• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

فولاد ناب تبریز؛ نوآور و پیشرو در صنعت فولاد کشور

  • کد خبر : 27984
  • 13 شهریور 1402 - 16:08
فولاد ناب تبریز؛ نوآور و پیشرو در صنعت فولاد کشور
با گذشت 18 سال از زمان بهره‌برداری شرکت فولاد ناب تبریز، این واحد صنعتی علی‌رغم چالش‌ها و موانع موجود در صنعت فولاد کشور، امروز به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان مقاطع فولادی به ویژه نبشی و ناودانی تبدیل شده است.

با گذشت ۱۸ سال از زمان بهره‌برداری شرکت فولاد ناب تبریز، این واحد صنعتی علی‌رغم چالش‌ها و موانع موجود در صنعت فولاد کشور، امروز به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان مقاطع فولادی به ویژه نبشی و ناودانی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت فولاد ناب تبریز در راستای رفع نیاز صنایع کشور به مقاطع فولادی در سال ۱۳۸۲، با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی در شهر تبریز به ثبت رسید و در تابستان سال ۱۳۸۴، با به‌کارگیری تجهیزات به‌روز و مدرن و به همت متخصصان داخلی و خارجی بهره‌برداری شد. این شرکت در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار و با زیربنای ۴۵ هزارمتر مربع در شهرک صنعتی شهید سلیمی در ۳۵ کیلومتری غرب شهر تبریز بنا شده و شامل دپارتمان تولید، ابزارسازی، انبار محصول و مواد خام، اداری، آزمایشگاه و مرکز بهداشت کارگری است.

انواع نبشی از سایز ۲۰ تا ۱۰۰، ناودانی از سایز ۸۰ تا ۱۸۰ و تیرآهن از سایز ۱۲۰ تا ۱۸۰ جهت مصارف ساختمانی، نفت و گاز، خطوط انتقال نیرو، سدسازی و… در کشور در شرکت فولاد ناب تبریز تولید می‌شود. این شرکت با بهره‌گیری از دو خط تولید، مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات نورد بوده و انواع مقاطع فولادی مورد نیاز بازار در سایزهای مختلف را تولید می‌کند. تعداد نیروی انسانی شاغل در این شرکت به صورت مستقیم ۴۰۰ نفر است و به طور غیر مستقیم، بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ نفر در حال همکاری با این شرکت هستند.

شرکت فولاد ناب تبریز طی ۱۸ سال فعالیت مستمر خود در صنعت فولاد کشور، علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی به مقاطع فولادی و توسعه تولید و اشتغال‌زایی پایدار در منطقه شما‌ل غرب کشور، همواره حضور موفقی در بازارهای صادراتی و بین‌المللی داشته و در سال گذشته برای ششمین سال متوالی، به عنوان صادرکننده برتر استان آذربایجان شرقی انتخاب شده است.

این شرکت با بهره‌مندی از گواهینامه‌ها و استانداردهای مورد نیاز صادراتی، از قابلیت‌های فراوانی برای تبدیل شدن به یک برند جهانی در صنعت فولاد برخوردار است و کشورهایی مانند افغانستان، عراق، ازبکستان، پاکستان، گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان و آذربایجان، از جمله بازارهای صادراتی هدف این شرکت به شمار می‌آیند.

بدون شک با توجه به روند روبه‌رشدی که شرکت فولاد ناب تبریز چه در تولید و چه در فروش (داخلی و صادراتی) در پیش گرفته است، این شرکت در ۱۹مین سال حضور خود در صنعت فولاد کشور نیز کماکان خواهد درخشید و می‌توان ابراز امیدواری کرد که در صورت رفع چالش‌های داخلی و موانع صادراتی، افق و آینده روشن و درخشانی در انتظار این شرکت فولادی خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27984

نوشته‌های مشابه

26اردیبهشت
قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد
برخلاف سایر فلزات غیرآهنی،

قیمت آلومینیوم ۱٫۳ درصد افت پیدا کرد

26اردیبهشت
قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب
یک فعال صنعت سرب در گفت‌و‌گو با «فلزات‌آنلاین» مطرح کرد:

قطعه گمشده پازل توسعه صنعت سرب

26اردیبهشت
تولید برق نیروگاه‌های آبی افزایش خواهد یافت
با افزایش بارندگی‌ها در بخش‌های جنوبی چین،

تولید برق نیروگاه‌های آبی افزایش خواهد یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.