سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۸:۰۶ /سه شنبه/۲۶ تیر ۱۴۰۳
زمان انتشار: 10:13 /چهارشنبه/29 آذر 1402

«فلزات آنلاین» بررسی کرد:

گام‌های هوشمندانه «فباهنر» در مسیر توسعه

شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت مس کشور، موفقیت‌های بی‌شماری را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است؛ به همین دلیل انتشار اخبار مربوطه در رسانه‌ها، می‌تواند گام‌ بزرگی در راستای افزایش محبوبیت برند این مجموعه در میان مشتریان باشد که واحد روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر، مجدانه در تلاش است تا رسالت خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات نیمه‌ساخته مسی در خاورمیانه، همواره راهبردهای خود را به نوعی اتخاذ کرده است تا در راستای تحقق شعار سال و ارتقای صنعت مس کشور گام بردارد. به همین دلیل این شرکت در حال حاضر یکه‌تاز صنایع پایین‌دستی و میانی صنعت مس کشور بوده و برای رشد بیش از پیش این صنعت از هیچ کاری فروگذار نیست. شرکت صنایع مس شهید باهنر علاوه بر نقش‌آفرینی در بازارهای داخلی، در بازارهای صادراتی نیز حضور پررنگی داشته و به عنوان یک مجموعه صادرات‌محور شناخته می‌شود اما نکته قابل تامل اینجاست که شرکت صنایع مس شهید باهنر توانسته با برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی‌های توسعه‌محور، تعادل را در میان بازارهای هدف خود ایجاد کرده و هم‌زمان باقدرت در بازارهای داخلی و خارجی ظاهر شود. اگرچه باید توجه داشت که در کنار برنامه‌ریزی‌های دقیق، باید از نیروی انسانی متخصص و دلسوز نیز بهره برد تا مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده هموار شود؛ به همین دلیل این شرکت با بهره‌مندی از جوانان پرشور و متخصص این مرزوبوم، موفق شده تا بر مشکلات و موانع مسیر تولید فائق آمده و باصلابت جایگاه خود را در میان سایر رقبا مستحکم کند.

رشد بیش از ۵۰ درصدی درآمد «فباهنر»

در حال حاضر با توجه به شرایط به وجود آمده، موضوع صنعت سبز بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ در این بین فلز مس به عنوان یکی از فلزاتی که می‌تواند نقش بسزایی در تولید محصولاتی که دوستدار محیط زیست هستند داشته باشد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل اکنون ذره‌بین فعالان محیط‌زیستی و صنعتی به سمت صنعت مس چرخیده است که این موضوع می‌تواند به نفع تولیدکنندگان محصولات مسی باشد. بی‌شک در این برهه زمانی شرکت‌های داخلی می‌توانند با افزایش میزان تولیدات، سهم خود را از بازار مصرف افزایش داده و در تعیین قیمت این فلز و شرایط بازار آن به صورت جهانی تاثیرگذار باشند. در نتیجه موقعیت بی‌نظیری که اکنون به کشور رو کرده است را نباید از دست داد و لازم است هرچه سریع‌تر تدابیر لازم برای تسخیر بازارهای جدید اندیشیده شود. در همین راستا شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان بازوی توانمند صنعت مس کشور، تمام تلاش خود را به‌کار گرفته و همانند سنوات گذشته عملکرد خوبی را در زمینه تولید از خود ارائه داده است. به طوری که در هشت ماهه سال جاری این شرکت موفق به تولید دو هزار و ۸۱۳ تن لوله مسی، ۴۳۲ تن لوله برنجی، چهار هزار و ۳۳۶ تن تسمه و ورق مسی، چهار هزار و ۷۳۴ تن مقاطع برنجی، یک هزار و ۹۰۰ تن مقاطع مسی با رشد ۱۳٫۶ درصدی نسبت به هشت ماهه سال ۱۴۰۱ (یک هزار و ۶۷۲ تن) و ۶ هزار و ۸۵۳ تن تسمه و ورق برنجی شد. مجموع تولید این شرکت در مدت ذکر شده، ۲۱ هزار و ۶۸ تن انواع محصول و جمع فروش داخلی و صادراتی آن ۲۰ هزار و ۹۱۷ تن بوده است. همچنین مجموع درآمد حاصل از فروش تولیدات شرکت صنایع مس شهید باهنر در هشت ماهه سال ۱۴۰۲، به ۶۶ هزار و ۳۰۱ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال)، با رشد ۵۷٫۳ درصدی همراه بوده است.

