کرد.

به گفته محمدی، کمک به پایداری اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی، از مهم‌ترین اهداف شرکت به شمار می‌روند که در این راستا تلاش‌های زیادی انجام شده و می‌شود.

وی در ادامه به برخورداری همه پروژه‌ها و طرح‌های شرکت از پیوست زیست‌محیطی تاکید کرد و گفت: این موضوع با توجه به اقلیم استان و شرایط محیط مد نظر قرار گرفته است. در صنعت فولاد، شرکت‌هایی که در پایان زنجیره قرار دارند و محصولات نوردی تولید می‌کنند، از آلودگی کمتری نسبت به شرکت‌هایی که در زنجیره میانی بوده و شمش تولید می‌کنند، برخوردارند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در رابطه با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه پساب در این شرکت در سال جاری، مطرح کرد: سعی داریم با همکاری اداره کل محیط زیست در کنار موفقیت در تولید، الزامات محیط زیستی را نیز رعایت کنیم و شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان صنعت حامی محیط زیست شناخته شود. همچنین در زمینه درختکاری و فضای سبز برنامه‌ریزی شده است تا این کار در سطح وسیع‌تری انجام شود.

محمدی ادامه داد: در پروژه فولادسازی نیز کارخانه آهن اسفنجی در کنار کارخانه تولید فولاد قرار دارد که به صورت هات شارژ عمل می‌کند و آلودگی بسیار کمی دارد. دیگر نیاز نیست آهن اسفنجی به صورت نوار از روی دستگاه عبور کند و وارد سیستم ریخته‌گری شود؛ این طرح‌ها در واقع بر اساس استانداردهای روز جهان در حال اجرایی شدن هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات فولاد اکسین در حوزه نیرو انسانی اشاره کرد و گفت: همه کارگران مشمول قانون ایثارگری در شرکت فولاد اکسین خوزستان تبدیل وضعیت شدند. همچنین برنامه‌ریزی شده تا قراردادهای مختلف شرکت (در حدود ۶ نوع قرارداد) ساماندهی شوند و امنیت شغلی کارکنان بیشتر از قبل تامین شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، بیان کرد: در حوزه معیشت کارکنان نیز طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی، طرحی برای تامین مسکن آغاز شده است تا دغدغه کارکنان در این حوزه برطرف شود. همچنین با موافقت سهام‌داران، حق بدی آب و هوا در فیش‌های حقوقی پرسنل اعمال شده است. در حوزه انرژی، برنامه‌ای از طریق وزارت نیرو و وزارت صمت در اختیار شرکت‌های فولادی قرار گرفت که بر اساس آن، فولاد اکسین خوزستان بازه‌های زمانی محدودیت برق را به انجام تعمیرات سالانه که خط متوقف است، اختصاص داد و این مهم نیز به خوبی به سرانجام رسید.

محمدی، در ادامه چشم‌انداز شرکت تا افق ۱۴۱۰ را تشریح کرد و گفت: در مرحله نخست برنامه شرکت تا سال ۱۴۰۵ این است که فولادسازی و آهن اسفنجی راه‌اندازی شود. یکی از شعارهای مهم شرکت «از معدن تا نورد» است؛ بدین معنی که از ابتدا تا انتهای زنجیره تا سال ۱۴۱۰ در فولاد اکسین انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نورد ظرفیت اسمی یک میلیون و ۵۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: دستیابی به این ظرفیت با راه‌اندازی فولادسازی به نتیجه می‌رسد. ظرفیت فعلی کارخانه در دو سال گذشته حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن است که در برنامه امسال، تا ۸۰۰ هزار تن تولید را پیش‌بینی کرده‌ایم.

محمدی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای بهره‌گیری از ظرفیت اساتید، دانشجویان و نخبگان، مطرح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در نظر داریم از برخی پروژه‌های دانشگاهی مرتبط حمایت مالی صورت گیرد.

