• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن اصفهان بیان کرد:

بومی‌سازی تجهیزات کک‌سازی در ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 10175
  • 25 دی 1401 - 5:14
بومی‌سازی تجهیزات کک‌سازی در ذوب آهن اصفهان
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان گفت: از بدو تاسیس ذوب آهن، رویکردهایی نظیر مهندسی معکوس شامل کروکی برداری، تهیه نقشه، تهیه مدل و... به منظور بومی‌سازی قطعات و تجهیزات و خودکفایی در ساخت آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان گفت: از بدو تاسیس ذوب آهن، رویکردهایی نظیر مهندسی معکوس شامل کروکی برداری، تهیه نقشه، تهیه مدل و… به منظور بومی‌سازی قطعات و تجهیزات و خودکفایی در ساخت آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و با بلوغی که در واحدهای طراحی و مهندسی به وجود آمد نسبت به انجام تغییر طرح و بهینه‌سازی بسیاری از قطعات به ویژه در دوران تحریم اقدام شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، محمدعلی علائی بیان کرد: برخی از مهم‌ترین دستاوردهای بومی‌سازی شاخص در مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی شامل ساخت دوراسیون ماشین دربازکن و دوراسیون ماشین تخلیه که صرفه‌جویی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریالی و جلوگیری از خروج ارز را به ثمر نشاند، بوده است. این قطعات حساس وظیفه باز و بسته کردن درب‌های سلول باتری بر روی ماشین‌های تخلیه و درب بازکن را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: مخلوط کننده زغال واحد دو با ساخت و راه‌اندازی دو دستگاه از آن صرفه‌جویی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال انجام گرفت که این دستگاه، مخلوط کردن ترکیب زغال که از مارک‌ها و یا معادن مختلف تهیه شده است را بر عهده دارد. روتور آسیاب چکشی زغال که در مراحل پایانی ساخت و انجام کنترل کیفی است، باعث ارتقا پایداری خط تولید و کاهش توقفات می‌شود.
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن اصفهان ابراز کرد: ساخت تاچ اسکرین‌های ۱۲ اینچ زیمنس که با همکاری شرکت‌های داخلی به انجام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در ماشین‌های مختلف و سیستم‌های اتوماسیونی قابل استفاده است. همچنین تغییر طرح تلسکوپ شارژ واحد دو با توجه به مشکلات و محدودیت‌های کارگاه ساخت و در راستای کاهش هزینه‌ها سالیانه بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال صرفه‌جویی از این محل ایجاد شد و وظیفه این تجهیز که بر روی ماشین شارژ نصب می‌شود، تخلیه زغال‌سنگ درون سلول‌های باتری بوده و کنترل اکچویتر الکتروشیرهای روسی قطر ۵۰۰ میلی‌متر که با همکاری شرکت‌های داخلی ساخته شده و در حال حاضر در حال بهره‌برداری است.
علائی همچنین از بومی‌سازی درب‌های فلکسیبل باتری شماره سه کک‌سازی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردها یاد کرد و گفت: درب‌های فلکسیبل باتری شماره سه کک‌سازی به تعداد ۱۵۸ عدد در سمت کک و ماشین تخلیه ساخته شدند و این دستاورد بزرگ از خروج هفت میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد و همچنین دانش فنی ساخت آن‌ها در کارخانه و کشور نهادینه شد.
وی در پایان یادآور شد: در مجموع بالغ بر ۹۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز در مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی بومی‌سازی شدند که علاوه‌‎بر مزایای ذکر شده، صرفه‌جویی در مواد اولیه را نیز رقم زده است.
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=10175

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
صادرات زغال‌سنگ استرالیا به چین افزایش یافت
پس از بازیابی روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور،

صادرات زغال‌سنگ استرالیا به چین افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.