مدیرعامل شرکت بهران آسانبر گفت: برای تولید در و کابین آسانسور باید از ورق زنگنزن فولادی استفاده کنیم که در حال حاضر هیچ تولیدکنندهای در کشور در این زمینه فعالیت نمیکند و ناچار به واردات آن از کشورهای دیگر هستیم که با توجه به شرایط تحریمی، با ثبت شرکت در کشورهای همسایه میتوانیم این امر را انجام دهیم.
محمود شاکری در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» اظهار داشت: شرکت بهران آسانبر در زمینه تولید در و بدنه آسانسور فعال است و از ورق فولادی زنگنزن استفاده میکند؛ چراکه این محصولات باید ماندگاری نسبتا زیادی در مقابل هوازدگی داشته باشند.
وی افزود: محصولات فولاد زنگنزن تقریبا در کل صنعت و بسیاری از وسایل موجود در خانهها ازجمله قاشق و چنگال، لوازم خانگی، آسانسور و… استفاده میشود. در صنعت آسانسورسازی علاوه بر اینکه باید جنس در آسانسور از فولاد زنگنزن باشد، استفاده از آن تا حدودی جنبه زیبایی نیز دارد و بسیاری از تولیدکنندگان آن، طرحها و رنگهای متنوعی از درهای آسانسور را برای پسند بهتر مشتریان ارائه میدهند.
مدیرعامل شرکت بهران آسانبر اضافه کرد: در صنعت آسانسور عمدتا ورق زنگنزن از دو گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ برای تولید در و بدنه استفاده میشود که تفاوت این دو گرید در میزان آلیاژهای آنها و مقاومت در مقابل خوردگی است. به طوری که گرید ۳۱۶ کیفیت نسبتا بالاتری در مقایسه با گرید ۳۰۴ دارد و در مقابل هوازدگی مقاومتر به حساب میآید. ضمن اینکه قابلیت برشپذیری بهتری نیز دارد. البته قیمت گرید ۳۱۶ نسبت به ۳۰۴ بالاتر است. با این حال، برخی شرکتها و تولیدکنندگان در صنعت آسانسور، گرید ۳۰۴ را برای تولید محصول خود ترجیح میدهند. شرکت ما عمدتا گرید ۳۱۶ را برای تولید در و بدنه آسانسور به کار میبرد. هر چند که در برخی مواقع، بسته به میزان دسترسی به ماده اولیه، از گرید ۳۰۴ نیز استفاده میکنیم.
شاکری تصریح کرد: کشور ما تولیدکننده فولاد زنگنزن نیست و باید مواد اولیه مورد نیاز ما از شرکتهای خارجی تامین شود؛ به همین دلیل با چالشهای متعددی در زمینه تامین مواد اولیه مواجه هستیم. بعضا برای ثبت یک سفارش ساده جهت واردات باید روند پرپیچوخم بروکراسی اداری را پشت سر بگذاریم. به دلیل اینکه واردات فولاد زنگنزن به کشور ما از طریق تولیدکنندگان به صورت مستقیم میسر نیست، همواره باید به نوعی تحریمها را دور بزنیم؛ به همین منظور، شرکتهایی را در کشورهای همسایه به ویژه ترکیه ثبت میکنیم و از این طریق، ورق زنگنزن مورد نیاز را وارد کشور میکنیم.
وی در خصوص فرآیند تولید در آسانسور، خاطرنشان کرد: درهای آسانسور روش تولید پیچیدهای ندارند. با دستگاههای برش لیزری که بسیار دقیق هستند، ورقهای زنگنزن را به ابعاد دلخواه جهت تولید در آسانسور برش میدهیم و بعد آنها طبق طرحهایی که در نظر داریم جهت ساخت در یا کابین، به یکدیگر اتصال میدهیم.
مدیرعامل شرکت بهران آسانبر در پایان اذعان کرد: وضعیت صنعت آسانسور نه وضعیت رونق دارد و نه وضعیت رکود؛ بلکه بسته به سفارش تولید انجام میشود و چشمانداز روشنی هم به دلیل کاهش فعالیتهای ساخت و ساز مشاهده نمیشود اما تولیدکنندگان به صورت کجدار و مریز به فعالیت خود حتی با نصف ظرفیت ادامه میدهند.
انتهای پیام//