معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با تحویل بیش از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات شرکت فولاد مبارکه طی سال ۱۴۰۱ به بازارهای داخل و خارج، ضمن تحقق برنامههای معاونت فروش و بازاریابی این شرکت، رکورد بیسابقهای از عرضه محصولات فولاد مبارکه به ثبت رسید.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، رضا حیدری بیان کرد: صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر، محرک بسیاری از صنایع بالادستی و پاییندستی بوده و به دلیل اینکه تاثیر مستقیم و بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی دارد، به عنوان یک مزیت رقابتی برای اغلب کشورها از اهمیت ویژهای برخوردار است. کشور ما نیز به دلیل داشتن ذخایر منابع طبیعی و نیروی انسانی کارآمد و دانش لازم در صنعت فولادسازی، به این صنعت نگاه ویژهای دارد. در همین راستا میزان تولید فولاد خام کشور از ۳۷۰ هزار تن در سال ۱۳۵۷ با یک روند رشد مناسب، توانسته است در سال ۱۴۰۱ از مرز ۳۰ میلیون تن عبور کند. فولاد مبارکه نیز که از سال ۱۳۷۱ وارد چرخه تولید فولاد کشور شد، توانسته است نقش موثری در رشد این صنعت داشته باشد.
وی ادامه داد: از طرفی ایران به بزرگترین تولیدکننده فولاد در منطقه خاورمیانه و منا تبدیل شده است و فولاد مبارکه به دلیل دارا بودن زنجیره کامل تولید محصولات فولادی تخت، همزمان با تامین نیاز بازار داخل که منجر به کاهش چشمگیر واردات محصولات فولادی تخت شده است، حضور خود در بازارهای جهانی را نیز حفظ و محصولات خود را به مناطق مختلف جهان از جمله شرق آسیا، خاورمیانه، آسیای میانه و اروپا صادر کرده است. این شرکت توانسته است از نظر کیفیت با محصولات بینالمللی رقابت کند و در توسعه صادرات محصولات فولادی کشور نقش بسزایی داشته باشد.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: گروه فولاد مبارکه در راستای تکمیل زنجیره و افزایش توان کمی و کیفی تولید محصولات فولادی، اقدام به اضافه کردن شرکتهای فولادی به مجموعه خود کرده که شامل توسعه فولاد سبا، فولاد هرمزگان، امیرکبیر کاشان، ورق خودرو چهارمحالوبختیاری، تاراز، فولاد سپیددشت و فولاد سنگان میشود و منجر به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم هزاران نفری شده است. همچنین فولاد مبارکه سند چشمانداز توسعه خود را در راستای سند چشمانداز کشور تدوین کرده است و ضمن بررسی نیاز آینده بازار کشور از لحاظ کمی و کیفی و همچنین در نظر گرفتن الزامات استمرار حضور در بازارهای بینالمللی، برنامه توسعه کمی و کیفی گروه را طراحی کرده و در دست اجرا دارد. از مهمترین طرحهای این سند، طرح و توسعه نورد گرم شماره ۲ است که در یک بازه زمانی سه ساله برنامهریزی شده و با تکمیل و بهرهبرداری از آن، میتوان تمام نیاز کشور به ورقهای گرم فولادی را تامین کرد.
حیدری ابراز کرد: شرکت فولاد مبارکه با هدف تامین نیاز بازار داخل و نیز حضور در بازارهای بینالمللی راهاندازی شده است. بر کسی پوشیده نیست که طی این سالها با همدلی و مجاهدت مدیران و کارکنان خستگیناپذیر آن، علیرغم ناملایمات و سختیهایی همچون تحریمهای ظالمانه، نوسانات قیمتهای جهانی و رکودهای پیش آمده، سرآمد صنعت کشور بوده و این موفقیت و جایگاه ارزنده از طریق توسعه، بهبود مستمر و تعالی روزافزون محقق شده است.
وی در ادامه به مهمترین دستاوردهای فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: در دیوان پر افتخار فولاد مبارکه، اوراق زرین زیادی به چشم میخورد اما برخی از این دستاوردها در هر مقطعی نقطه عطفی ماندگار و موثر بودهاند که از جمله مهمترین آنها میتوان به تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی تخت از تختال تا محصولات پوششدار به عنوان تنها شرکت دارای زنجیره کامل تولید در کشور، اضافه کردن شرکتهای فولادی به مجموعه فولاد مبارکه در راستای تکمیل زنجیره و افزایش و توسعه ظرفیت شامل فولاد سبا، فولاد هرمزگان، امیرکبیر کاشان، ورق خودرو چهارمحالوبختیاری، تاراز، فولاد سپیددشت و فولاد سنگان، رسیدن به جایگاه بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان با تولید بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال، تولید محصولات جدید شامل ورقهای آجدار فولادی، فولادهای کمکربن با استحکام بالا برای صنایع خودروسازی، فولادهای میکروآلیاژی جهت حمل گازهای مایع و نیز ساخت کشندههای سنگین، تولید ورقهای مورد نیاز صنایع دریایی، فولادهای میکروآلیاژی فولهارد جهت تولید محصولات پوششدار مخصوص قطعات تقویتی خودرو و تولید محصولات کیفی «API» در حوزه نفت و گاز و فولاد زنگ نزن به عنوان آخرین دستاورد این مجموعه صنعتی اشاره کرد.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در کنار تلاش برای سودآوری و پاسخگویی مناسب به سهامداران، خود را به حمایت از صنایع تولیدی و اقشار مختلف مردم که مصرفکنندگان نهایی محصولات فولاد مبارکه هستند، متعهد میداند. از این رو تلاش ما بر این است که با عرضه به موقع و کافی محصولات در مقاطع مختلف، از ایجاد التهاب در بازار پیشگیری کنیم. در عین حال امیدواریم و تاکید داریم که مدل قیمتگذاری محصولات فولادی بهگونهای باشد که فشاری متوجه مصرفکننده نهایی نشود و در عین حال کشف قیمت نیز به گونهای از سوی مراجع ذیصلاح اعمال شود که برای سوداگران بازار زمینه رانت را فراهم نکند.
انتهای پیام//