واحد روابط عمومی، آیینه تمام نمای سازمان

شرکت صنایع مس شهید باهنر سال ۱۴۰۲ را تاکنون به خوبی پشت سر گذاشته است و بدون اغراق با ادامه این روند تا پایان سال جاری دستاوردهای ارزشمند دیگری به دست خواهد آورد اما در اینجا سوالی به ذهن خطور می‌کند که با وجود تعدد این اتفاقات مسرت‌بخش و اهداف والایی که شرکت برای آینده ترسیم کرده است، چگونه می‌توان آن‌ها را به نحو احسن به اذهان عمومی اعلام کرد؟ به طور کلی واحد‌های روابط عمومی که آیینه تمام نما و سخنگوی رسمی شرکت‌ها هستند، باید بتوانند به‌موقع اطلاعات جدید را در اختیار سهام‌داران، ذی‌نفعان و اصحاب رسانه قرار دهد تا همگان ناظر باشند که علی‌رغم شایعات و سخن‌پراکنی‌های برخی از افراد، شرکت‌‌ها با سرعت در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می‌کنند. واحد روابط عمومی به عنوان اولین مرجع اطلاعاتی هر سازمان باید وظایف خود یعنی برقراری ارتباط متقابل با عوامل بیرونی و اطلاع‌رسانی را به درستی انجام دهد؛ در غیر این صورت در شرایطی که رقابت میان بنگاه‌های اقتصادی بسیار افزایش یافته و برخی از رقبا از شیوه‌های نادرستی برای پیشی گرفتن از یکدیگر بهره می‌برند، برند و نام خوش شرکت‌ها زیر سوال رفته و اعتبار چندین ساله آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

امروزه مقوله برندسازی موضوع ویژه‌ای محسوب شده و بسیاری از شرکت‌ها در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام می‌دهند؛ پس از انجام تمام اقدامات و مطرح کردن برند در میان مشتریان و بازار مصرف، مهم‌ترین مساله حفظ اعتبار و محبوبیت برند در میان اقشار مختلف جامعه است. باید گفت که واحدهای روابط عمومی نقش کلیدی در این خصوص دارند زیرا یک شرکت بر اساس عملکرد آن قضاوت می‌شود و کارشناسان واحد روابط عمومی می‌توانند با فعالیت شفاف خود به تفکرات آن‌ها جهت‌دهی درست‌تری بدهند. متاسفانه همان طور که ذکر شد برخی از رقبا با شایعه‌پراکنی و انتشار اخبار کذب، به دنبال خدشه‌دار کردن اعتبار شرکت‌های بزرگ هستند زیرا امکان رقابت سالم را نداشته و برای رسیدن به اهداف خود مسیر غلطی را انتخاب می‌کنند؛ در این شرایط واحد روابط عمومی شرکت‌ها باید آگاهانه عمل کرده و با انتشار اخبار صحیح مانع از دستیابی رقبا به اهداف خود شود. به همین دلیل علاوه بر اطلاع‌رسانی، کارشناسان واحد روابط عمومی باید اقدامات رقیبان را خنثی کرده و از اعتبار شرکت دفاع کنند؛ در نتیجه واحدهای روابط عمومی وظیفه خطیری دارند و باید با اقدامات خود موجبات رشد و ترقی بیش از بیش شرکت‌ها را فراهم کنند.

