• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس:

آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران خارجی هستیم

  • کد خبر : 21821
  • 04 تیر 1402 - 7:30
آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران خارجی هستیم
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در دیدار با گروهی از سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم و امیدوارم شما بتوانید مزیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه عظیم اقتصادی را به گوش جهانیان برسانید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در دیدار با گروهی از سفرای منتخب جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم و امیدواریم شما بتوانید مزیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه عظیم اقتصادی را به گوش جهانیان برسانید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، این منطقه ویژه اقتصادی میزبان گروهی از مدیران وزارت خارجه و سفرای ایران در کشورهای آذربایجان، کنیا، ازبکستان و بلغارستان بود.

کامران داستانی این منطقه را یکی از مستعدترین مناطق برای تولید و صادرات مواد معدنی توصیف کرد و افزود: ما در کیفیت مثال‌زدنی هستیم و استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنیم؛ اگر چنین نبود، کشورهای متعددی در دنیا خریدار محصولات ما نبودند.

وی همچنین خواستار بسترسازی و بررسی راه‌های صادرات بیشتر از این منطقه به کشورهای هدف شد.

در ادامه عبدالعظیم نجیبی، رئیس هیئت‌ مدیره و معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خطاب به سفرای حاضر در جلسه، بیان کرد: این ظرفیت وجود دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی باشیم و امیدواریم شما بتوانید ما را در این زمینه کمک کنید.

وی به آمار اشتغال ۱۴ هزار نفری این منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در حدود دو میلیون دلار صادرات غیر‌نفتی از این منطقه صورت گرفته است که این مبلغ بیانگر نقش بسیار موثر این منطقه در اقتصاد محلی و ملی را نشان می‌دهد. بدون شک بهترین مکان برای تولید فولاد، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.

نجیبی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواند و عنوان کرد: با این‌ حال برنامه‌های توسعه‌ای متعددی در این زمینه طرح‌ریزی شده است.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه‌ای به این منطقه صورت پذیرد تا زیرساخت‌ها تقویت شود و ما خوش‌‌بین هستیم که تبادل اطلاعات و دانش بتواند این منطقه را بیشتر به دنیا بشناساند.

گفتنی است پس از پایان این نشست، گروه اعزامی سفیران منتخب جمهوری اسلامی ایران از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=21821

نوشته‌های مشابه

30اردیبهشت
ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله
در نشست کمیته تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مطرح شد‌‌؛

ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش میزان تولید گندله

30اردیبهشت
تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم
در نخستین ماه 1403 رقم خورد؛

تولید بیش از ۵۶ هزار تن شمش آلومینیوم

30اردیبهشت
شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد
در سی و پنجمین جشنواره امتنان از واحدهای نمونه استان هرمزگان،

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کافرمای برتر استان برگزیده شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.