• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

فولاد کاوه جنوب کیش ۶۹۰ ریال سود تقسیم کرد

  • کد خبر : 22183
  • 07 تیر 1402 - 15:03
فولاد کاوه جنوب کیش ۶۹۰ ریال سود تقسیم کرد
روز چهارشنبه 31 خرداد ماه، مجمع‌ عمومی عادی سالیانه سهام‌داران فولاد کاوه جنوب کیش برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1401، در هتل هرمز بندرعباس با حضور چشمگیر سهام‌داران حقوقی و حقیقی برگزار شد.

روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه، مجمع‌ عمومی عادی سالیانه سهام‌داران فولاد کاوه جنوب کیش برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، در هتل هرمز بندرعباس با حضور چشمگیر سهام‌داران حقوقی و حقیقی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، مجمع‌ عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیئت‌ مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌ مدیره، تعیین پاداش هیئت‌مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع بوده، در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد. مجمع ‌عمومی با حضور بیش از ۷۸ درصدی سهام‌داران و تمامی اعضای هیئت‌ مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی رسمیت یافت.

سید عباس حسینی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، گزارشی از عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ را قرائت کرد و گفت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام) در سالی که گذشت، اقدامات مهمی را در راستای بهره‌وری، رشد تولید و فروش انجام داده و از همین رو در اکثر شاخص‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد کمی و کیفی بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، بیان کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های اعمال شده در تامین برق و گاز، سختی‌های موجود در مسیر صادرات و انتقال ارز حاصل از صادرات و واردات مواد اولیه و قطعات یدکی به داخل کشور، در سایه الطاف الهی و حمایت‌ سهام‌داران و ذی‌نفعان، تولید یک میلیون و ۵۴۳ هزار تن شمش فولادی و رشد ۷٫۵ درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به افزایش سرمایه‌های صورت‌ گرفته در سنوات قبل، سرمایه شرکت را ۳۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سرمایه شامل ۳۲ میلیارد سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال بوده و شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (سهامی خاص) با بیش از ۵۳ درصد از سهام، بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است.

فولاد کاوه جنوب کیش، ۸٫۲ درصد بیلت کشور را تولید کرده است

حسینی اضافه کرد: در سال ۲۰۲۲، ایران با تولید ۱۸ میلیون و ۷۴۳ هزار تن بیلت و بلوم، رتبه دهم جهان را در میان تولیدکنندگان فولاد و سهم ۱٫۶ درصدی از تولید فولاد خام جهان و سهم ۷۱ درصدی از تولید خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. در این میان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با تولید بیش از یک میلیون و ۵۴۳ هزار تن بیلت در سال ۱۴۰۱، بالغ بر ۸٫۲ درصد از بیلت کشور را تولید کرده است.

وی در خصوص آمار فروش، اظهار داشت: فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۱ با فروش یک میلیون و ۵۶۲ هزار تن بیلت، رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل را تجربه کرده است. فروش داخلی ما با رشد ۲۲ درصدی و همچنین در رینگ صادراتی ۳۴٫۹۹۱ تن بیلت فروش رفته است. همچنین شرکت در فروش صادراتی نیز رشد یک‌ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خاطرنشان کرد: ارزش صادرات فولاد کاوه جنوب کیش، ۴۸۶ میلیون دلار به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۵۸۰ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال و ارزش فروش داخلی و رینگ صادراتی به مبلغ ۸۸ هزار و ۹۶۸ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال  در سال ۱۴۰۱ است. جمع کل ارزش فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز از مبلغ ۱۸۸ هزار و ۴۸ میلیارد و ۲۵۲ میلیون ریال، به ۲۲۶ هزار و ۵۴۹ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال در سال مورد گزارش رسیده است.

حسینی تعداد کارکنان مستقیم شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را بالغ بر دو هزار نفر دانست و تاکید کرد: میانگین سنی کارکنان شرکت در سال گذشته، ۳۵ سال بوده است.

 تحقق سود خالص ۲۸ درصدی در فولاد کاوه جنوب کیش

وی عملکرد مالی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۱ را شفاف دانست و ابراز کرد: در این سال درآمد عملیاتی شرکت نسبت به دوره قبل، شاهد رشد ۲۱ درصدی، سود عملیاتی رشد ۳۸ درصدی و سود خالص رشد ۲۸ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش سال ۱۴۰۲ را سال رشد تولید در فولاد کاوه عنوان کرد و افزود: ما به پشتوانه نیروی جوان و متخصص شرکت، موفق به شکستن رکوردهای متعدد در سال جاری شدیم. در سه‌ ماهه نخست امسال، بالغ بر ۵۱۶ هزار تن تولید شمش فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، رشد حدود ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

حسینی همچنین تصریح کرد: این آمار و ارقام نشان‌دهنده آن است که در زمینه فروش از نظر مقداری، ۲۰ درصد و از نظر ریالی، ۶۹ درصد نسبت به سه ماهه سال قبل رشد داشته‌ایم و انشاالله با مدیریت محدودیت‌ها، این اعداد نویدبخش سال مالی بسیار خوبی برای سهام‌داران فولاد کاوه جنوب کیش خواهد بود.