وی در خصوص میزان صادرات شرکت فولاد اکسین خورستان، عنوان کرد: میزان صادرات شرکت در حدود ۱۰ درصد تولیدات است که با توجه به نیاز کشور حدود ۹۰ درصد تولیدات در داخل کشور مصرف می‌شود. با توجه به وجود شرایط تحریمی باید در راستای سیاست‌های دولت و ثبت ارز در سامانه بانک مرکزی اقدام شود. شرکت فولاد اکسین خوستان بر اساس دستورالعمل‌ها حرکت می‌کند و باید همه دست به دست هم دهیم تا از مشکلات عبور کنیم

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در پایان یادآور شد: ما هماهنگ با بورس کالا محصولات را عرضه می‌کنیم و بر اساس میزان، مقدار و شرایطی که بورس کالا به ما اعلام کند، عرضه در بورس انجام می‌شود. همه تلاش ما این است با بورس کالا هاهنگ باشیم اما نمی‌خواهیم قیمت‌ کالاها به گونه‌ای باشد که فشاری به مردم وارد شود. لازم به ذکر است که تامین تجهیزات و نیازهای شرکت فولاد اکسین خوزستان از داخل استان، از اولویت‌های ما به شمار می‌رود همچنین حمایت و همکاری با صنایع کوچک، تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید قطعات و تجهیزات مورد توجه ما قرار داد.

انتهای پیام//

به منظور مقابله با واردات غیرقانونی فولاد انجام شد؛

15:48 /یکشنبه/24 تیر 1403

در راستای ایجاد تجارت عادلانه‌تر فولاد،

15:19 /یکشنبه/24 تیر 1403

معاون بازرگانی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد:

9:39 /یکشنبه/24 تیر 1403

با تکیه بر توان و دانش داخلی محقق شد؛

8:47 /یکشنبه/24 تیر 1403

در دهمین همایش جایزه ملی بهره‌وری معدن و صنایع معدنی ایران،

6:44 /یکشنبه/24 تیر 1403

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

5:51 /شنبه/9 تیر 1403

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:50 /شنبه/9 تیر 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

4:58 /شنبه/12 خرداد 1403

علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در گفت‌‍وگو با «فلزات آنلاین»:

5:30 /شنبه/25 فروردین 1403

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

11:17 /شنبه/19 اسفند 1402

سعید قاسم‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

4:57 /شنبه/30 دی 1402

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

7:29 /شنبه/8 اردیبهشت 1403

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

4:48 /شنبه/25 آذر 1402

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

6:27 /شنبه/29 مهر 1402

هم‌زمان با رشد تولید فولاد صورت پذیرفت؛

13:18 /دوشنبه/4 تیر 1403

همگام با اجرای دو طرح توسعه‌ای محقق شد؛

7:38 /شنبه/9 تیر 1403

با هدف رشد تولید و ایجاد اشتغال‌ پایدار،

12:41 /چهارشنبه/6 تیر 1403

پس از ثبت موفقیت‌ها و رکوردهای پیاپی صبانور در سال 1402،

15:35 /سه شنبه/29 خرداد 1403

«فلزات‌آنلاین» گزارش می‌کند:

16:32 /یکشنبه/27 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه سنگان؛

5:55 /شنبه/26 خرداد 1403

اینفوگرافیک عملکرد دو ماهه چادرملو؛

5:35 /شنبه/26 خرداد 1403

عملکرد دو ماهه 1403 «فخوز»؛

6:05 /شنبه/19 خرداد 1403

اینفوگرافیک گروه فولادی غرب؛

14:54 /شنبه/29 اردیبهشت 1403

اینفوگرافیک درخشش ارفع؛

14:14 /شنبه/29 اردیبهشت 1403

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/24

151696

فلزات آنلاین

1403/04/24

483684

فلزات آنلاین

1403/04/24

551690

فلزات آنلاین

1403/04/24

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/24

23439

فلزات آنلاین

1403/04/24

9625

فلزات آنلاین

1403/04/24

41010

فلزات آنلاین

1403/04/24

49860

فلزات آنلاین

1403/04/24

44700

فلزات آنلاین

1403/04/24

41357

فلزات آنلاین

1403/04/24

26283

فلزات آنلاین

1403/04/24

28704

فلزات آنلاین

1403/04/24

26434

فلزات آنلاین

1403/04/24

36544

فلزات آنلاین

1403/04/24

33267

فلزات آنلاین

1403/04/24

45459

فلزات آنلاین

1403/04/24

25565

فلزات آنلاین

1403/04/24

40157

فلزات آنلاین

1403/04/24

43930

فلزات آنلاین

1403/04/24

3384500