واحد روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر هوشمندانه در این حوزه قدم برداشته و با اقدامات سنجیده خود سبب شده تا افراد، این شرکت را که یکی از متولیان بزرگ صنعت مس کشور به شمار می‌رود، از جنبه‌های مختلفی به خوبی بشناسند. علاوه‌براین، دولتمردان نیز با اطلاع از اهمیت صنعت مس و فعالیت مهم شرکت صنایع مس شهید باهنر پیش‌قدم شده و در راستای رفع موانع تولید و صادرات گام برمی‌دارند اما باید گفت که کارشناسان روابط عمومی این مجموعه تمام انرژی خود را صرف عوامل برون سازمانی نکرده و توجه به کارکنان شرکت صنایع مس شهید باهنر را در اولویت‌‎های خود قرار داده‌اند. به همین دلیل فعالیت‌های این واحد تنها در کسب رضایت مشتریان و سهام‌داران خلاصه نشده و برای افرادی که در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، برنامه‌های ورزشی و تفریحی و امتیازات متنوعی در نظر گرفته شده است. از جمله اقدامات (درون و برون سازمانی) واحد روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر می‌توان به تهیه و تولید خبر از برنامه‌های انجام شده و ارسال آن به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشوری و محلی، طراحی و چاپ بنر با موضوعات مختلف، تهیه عکس از واحدهای مختلف برحسب نیاز، تجلیل از کارگران نمونه، فرزندان برگزیده، همسران پرستار پرسنل، منتخبان مدیریت دانش و نظام پیشنهادها و…، هماهنگی بازدید خانواده‌های پرسنل و دانشجویان مرتبط با صنعت از شرکت، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و ورزشی برای پرسنل و خانواده‌ها، اعطای هدایای سالگرد ازدواج و تولد و اعطای هدیه به کارکنان صاحب فرزند، کمک‌های مومنانه، برگزاری تورهای یک روزه برای خانواده‌های کارکنان، هماهنگی نشست صمیمانه مدیریت با پرسنل، تعیین واحد اقامتی و برنامه‌ریزی اعزام همکاران به اتفاق خانواده به استان خراسان رضوی و جزیره قشم، هماهنگی تامین اقلام خوراکی ویژه یلدا و… اشاره کرد.

انتهای پیام//

با تصویب طرح حمایتی جذب سرمایه کلان شرکت‌ها،

7:17 /دوشنبه/18 تیر 1403

در نخستین جشنواره اهدای نشان اقتصاد مقاومتی استان کرمان،

6:31 /دوشنبه/4 تیر 1403

با توجه به افزایش تقاضای فلز سرخ در جهان رقم خورد؛

7:20 /یکشنبه/3 تیر 1403

طی حکمی از سوی مدیرعامل تاصیکو،

6:07 /سه شنبه/8 خرداد 1403

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

7:01 /یکشنبه/30 اردیبهشت 1403

«فباهنر»، حلقه‌ای برجسته در زنجیره ارزش

8:06 /دوشنبه/17 اردیبهشت 1403

غلامرضا ملاطاهری، معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

4:57 /شنبه/14 بهمن 1402

مجید ضیایی، مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

5:01 /یکشنبه/30 بهمن 1401

عزیزه شریفی، مدیر آموزش شرکت صنایع مس شهید باهنر در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

0:48 /دوشنبه/24 مرداد 1401

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»:

15:44 /چهارشنبه/17 آذر 1400

بهروز رحمتی، معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»؛

13:38 /چهارشنبه/10 شهریور 1400

علی بیات ماکو، مدیرعامل مجتمع مس سونگون در گفت‌وگو با «فلزات آنلاین»

12:54 /شنبه/6 شهریور 1400

يداله مرادی، مديرعامل شرکت آلياژسازان زنجان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

5:41 /شنبه/6 آبان 1402

فرشید سلطانزاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

5:58 /شنبه/7 مرداد 1402
به زودی گزارش‌های مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی ویدیوهای مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.
به زودی گزارش‌های تصویری مرتبط جدیدی منتشر خواهیم کرد.

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/04/24

151696

فلزات آنلاین

1403/04/24

483684

فلزات آنلاین

1403/04/24

551690

فلزات آنلاین

1403/04/24

2788352

فلزات آنلاین

1403/04/24

23439

فلزات آنلاین

1403/04/24

9625

فلزات آنلاین

1403/04/24

41010

فلزات آنلاین

1403/04/24

49860

فلزات آنلاین

1403/04/24

44700

فلزات آنلاین

1403/04/24

41357

فلزات آنلاین

1403/04/24

26283

فلزات آنلاین

1403/04/24

28704

فلزات آنلاین

1403/04/24

26434

فلزات آنلاین

1403/04/24

36544

فلزات آنلاین

1403/04/24

33267

فلزات آنلاین

1403/04/24

45459

فلزات آنلاین

1403/04/24

25565

فلزات آنلاین

1403/04/24

40157

فلزات آنلاین

1403/04/24

43930

فلزات آنلاین

1403/04/24

3384500