وی با بیان اینکه محصولات شرکت به صورت کاملا شفاف از طریق بورس کالا و مزایده به فروش می‌‎رسد، مطرح کرد: استراتژی و نگاه ما تولید پایدار است. بنابراین در بلندمدت با توجه به حجم عظیم سرمایه‌گذاری انجام شده، باید ثبات تولید و سودآوری شرکت حفظ شود. در واحدهای صنعتی، دو مقوله ظرفیت اسمی و ظرفیت عملی وجود دارد که با توجه ‌به محدودیت‌ها و فرصت‌ها شکل می‌گیرد. متاسفانه محدودیت‌ها سدی در راه دستیابی به ظرفیت اسمی است و فولاد کاوه نیز از این امر مستثنی نیست.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ظرفیت اسمی مجموعه را دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و در محدودیت انرژی نیز خبر از مطالبات ایجاد نیروگاه برق داد و افزود: در تلاش هستیم تا از طریق احداث نیروگاه برق، مسیر تولید پایدار را برای سال‌های آتی هموارتر سازیم. در راستای تامین پایدار آب مورد نیاز کارخانه، علاوه بر دو مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی موجود، اقدام به احداث یک مخزن ۱۷ هزار مترمکعبی در سال گذشته کرده و این مخزن آب‌گیری نیز شده و از این طریق ذخیره آب مورد نیاز واحدهای تولیدی از ۱۷ ساعت به ۴۸ ساعت ارتقا داده شد.

پروژه‌های افتتاح شده در فولاد کاوه جنوب کیش، با هدف افزایش راندمان تولید پایدار بوده است

حسینی یادآور شد: فولاد کاوه در راستای تولید پایدار و مستمر، اقدام به مشارکت در احداث کارخانه گندله‌سازی شهرستان خواف با ظرفیت پنج میلیون تن در سال کرده و مدول سوم احیا با ظرفیت یک میلیون تن در سال در داخل مجتمع شروع شده است. ظرفیت مخازن آب به میزان ۱۷ هزار مترمکعب و ظرفیت مخازن آهک به میزان یک هزار و ۴۰۰ تن افزایش پیدا کرده است. همچنین برای بهینه‌سازی زمان انتقال مواد اولیه و افزایش راندمان تولید، ظرفیت انتقال باندهای cv15 و cv11 از ۳۰۰ تن در ساعت، به ۶۰۰ تن در ساعت افزایش یافته و کولینگ تاور یک و ۲ آهن‌سازی را به منظور ارتقای راندمان مدول‌های احیا مستقیم ایجاد کرده و به بهره‌برداری رسانده‌ایم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه کارخانه گندله‌سازی شهرستان خواف، گفت: این کارخانه با ظرفیت اسمی پنج میلیون تن در سال در دست اجراست و فولاد کاوه، مالکیت ۴۹ درصدی سهام این کارخانه را در اختیار دارد که بهره‌برداری از این پروژه در کنار مدول سوم احیا، گامی موثر در تکمیل رنجیره تامین خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پاسخ به سوال سهام‌داران در خصوص مگامدول سوم آهن اسفنجی و آخرین وضعیت احداث آن، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اقدامات لازم جهت اخذ مجوزها، انتخاب و حصارکشی زمین، تعیین تکنولوژی تولید، گزینش پیمانکار EP، عملیات ژئوتکنیک و مهندسی سیویل انجام شده و عملیات اجرایی سیویل شمع‌ها نیز آغاز شده است. انشاالله ظرف مدت ۲۴ ماه از تیر ماه ۱۴۰۲، این پروژه با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت‌ گرفته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ارتباط با مشارکت در احداث واحد گندله‌‌سازی، تصریح کرد: دارا بودن زنجیره تامین تولید در صنعت فولاد در آینده‌ای نه چندان دور، از اهمیت بسزایی برخوردار است و در میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلند مدت، رقابت‌پذیری در بازارهای داخلی و خارجی را موجب خواهد شد. بنابراین واحد گندله‌سازی شهرستان خواف از این‌ حیث، جایگاه تعیین کننده‌ای در تکمیل زنجیره تولید ما خواهد داشت و بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند ریسک تامین مواد اولیه را کاهش دهد یا حذف کند.

به ‌ازای هر سهم ۶۹۰ ریال سود عاید سهام‌داران شد

در پایان جلسه مجمع، به ‌ازای هر سهم مبلغ ۶۹۰ ریال سود مصوب شد. همچنین صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب مجمع رسید و اعضای هیئت‌ مدیره فولاد کاوه جنوب کیش با اکثریت آرا، برای یک سال دیگر در سمت‌های خود ابقاء شدند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=22183

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها
مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

ضرورت تبدیل اندیشه ادراکی به کنش ادراکی در روابط عمومی‌ها

26اردیبهشت
جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد
ضرورت تحول فناورانه در روابط عمومی؛

جنگ مدرن، ابزار مدرن می‌طلبد

26اردیبهشت
سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت
معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های «ومعادن»:

سهم «ومعادن» از زنجیره ارزش فولاد افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.