روز سهشنبه ۱۰ مرداد ماه، جلسه بررسی و هماندیشی بهبود و مدیریت فرایند امور تامین شرکت فولاد آلیاژی ایران در محل اتاق کنفرانس مدیریت شرکت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، پیرو جلسه روز یکشنبه مورخ هشتم مرداد ماه ۱۴۰۲ مدیر، روسا و سرپرستان امور خرید با مدیرعامل و دو عضو هیئت مدیره، رئیس و اعضای کمیسیون معاملات، مدیران لجستیک، فناوری اطلاعات و سیستمها، رئیس تضمین کیفیت، رئیس تعمیرگاه مرکزی و رئیس دفتر فنی، جلسهای با همین موضوع و به منظور هماندیشی، انتقال موارد مهم مطروح در جلسه روز قبل با حضور تمام همکاران مجموعه امور خرید در تاریخ سهشنبه ۱۰ مرداد ماه در محل اتاق کنفرانس مدیریت تشکیل گردید.
در ابتدای این جلسه، روسا و سرپرستان حاضر در جلسه قبل با مدیریت عالی سازمان، به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص جلسه ۹ ساعته پرداختند و نکات مثبت و موارد مورد نقد را عنوان کردند.
جمعبندی این نظرات مبنی بر پیگیری صورتجلسات و اجرایی کردن مواردی که موجب رفع موانع و تسهیل در شرایط تامین با توجه به مشکلات بسیار بالای تامین در شرایط تحریم های ظالمانه است، بود.
در ادامه جلسه محمدحسن منتظری، مدیر امور خرید شرکت فولاد آلیاژی ایران ضمن ابراز خرسندی از نگاه مثبت و متفاوت مدیرعامل مجموعه جهت رفع عارضهها و موانع فرایند تامین و توجه ویژه وی به رفع مسائل و مشکلات این بخش، بیان کرد: فرایند تامین در سازمان به ترتیب شامل واحدهای بهرهبرداری و سایر واحدهای شرکت، امور خرید، امور مهندسی، واحد لجستیک، کمیسیون معاملات، هیئت مدیره و امور حقوقی است و با توجه به نقش بالای ۵۰ درصدی امور خرید و مالکیت فرایند، لازم است نقش تعیینکنندهای در رفع کلیه موانع درون و برونبخشی حتی برونسازمانی داشته باشد.
وی افزود: اهمیت ویژه مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت به مسائل و مشکلات فرایند تامین و برگزاری چند جلسه از ابتدای سال در این خصوص، نقطه بسیار روشنی است که میتواند در آینده نزدیک مسیر را برای فرایند تامین شرکت فولاد آلیاژی ایران هموارتر کند.
مدیر امور خرید شرکت فولاد آلیاژی ایران ضمن غنیمت شمردن این فرصت، شناخت موضوعات، تکمیل عارضهیابی و ارائه پیشنهادات سازنده به دور از حاشیه و… را به عنوان یک راه حل عملیاتی برای برداشتن موانع و مسائل سد راه عنوان کرد و از همکاران مجموعه خود خواست طی جلسات واحد به واحد با حضور روسا و در صورت نیاز با واحدهای ذیربط، مشکلات و عارضهها را بررسی کرده و برنامهریزی عملیاتی جهت رفع عارضهها و مشکلات صورت پذیرد تا در آینده نه چندان دور، شاهد رفع کلیه موانع فرایند تامین باشیم.
در پایان جلسه کارشناسان خط مقدم تامین به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و همراهی همه ارکان سازمان جهت رفع موانع تامین به موقع و با قیمت مناسب را خواستار شدند.
اهم این نظرات شامل تکمیل سیستم تامین برای انجام تمام اقدامات مربوط به تامین و رفع کلیه اشکالات سیستمی و در خواستهای مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن اعم از کالا و خدمات، اصلاح برخی از بندهای آییننامه معاملات به ویژه سقف معاملات در طبقهبندیهای تعریف شده براساس تغییرات قیمت بازار، همراهی و تسهیل توسط کمیسیون معاملات برای موارد خاص تامین با توجه به تحریمهای ظالمانه، ایجاد شناسنامه تخصصی کالا بر اساس پروژههای تعریف شده که از سال گذشته شروع شده و تکمیل نظام و انضباط در پرداختهای مربوط به تامینکنندگان به ویژه در حوزههای جزئی و متوسط و با توجه به انبوه در خواستهای خرید مصرفی و قطعات (۳۵ در صد بالاتر از سال های قبل) با ظرفیت کارشناسان امور خرید به منظور امکان پاسخگویی و انجام تامین با قیمت، کیفیت و زمان مناسب است.
انتهای پیام//