سریع‌تر از امروز فردا را خلق کنید...

آخرین اخبار

۱۱:۱۷ /یکشنبه/۴ آذر ۱۴۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۸ /یکشنبه/۲۸ اسفند ۱۴۰۱

توسعه ریلی کشور، وابسته به تولید ریل در ذوب آهن

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور گفت: توسعه ریلی کشور، وابستگی مستقیم به تولید ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان دارد که خوشبختانه این محصول استراتژیک توسط تلاشگران این شرکت و با حمایت‌های مجموعه وزارت راه و شهرسازی تولید شده است. حدود سه سال که ما مطلقا ریلی وارد نمی‌کنیم و نیاز مصرفی خود را از ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان تامین می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، عباس خطیبی بیان کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، هر سال طرح‌های ریلی را مشخص و به صورت متمرکز فرایندهای آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: رویکرد عمده این طرح‌ها، تکمیل شبکه ریلی کشور در کریدورهای ترانزیتی آن (شمال جنوب و غرب به شرق) است. همچنین بخش‌هایی که در آن‌ها نیاز است مبادی ورودی و خروجی کشور به شبکه‌های ریلی متصل شوند را در دست اقدام داریم و این رویکرد حتی در بنادر کشور نیز دنبال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اصلی‌ترین خط ریلی که دنبال می‌کنیم، مربوط به راه‌آهن چابهار به زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر است که فاز اول آن چند ماه قبل مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت و امیدواریم کل این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد. طرح‌های دیگر مانند راه‌آهن رشت به کاسپین، بستان آباد به تبریز، همدان به سنندج و میانه به اردبیل را نیز در دست اقدام داریم تا این طرح‌های مهم به مرحله افتتاح برسند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور ابراز کرد: اگرچه توسعه ریلی کشور از طریق ابر پروژه‌های بزرگ با سرعت خوبی در پیش است اما هر یک از این طرح‌های کلان به منابع مالی بسیاری نیاز دارند تا بتوانیم سالانه حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور اضافه کنیم و این مسیر توسعه را بیش از پیش ارتقا بخشیم.

خطیبی عنوان کرد: توانمندی مهندسی و قدرت تامین ادوات، تجهیزات و به ویژه محصول استراتژیک ریل که منحصرا در شرکت ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود، نقش کلیدی در تجهیز و توسعه خطوط ریلی کشور داشته است و ما بیش از ۷۰ هزار تن از ریل ملی را در پروژه‌های گوناگون کشور استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم روند این همکاری کلان ملی که منافع بسیاری در عرصه خودکفایی و توسعه خطوط ریلی دارد، به امید خدا روزبه‌روز گسترش یابد و در کنار تامین نیاز داخل، تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی در بخش صادرات این محصول نیز موفق باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شبکه ریلی کشور حدود ۱۵ هزار کیلومتر است و با احتساب خطوط فرعی باید به حدود ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا یابد، یادآور شد: در بخش طرح‌های نوسازی و ایجاد خطوط ریلی، حدود ۱۰ هزار کیلومتر را عهده‌دار هستیم که از این میزان، حدود سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیمان‌سپاری شدند و کار اجرایی در آن‌ها صورت می‌گیرد.

خطیبی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و به ویژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور همواره سعی کرده است حامی ذوب آهن اصفهان و تولید ملی این مجتمع عظیم صنعتی باشد.

وی یادآور شد: در این زمینه جلسات بسیاری را در سازمان برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری برای بسته‌های حمایتی و روش‌ها و راهکارهایی که بتواند مشکلات ذوب آهن را به عنوان تنها تولیدکننده ریل ملی کشور برطرف کند، برگزار کردیم و این حمایت‌ها همواره از جانب مجموعه ما ادامه خواهد داشت تا این شرکت توانمندی تولید خود را حفظ کرده و ارتقا بخشد.

انتهای پیام//

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۰۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

بهرام شکوری، عضو هیئت مدیره و کمیته راهبردی موسسه راهبردی معدن و فولاد سبز (سیگماس) در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۱۴:۳۰ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۸:۳۱ /یکشنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۳

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۵۲ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۴۱ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در گفت‌وگو با «فلزات‌آنلاین»:

۵:۳۵ /شنبه/۲۸ مهر ۱۴۰۳

حسين کاظمی‌مهر، نايب رئيس هيئت مديره شرکت مجتمع فولاد و نورد آسين ابهر طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۵۴ /شنبه/۳ آذر ۱۴۰۳

سید رضا شهرستانی، مدیرعامل شرکت لوله و اتصالات چدنی (کلاچ) طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۵:۰۳ /شنبه/۲۴ شهریور ۱۴۰۳

مصطفی چمران، معاون فروش شرکت آهن و فولاد ارفع طی یادداشتی نوشت:

۷:۴۹ /سه شنبه/۱۳ شهریور ۱۴۰۳

صادق قاسمی فلاورجانی، مديرعامل شرکت فنی مهندسی آرين مدرن جهان‌آرا طی یادداشتی نوشت:

۷:۲۹ /شنبه/۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسين کهزاد، مديرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۴:۴۸ /شنبه/۲۵ آذر ۱۴۰۲

فرشید سلطان‌زاده، مدیرعامل شرکت مشاوره اقتصادی آرمان آتورپات طی یادداشتی در «فلزات‌آنلاین» نوشت:

۶:۲۷ /شنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۲

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس عنوان شد؛

۱۵:۲۸ /یکشنبه/۶ آبان ۱۴۰۳

در نشست رسانه‌ای مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح شد؛

۱۵:۱۱ /شنبه/۵ آبان ۱۴۰۳

«فلزات‌آنلاین» گزارش می‌کند:

۱۰:۵۶ /یکشنبه/۲۹ مهر ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد هرمزگان؛

۵:۵۶ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛

۵:۴۲ /شنبه/۲۶ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک شرکت فولاد جهان آرا اروند؛

۶:۳۵ /شنبه/۱۹ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک تحقیق و توسعه شرکت فولاد سنگان؛

۶:۲۵ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

اینفوگرافیک پروژه‌های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛

۶:۱۶ /شنبه/۱۲ آبان ۱۴۰۳

شاخص‌های قیمتی فلزات آنلاین

محصول
شاخص/تاریخ
قیمت

فلزات آنلاین

1403/09/3

206000

فلزات آنلاین

1403/09/3

573182

فلزات آنلاین

1403/09/3

769238

فلزات آنلاین

1403/09/3

2715234

فلزات آنلاین

1403/09/3

23892

فلزات آنلاین

1403/09/3

12905

فلزات آنلاین

1403/09/3

40091

فلزات آنلاین

1403/09/3

49911

فلزات آنلاین

1403/09/3

42663

فلزات آنلاین

1403/09/3

41480

فلزات آنلاین

1403/09/3

27568

فلزات آنلاین

1403/09/3

29449

فلزات آنلاین

1403/09/3

28043

فلزات آنلاین

1403/09/3

37245

فلزات آنلاین

1403/09/3

34808

فلزات آنلاین

1403/09/3

50294

فلزات آنلاین

1403/09/3

27272

فلزات آنلاین

1403/09/3

39497

فلزات آنلاین

1403/09/3

43987

فلزات آنلاین

1403/09/3

4519700